BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 09:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 lipca 2010, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: Wolsztyn
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Klapki usunietę. Autko ciągnie od zdecydowanie niższych obrotów (zniknęła turbodziura). Jedynie co mnie martwi to że przy około 900-950 obr/min czuć wibracje w kabinie, przed usunięciem tego nie było. Czy u Was tez pojawiło sie coś podobnego ??

_________________
Oceń moje e46 320dT !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 lipca 2010, 16:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Dziwne...u mnie nic takiego nie wystąpiło... :23:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 lipca 2010, 16:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: Wolsztyn
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
U mnie czuć delikatne wibracje na plecach przy obrotach 900-950 i przy przyspieszaniu na każdym biegu 2000-2100. J est to naprawde delikatne i można sie do tego przyzwyczaić tylko boje sie zeby te drgania na coś nie wpływały negatywnie. Jeszcze mam takie pytanie bo zgłupiłem. Ojciec ma takie samo auto tylko automat skrzynia. Czy u niego też można usunąć te cholerne klapki ??

_________________
Oceń moje e46 320dT !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 7 lipca 2010, 12:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: Wolsztyn
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Problem z wibracjami nieaktualny :hurra:. Okazało sie ze obejma rury wydechowej lącząca tłumik końcowy się poluzowała przez co cała rura odrobine opadła w dół i lekko dotykała belki pod nią. Wszystkie drgania pochodziły od rury wydechowej i nie miały nic wspolnego z usunięciem klapek w kolektorze dolotowym.

_________________
Oceń moje e46 320dT !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 7 lipca 2010, 14:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
klapki wywalone !!! nawet jedna miała już spore luzy więc w odpowiednim czasie to zrobiłem :hurra: sumienie spokojne

co do efektów to niestety nie mogę się wypowiedzieć gdyż uszkodzona podpora wału mnie mocno ogranicza (jutro wymiana więc napisze coś po jutrze)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 lipca 2010, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: Wolsztyn
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy w aucie z automatyczną skrzynią biegów też można usunąć te klapki ??

_________________
Oceń moje e46 320dT !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 lipca 2010, 17:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
patiosz napisał(a):
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy w aucie z automatyczną skrzynią biegów też można usunąć te klapki ??



skrzynia nie ma nic do tego. Ja mam przecież automat i wywaliłem :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 16 lipca 2010, 22:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Moim zdaniem te klapki wymyslono w celu ochrony automatycznej skrzyni.To sa oczywiscie moje domysly, ale fakt jest taki ze automaty to delikatne i precyzyjne urzadzenie, nie bez powodu nawet w 318d z automatem sa klapki.Tak czy owak warto zglebic temat usuwania klapek przy automatycznej skrzyni biegow.
A tak przy okazji kolektor z 318d bez klapek nie pasuje do 320d?Bo jesli pasuje i nie wplywa na moc i dynamike to tez moze byc opcja rozwiazania problemu :)

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 19 lipca 2010, 16:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
Hubal39 napisał(a):
Moim zdaniem te klapki wymyslono w celu ochrony automatycznej skrzyni


U mnie w 530dA nie było klapek.[


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 lipca 2010, 18:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
czy w E46 3.0d 184km 2002r sa klapki zawirowan???skrzynia manual.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 lipca 2010, 19:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
W/g katalogu czesci nie masz klapek.Wersja z manualem i bez klapek:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Wersja z automatem z klapkami:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 31 lipca 2010, 20:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Lokalizacja: Wieden (Austria)
Moje BMW: x4 f26
Kod silnika: N57
witam, ogladajac wieczorkami kilka watkow niestety chyba jednego niedopatrzylem.

chcialbym deaktywowac te klapki, niestety demontaz bedzie pozniej nie mam narazie tych srubek by je zaslepic.

one sa na podcisnienie, ktory wezyk do nich prowadzi? ma ktos jakas fotke ktory wezyk trzeba zaslepic? mam tutaj obrazek kollektora ssacego tochyba nr. 10?

Obrazek

_________________
zobacz moje BMW - E92 335i White beast

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148486&p=1953856#p1953856


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 31 lipca 2010, 21:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Wężyk nr. 10 pozostawiasz podłączony nadal do elementu nr. 9 tylko odpinasz cięgno sterujące od dziewiątki...pracuje ona sobie nadal tylko niczym nie steruje...proste :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 sierpnia 2010, 08:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Lokalizacja: Wieden (Austria)
Moje BMW: x4 f26
Kod silnika: N57
hej, dzieki za wskazowke, ale kurcze nie moge znalesc tego ciegna, pewnie jest dokladnie pod kolektorem !? i jak trzeba je odpiac, kostka?

_________________
zobacz moje BMW - E92 335i White beast

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148486&p=1953856#p1953856


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 sierpnia 2010, 09:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
http://www.youtube.com/watch?v=bTqq6L4yr3Q zobacz filmik...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 2 sierpnia 2010, 21:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Lublin
Widzę że klapki to bolączka nie tylko mercedesa,w moim w203 2.2cdi też się pourywały,po przebiegu ok 200tkm operacja bardzoo kosztowna,ale wiem że można je usunąć w każdym aucie bez strachu.

_________________
Jestem jedną z tych osób, które potrafią manipulować Twoim czasem, wiesz dlaczego? bo tracisz go czytając mój podpis, który nie ma w ogóle sensu. :hoho:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 sierpnia 2010, 07:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
W E60/E61 530d w pierwszych egzemplarzach (cokolwiek to znaczy) był problem że klapki się urywały i potrafił wpaść do silnika. Info z ASO.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 12:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Witam. Mam zamiar pozbyć się także tych klapek, tylko mam pytanie czy nie można po prostu uciąć tej osi na której jest zamontowana blaszka - w ten sposób nie trzeba wkręcać śruby i martwić się o szczelność?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 13:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
kordian85 napisał(a):
mam pytanie czy nie można po prostu uciąć tej osi na której jest zamontowana blaszka - w ten sposób nie trzeba wkręcać śruby i martwić się o szczelność?


Nie ma takiej opcji. Jak będziesz miał klapkę w ręku zrozumiesz.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 16:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
Witam Wszystkich!
Jako ze jestem nowy na Waszym forum chcial bym sie najpierw przedstawic:
Mam na imie Lukasz,sledze forum od paru tygodni poniewaz jestem w trakcie poszukiwan mojego pierwszego BMW. Aktualnie jezdze golfem 4 1.9Tdi 110km-jest to silnik na pompie wtryskowej bez ukladu odcinania powietrza podczas gaszenia silnika/jazdy na niskich obrotach. Dopiero sledzac Wasze forum dowiedzialem sie ze VW zaczol rownierz puzniej stosowac podobne rozwiazanie w postaci sztangi dla silnikow z pompowtryskiwczami. A teraz do rzeczy, jako ze jestem zainteresowany kupnem e46 320d z koncowych lat produkcji (w gre wchodza roczniki 2004-2006)mam do was pare pytan odnosnie tych klapek zawirowan:
-czy w autach z tych lat po wprowadzeniu poprawki (grubsza oska/szyna mocujaca 4.5mm) nadaj istnieje ryzyko zwiazane oderwania sie nitow/srub ?
-czy po wprowadzeniu tycz zmian dalej zaleca sie wymiane kolektora co 120 k/km? (poprawcie mnie jesli sie myle i wybaczcie bledy,jestem dopiero poczatkujacy)
Z gury dziekuje i pozdrawiam. ps.przepraszam za niestosowanie polskich znakow, od dluzszego czasu nie mam dostepu do polskiej klawiatury :-(

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL