BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 21:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 18 kwietnia 2012, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: BMW E90
Hehe żyje we Wrocławiu dlatego był problem z podjechaniem... w Nysie jestem co jakiś czas wiec jak nic się nie zmieni to na pewno zawitam do Ciebie! (zresztą dzisiaj dzwoniłem :) )
Jutro widzę się z kolegą szatynwroc z forum http://www.bmw-klub.pl więc zobaczymy co wymyśli z moim problemem...

Dzisiaj załatwiłem sprawę klapek (mam nadzieję, że dobrze wszystko zrobiłem) - wiem wiem trzeba było dać do eksperta ale w końcu trzeba coś samemu przy BMW zrobić:) - LECZ odnośnie mojego tematu nie zauważyłem zmian:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 9&t=184128

Po usunięciu klapek wydaje słyszę od 1000 obrotów świst (tak jakby turbiny) może to normalne ale wole powiedzieć.

Dorzucam kilka zdjęć i jedno ważne pytanie pod ostatnimi zdjęciami

Kolektor dolotowy BMW 3.0 xd 204KM
Obrazek

Przygotowany do montażu kolektor już bez zaworów ( dziury zastąpiłem 5mm śrubami z nakrętkami blokującymi i specjalnym silikonem)
Obrazek
Obrazek

Pozostałości po klapkach (o dziwo miałem metalowe)
Obrazek

Co to za urządzenie przy kolektorze dolotowym od strony kabiny:
Obrazek

Czy to normalne, że przy pracy silnika (gdy jest rozgrzany- normalna temperatura pracy) pomiędzy chłodnicą a pokrywą silnika tam gdzie jest duże śmigło wydobywa się ciepłe powietrze bo nie zwróciłem wcześniej na to uwagę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 19 kwietnia 2012, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 98
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: E46 COUPE
U mnie jest normalnie, zawsze jakies ciepło się wydobywa z silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 19 kwietnia 2012, 21:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
witam... jest moze ktos z okolicy Olkusza kto jusz ten temat przerobil ?

_________________
http://www.ah.fm/player 100% Trance Muza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 20:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 530d
Moje BMW STRACIŁO MOC : :rozpacz: DO 3000 OBROTÓW JESZCZE JAKOŚ IDZIE ALE DALEJ STRASZNIE MULI. Byłam na komputerze i pokazało mi że mam problem z filtrem cząstek stałych. Czy da się go wyczyścić czy lepiej wymienić na nowy? Dodam że moje cudeńko to BMW 530d z 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 20:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
można spróbować wypalić

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 20:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 530d
A jaki jest koszt takiego wypalania? BO znalazłam nowy filtr (oczywiście nie jest oryginalny)za 500funtów ok2500 zl i dają rok gwarancji. zastanawiam się czy warto wydawać pieniądze na wypalanie czy lepiej od razu wymieniać na nowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 20:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
nie mam pojęcia ile u was w UK wypalanie będziek osztować. Oczywiście da się to wypalić jeśli jeszcze nie jest za późno ;) W razie co można usunąć mechanicznie i programowo

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 kwietnia 2012, 17:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Witam Wszystkich!
Jako ze jestem nowy na Waszym forum chciałbym wszystkich serdecznie przywitać. Jestem po zabiegu wyrzucenia klapek i zamontowaniu zaślepek aluminiowych. Cała operacja przebiegła bardzo sprawnie, wykonałem ja samodzielnie ponieważ jestem zdania że czasem trzeba samemu trochę pomajstrować aby wiedzieć na czym się siedzi (czym się jeździ ;) )
Dwie klapki miału już luzy (jedna dosyć spore) więc chyba zrobiłem to w samą porę. Po całej operacji jak na razie nie odczuwam żadnych zmian – gaśnie jak gasł, głośność jak przed usunięciem, nie zauważyłem też spadku ani wzrostu mocy, kopcenie bez zmian, spalanie również w normie. Pewnie będę tylko spał spokojniej, że wyeliminowałem jedno potencjalne źródło niepotrzebnych wydatków.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 kwietnia 2012, 08:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: BMW E90
Dokładnie lepiej je nie mieć niż mieć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 25 kwietnia 2012, 11:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: F31
mscice napisał(a):
witam... jest moze ktos z okolicy Olkusza kto jusz ten temat przerobil ?



Do Krakowa nie masz daleko, więc mogę Ci polecić znajomego na PW.

_________________
Samochodem jest tylko BMW,
cała reszta to wyroby samochodopodobne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 13 maja 2012, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
a co jak ta śrubka przerdzewieje przecież tam idą spaliny powinna być kwasówka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 13 maja 2012, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
radek9 napisał(a):
a co jak ta śrubka przerdzewieje przecież tam idą spaliny powinna być kwasówka?


Kwasowka tez potrafi zardzewiec, ale jest pewniejsza od zwyklej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 maja 2012, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 21
Lokalizacja: BMW SPA NYSA
Moje BMW: E60 535d
Stal nie ferromagnetyczna kwasianka nie ma prawa zardzewieć nigdzie i w niczym chyba że obrabiasz ją zwykłym drutem czy elektrodą nie przystosowaną do tego samo szlifowanie czy polerka(ściernice do polerowania z różnym granulatm)muszą być dedykowane dla nierdzewki a pozatym jest kilka gatunków stali kwasoodpornej i jeszcze chinskie ścierwo które zaczyna się się pchać na nasz rynek coraz bardziej.A w praktyce codziennej chńska nierdzewka niby wizualnie taka sama ale śmierdząca podczas spawania i niestety przyciąga magnes.Co do korozji rdzewienia wszystko ok. :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 maja 2012, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 71
Lokalizacja: Birmingham UK
Moje BMW: E46 330 CI F/L
Czy ktos potwierdzi i ewentualnie uzupelni ze z manualna skrzynia kolektory w tych autach sa bez klapek i jak to wyglada w przypadku serii 1 czy 318d 122 konie rowniez ich nie maja??

E39 525d i 530d 184 konie
E46 330d 184 konie
e46 318d po lifcie
e46 320d 136 koni przed liftem

_________________
Moje Byle e36325 , e46328 , 318CI F/L :) obecne e46 330CI F/L

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 maja 2012, 15:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: blok wschodni
a jak wygląda sprawa w 520d 06r?? czy klapki wpłyną na dpf?i jego żywot :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 31 maja 2012, 11:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 2
Moje BMW: E46 320d
Powitać - jako że to mój dziewiczy post :super:

Jestem świeżym nabywcą E46 320d SE (2004) w UK. Po przeczytaniu większości tego wątku, zdecydowanie ogarnę temat usunięcia klapek - zwłaszcza że dzwoniłem to serwisu, gdzie mój nabytek był serwisowany (nie ASO ale autoryzowany serwis) i mimo że nie usuwali ich, to na pytanie jaki jest ich stosunek do tematu gość powiedział "na Pana miejscu bym je usunął".

Piszę jednak tego posta nie żeby się pochwalić a poinformować Was, że w razie potrzeby mogę pomóc zdobyć te zaślepki o których tu była mowa. Produkuje je już w UK kilku producentów, nie wiem jak w Polsce. Jeśli ktoś by chciał to proszę o kontakt, nie będę nic na tym zarabiał, po prostu lubię pomóc.

Pozdrawiam, DaHorse.

_________________
BMW 320d e46 SE 2004 [UK]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 31 maja 2012, 18:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Czy udało się ustalić jakie konkretnie zadanie spełniają te klapki? Kiedyś śledziłem ten wątek. Pierwsza wersja była taka, że służą do łagodnego wygaszenia silnika. Została obalona (zresztą przez samego autora). Druga, na którą się natknłąem wynika z ich nazwy (że niby tam jakieś zawirowania robią). Może i coś tam od nich wiruje, ale przyszła mi do głowy jeszcze jedna potencjalna funkcja. A to nasunęło mi się po przeczytaniu paru postów o montowaniu zaworów upuszczających ciśnienie z dolotu (blow off?). Tyle, że ten zawór powstrzymuje wyhamowanie turbiny. Efektem ubocznym jest spadek ciśnienia w kolektorze ---> mniej powietrza w cylindrze. Teraz klapki - gdy się gwałtownie zamykają - działają odwrotnie do bolw off. Ciśnienie wzrasta --> turbo zwalnia, do cylindra wpada mniej powietrza (bo tylko przez jeden zawór ssący). A czemu to może służyć? Może gwałtownemu obniżeniu mocy przez ASC, DSC, ITP?
Pewnie łatwiej to osiągnąć przez odcięcie paliwa, ale ciekaw jestem, co sądzicie o takiej teorii?
Jakoś nie chce mi się wierzyć w zawirowania. Tym bardziej, że (jak też gdzieś tu przeczytałem) mają tylko pozycję 0-1.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 czerwca 2012, 08:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 2
Moje BMW: E46 320d
Jako, że dopiero co nabyłem swoją e46 - temat zgłębiam intensywnie od kilku dni. Z ton przeczytanego materiału wynika że z założenia mają dwie funkcje: pomagać wygaszać silnik i właśnie tworzyć zawirowania powietrza wlatującego kolektorem. Pierwszą funkcję wykonują zamykając się przy wyłączeniu silnika, a zawirowania wytwarzają się przez samo umiejscowienie tego ustrojstwa. Oczywiście jest jeszcze ukryta funkcja "autodestrukcji" :cenzura:

_________________
BMW 320d e46 SE 2004 [UK]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 czerwca 2012, 14:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
DaHorse napisał(a):
Oczywiście jest jeszcze ukryta funkcja "autodestrukcji" :cenzura:


I ta do mnie najbardziej przemawia :super:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 czerwca 2012, 17:20 
Ja usunąłęm ten nietrafiony wynalazek , który może z silnika zrobić młynek do kawy. Żadnych niepokojących objawów nie mam po 40

tys. km. :hurra: :hurra: ...........


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL