BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 maja 2024, 09:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 23:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
podol napisał(a):
klapki zawirowań w kolektorze nie są od ekologii, od tego jest EGR.

I klapki i egr są od ekologii.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 00:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Roger-Nysa, no to coś przegapiłem, ale w jaki sposób te klapki wpływają na ekologię? :zdziwko:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 08:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
podol napisał(a):
ale w jaki sposób te klapki wpływają na ekologię? :zdziwko:

Nie .......no proszę, było napisane.
Klapki są zamknięte na niskich obrotach, co ogranicza ilość wlatującego powietrza do tego w tym samym czasie otwarty jest zawór egi co również powoduje wyparcie powietrza w kolektorze dolotowym przez spaliny.

Efekt tego taki że pracujący na wolnych obrotach współczesny diesel ma te obroty w okolicach 800 Dostaje w takiej sytuacji mało paliwa i bardzo mało powietrza. Mieszanka nie jest paliwowo powietrzna , tylko paliwowo powietrzno gazowa (spalinowa)
Tlenki spalin nie biorą udziału w procesie spalania mieszanki one tylko zajmują miejsce powietrzu.
Celowo tak jest bo niższa temperatura spalania mieszanki to mniejsza produkcja tlenków. Zawartość tlenków w spalinach wymusiły normy emisji.

Diesel i jego współpraca z ekologią to ciężki temat.

Bo wysoka sprawność energetyczna silnika to zaleta a taki jest diesel. Problem w tym że sprawność w wielkim skrócie zależy od temperatury spalania mieszanki ( dużo powietrza -dobre spalanie) Wada tego taka że przy wysokiej temperaturze spalania produkuje się dużo szkodliwych tlenków. Więc ogranicza się powietrze zmniejszając temperaturę i zarazem tlenki. Tlenki to jest ta część nie widoczna spalin.
Zmniejszyliśmy więc produkcję tlenków bo ograniczyliśmy ilość powietrza przy spalaniu. Ale!!!! zaczeliśmy produkować cząstki stałe.
Przy zbyt małej ilości powietrza ,podczas spalania mieszanki gazy spalinowe zawierają sporą ilość cząstek stałych ( widoczny typowy czarny dym -sadza)

Auta wyposażone w dpf wcale nie dymią ... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
One dymią znacznie więcej !! ale produkują mniej tlenków.
Dymu nie widzimy ............. bo zanim wyleci z dwururki jest przechwycony przez filtr DPF.

To cała ekologia w wielkim skrócie.

Najlepsze czasy dla diesla to okres kiedy VAG wprowadziła nar rynek pierwsze TDI silniki 1z czy AFN, lata 90-te wtedy bez stresu z 1,9 robili 120 ps minęło 20 lat z 1,9 robią 180 ps. Tylko jaka była technologia wtedy... jaką mamy dzisiaj .

Gdyby mogli zrobić diesla nie spełniającego norm pod względem produkcji tlenków. Mielibyśmy dzisiaj wysoko sprawnościowe diesle z potężnym momentem obrotowym sprej mocy małej pojemności i przede wszystkim śmiesznym spalaniu.
Technologia pozwala zrobić mega silnik diesla, ekologia .........wada i zaleta.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
a N47 i N57 też maja takie klapki? i czy średnica otworów jest taka sama?
zaślepka od M47 będzie pasować do N47 oraz M57 do N57?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 12:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Roger-Nysa napisał(a):
Klapki są zamknięte na niskich obrotach, co ogranicza ilość wlatującego powietrza do tego w tym samym czasie otwarty jest zawór egi co również powoduje wyparcie powietrza w kolektorze dolotowym przez spaliny.Efekt tego taki że pracujący na wolnych obrotach współczesny diesel ma te obroty w okolicach 800 Dostaje w takiej sytuacji mało paliwa i bardzo mało powietrza. Mieszanka nie jest paliwowo powietrzna , tylko paliwowo powietrzno gazowa (spalinowa)


Nie wiem czemu, ale rozumie to w sensie, że równocześnie obniża spalanie, czyli po usunięciu zwiększa? :zakrecony:

Ogólnie masz bardzo duże pojęcie na ten temat. tak z ciekawości, ile pali twoja bawarka po tych wszystkich modyfikacjach? ( chip, przepływka, egr też?, kat, klapki )

Jak to jest z tym dpf, czy my też to mamy (e46 320Cd ) ? robiłeś coś z tym?

Ogólnie uważam, że powinniśmy wszyscy z forum(dieselowcy) pielgrzymkę(spot) do ciebie zrobić ;D :piwo:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 13:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
deejeys napisał(a):
Roger-Nysa napisał(a):
Klapki są zamknięte na niskich obrotach, co ogranicza ilość wlatującego powietrza do tego w tym samym czasie otwarty jest zawór egi co również powoduje wyparcie powietrza w kolektorze dolotowym przez spaliny.Efekt tego taki że pracujący na wolnych obrotach współczesny diesel ma te obroty w okolicach 800 Dostaje w takiej sytuacji mało paliwa i bardzo mało powietrza. Mieszanka nie jest paliwowo powietrzna , tylko paliwowo powietrzno gazowa (spalinowa)


Nie wiem czemu, ale rozumie to w sensie, że równocześnie obniża spalanie, czyli po usunięciu zwiększa? :zakrecony:

Ogólnie masz bardzo duże pojęcie na ten temat. tak z ciekawości, ile pali twoja bawarka po tych wszystkich modyfikacjach? ( chip, przepływka, egr też?, kat, klapki )

Jak to jest z tym dpf, czy my też to mamy (e46 320Cd ) ? robiłeś coś z tym?

Ogólnie uważam, że powinniśmy wszyscy z forum(dieselowcy) pielgrzymkę(spot) do ciebie zrobić ;D :piwo:


jestem ZA, a nawet przeciw!

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 19:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Roger-Nysa, dzięki za wyjaśnienie, musiałem to przeoczyć skoro było wcześniej, a co do pielgrzymki to jestem za :D :piwo:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 21:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 144
Moje BMW: E46 320d
u mnie po wywaleniu klapek spalanie takie samo, kopcenie również bez zmian, auto śmiga, silnik gaśnie dla mnie bez różnicy... a za to cieszę się jak dziecko jadąc moim pierwszym śmigiełkiem bez stresu

_________________
Obrazek
marnon e46 -->> viewtopic.php?f=6&t=95824&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 13 grudnia 2010, 20:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1420
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 Karawan
Garaż: Nie ma....
Trupiara jest już po operacji wyrzucenia tych nieszczęsnych klapek.....
Klapki w stanie idealnym (przelot 203tyś - w 100%), zero jakiegokolwiek luzu między klapką a ośką, na której została przykręcona. Nagaru na przelotach prawie nie było, klapki śmigały bez jakiegokolwiek zacięcia - i tu powiem że byłem zdziwiony bo nie sądziłem że jest tam tak czysto. Ale koniec końców klapki wyjechały z układu i teraz można kimać spokojnie :)

I tu chciałem podziękować Rogerowi za naświetlenie problemu, opisaniu co i z czym się je ;)
Dziękówa dla innych userów za opisy, wnioski itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 13 grudnia 2010, 21:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Owad napisał(a):
Klapki w stanie idealnym


jak prawie u każdego... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 16 grudnia 2010, 13:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 330d
Kod silnika: m57n
Mam silnik m57n w e46 z 2004 roku. W manualu. Okazalo sie ze mam klapki sterowane elektronicznie. Wyskoczyl mi blad silnika klapy zawirowan. Rozebrali kolektor i okazalo sie ze silniczek nie pracuje a klapy sa w pozycji otwartej. Mechanik powiedzial ze nie da sie ich usunac, bo bedzie wisial blad w komputerze. Czy mam szykowac 1965zl na nowy kolektor ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 12:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1868
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Garaż: www.sjnet.pl
zmień mechanika

albo sam usuń klapki

_________________
Oceń :)
Obrazek
www.sjnet.pl usługi informatyczne dla sektora prywatnego i dla firm
www.sjbud.pl Remonty domów mieszkań od A do Z
www.ania.sjnet.pl Biżuteria na każdą okazję
Mapy 2017, Softy do nawi , programy,
hasło: bmw
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 13:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: 320D
Kod silnika: M47N
mlody_gd napisał(a):
Mam silnik m57n w e46 z 2004 roku. W manualu. Okazalo sie ze mam klapki sterowane elektronicznie. Wyskoczyl mi blad silnika klapy zawirowan. Rozebrali kolektor i okazalo sie ze silniczek nie pracuje a klapy sa w pozycji otwartej. Mechanik powiedzial ze nie da sie ich usunac, bo bedzie wisial blad w komputerze. Czy mam szykowac 1965zl na nowy kolektor ??



Czy klapki są, czy też ich nie ma, nie ma nic wspólnego z tym błędem.
Błąd wyskakuje z powodu nie pracującego silniczka.

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 19 grudnia 2010, 14:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 330d
Kod silnika: m57n
Czy moge jezdzic z takim bledem? Dopiero co kupilem auto, takze nie wiem jak sie zachowywalo wczesniej kiedy wszystko bylo sprawne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 grudnia 2010, 11:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
Usuń klapki i jedź na komputer w celu usunięcia błędu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 27 grudnia 2010, 14:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 66
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57D30
Chciałbym dorzucić tu jeszcze swoje trzy grosze... usuwanie klapek to prosty banalny zabieg. Gwintownik M6 parę śrubek klej do gwintów na dodatek zabezpieczyłem płynnym metalem i problem z głowy. Czas operacyjny 3godzinki.
Co zaobserwowałem...
Przy moim M57 tak samo gaśnie jak i gasł, ciągnie zdecydowanie niżej a co do spalania jutro się okaże :] Mam automat może na obrotach w okolicy 2000obr/min może kapeczkę dłużej zwleka z przerzuceniem biegu na wyższy.
Ogólnie polecam.
Wolę to jak remont silnika.

_________________
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 19:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
.


Ostatnio edytowano 28 lutego 2011, 20:03 przez JarekBDG, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 20:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 376
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: e46 320dA 2000r
Kod silnika: Silnik M47
Roger-Nysa napisał(a):
Witam
podol napisał(a):
ale w jaki sposób te klapki wpływają na ekologię? :zdziwko:

Nie .......no proszę, było napisane.
Klapki są zamknięte na niskich obrotach, co ogranicza ilość wlatującego powietrza do tego w tym samym czasie otwarty jest zawór egi co również powoduje wyparcie powietrza w kolektorze dolotowym przez spaliny.

Efekt tego taki że pracujący na wolnych obrotach współczesny diesel ma te obroty w okolicach 800 Dostaje w takiej sytuacji mało paliwa i bardzo mało powietrza. Mieszanka nie jest paliwowo powietrzna , tylko paliwowo powietrzno gazowa (spalinowa)
Tlenki spalin nie biorą udziału w procesie spalania mieszanki one tylko zajmują miejsce powietrzu.
Celowo tak jest bo niższa temperatura spalania mieszanki to mniejsza produkcja tlenków. Zawartość tlenków w spalinach wymusiły normy emisji.

Diesel i jego współpraca z ekologią to ciężki temat.

Bo wysoka sprawność energetyczna silnika to zaleta a taki jest diesel. Problem w tym że sprawność w wielkim skrócie zależy od temperatury spalania mieszanki ( dużo powietrza -dobre spalanie) Wada tego taka że przy wysokiej temperaturze spalania produkuje się dużo szkodliwych tlenków. Więc ogranicza się powietrze zmniejszając temperaturę i zarazem tlenki. Tlenki to jest ta część nie widoczna spalin.
Zmniejszyliśmy więc produkcję tlenków bo ograniczyliśmy ilość powietrza przy spalaniu. Ale!!!! zaczeliśmy produkować cząstki stałe.
Przy zbyt małej ilości powietrza ,podczas spalania mieszanki gazy spalinowe zawierają sporą ilość cząstek stałych ( widoczny typowy czarny dym -sadza)

Auta wyposażone w dpf wcale nie dymią ... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
One dymią znacznie więcej !! ale produkują mniej tlenków.
Dymu nie widzimy ............. bo zanim wyleci z dwururki jest przechwycony przez filtr DPF.

To cała ekologia w wielkim skrócie.

Najlepsze czasy dla diesla to okres kiedy VAG wprowadziła nar rynek pierwsze TDI silniki 1z czy AFN, lata 90-te wtedy bez stresu z 1,9 robili 120 ps minęło 20 lat z 1,9 robią 180 ps. Tylko jaka była technologia wtedy... jaką mamy dzisiaj .

Gdyby mogli zrobić diesla nie spełniającego norm pod względem produkcji tlenków. Mielibyśmy dzisiaj wysoko sprawnościowe diesle z potężnym momentem obrotowym sprej mocy małej pojemności i przede wszystkim śmiesznym spalaniu.
Technologia pozwala zrobić mega silnik diesla, ekologia .........wada i zaleta.

Pozdrawiam Krzysiek



A to prawda ze w moim silniku nie ma tych klapek??? Kiedys ktos mi mowil ze w moim silniku ich nie ma tzn w automacie ale post wyzej kolega ma automat tyle ze 330 i czytam jego post i ma klapki wiec ja juz nic nie rozumiem :(

_________________
http://www.kalinowskirobert.tnb.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5



"... W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud.
Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś, albo nie ..."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 9 stycznia 2011, 13:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Moje BMW: 3
Kod silnika: 3
a nie można tych klapek jakoś inaczej zamontować?tak żeby ich nie wycinać. tzn oryginalnie są na nitach i śrubkach.
może rozebrać kolektor, odkręcić ferelne śrubki, wkropić lakier do mocowania śrub (nie wiem jak się to dokładnie nazywa) i może się nie będą odkręcać?
mam narazie nieduży przebieg w swojej buni ale chyba nie będę czekał aż mi silnik rozwali..jak zrobi się troszkę cieplej to zerknę do kolektora...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 9 stycznia 2011, 17:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
web, tam nie ma śrubek z tego co widziałem w pierwszym poście. Są nity.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL