BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 19:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 czerwca 2012, 13:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 320d
Witam, jestem nowym użytkownikiem więc WITAM wszystkich :) i od razu mam pytanie, jest jakaś możliwość sprawdzenia czy klapki zawirowań zostały usunięte bez rozbierania silnika ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 czerwca 2012, 15:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Silnika nie trzeba rozbierać - wystarczy zdjąć sam kolektor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 21:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 46
Posty: 791
Lokalizacja: ostroleka
Moje BMW: e 30 i e46
Kod silnika: m40b18 i m47n
witam dołoczylem do grona ,dzis pozbyłem sie klapek!! były w bardzo dobrym stanie !!! ale teraz mogę już spac spokojnie.

_________________
tomaszzebrowski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Do czego one służą...wyjaśnienie dla topornych
PostNapisane: 23 czerwca 2012, 12:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
http://www.swirlflaps.co.uk/what-are-swirl-flaps.html
Dla tych, którzy nie umieją korzystać z google.pl

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 lipca 2012, 22:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 127
Lokalizacja: Żabce/Warszawa
Moje BMW: e46 3.0D
Kod silnika: M57D30
witam
mam takie pytanie.
Mam e46 3.0D 184km i dowiedziałem się że w tych silnikach o tych ilości koni mechanicznych(184) nie były montowane owe blaszki, powiedziano mi również iż ten silnik jest najlepszy z oferty bmw i cieszy się mianem bezawaryjnego. Czy możecie utwierdzić mnie w tym przekonaniu? Powiedział mi to gość który naprawia oraz handluje częściami do e46 od 10 lat.
Porównywałem kolektor z tym od 2.0d i on ma drut na zewnątrz. wygląda to jak przepustnica, U mnie nie ma czegoś takiego. :zdziwko:
Pomóżcie mi bo jestem głupi, a nie chce na darmo kolektora wyciągać.
pozdrawiam :/
P.S jak coś to mam namiary do tego gościa, mają wszystko do e46. nr tel mogę podać na priv. :hyhy:

_________________
Moja szare e46
[img][img]http://s6.ifotos.pl/mini/SAM5548JP_xxhpesa.JPG[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 lipca 2012, 13:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e39
Kod silnika: m47
witam
z tego co wyczytalem z tego postu w moim e39 520d m47 rok 2002 nie ma tych felernych klapek ale chce sie jeszcze upewnic. z gory dzieki za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 lipca 2012, 21:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
daniel0407 napisał(a):
Porównywałem kolektor z tym od 2.0d i on ma drut na zewnątrz. wygląda to jak przepustnica, U mnie nie ma czegoś takiego.
Ten drut to cięgno od sterowania klapkami. Było to poruszane w tym temacie.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 7 lipca 2012, 17:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 127
Lokalizacja: Żabce/Warszawa
Moje BMW: e46 3.0D
Kod silnika: M57D30
podol czyli jak u mnie tego nie ma, tzn tego ciegna, to nie ma tych felernych klapek???

_________________
Moja szare e46
[img][img]http://s6.ifotos.pl/mini/SAM5548JP_xxhpesa.JPG[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 lipca 2012, 16:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3CS G80
Panowie,

Czy w silnikach M57/T2 występują klapki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 15 lipca 2012, 20:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
daniel0407 napisał(a):
witam
mam takie pytanie.
Mam e46 3.0D 184km i dowiedziałem się że w tych silnikach o tych ilości koni mechanicznych(184) nie były montowane owe blaszki, powiedziano mi również iż ten silnik jest najlepszy z oferty bmw i cieszy się mianem bezawaryjnego. Czy możecie utwierdzić mnie w tym przekonaniu? Powiedział mi to gość który naprawia oraz handluje częściami do e46 od 10 lat.


Dobrze Ci powiedział :ok:
M57 184hp uchodzi za ten bezawaryjny z żeliwnym blokiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 16 lipca 2012, 21:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 127
Lokalizacja: Żabce/Warszawa
Moje BMW: e46 3.0D
Kod silnika: M57D30
beciak kamień z serca spadł, mogę spać spokojnie
Dzięki :ok:

_________________
Moja szare e46
[img][img]http://s6.ifotos.pl/mini/SAM5548JP_xxhpesa.JPG[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 lipca 2012, 07:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
Witam,

wczoraj własnie wymontowałem klapki i po złożeniu wszystkiego i podłączeniu. Nie za załącza mi się turbo. Wiecie o co może chodzić? Może gdzieś za silnikiem idzie jakieś podciśnienie i przy montowaniu tylnej pokrywy silnika odczepiłem coś przez przypadek? Macie może schematy podciśnień do turba?

Pozdrawiam Hadzi

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 lipca 2012, 07:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 53
Posty: 87
Lokalizacja: Chrzanów
Sprawdź, czy podpiąłeś czujnik ciśnienia doładowania, który znajduje się w tylnej części kolektora.
Musiałeś go odpiąć, żeby zdjąć kolektor.

_________________
--
pozdrawiam
nelson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 lipca 2012, 11:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
Witam,
już wiem co mi się zepsuło najprawdopodobniej podczas czyszczenia czujnika ciśnienia w kolektorze odpowiedzialnego za włącznie turbo, uszkodziłem go. Ja mam czujnik o numerach 7 787 142 10F22 i szukałem na allegro i nie znalazłem o takich numerach. W podróbie kosztuje 150zł (ale bym nie chciałbym kupować podróby bo zawsze one ch...jowo działają) w oryginale w serwisie kosztuje 339zł (trochę drogo bo używki na allegro kosztują po 80zł) i moje pytanie brzmi czy mogę założyć czujnik o innym numerze? Czy olać to i kupić podróbę nową, ale czy ona będzie dobrze działać? :/

Pozdrawiam Hadzi

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 lipca 2012, 11:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Hadzi, z doświadczenia wiem że podróba nie działa dobrze !!!!!!!!!!
Miałem ostatnio klienta który ,borykał się z kłopotami doładowania ,wyszło że założył jakiś włoski wynalazek ,ten przy wyższych ciśnieniach doładowania świrował.
W jego miejsce poszła ori . używka za 50zł i pojechał szczęśliwy do domu

Zatem daruj sobie zamiennik!

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 lipca 2012, 11:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
Własnie nie chcę zamiennika. Tylko czy jak włożę o końcowym innym numerze czy będzie wszystko działać tak jak należy. Bo mój czujnik ma oznaczenie na końcu 10F22 i takiego nie ma na allegro, a są z innymi numerami końcowymi czy ma to jakieś znaczenie?
Pozdrawiam Hadzi

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 lipca 2012, 20:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 106
Lokalizacja: dolny śląsk
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57
Skoro zacząłeś grzebać w aucie to rób jak należy, kup ori nowy a nie jakieś używki które równie dobrze mogą być uszkodzonym syfem. To nie jest element który wymienia się co chwile więc jednorazowy zakup i najpewniej na cały czas eksploatowania auta o nim zapomnisz a nie będzie druta pod maską..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 sierpnia 2012, 11:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Czy jest jakaś kolejność dokręcania śrub przy M57N, czy po prostu lecieć od środka ? I moment dokręcenia śrub 10NM ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 sierpnia 2012, 12:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
maciek06 napisał(a):
Czy jest jakaś kolejność dokręcania śrub przy M57N, czy po prostu lecieć od środka ? I moment dokręcenia śrub 10NM ?


ZGODNIE Z TIS PIERW RZĄD GÓRNYCH POTEM DOLNYCH ,TAK SAMO Z ZAKRĘCANIEM .
Z praktyki wiem że na starych uszczelkach lepiej dokręcić z siłą 13 Nm.
Ja tak robię wszystkim i jest super.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 sierpnia 2012, 13:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Dzięki. Wszystkie uszczelki kupiłem nowe (elring). Od razu do kompletu czyszczenie EGR i kolektora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL