BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 11:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Demontaż i czyszczenia lamp
PostNapisane: 24 lutego 2007, 13:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Demontaz:

1.Najpier wylaczamy swiatla.
2.Odpinamy okablowanie sa to przewaznie 1 lub 2 wtyczki , 2 przy reflektorach z silniczkiem regulacji
3.Odczepiamy kierunkowskazy aby pozniej nie uszkodzic mocowan prubojac wyjac je razem z reflektorem. sa tylko przymocowane na zatrzask do leflektora , widac to od gory, naciskamy przytrzymujemy i ciagniemy je do siebie stojac przodem do maski.
4.Teraz kolej na glowne mocowanie, sa to 4 sruby, 2 na dole, 2 u gory. Do dolnych przy migaczach jest latwy dostep, do tych dolnych przy grilu jest juz trudniej, mozna zdjac maskownice plastikowa nad chlodnica to bedzie latwiej.
5.Odkrecaja sroby trzeba wuarzac na mocowania tych srob..sa to plastikowe sruby rozporowe, One odpowiadaja za ustawienie calego klosza wiec jak nie chcemy sie pozniej bawic w ustawiania to jakos sobie je przytrzymac przy odkrecaniu,tych dolnych nie da rady zlapac niczym ale mi one akurat sie nie krecily i nie zmienialy wyskosci przy wykrecaniu i wkrecaniu.
6.Wyjmowanie samego klosza wedle uznania, troche w ta, troche w tamta i da rade :mrgreen:

Czyszczenie:

1.Najpierw nalezy wyczyscic powieszchownie caly ,jeszcze nie rozebrany reflektor aby nam nic nie wpadlo podczas otwierania.
2.Zdejmujemy blaszki ,takie metalowa sa chyba 4 na jednej lampie.
3.Odpinamy 4 zatrzaski po obu stronach lampy.
4.W taki sposob mam 2 czesci : Klosz z okraglymi szklami i czesc z zarowkami i soczewka (lub bez soczewki).
5.Czesc szklana mozna czyscic (wedle uznania) czyms do szyb, a presztrzen miedzy kloszem koncowym a szklami okraglymi mozna przedmuchac powietrzem pod cisnieniem.
6.Mozna w tym momecie wymienic uszczekle na nowa (ceny nie stety nie znam bo nie wymienilem)
7. Odpinamy tylne klapki dostepu do zarowek (czesc z zarowkami i soczewka) i jesli chcemy wyczyscic soczewke (jesli ja posiadamy) to odkrecamy 3 sruby trzymajaca klosz z zarowka od soczewki ,nastepnie czyscimy soczewke z tylu i od frontu. Tu tez mozna uzyc powietrza pod cisnieniem i wydmuchac wszystkie syfy , nastepnie skrecamy klosz od soczewki z zarowka.
8. w tym momecie mozemy wimienic uszczelki tylnych klapek (tez wazne uszczelki)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PODSUMOWANIE:

Dzisiaj rozkrecalem reflektory aby wyczyscic sobie soczewki, mialem tez problem parowania reflektorow. To co zobaczylem podwarza wszystkie tu opisywane teorie. Jakiekolwiek lepienie na sylikon i nie sylikon sa moim zdaniem nie potrzebne, juz tlumacze dlaczego.
Po pierwsze nie ma sie co bawic w jakies staranne sklejenie reflektorow idealnie szczelnie bo one i tak nie sa szczelne same w sobie , posiadaja wywietrznik (przedstawione na zdjeciach) . Niektorzy mysla ze robienie np. dziurek w dekielku zaslaniajacym dostep do zarowki jest bez sensu bo para osadza sie na glownym szklanym reflektorze ktory niby jest szczelnie zamkniety (czyli powietrze nie ma dostepu miedzy okragle szkla a caly klosz) a jest to oczywiscie blede poniewarz do okola maja chyba 4 wywietrzniki zaraz kolo uszczelek.Wiec wystarczy ze mamy nie zamkniete dekielki i juz do calej lampy sie laduje wylgoc ,deszcze ,brud etc. bo od dekielka brud moze dojsc az do pomiedzy okragle szkla a glowny klosz. Tak wiec najlepszym sposobem jest wymiana glownej uszczelki na nowa, wymiana uszczelek dekielkow na nowe i solidne zlorzenie. dziurek w niczym nie trzeba robic bo jest od tego specialny wywietrznik. mi lewy lefrektor parowa bo sie okazalo ze klosz mial z jednej strony nie zatrzasniete zaczepy i sie dostawala tam prawie ze woda... bylo poprostu mokro.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Ostatnio edytowano 13 października 2009, 11:48 przez szwedu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 08:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 179
Lokalizacja: Miko³ów
UUu.... tego własnie szukałem :):):D

_________________
Jak kraœÌ to miliony...
Jak szaleĂŚ to BMW...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 14:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Kostrzyn nad OdrÂą
Wiatjcie a ktos wie jak oddzielic glowny klosz od tych dwoch okraglych?? mam tam bialy nalot ktorego nie mozna usunac sprezonym powietrzem wziol sie on od tego za blacharz jak robil auto to na pewno nie zamknal maski i przy szlifowaniu ten syf wdarl sie az tam i troche to kiepsko wyglada


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 15:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
Ja z kolei zakładałem ringi CCFL do swoich lamp i jak juz to zrobiłem zaczeły mi parować poprostu sylikon którym zkleiłem klosze te okrągłe do frontowej czesci lampy zaczął schnąć i za tym głównym szkle od wewnątrz miałem pare,odziwo jezdziem z tym troche i kupiłem xenon para znikła od wysokiej temperatury :D lecz do tej pory zastanawiam sie jak rozczepić główny klosz od plastikowego wnętrza z okrągłymi szkiełkami... jest to tak mozno zklejone ze az strach rozklejać

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: gdzieÂś w Polsce
Moje BMW: e36
Czy da się dostać do wewnętrznej strony szybki, w prawym reflektorze jest ona strasznie brudna od wewnątrz, i podejrzewanm że przedmuchiwanie nie wystarczy. W lewym z kolei para - ale to mniejszy problem:)
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 18:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M50
zdjecia sa niedostepne!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 19:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 261
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
tayson.82 napisał(a):
zdjecia sa niedostepne!!!!

Hmmm pewnie dlatego że temat ma prawie 3 lata :lol:

_________________
E sechsunddreizig coupe in mauritiusblau
E neununddreizig in cosmosschwarz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Zaparowany leflektor przedni
PostNapisane: 25 października 2009, 11:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Miko³ów
Witajcie!! mam pytanie co do zaparowanego przedniego leflektora bo zmieniałem szkło i po zmienieniu zaczoł parowac czy da sie zwalczyc ta pare jakos ?? BMW e39 czekam na odpowiedz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 22:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=40139

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Demontaż i czyszczenia lamp
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 09:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 53
Lokalizacja: Kleszcz
Moje BMW: e36
Mam pytanie,
Czy aby wymienić uszczelkę reflektora w e36, trzeba wyjąć cały klosz z samochodu ?
Czy wystarczy odpiąć te zatrzaski, bodajże trzy u góry ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Demontaż i czyszczenia lamp
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 12:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 238
Lokalizacja: Pniewy
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: m62b44
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152246
sedzia23 napisał(a):
Mam pytanie,
Czy aby wymienić uszczelkę reflektora w e36, trzeba wyjąć cały klosz z samochodu ?
Czy wystarczy odpiąć te zatrzaski, bodajże trzy u góry ?

masz 3 zatrzaski u gory + 2 blaszki co nachodza na szklo i od dolu masz 2 zatrzaski i 2 blaszki :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Demontaż i czyszczenia lamp
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 16:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: e36/e46
Kod silnika: M43B16
Garaż: Było e36 touring, jest e46 touring
Witam, odświeżam temacik z zapytaniem, chcę wymienić zewnętrzne szkło klosza (e36 99r.) lecz nie wiem jak się do tego zabrać, nie ma miejsca aby włożyć nożyk tapicerski i polecieć po uszczelkach a jak jest troszkę miejsca na płaski śrubokręt aby jakoś delikatnie podważyć szkło słychać czeszczenie szkła jakby miało zamiar popękać, czy jest jakiś bezpieczny i skuteczny sposób na wydobycie tego szklanego klosza z ramki?

_________________
Obrazek Przejdź na ciemną stronęObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Demontaż i czyszczenia lamp
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 17:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 238
Lokalizacja: Pniewy
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: m62b44
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152246
włóż do wody i zagotuj ta część z kloszem. Klej powinien zrobic sie miekki i nozykiem próbowac. To chyba jedyny sposób :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Demontaż i czyszczenia lamp
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: e36/e46
Kod silnika: M43B16
Garaż: Było e36 touring, jest e46 touring
A jak długo trzeba gotować na twardo? :D oki jutro spróbuję a może kolego wiesz czym na nowo najlepiej uszczelnić klosz z obudową reflektora? sylikon budowlany??

_________________
Obrazek Przejdź na ciemną stronęObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Demontaż i czyszczenia lamp
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 21:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 238
Lokalizacja: Pniewy
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: m62b44
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152246
lobos napisał(a):
A jak długo trzeba gotować na twardo? :D oki jutro spróbuję a może kolego wiesz czym na nowo najlepiej uszczelnić klosz z obudową reflektora? sylikon budowlany??

sylikon bezbarwny budowlany :oczami:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL