BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ubywa wody
PostNapisane: 19 marca 2009, 12:27 
Witam.Moj problem polega na tym ze ubywa mi wody ze zbior.wyr.Niema sladow wyciekow skad kolwiek.Bylem na badaniu zawartosci co2 w wodzie myslac ze to uszczelka pod glowica,ale wyszlo ze jest ok.Nagrzewnica grzeje mocno,wskaznik tem. stoi w pionie.Po trasie gorna rura jest chyba zatwarda a z korka wlewu wody slychc delikatne syczenie (jak z nieszczelnego mokrego materaca) ale niewidac wokol niego wyciekow.Rano rura jest miekka a gdy odkrece zawor opowietrzajacy na gornej rurze to upuszcza sie z niego troszke sprezonego powietrza .I tak mam codzien.Dodam ze 4 miechy temu wymienialem pompe wody i termostat.....gdzie podziewa sie ta woda???? Czy mozliwe jest ze uszczelka jest walnieta mimo ze badanie na co2 nic niewykazalo??Mam maslo na korku oleju ale robie male przebiegi.Kopci troche na bialo ale chyba tak jak w wielu autach ktore widze na szosie.Mocy niestracil,pracuje rowno.Mechanicy w moim miecie nieumieja mi pomoc.Moze wy potraficie...?


Góra
  
 
 Tytuł: Płyn wyrzuca przewodem zwrotnym
PostNapisane: 31 marca 2009, 11:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Podlasie
Witam. Mój problem jest następujący: po zapaleniu silnika wszystko kilka minut chodzi ok, aż do chwili kiedy zqczyna łapać temp. Wtedy cały płyn zaczyna wyrzucać przewodem zwrotnym przy zbiorniku(leci normalnie ciurkiem). No i oczywiście pod wpływem ubywania wody silnik zaczyna się grzać. Co to może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Mam problem
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 18:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: GdaĂąsk
Przy odpaleniu mojej bmki od razu załacza sie wiatrak a przy zgaszeniu silnika i temperaturze polowy czyli kreski w pionie odrazu się wyłacza czy to jest poprawne dzialanie ?? Pomozcie ! Ostatnio mialem taki problem stalem w korku bylo dosc cieplo gdy podjechalem pod sklep i wylaczylem silnik po jakims czasie wylecialo mi troche plynu z zbiorniczka bo byl zagotowany czego to wina ?? Z góry dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Zerwany pasek klinowy, brak płynu chłodniczego
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 10:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: e46 320d
Witam,

Wczoraj w mojej 320d 2002r zaczęła mi się świecić kontrolka od płynu chłodniczego więc kupiłem petronal i dolałem jak silnik jeszcze był ciepły. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów usłyszałem brzęczenie i kontrolka od akumulatora zaczęła się świecić na czerwono. Po otworzeniu maski okazało się że pasek klinowy jest zerwany (postrzępiony) oraz płyn chłodniczy wycieka. Czy dolanie płynu chłodniczego mogło mieć wpływ na zerwanie paska - być może jakaś aluminiowa część pod wpływem niskiej temperatury płynu wygięła się i pasek zahaczał o nią? Drugą przyczyna jaka nasuwa mi się na myśl jest to że podczas jazdy przy małej ilości płynu chłodniczego pasek pod wpływem wysokiej temperatury stracił swoje właściwości mechaniczne przez co łatwiej mogło dojść do zerwania ? Na koniec pytanie - co dodatkowo mogło ulec uszkodzeniu i co powinienem sprawdzić podczas naprawy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 14:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: GdaĂąsk
JUŻ wiem co w mojej beji siedzi żle działające wisko :kwasny: he


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Wentylator
PostNapisane: 3 maja 2009, 18:40 
Witam,
proszę o pomoc. Mam BMW e46 320 diesel 1999 rok. Mam problem z wentylatorem, który sie nie wyłącza, nawet po zgaszeniu silnika cały czas chodzi. Dopiero po wyciagnięciu kostki lub wyjęciu klemy przestaje chodzić. Po ponownym wpięciu kostki lub klemy cały czas chodzi wiatrak, nawet bez uruchamiania silnika. Czy ktoś miał podobny problem i może mi doradzić jak pozbyć się tej usterki. Dziękuję


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 14:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Dolny ÂŚlÂąsk
Witam!
Mam BMW e36 320 1997r i problem z chłodzeniem. Niedawo kupiłem bmke. Jak ją kupiłem miała zamiast odpowietrznika wkręconą metalową śrubkę. Poprzedn właścicel mówił że trzeba kupić odpowietrznik bo będzie się zapowietrzał. Więc kupiłem, odpowietrzyłem układ a nawet zmieniłem visko, bo mechanik powiedział że jest do wymiany. Pojeździłem tydzień i widziałem delikatne wycieki z podkorka wlewu i z pod odpowietrznika (metalowa śrubka zpieprzyła gwint i nowy odpowietrznik zanim wkręciłem owinęłem taśmą teflonową). Mechanik namówił mne żebym zdjął termosat i wtedy nie powinien się już grzać. Ale to nic nie dało. Za każdym razem gdy się zaczyna grzać (wskazówka jest jeszcze w normie) to czuje że traci moc a jak odpowietrze to jeździ normalnie. Czy to już jest podejrzenie wymiany uszczelki pod głowicą czy popostu jak jest układ zapowietrzony to sillnik traci moc?? I jeszcze jedno czy przez ten zepsuty gwint w odpowietrzniku może dostawać się powietrze i zapowietrzać układ? Pomóżcie bo już mnie to dobija.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 07:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Kwidzyn
U mnie dokładnie to samo było co napisałeś z tym grzaniem i miałem zapowietrzoną chłodnicę (rozwalało dodatkowo węże przy normalnej temp pracy silnika)

Więc radzę tobie nie panikuj tylko napraw ten odpowietrznik lub podmień z kimś i sprawdź chłodnicę i powinno być w porządku.

Jeżeli będzie znowu coś nie tak to sprawdź sobie układ na zawartość co2 i będziesz wiedzxiał czy to uszczelka.

A i zmień mechanika bo wisco pewnie miałeś sprawne i on za nie nie zapłacił więc miał to w d... a po drugie jazda bez termostatu to już szczyt wszystkiego no chyba ze polecił ci go zdemontować w celu sprawdzenia tylko szkoda ze nie wpadł na taki sam pomysł z wisco.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 07:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Kwidzyn
U mnie dokładnie to samo było co napisałeś z tym grzaniem i miałem zapowietrzoną chłodnicę (rozwalało dodatkowo węże przy normalnej temp pracy silnika)

Więc radzę tobie nie panikuj tylko napraw ten odpowietrznik lub podmień z kimś i sprawdź chłodnicę i powinno być w porządku.

Jeżeli będzie znowu coś nie tak to sprawdź sobie układ na zawartość co2 i będziesz wiedzxiał czy to uszczelka.

A i zmień mechanika bo wisco pewnie miałeś sprawne i on za nie nie zapłacił więc miał to w d... a po drugie jazda bez termostatu to już szczyt wszystkiego no chyba ze polecił ci go zdemontować w celu sprawdzenia tylko szkoda ze nie wpadł na taki sam pomysł z wisco.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: jaki płyn do układu?
PostNapisane: 16 maja 2009, 13:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Olsztyn
Witajcie, jestem wlasnie po wymianie termostatu no i przy okazji juz przydaloby się wymienić płyn chłodniczy. Chciałem kupić niebieski płyn, bo jest w miarę tani, ale sprzedawca powiedział wprost, że trzeba zalać takim samym jak był poprzednio, czyli zielonym. Uzasadnił to tym, iż inny płyn, niż był może zniszczyć uszczelki, chłodnicę itd. W moim aucie nie mam opasek zaciskowych tylko tzw szybkozłacza i te mogą zostać uszkodzone. Czy ktos z Was miał podobne doswiadczenia? No i czy jest faktycznie zalecany tylko i wyłącznie zielony płyn

_________________
Tych co szybko je¿d¿±, potem wolno nios±-PAMIÊTAJ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 17:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
Witam mam problem rozsypał się wirnik w pompie wody, częściowo wyciągałem resztki ale obawiam się ze to nie wszystko i reszta jest w bloku.
I co teraz zrobić założę nową pompę wody, ale obawiam się że przy pracy silnika pozostałości które zostały zniszczą nową pompę albo zablokują chłodnicę,
Co wy mi doradzicie?

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: wentylator chlodnicy chodzi tylko na 1 biegu
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 09:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: cork,zielona gora
[318 ci, E 46]mam problem z wentylatorem chlodnicy ktory nie chodzi wogole na drugim biegu, przez to silnik lapie temperature jak stoje w korkach lub jak sa upaly. czy przyczyna tego moze byc niski stan czynnika chlodzacego w klimie? prosze pomozcie? :zalamany: [/b]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 22:14 
Witajcie,
ja mam nastepujący problem ze wzrostem temperatury silnika w moim bmw 730 e 32. Wypłukałem układ, wymieniłem termostat, wymieniłem visco i nadal temperatura dochodzi do "czerwoności". Mam też problem z nawiewami, nie zawsze mi sie załączają przez co musze czasami wyciągać kostę i wkłądać, wtedy załapują. Czyh problem może tkwić w tym? Nadmieniam ze jakiś czas jezdze z ta usterką i dopiero kilka dni temu silnik zaczal łapać maksymalną temperaturę. Co jest grane?
Temperatura wzrasta już po przejechaniu 500 m. Jak włącze gorące nawiewy to trochę spadnie temp., jak wyłącze znów wzrasta. Pomóżcie, bo już nie wiem co mam wymieniac i gdzie szukać. Stan płynu jest ok, czyli uszczelka chyba ok.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 22:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
moze uszczelka? moze pompa wody sie ukrecila?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: GrudziÂądz - okolice
Czy strumien z wylotu odpowietrzającego powinien tez byc na wolnych obrotach????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: GrudziÂądz - okolice
Czy strumien z wylotu odpowietrzającego powinien tez byc na wolnych obrotach????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 21:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
witam,

W moim wątku http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32635 walka z układem chłodzenia w E34, zrobiłem trochę fotek może komuś się przydać

musiałem wymienić rurkę powrotną z nagrzewnicy horror!!, nie wiem dlaczego w mojej na kołnierzu od strony komory silnika była dziura

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 21:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
sorry, poszło dwa razy problem z przeglądarką

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 21:31 
witam, wyciekł mi płyn chłodzący, ok. 1l, dolałam wróciłam do domu, teraz nie ubywa, silnik jest zimny, temperetura też była ok. co to może być??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: RRS
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62TUB44
Hej przeczytalem post Wariata na temat usterki wirnika w M62, mam podobny problem.
Czasem podczas jazdy wskazowka temp idzie do gory bez wyraznej przyczyny nawet podczas postoju po dluzszaj jezdzie bez zbytniego wysilania silnika potem zalancza sie jakis wiatrak chodzi jak odkurzacz:) potem takie blump jak by sie cos zadlawilo i wszystko wraca do normy hm no w sumei nie do konca do normy bo ubywa mi plyny chlodniczego. niewiem moze na zimnym silniku patyczek w zbiorniku wyrownawczym jest na samym dole niewiem czy sie nie przycina a jak doleje troche jak pochodzi silnik po jezdzie to jak odkrece korekj wskaznik wychodzi ponad gwint korka wystaje kilka cm.. oczywiscie pojawia cie komunikat na kompie o coolant level hmm co to moze byc jesli ktos mial taki problem licze na pomoc niechcial bym sie dac orżnac jakiemus kolesiowi co odrazu kaze mi wymiecniac uszczelke pod glowica.

Dziekuje za pomoc i Pzdrawiam fana V8:) :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL