BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 15 listopada 2014, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Mam taki problem wymienilem chlodnice termostat (juz drugi pierwszy wadliwy) zalozylem nowy zbiorniczek w ktorym troche siedzi krzywo korek zalalem nowy plyn odpowietrzylem i juz 3 razy mi wywalilo plyn. Co moze byc tego przyczyna?

_________________
Moj Touring AvusBlau:
viewtopic.php?f=6&t=155943


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 24 listopada 2014, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
nikt nie wie.....?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 24 listopada 2014, 16:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Sebo21-wygląda mi to na to, że termostat słabo regauje na wzrost temp. płynu gdy silnik jest bardziej obciążany(pod górkę, większa prędkość) i w korkach-ogólnie słaby przepływ powietrza przez chłodnicę i komorę silnika+mało(słaby przepływ) otwierajcy się zawór termostatu.
Bartolino-to zrób tak żeby korek trzymał się prosto, mocno i szczelnie.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 24 listopada 2014, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Sebo21 napisał(a):
Witam, mam pytanie, bo nie wiem czy tak powinno być, czy nie. Mam e36 2.8 M52 układ zalany nowym płynem chłodniczym, wymieniony termostat i visco. Układ jest odpowietrzony a w środku grzanie jest bardzo dobre. I gdy jadę pod górkę, albo gdy postoję chwilę w korku powiedzmy ok 4 min albo jak jadę ponad 120km/h to temperatura się podnosi jest mniej więcej w pozycji 1/4 między połową kreski a tą przed ostatnią. Odpuszcze gaz jadę na samym biegu to temperatura spada i potem znów się trochę podnosi, w momencie gdy dodaje gazu. Do 90km/h jest w miare ok tylko czasami się podniesie troszkę ponad połowę. Pozdrawiam



Pompa wody umiera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 24 listopada 2014, 23:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Witam.
Mam również pewien problem z układem chłodzącym. (BMW 318 IS e36) Wycieka mi płyn i to w sporej ilości, który ulewa się pod samochodem, pod osłoną miski olejowej (skapuje z niej). Dzieje się tak po jeździe lub na zimnym silniku. Ogrzewanie w środku działa jak należy, temperatura rośnie tak jak powinna, nie wychodzi poza połowę, za niebieskie pole wychodzi mniej wiecej po 2 km przy spokojnej jeździe. Wykluczam pompe wody, gdyż dopiero co została wymieniona (myślałem, że jest przyczyną). Uszczelka pod głowicą raczej też jest okej, gdyż była wymieniana 15 tyś km temu. Pod korkiem oleju nic się nie zbiera, nie kopci na biało (wyjątek na zimnym silniku, ale auto stoi na dworzu wiec dostaje sie tam zapewne para wodna). Sprawdzałem na kanale węże, ale nie mogłem zlokalizować. Termostat otwiera duży obieg przy dłuższej jeździe, więc raczej też jest sprawny.

Ma ktoś jakiś pomysł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 25 listopada 2014, 07:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Korek tez wymieniałem. Może srubka od odpowietrzania albo pękniety zbiorniczek od dołu? Tylko czemu ten płyn spływa pod miske olejową


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 25 listopada 2014, 08:01 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
Kubul napisał(a):
Tylko czemu ten płyn spływa pod miske olejową

a przy termostacie, albo pompie nie cieknie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 25 listopada 2014, 08:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Pompa wody nowa, termostat tez raczej nie, ale sie upewnie. Blok ani glowica chyba nie są pęknięte, prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 25 listopada 2014, 10:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1718
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57X
Garaż: były dwie e46 328Ci i 330d a teraz jest e61 535d http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141217
e60 535d, silnik czasami się nagrzeje normalnie a czasem nie, oba termostaty nowe i działają, nawet od egr wymieniony dwa razy, czy problem może się brać z wymiennika ciepła skrzyni aut. ? wąż który jest chyba powrotnym z wymiennika i wchodzi do chłodnicy szybko robi się ciepły i grzeje chłodnicę gdy wąż od głównego termostatu jest cały czas zimny... ma ktoś jakiś pomysł ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 25 listopada 2014, 15:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Przejechalem sie kilka km i zrobil sie majonez na korku, ilosc oleju na bagnecie jest taka sama. Bombelkow nie robi. Rura miekka. Czy moze to byc uszczelka pod glowica? Dodam ze samochod stoi na dworzu a rzadko nim jezdze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 25 listopada 2014, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie wiem jak zedytować post, więc zmuszony jestem napisać kolejny.

Przejechałem się kolejne 10 km, tym razem troche ostrzej i majonez znikł. Wsypałem proszek uszczelniający może pomoże. Stan płynu o dziwo przestał się od wczoraj wieczora zmieniać, być może przestało lecieć, chociaż obawiam się, że płyn dostaje się do silnika i boje się jeździć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 27 listopada 2014, 11:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Korek juz mam szczelny jezdzilem 5 dni i wczoraj znow wywalilo plyn.

_________________
Moj Touring AvusBlau:
viewtopic.php?f=6&t=155943


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 27 listopada 2014, 15:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Bartolino-sprawdzałeś czy gdy silnik jest mocno nagrzany to węże do chłodnicy nie są zbyt twarde?, ten korek jest nowy czy ma tyle co samochód?
Nie spytałem wcześniej-co to znaczy wywala?-na nagrzanym silniku i zakręconym korku wywala spod korka?

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 27 listopada 2014, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Nie sa twarde.Korek jest nowy.To znaczy jezdze normalnie auto trzyma temp. w pewnym momencie np.postoje gdzies chwile wywala mi plyn.

_________________
Moj Touring AvusBlau:
viewtopic.php?f=6&t=155943


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 28 listopada 2014, 23:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 90
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
witam, jaki numer numer OEM ma przewód gumowy oznaczony na zdjęciu na różowo ? http://ifotos.pl/z/whxqxen/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 29 listopada 2014, 00:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
mario0071 napisał(a):
witam, jaki numer numer OEM ma przewód gumowy oznaczony na zdjęciu na różowo ? http://ifotos.pl/z/whxqxen/

Nr 4 ale nie popisali się z tym schematem układu
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=35&hl=4

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 29 listopada 2014, 10:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 90
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Aha i opaski 5 i 6 do niego ? dobrze rozumiem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 29 listopada 2014, 12:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Tak. Nawet gdzieś go miałem, bo niepotrzebnie wymieniałem. Taka głupia historia, że przeciek był z oringu (tego żółtego), nad chłodnicą a ja myślałem, że to ten wąż...

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 30 listopada 2014, 12:18 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
Witam!
Tej zimy pojawił mi się dziwny problem, z nawiewu leciało chłodne powietrze i dodatkowo dopiero po bardzo długim czasie.

Pierwsza myśl: odpowietrzyć, robiłem to chyba z 5 razy, ale dalej nic, węże do nagrzewnicy i powrotne gorące, więc odrzuciłem zapowietrzony układ oraz awarię elektrozaworu wody.
Wtedy dodatkowo odkryłem, że dzieje się tak tylko na obiegu otwartym, na zamkniętym leci gorące.

Dziś stwierdziłem, że tam pozaglądam, odkręciłem schowek z dolną półką (kilka wkrętów) i okazało się, że uszkodzone jest linka odpowiadająca za sterowanie ciepło-zimno, urwał się tam taki mały plasticzek i luźna linka nie domykała do końca klapki.

Nr 11 (uszkodził się element B)
Obrazek

taka linka kosztuje w aso nieco ponad 20zł, na razie to zdrutowałem, działa, ale muszę to wymienić

Ten problem może wystąpić w e36 compact z klimą i bez oraz w e36 bez klimy, ewentualnie z dokładna w ASO klimatyzacją economic.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 1 grudnia 2014, 11:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: 328iA
Kod silnika: M52tuB28
Panowie, taki o to problem:

e46 m52tub28

w czasie jazdy po mieście zapaliła mi się kontrolka od stanu płynu chłodniczego (żółta), obserwowałem temperaturę i jechałem dalej - zgasła po 3min jazdy, dodam, że temperatura silnika ani drgnęła w górę. Zrobiłem trasę WWA- Radom i prędkością przelotową 150km/h, nie zapaliła się kontrolka, ani razu. Po paru godzinach spędzonych w WRA przed odpaleniem sprawdziłem poziom płynu (na zewnątrz było -4, auto stało z 5h, było zimne) i pokazało, że płynu jest mniej niż powinno...nie dolewałem tylko zakręciłem i z powrotem trasa z podobną prędkością. Już w WWA zapaliła się żółta kontrolka i znowu zgasła po 3 min. Temperatura oczywiście ani drgnęła. Przyjechałem do domu, zostawiłem na noc auto, rano sprawdzam i pokazuje normalny poziom płynu...kulka od pływaka nad otworem...ogrzewanie na postoju mam słabe. Nie dolewałem płynu z prostego powodu - kontrolka zapaliła mi się pierwszy raz w historii jakieś 3 tyg temu i wtedy spanikowany zajrzałem do zbiorniczka i wydawało się pusto - dolałem z litr płynu i obserwowałem przez kolejne 3 tyg i miałem wrażenie, że raz pływak był z 2cm niżej, raz wyżej, zależnie od dnia. Wtedy myślałem, że skoro kontrolka się zapaliła to mam gdzieś wyciek płynu - dlatego chciałem teraz zaobserwować czy zapalenie się kontrolki jest wynikiem ubywania płynu, ale jak zaoobserwowałem płyn rano był. Wygląda trochę na zapowietrzenie układu, ale czy sam mógł się od tak zapowietrzyć? może jednak być gdzieś wyciek? kolor płynu jest lekko rudawy/brązowy, przezroczysty. Auto ma moc jak powinno, nie kopci, oleju nie ubywa, ani nie przybywa ani grama, pod korkiem też żadnego szlamu.
Co może być przyczyną?? płyn na pewno jest już stary, ale jeżeli powodem może być wyciek to trzeba go najpierw zlokalizować przed wymianą, jednak sam nic nie dostrzegam pod maską (zresztą tak jak wspomniałem wyżej, zapalanie kontrolki występowało, a rano ilość płynu się zgadzała...czeski film)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL