BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 19:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 września 2011, 07:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Zgorzelec
Witam. Jestem już po zabiegu usunięcia klapek. Jestem ogromnym farciarzem gdyż jedna z klapek urwała się i zaklinowała w głowicy w miejscu wlotu powietrza do 4 cylindra. Myślałem ze dostane zawału jak mechanik do mnie zadzwonił i powiedział ze 1 klapki już nie ma i mam szybko przyjechać bo musze coś zobaczyć. Później wstawię zdjęcia jak to wyglądało ale powiem tylko tyle ze to chyba jakiś cud ze nie szukam 2 silnika. W miejsce klapek wstawione zaślepki od kolegi z forum. Pasują idealnie. Po zabiegu ustąpiła lekko nierówna praca po uruchomieniu z rana która powiązana była z puszczeniem lekkiego dymka. Myślałem że to świece albo przekaźnik ale z nimi wszystko ok. Teraz jest spokój. Mam wrażenie że lepiej się zbiera na wolnych obrotach. Kopcenia nie ma nawet przy ostrej jeździe. Głośność podczas jazdy i gaszenia bez zmian. Same pozytywy. Pozdrawiam wszystkich i namawiam do usunięcia tego dziadostwa tych którzy nadal zwlekają. Oto obiecane fotki

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us

_________________
Zobacz mojego Turaska ;-) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=550845#550845


Ostatnio edytowano 22 września 2011, 18:30 przez michalgti, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 września 2011, 07:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
a śrubki z klapki nie powpadały?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 września 2011, 10:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Zgorzelec
Nie ma takiej możliwości gdyż klapka urwała się w całości razem z ośką. Pękła na samym początku. Wstawię po południu zdjęcia które zobrazują dokładnie co się stało.

_________________
Zobacz mojego Turaska ;-) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=550845#550845


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 września 2011, 13:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 267
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Witam

Jaka będzie średnica zaślepek do kolektora ssącego w M47N2?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 września 2011, 18:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
22mm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 29 września 2011, 09:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 161
Lokalizacja: Kozienice
Moje BMW: e90 320i
Kod silnika: n46
Rozmawiałem z dwoma mechanikami, ktorzy nie od dzis zajmują sie tego typu autami i mowili ze nigdy w swojej karierze nie spotkali sie z awariami aby klapka wpadła do środka.
Stad moje pytanie jaki procent silników tego typu ulega zniszczeniu?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105373


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 29 września 2011, 09:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 217
Lokalizacja: DW
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
apson83 napisał(a):
Rozmawiałem z dwoma mechanikami, ktorzy nie od dzis zajmują sie tego typu autami i mowili ze nigdy w swojej karierze nie spotkali sie z awariami aby klapka wpadła do środka.
Stad moje pytanie jaki procent silników tego typu ulega zniszczeniu?



Chcesz danych statystycznych? :oczami: Tego nikt nie jest w stanie policzyć, dlatego twoje pytanie jest bezsensu. Co do 'twoich' mechaników, hmmm... z nimi to jest tak- jeden robi dobrze wymianę oleju, drugi serwis klimatyzacji, a trzeci... nic nie umie ale bajki każdemu sprzeda. Myślę, że nawet jeśli procent zniszczonych aut po odpadnięciu klapki jest niewielki, to przerost ryzyka nad kosztem wywalenia ich i ewentualnymi efektami ubocznymi, jest zbyt wielki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 29 września 2011, 11:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 161
Lokalizacja: Kozienice
Moje BMW: e90 320i
Kod silnika: n46
W takim razie zna ktoś dobrego magika,najlepiej z okolic Radomia, który wywalił by mi te klapi i wstawił zaślepki takie jak na allegro czy ebay?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105373


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 29 września 2011, 14:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
apson83, kolego ja jestem laikiem w tych sprawach a całą czynność wykonałem sam po przeczytaniu prezentacji Roger - Nysa.
Napewno będziesz musiał kupić parę kluczy ale zdobycie doświadczenia i satysfakcja z wykonanej roboty bezcenna
Nikt z mechaniorów nie zrobi ci tego dokładniej niż ty sam.
Wyczyścisz sobie kolektor dolotowym , zawór EGR i powymieniarz jeśli trzeba będzie wężyki powietrzne. W przyszłości ułatwi ci to np. wymianę świec.
Pozdrawiam :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 30 września 2011, 05:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 161
Lokalizacja: Kozienice
Moje BMW: e90 320i
Kod silnika: n46
Dzieki Burza123.
Czekam do wyplaty zakupie na allegro zaslepki jak juz robic to robic profesjonalnie.
Wiem ze uszczelki nalezy wymienic ale czy koniecznie?
Trzeba zwrocic szczegolna uwage na stare uszczelki aby nie wpadly do srodka?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105373


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 30 września 2011, 09:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 161
Lokalizacja: Kozienice
Moje BMW: e90 320i
Kod silnika: n46
Zna ktoś dokładne wymiary zaślepek najlepszy byłby rysunek.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105373


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 8 października 2011, 13:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 15
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100091
Jestem w trakcie usuwania klapek.....
Stan klapek jest idealny (więc może je zostawie jeszcze).
Ale mam inny problem....
mianowicie kolektor jest cały zasyfiony czarnym miałem olejowym.
Wszystko ulepione, co z tym robić?? tam gdzie mogę się dostać próbuję coś doczyścić.
Nie wiem co to za element dołączony do kolektora (w środku jakby jakiś tłoczek), odkręciłem to od kolektora i próbuję czyścić - masakra!!
Czy ten syf to normalne?? Dodam że furka chodzi bez problemu, spalanie w normie.
Nie wiem, doradzcie coś.

_________________
KUPIĘ:
listwę (kratkę) do zderzaka przedniego, strona od pasażera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 8 października 2011, 13:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
na twoim miejscu klapki bym i tak wyrzucił nie wiadomo kiedy będziesz następnym razem sciągał kolektor moze będzie juz za późno co do reszty problemu nie mam pojęcia .

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 8 października 2011, 13:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
jakaś elastyczna szczotka i ON dają radę, ale i tak całości nigdy nie wyczyścisz.

p.s. te "idealne" klapki właśnie najczęściej się urywają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 9 października 2011, 21:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Klapki wywal od razu, a to o czym mówisz to EGR, dobrze jest go wyczyścić od razu.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 października 2011, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 15
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100091
Klapki zostawiłem, były jak nowe, zero luzów.
brat mechanik samochodowy stwierdził że przez najbliższe 50tyś km. to nie ma prawa się ułamać.

_________________
KUPIĘ:
listwę (kratkę) do zderzaka przedniego, strona od pasażera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 października 2011, 10:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
zoltar23 napisał(a):
Klapki zostawiłem, były jak nowe, zero luzów.
brat mechanik samochodowy stwierdził że przez najbliższe 50tyś km. to nie ma prawa się ułamać.


Nie da się tego stwierdzić. Mogą się urwać w każdym momencie. Podam przykład:
Przeprowadzałem zabieg usuwania jednocześnie z kumplem. Na pierwszy rzut oka moje były ok, przy usuwaniu okazało się że jedna to już długo by tam nie zawitał.
Kolegi wydawały się idealne, zero luzów. Skonsultował z mechanikiem i ten kazał zostawić. Efekt? po 6tys od zaglądania POSZŁY ZWIEDZAĆ SILNIK.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 października 2011, 11:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 15
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100091
kylo86 napisał(a):
zoltar23 napisał(a):
Efekt? po 6tys od zaglądania POSZŁY ZWIEDZAĆ SILNIK.
Z którego roku było to auto?

Klapki jednak zostawiłem, choć się zastanawiałem przez 3h nad nimi (chodziło o sposób załatania dziury, jak się będzie zachowywał ten materiał przy wkręcaniu śrub).
Grzebałem z tym od 10:30 do 1:15 w nocy (w tym czyszczenie kolektora, klapek, zaworu egr). Ręce do dziś jeszcze nie domyte mam.
W przyszłe lato lepiej się przygotuję do tego zabiegu i wtedy je usunę.

_________________
KUPIĘ:
listwę (kratkę) do zderzaka przedniego, strona od pasażera.


Ostatnio edytowano 10 października 2011, 11:22 przez zoltar23, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 października 2011, 11:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
zoltar23 napisał(a):
kylo86 napisał(a):
zoltar23 napisał(a):
Efekt? po 6tys od zaglądania POSZŁY ZWIEDZAĆ SILNIK.
z którego roku było to auto?

Jak dobrze pamiętam początek 2003, w każdym razie przy awarii miał oryginalny udokumentowany przebieg 184tys.
Z tym jest totalna loteria, przytaczanie przebiegów nie do końca ma sens. Te klapki mogą wytrzymać 400tys a równie dobrze gdzieś czytałem że grubo przed 100tys już komuś się urwały.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 października 2011, 11:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 15
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100091
kylo86 napisał(a):
Jak dobrze pamiętam początek 2003, w każdym razie przy awarii miał oryginalny udokumentowany przebieg 184tys.
Z tym jest totalna loteria, przytaczanie przebiegów nie do końca ma sens. Te klapki mogą wytrzymać 400tys a równie dobrze gdzieś czytałem że grubo przed 100tys już komuś się urwały.
Dlatego nie ma gwarancji że wszystkie się muszą urwać. Tych aut jeździ tysiące po drogach, a ludzi którzy znają problem jest garstka (co usuwają). Tak czy inaczej lepiej dmuchać na zimne i usunąć.
Ja bez stresu zrobię to w przyszłe lato przy okazji wymiany filtra powietrza.

_________________
KUPIĘ:
listwę (kratkę) do zderzaka przedniego, strona od pasażera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL