BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 13:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 23 grudnia 2010, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M43B16
Witam mam problem z chłodnicą u dołu chłodnicy wyciekał płyn żaden uszczelniacz nie pomógł płynu ubywało.Na dniach zamierzam kupic chłodnice ale obawiam sie ze moze cos jest jeszcze nie tak skoro dzis zauwazylem ze w wezu nie ma płynu jest powietrze układ był odpowietrzony prosze o rady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 1 października 2011, 12:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46
witam proszę o pomoc u mnie w bmw e46 320d miałem taki przypadek ze wróciłem z pracy zgasiłem silnik wysiadałem z samochodu i nagle był wielki huk pełno pary otworzyłem maskę i okazało się ze rozwaliło zbiorniczek płynu chłodzącego i niewiem co mogło być przyczyną (olej w silniku jest czysty bez wody)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 3 października 2011, 20:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
albo bije kompresja do układu, albo masz uszkodzony korek chłodnicy, i nie puszcza ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 16 października 2011, 22:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 160
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: E46 330D
Saxo 1.5 D - w tym nic się nie psuje
Iwona Piasecka napisał(a):
Witam,
Proszę o informację czy kiedy układ chłodzenia jest prawidłowo odpowietrzony to strumień płynu pod korkiem chłodnicy powinien być strumieniem ciągłym czy tak jak u mnie przerywanym (wypływ płynu następuje w równych odstępach czasu). Górny wąż pulsuje w rytmie tego wypływu. Proszę o informację, bo mechanicy dają mi sprzeczne odpowiedzi.
Z góry dziękuję :)
Pozdrawiam


--------
Podnoszę temat. U mnie (M57) też pulsuje. Nigdzie nie doczytałem czy to normalne że pulsuje.
Jak podniosę temp. w środku samochodu pulsowanie zamiera - jak obniżę znowu wraca.
Jak ktoś ma chwilkę i 330D to będę wdzięczny - proszę obadajcie sprawę u siebie i mi napiszcie.
--------------
EDIT:
Poniewaz nikt tu nie zaglada, to pewnie dlatego nikt mi nie pomogl. Pomoglem sam sobie i zostawiam slad dla innych. Opisany problem zniknal po tym jak zmniejszylem ilosc plynu w ukladzie. Dla pewnosci wyplukalem wszystko i zalalem swiezy plyn. Na innym forum znalazlem taki sam opis problemu oraz informacje ze pulsowanie powoduje upuszczanie wody do chlodniczki w kabinie przez jakis tam zawor. Poki co problem pulsowania nie powraca. Jak sie cos zmieni to dopisze.

pozdrawiam
Orf


Ostatnio edytowano 30 października 2011, 22:59 przez Orfeusz, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 23 października 2011, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 8
Lokalizacja: WrocÂław
Moje BMW: 730
Kod silnika: M30B30
witam mam e32 3.0 i mam taki problem bo zima za pasem a moja bunia nie grzeje. po uruchomieniu silnika auto łapie temperaturę lecz gdy rusz i przejadę kawałek temp. spada, po ustawieniu ogrzewania na ciepłe leci cały czas zimne. proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 17 listopada 2011, 19:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 111
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 touring
Kod silnika: M57d30
Może termostat sie nie zamyka lub wcale go tam nie ma ;)

_________________
e36 Sedan M50B25
e36 Coupe M52B25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 17 listopada 2011, 23:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
albo wisko zasprzęglone, albo źle układ odpowietrzony, albo zepsute zawory ogrzewania, albo tak jak kolega mowi termostat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 20 listopada 2011, 18:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 92
Lokalizacja: Siedlce / Siemiatycze
Moje BMW: 320i qp
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97197
Witam Panowie. Mam dziwne zjawisko ostatnio w moim samochodzie. Odpowietrzyłem układ po montażu webasto, ukręcił mi się korek od odpowietrzenia... ale założyłem śrubę m10 i dokręciłem ( tylko na dziś ) jutro załatwię ori koreczek. W zbiorniczku zobaczyłem ubytek i dolałem na zimnym trochę więcej niż max płyn pewnie wygoniło... dolałem znów bo trochę to dziwne było odpowietrzyłem i znów mam ubytek i plamę płynu pod chłodnicą i zbiorniczkiem wyrównawczym. Po odkręceniu korka na gorącym jest słychać powietrze ale to normalne. natomiast po odkręceniu odpowietrznika wylewa mi około 50ml płynu czy tak powinno być? Czy mogły pójść uszczelki od zbiorniczka wyrównawczego od nadmiaru płynu po pierwszym zalaniu? lub wina jest tej śruby zamiast korka? Układ odpowietrzony grzeje jak należy temperaturę też trzyma.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 20 listopada 2011, 22:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 111
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 touring
Kod silnika: M57d30
Też mi jakiś czas temu ukręcił sie odpowietrznik więc wkręciłem śrube zwykłą i ubywało mi płynu i leciało z chłodnicy, ale zauważyłem ze ta śruba nie uszczelnia i wylatywało powoli i zalatywało pod plastik a dołem wylatywał. Teraz też mam zwykłą śrube ale oblepioną sylikonem i jeżdze juz 2 miesiace tak i zawsze zapominam kupić orginał odpowietrznik ;)

_________________
e36 Sedan M50B25
e36 Coupe M52B25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 20 listopada 2011, 22:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Mam pytanko.....czy u was podczas jazdy stałą prędkością ok 120 km/h temp. cieczy chłodzącej nie przekracza 70 stopni ( temp. na zew. wynosiła 6 stopni a grzanie nastawione na 20 stopni ) . W wakacje temp. wynosiła 85 - 94 stopni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 21 listopada 2011, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 92
Lokalizacja: Siedlce / Siemiatycze
Moje BMW: 320i qp
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97197
termostat kolego pewnie puszcza. Powinna być w pionie jak inne rzeczy :hyhy: no mi raczej nie cieknie pod plastyki ale zamówiłem całe 6 pln nowy odpowietrznik więc wolę wymienić niż zastanawiać się czy cieknie czy nie :D w końcu nie chce przegrzać itp.... a tak w ogóle wymieniał ktoś z was ten oring na dole pod zbiorniczkiem wyrównawczym? bo jest niby d=77mm ale jaka grubość ów elementu??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 26 listopada 2011, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
witam,
błagam o pomoc. samochód e36 328 97'. Auto ma sekwencje LPG.
Problem: ogrzewanie działa lux, silnik ma temp 60-70. Marznie reduktor, pierwsza rzecz - termostat. Ok temperatura idealna. (reduktor wpięty przed elektrozawory nagrzewnicy). Odkręcam przewody wodne przed reduktorem ledwo "sika", patrze do zbiornika wyrównawczego na chłodnicy - brak strumienia --> do wymiany pompa. Pompa wymieniona.--> bez zmian.
brak strumienia i tym samym brak ciśnienia cieczy chłodzącej. O co chodzi, ktoś pomoże? Odpowietrzony na pewno dobrze, nie pierwsza beemka... RATUNKU !!!
aha, plynu nie ubywa, kompresja ok, uszczelka ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 26 listopada 2011, 21:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Porada ode mnie jeśli w m52 wywali wam zbiorniczek wyrównawczy to klejcie go załóżcie nowy korek a dopiero potem szukajcie poważniejszych usterek tak było u mnie może i wystarczająco pomogło innym też może pomóc ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 29 listopada 2011, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Ponawiam prośbę o pomoc, wszystkie przewody gumowe wyczyszczone, dalej bez skutku. Może miał ktoś podobny przypadek? Zaznaczam auto się nie grzeje, w środku ciepło tylko ciśnienie wody mega lipne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 19 grudnia 2011, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
Panowie mam mały problem mianowicie chodzi o to że jakiś czas temu padł mi termostat silnik się zagrzał i wyparował płyn chłodniczy ale na na szczęście nic poważniejszego się nie stało ponieważ zauważyłem że jest coś nie tak...

Teraz sprawa jest taka termostat został wymieniony mechanik zalał nowy płyn i mówi ze jest wszystko ok ale kiedy dojechałem do domu zajrzałem pod maskę i silnik był strasznie gorący płyn chłodniczy w przewodzie od wlewu się gotował a natomiast ten przewód który jest podłączony do termostatu był zimny przez co np się nie załącza wentylator bo tam jest czujnik temperatury...

Wywnioskowałem że siadła pompa przez co nie ma obiegu płynu ale mechanik twierdzi że to może być coś innego...

Może śmieszna sprawa ale wydaje mi się że postawiłem dobra diagnozę mimo że jestem zielony w tych sprawach...

Wypowie się ktoś na ten temat ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 08:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Wiem, że zainteresowanie było niewielkie (żadne) ale problem rozwiązany. Mianowicie na wyjściu wody z bloku jakaś niezmiernie mądra osoba założyła sitko, ale nie takie bardzo drobne, ot krateczka. Ona stopniowo zarastała i ograniczała przepływ. Miedzy czasie była założona pompka dodatkowa od e36, pompa dodatkowa od vw t4 - zero zmian. Teraz wszystko jest idealnie.
Wesołych świąt wszystkim życzę i owocnej walki z ukł. chłodzenia :) :) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 08:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1159
Lokalizacja: PL
szakal12 zalej płynu do połowy zbiorniczka,jest tam kreska...Myślę,że masz nieszczelną chłodnicę albo przeciek na wężach jak ci płynu ubywa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 09:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Odgrzeję kotleta ale nie chce otwierać nowego tematu.

E39 530dA 2002 r.
Objawy: moim zdaniem wolno się nagrzewa...tj. przy temperaturze ok. 0 stopni C, jest to jakieś 12km do pionu a do 95 stopni C jest to jakieś 15 km. Przeważnie diagnozowałem opierając się na wskazaniach z testu nr. 7.
Co prawda przeważnie po przejechaniu 4 km wjeżdżam na drogę szybkiego ruchu i jadę prędkością ok. 100-120 już praktycznie przez kilkadziesiąt km. Temperatura nigdy nie spada podczas jazdy, no chyba że ruszę szybciej spod świateł i visco trochę schłodzi lub gdy dam mocniej ogrzewania, ale spadek jest w normie, dosłownie o kilka stopni, tj. nie niżej niż 85 stopni. Maksymalna temperatura w zimie, jak przycisnę to 95-96 stopni.

Ostatnio po deptaniu po mieście, odczekałem parę chwil i z ciekawości i zajrzałem pod maskę...odkręciłem korek od zbiorniczka i było syknięcie (zawsze w sumie tak jest), przelew do zbiorniczka - strumień stały, górny wąż chłodnicy gorący ale da się dotknąć i jest prawidłowo twardy (da się bez problemu małą siłą ucisnąć), dolny wąż twardy i hmm no zimny jak na układ chłodzenia. Rok temu wymieniony termostat główny wraz z pompą wody. Ostatnio zmieniałem termostat egr ale bez zmian. Płynu jakoś bardzo nie ubywa. Jeżdżę cały czas z nawiewem na szybę lub twarz, tak żeby wyczuć ewentualny zapach płynu - zapachu brak. Próbowałem jeździć z ogrzewaniem ustawionym na minimum i wiatrak też na minimum i było ciutkę lepiej, choć to i tak nie to samo co kiedyś. Webasto niestety nie bangla...zastanawiam się czy nie kupić nowego choć przy tych zimach zastanawiam się czy jest sens pakować parę stówek w auto, które no powiedzmy jest już "dorosłe" ;)

Spalanie no tak niby w normie choć nie wiem jak by było kiedy nagrzewałby się szybciej. Aaa, i jadąc tylko po mieście jest podobnie, czyli odrobinę szybciej się nagrzewa.

Już kilka razy próbowałem odpowietrzyć układ i już głupieję... Korek na termostacie egr, korek na wężu chłodnicy obok zbiorniczka wyrównawczego i korek pod "pojemnikiem" na filtr kabinowy po stronie kierowcy. Czytałem już wiele razy tematy o chłodzeniu ale proszę upewnijcie mnie, że robię wszystko ok. Oleju nie ubywa ani nie przybywa. Autko ma moc jak zawsze i generalnie nie widzę objawów walniętej uszczelki pod głowicą.

Wyprostujcie mnie jeśli się mylę czy moje auto nagrzewa się szybko czy wolno, czy to tylko moje złe wrażenie.

Ps. mam uszkodzony termometr, który trochę wariuje i pokazuje od -10 do +10, jak mu się podoba (myślę, że nie ma to wpływu ale warto wspomnieć na wszelki wypadek).

Wiem, trochę się rozpisałem ;) nie bijcie, że wałkuję ten temat po raz setny ale nigdzie nie znalazłem info na temat zimnego i twardego dolnego węża chłodnicy w silniku m57.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 09:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
cubus1 napisał(a):
jest to jakieś 12km do pionu

Wg mnie ok, przy minusowych temperaturach nawet benzyna potrzebuje 3-5km.
Odparuj troche szyby i wylacz nawiew, powinno byc szybciej.
cubus1 napisał(a):
i hmm no zimny jak na układ chłodzenia

taki ma byc.
cubus1 napisał(a):
Już kilka razy próbowałem odpowietrzyć układ i już głupieję

A poziom plynu jest niprawidlowy?

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 15:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36
Hej mam problem z bmw e36 1.8 tds od wymiany popy wodnej cos jest nie tak nie grzeje werze so twarde plyn wylatuje nadmiarem gurny woz jest gorocy a dolny zimnd.po przejehaniu sie jak odkrecam korek syczy i nawet jak wystygnie to samo co moze byc???? prosze o pomoc bo jest zima i mak sie medzie to tragedja bez ciepla sory za bledy ale tak zmerzlem ze nawet nie czuje palcow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL