BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 13:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 października 2013, 15:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Na tym forum raczej w temacie X-a nie dostaniesz odpowiedzi.Proponuję sąsiednie tam jest dział X3.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 października 2013, 20:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
lechuwie napisał(a):
e83 poj. 2.0z 2007r.


Zaślepki ''22 mm'' pasują do modeli produkowanych do 2004 r.

Zaślepki ''33 mm'' pasują do modeli produkowanych od 2004 r.

za 60 masz kpl niemieckiej produkcji.Ja wybrałem zaślepki, wygląda profesjonalnie bez kombinowania.

pozdr

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 października 2013, 20:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Panorafix napisał(a):
X z silnikiem 2.0 jest niezłym mułem


:rozpacz: racja

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 października 2013, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 30
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E46 320t Compact
Jesli masz 2007 to powinno byc ok bo awaryjne klapki byly do konca 2006 w twoim modelu , ja to wywalilem ale bylem na czarnej liscie:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 października 2013, 20:07 
Świetna instrukcja. Problem rozwiązany :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 października 2013, 09:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: x3
Kod silnika: M47N
Jesli masz 2007 to powinno byc ok bo awaryjne klapki byly do konca 2006 w twoim modelu , ja to wywalilem ale bylem na czarnej liscie:P



Dzięki za odpowiedź, ale problem w tym że silnik wyprodukowany jest według tego co mi wiadomo, we wrześniu 2006r. choć mam wersję auta, która w brifie jest zapisana jako 2007r. Mechanik sprawdzał mi kolektor i mówił, że są luzy na ośkach klapek i dlatego jestem w kropce. Po przeczytaniu tych "kilku" stron ;) raczej skłaniam się do wywalenia klapek ale .... sam już nie wiem. :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 października 2013, 10:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 197
Wywal, ale kup zaślepki, żeby nie robić jakiejś fuszerki, najlepiej u takiego mechanika co już to robił i zaślepki sam organizuje, nie ma wtedy problemu z rozmiarem itp.

_________________
Obrazek
ZAPRASZAM do galerii mojej 330Ci ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 października 2013, 11:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
lechuwie napisał(a):
Mechanik sprawdzał mi kolektor i mówił, że są luzy na ośkach klapek

W takim razie ja bym nie ryzykował,tylko kupował zaślepki,a klapek się pozbył.
U mnie wszystkie klapki trzymały się idealnie bez żadnych luzów,ale i tak się ich pozbyłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 października 2013, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: x3
Kod silnika: M47N
Wywal, ale kup zaślepki, żeby nie robić jakiejś fuszerki, najlepiej u takiego mechanika co już to robił i zaślepki sam organizuje, nie ma wtedy problemu z rozmiarem itp.


Problem w tym właśnie że żaden ze znanych mi mechaników nie chce się tego podjąć. Niby prosta rzecz, a zrobić tego nie chcą podając argumentację cyt.: "jak konstruktorzy z BMW to wymyślili to na pewno to być musi". :rozpacz: Czyli czeka mnie samemu robota i muszę to wykonać dobrze choć pojęcia bladego o tym nie mam. Dlatego też przed rozkręceniem całości chcę się przygotować jak najlepiej żeby później się nie zdziwić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 października 2013, 13:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
skąd jesteś???

jak masz 163KM to 99.9% 22mm

te większe są do 3.0d

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 października 2013, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 30
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E46 320t Compact
Jesli masz watpliwosci to wywal to bo sie bedziesz nie potrzebnie zadreczac i myslec odpadlna czy nie :/ a jak mechanik mial kolektor rozebrany to dlaczego tego nie wywalil ? ja sam to rozbieralem i luzow tam zadnych nie bylo jesli sa u ciebie to sie nie zastanawiaj , co do doboru zaslepek no to najlepiej wyciagnac kolektor i zmierzyc srednice pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 listopada 2013, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e46 2.0d
Kod silnika: M47N
witam. Stałem się posiadaczem e46 2.0 D 150 KM - i pierwsze co zaprowadziłem wozidło na osunięcie klapek. Efekt końcowy - deczko lepiej jak by ciągnie od zera i delikatnie ciut mocniej szarpnie przy gaszeniu - ale nie na taką skalę aby była to znaczna różnica - wg mnie. Głowa spokojna - a to bezcenne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 2 grudnia 2013, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 28
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134464
Nie tak dawno sam usunalem klapki w swoim bmw.
Bardzo fachowa instrukcja kazdy bez wiekszego problemu powinien sobie z tym poradzic.
W moim przypadku 2 klapki byly juz luzne.
Rezultat pozytywny samochod troche lepiej sie zbiera.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=134464
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 grudnia 2013, 12:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: x3
Kod silnika: M47N
Witam! Wywaliłem klapki i rzeczywiście instrukcja którą znalazłem tu na forum jest wystarczająca. Piszę to ewentualnie dla tych którzy maja wątpliwości czy sami podołają. Do X3 2d 150KM pasują klapki 22mm - sprawdzone :) A teraz uwagi: po usunięciu klapek silnik zimny pracuje raczej inaczej w moim odczuciu gorzej. Jeśli rozgrzany praca silnika osłuchowo bez zmian. Akurat w moim silniku przy tej masie nie odczułem zwiększenia mocy - ale nie jest to auto na wyścigi więc .. nie zawiodłem się. jedyna rzecz która mnie niepokoi to po wywaleniu klapek zwiększyło się zużycie paliwa o jakieś 03-05l/100km, ale to może być skutkiem obniżonej temp. zewnętrznej. Przeczyściłem przy okazji zgodnie z zaleceniami EGR i chyba raczej niczego nie zepsułem więc .... zwiększenie ilości zużywanego paliwa musi wynikać z wywalenia klapek. Podkreślam to moje spostrzeżenia i przyczyna zwiększonego zużycia paliwa może być inna będę jej szukał ale na razie sądzę że tak właśnie jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 grudnia 2013, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e46 2.0d
Kod silnika: M47N
Kolego a może większe zużycie paliwa jest spowodowane niższymi temperaturami?
Ja u siebie wzrostu spalania nie zauważyłem....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 grudnia 2013, 10:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: x3
Kod silnika: M47N
Dlatego zaznaczyłem że może to wynikać z obniżonej temperatury - aczkolwiek różnica wynosiła 0,5- 1 st C więc nie była to jakaś znacząca różnica. Pokonałem tą samą trasę z przybliżoną prędkością (bo z ta samą na odcinku ok 70km w 100% nie jest możliwe) i dostrzegłem takie wskazania. Obecnie kiedy temp. są znacznie niższe spalanie mi jeszcze wzrosło. Na razie jestem w fazie testów dalszych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 grudnia 2013, 12:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Nie wiem co wy widzicie w tych zaślepkach, w niczym to nie pomaga, jest niewidoczne i sprawują się tak samo jak wkręcona śrubka. Niby jest ładniej ale widziałem już zaślepki które po jakimś czasie przepuszczały olej.
Lepiej kupić nowe wężyki podciśnienia ;)

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 06:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e46 320d
piotrek200411 napisał(a):
Nie wiem co wy widzicie w tych zaślepkach, w niczym to nie pomaga, jest niewidoczne i sprawują się tak samo jak wkręcona śrubka. Niby jest ładniej ale widziałem już zaślepki które po jakimś czasie przepuszczały olej.
Lepiej kupić nowe wężyki podciśnienia ;)


Przepuszczały olej??? w kolektorze dolotowym??? wężyki? a co maja wężyki do klapek i zaslepek??

wiem ze jest niedziela rano ale już jestem po pierwszej kawie i raczej odpada fakt że nie do końca sie obudziłem i nie wszystko rozumiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 11:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
w m57N2 i dalej w górę gdzie mamy duże klapki fabrycie był problem z cieknącymi kolektorami ssącymi właśnie z klapek ale nie z osiek tylko dookoła klapek puszczało uszczelnienie. Wtedy pojawiły się magiczne zaślepki z allegro na czarnych oringach które wytzrymywały 15-20tys i puszczaly w ten sam sposób olej (wszystko pod kolektorem ssacym było zalane). Później wymienili oringi na zaślepkach na brązowe olejoodporne i te juz nine puszczają :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 22:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Bejo napisał(a):
wężyki? a co maja wężyki do klapek i zaslepek??

Zamiast kupić zaślepki lepiej wymienić wężyki podciśnienia na nowe a dziury po klapkach zaślepić śrubą.


Leo napisał(a):
w m57N2 i dalej w górę gdzie mamy duże klapki fabrycie był problem z cieknącymi kolektorami ssącymi właśnie z klapek ale nie z osiek tylko dookoła klapek puszczało uszczelnienie. Wtedy pojawiły się magiczne zaślepki z allegro na czarnych oringach które wytzrymywały 15-20tys i puszczaly w ten sam sposób olej (wszystko pod kolektorem ssacym było zalane). Później wymienili oringi na zaślepkach na brązowe olejoodporne i te juz nine puszczają :)

w M47N też widziałem cieknące zaślepki na oringach, sporadyczne przypadki ale się zdarzały.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL