BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 12:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 grudnia 2013, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 69
Lokalizacja: Iława/Darlington UK
Moje BMW: E46,330i/E60,530d
Kod silnika: M54/M57/TU
o tych klapkach już kiedys trochę słyszałem jak znajomy kupił e60 530d ale jak w zeszłym tygodniu ja kupiłem i poczytałem o tych klapkach tu na forum to stwierdziłem że jadę do mechanika żeby kolektor zdjąć i je wywalic ale jakiś anglik mnie uprzedził , klapki wymontował i wsadził zaslepki<mimo że samochód ma dopiero 160 tyś.km przebiegu> a przy okazji iz kolektor mielismy zdjęty wymienione zostały dwie świece :) :) :)

_________________
zobacz moje auto

viewtopic.php?f=6&t=124951&p=1570161#p1570161


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 grudnia 2013, 22:02 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
przerabiałem to i u siebie, czynność nie jest zbyt skomplikowana, a przynajmniej śpimy spokojnie..

u mnie klapki przy przebiegu niby coś koło 220 tys. był ok, ale i tak poszły do śmieci..

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 15 grudnia 2013, 20:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 347
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140306
Wywalać i nawet się nie zastanawiać !!!!!
Ostatnio u kuzyna w 530d pojawiły się stuki w silniku, diagnoza... jedna klapka urwana i po zawodach..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 grudnia 2013, 21:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 186
Lokalizacja: Ostrołęka
Moje BMW: Obecnie brak
Panowie zakupiłem e46 320d-150KM 6-biegów przebieg w kołach 292.000km wyprodukowaną 27.05.2004r i teraz pytanie czy kupić zaślepki 22mm czy te 32mmm jedni piszą że od 2004r idą te większe drudzy piszą że te większe idą do silników 6-cylindrowych ? Proszę o pomoc tych którzy już to przerabiali.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 grudnia 2013, 21:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
27 maj '04? wow, moje e46 jest wyprodukowane dokładnie tego samego dnia :)

p.s. ja zakładałem zaślepki 22mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 18 grudnia 2013, 15:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 186
Lokalizacja: Ostrołęka
Moje BMW: Obecnie brak
Ulga nie muszę wywalać zostały usunięte w sposób identyczny jak u Rogera czyli wkręcone śrubki a klapki wyłamane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 19 grudnia 2013, 14:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
witam,

mam pytanko czy w silniku n47t 2.0d 184 km w e90 2010 rok tez będą klapki zawirowań? I jak tak to które 22 mm czy 33 mm?

Pozdrawiam
Hadzi

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 19 grudnia 2013, 14:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Hadzi, w tym silniku klapki są inaczej rozwiązane.
Raczej tego nie ruszaj.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 19 grudnia 2013, 17:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Hadzi napisał(a):
witam,

mam pytanko czy w silniku n47t 2.0d 184 km w e90 2010 rok tez będą klapki zawirowań? I jak tak to które 22 mm czy 33 mm?

Pozdrawiam
Hadzi



klapki są ale układ sterowania nimi i same one w sobie są inaczej zbudowane, nie słyszałem jeszcze żeby któraś z nich wpadła :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 06:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47 D20TÜ
panowie czy te klapki mogą być przyczyno ciężkiego odpalania? i u mnie turbina chodzi od 1400 obrotów. model e46 2004r 318 2,0d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: F36
Kod silnika: N20
Witam , nie będę się dużo rozpisywać. Sam osobiście zdemontowałem klapki , i zamontowałem zaślepki zakupione na allegro . Ale od tego czasu pojawił się problem . I zastanawiam się czy to może być przyczyna , turbina gwizda tak jak by się coś zacierało . objaw mam zawsze po trasie nawet gdy przejadę 10 km po autostradzie . prędkość 170-220km/h . Gość od bmw mówi ze klapki są od wychamowania turbiny. silnik 3.0d m57n 204ps


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 23:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
a złożyłeś wszystko do kupy jak należy? gość gada głupoty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 23:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: F36
Kod silnika: N20
Wszystko jest poskładane dobrze , problem nie pojawił się od razu tylko po około 5 tys km , od demontażu . Nie wiem gdzie szukać problemu boje się ze turbo padnie . I jeszcze nie dopisałem ze posiadam program , 269 km i 502 nm sadze ze nie jest to dużo jak na ten silnik.Pprogram wykonała firma v-tech Szczecin .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 23:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
w takim razie nie musi wcale mieć to związku z demontażem klapek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 23:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: F36
Kod silnika: N20
nie mam kogo się poradzić , od czego to jest . zaczęła palić olej gdzie tak nie było . przebieg mam oryginalny 174tys .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 27 grudnia 2013, 00:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: Nysa
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: m47d
u mnie turbinę po regeneracji było słychać, ale okazało się że złącze elastyczne tłumika było dziurawe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 27 grudnia 2013, 00:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: F36
Kod silnika: N20
Łącza turbiny a katalizatora mam całe . Rury od turbiny do IC i od IC do kolektora też . Nie wiem jak długo turbo da rade ale czekać nie będę , jutro jeszcze sprawdzę jak wygląda zimna strona turbo . Ale pewnie czeka mnie wymiana turbiny , czyli regeneracja bo nowa troszkę kosztuje .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 16 stycznia 2014, 07:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Z innego forum:

kassyna napisał(a):
Witam wszystkich mam pytanko odnosnie bmw e60 530d a konkretnie wpadla klapa z kolektora ssacego i uszkodzila zawory gniazda glowice i tlok i chcialbym to naprawic jak najtanszym kosztem i moje pytanie brzmi czy ktos zakladal to robil na delikatnie uszkodzony i wuszczerbiony od srodka tlok bo niechcial bym go wymieniac czy bedzie to przeszkadzalo w pracy silnika dodam ze silnik kulal wlasnie na ten garnek i byla slaba kompresja. dzieki

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 16 stycznia 2014, 13:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
hahaha jakby tłok kosztował majątek :wstyd:
Niech se wleje moto doktora może się uszczelni :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 stycznia 2014, 10:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
lechuwie napisał(a):
Witam! Wywaliłem klapki i rzeczywiście instrukcja którą znalazłem tu na forum jest wystarczająca. Piszę to ewentualnie dla tych którzy maja wątpliwości czy sami podołają. Do X3 2d 150KM pasują klapki 22mm - sprawdzone :) A teraz uwagi: po usunięciu klapek silnik zimny pracuje raczej inaczej w moim odczuciu gorzej. Jeśli rozgrzany praca silnika osłuchowo bez zmian. Akurat w moim silniku przy tej masie nie odczułem zwiększenia mocy - ale nie jest to auto na wyścigi więc .. nie zawiodłem się. jedyna rzecz która mnie niepokoi to po wywaleniu klapek zwiększyło się zużycie paliwa o jakieś 03-05l/100km, ale to może być skutkiem obniżonej temp. zewnętrznej. Przeczyściłem przy okazji zgodnie z zaleceniami EGR i chyba raczej niczego nie zepsułem więc .... zwiększenie ilości zużywanego paliwa musi wynikać z wywalenia klapek. Podkreślam to moje spostrzeżenia i przyczyna zwiększonego zużycia paliwa może być inna będę jej szukał ale na razie sądzę że tak właśnie jest.

Zgodzę się z Tobą też mam X-a i ja klapki wywalałem latem jak było ciepło.U mnie też wyraźnie gorzej auto chodzi na zimnym silniku(bardziej trzęsie) szczególnie teraz zimą,choć zaraz po samym wywaleniu też,tylko wtedy było ciepło.Co do spalania masz rację.Wcześniej przy moim stylu jazdy i trasach średnio wychodziło mi 8.4L,po wywaleniu a było to też lato wzrosło do ok 8,8-9L.To nie jest auto sportowe więc jeździ się pyrkając często nie przekraczając 2 tys.obrotów gdzie klapki powinny być zamknięte.Z tym,że ja mam euro4.Myślałem że mam coś z wtryskami,ale te wszystkie objawy właśnie powstały po wywaleniu klapek.Dodatkowo na wolnych spaliny bardziej gryzą w oczy.Dziś przeczytałem że też masz x-a i podobne odczucia.Jak zrobi się cieplej ja z powrotem wkładam klapki bo miały zero luzów bo w moim przypadku poza spaniem spokojniej widzę więcej negatywnych skutków niż pozytywnych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL