BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 05:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 lipca 2011, 09:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Kolego " Primo " ten silniczek po lifcie ma 193 km . Ja mam auto z grudnia 2000r. (po lifcie)z automatczną skrzynią i blaszki były,były bo je wywaliłem. Po dokładnym przeczytaniu wyczerpującego tematu " Rogera - Nysa " bez problemu wykonałem pozbycie sie blaszek. Na jednej z nich był peknięty (napisze po swojemu bo nie wim jak to się fachowo nazywa) precik do którego przykręcana jest na dwie śrubki blaszka.Przy okazji powymieniałem wężyki bo były sparciałe i przy wyciąganiu z czynników urywały sie . Wyczyściłem zawór EGR i zdemontowany kolektor. Wszystko do tej pory chodzi bez zarzutu a robiłem to z 3 miesiące temu. Polecam i pozdrawiam :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 lipca 2011, 10:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Burza123 napisał(a):
Kolego " Primo " ten silniczek po lifcie ma 193 km
ale Ty masz e39 a kolega ma e46 i ma silnik przed liftem, w e46 nie było 193KM, tylko 204 i były montowane chyba od 2003 roku.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 lipca 2011, 19:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 282
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Szara Mysza e87
Kod silnika: 2.0d
podol napisał(a):
Burza123 napisał(a):
Kolego " Primo " ten silniczek po lifcie ma 193 km
ale Ty masz e39 a kolega ma e46 i ma silnik przed liftem, w e46 nie było 193KM, tylko 204 i były montowane chyba od 2003 roku.

Kolega Podol mądrze gada... :ok: Pozdro

_________________
Było - Fiat 126p...
Było - Fiat Bravo I...
Było - BMW e46 320d Touring...
Było - VW Passat B5 Variant TDI...
Jest - BMW e87 120d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 27 lipca 2011, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 13
Lokalizacja: Gardeja
Moje BMW: 320D
Kod silnika: M57N
Witam wszystkich.

Długo mnie nie było, ale sprzedałem poprzednie BMW E36 318TDS a teraz od 2 dni jestem posiadaczem E46 320D 2004r 150PS

I właśnie mogę wnieść kilka uwag do tematu... Ostatnio czyli wczoraj zdjąłem kolektor dolotowy w celu usunięcia nalotu z EGR i przy okazji obejrzałem w/w klapki... u mnie były po prostu z nagarem .... po wyczyszczeniu wyglądają jak nowe... więc ich nie zdejmuje... myślę, że jak ktoś ma przebieg poniżej 300.000km nie musi sie nimi martwić u mnie jestem pewny przebiegu i faktycznie jak ktoś wcześniej napisał nie ma konieczności zdejmowania... Ale zgadzam sie z kolegą i w razie zauważenia oznak korozji (głównie nity) - proponuje wymiane według instrukcji...

_________________
!!!KWIDZYN!!!! DIAGNOSTYKA INPA, ELEKTRYKA, ELEKTRONIKA, DROBNE NAPRAWY - USUWANIE KLAPEK !!!

Tel. 507676788

JAZDA BMW TO FRAJDA!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 27 lipca 2011, 21:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Przebieg nie ma tutaj nic do rzeczy - klapki są po prostu nietrwałe z racji swej budowy. Obrywają się i przy 60tkm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lipca 2011, 09:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: BiaÂłystok
Moje BMW: e53 3.0d, e38,e39
Kod silnika: M57,M52TU,
Witam wszystkich. Sledziłem cały temat o klapkach i zdecydowałem się na usunięcie u Siebie. Samochód z 2006 roku ale wole je wyjąc i spac spokojnie. Mam pytanie jakiego kleju używaliście wklejając śrubki w miejsce cięgna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lipca 2011, 09:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
A nie lepiej użyć zaślepek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lipca 2011, 10:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Kolego " marcin-no " przeczytaj początek tematu. Ja u siebie nie wklejałem tylko wkręcałem. Musisz po rozebraniu pobawić się i przymierzyć śrubę . U mnie była to chyba 5 cio lub 6 mm. średnicy. A z drugiej strony poszła nakretka. Czytając twojego posta domyślam się ze chodzi ci o szczelność i uspokoje cię bo po wyjęciu klapki będziesz miał otwór a w nim ( w środku ) oring (uszczelkę) jak i na zewnątrz . Wiec gdy uda ci się wkręcić z lekkim opciążeniem śrubę to problem szczelności minie. Niektórzy po skręceniu śruby nakrętką zaklejają gwint klejem ( nie znam marki ale był kol. pomarańczowego ) lub dają kontrę - nakręcają jeszcze jedną nakretkę
Pozdrawiam :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lipca 2011, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: BiaÂłystok
Moje BMW: e53 3.0d, e38,e39
Kod silnika: M57,M52TU,
Witam. Mam jeszcze jedno pytanie bo odkręciłem obudowę i prubowałem wymacać cięgno sterujące klapkami i nic takiego tam nie wyczuwam. Dostęp do wyjęcia kolektora mam troche utrudniony i czy możliwe żeby w e53 z 2006 roku nie było tego sterowania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lipca 2011, 11:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: BiaÂłystok
Moje BMW: e53 3.0d, e38,e39
Kod silnika: M57,M52TU,
Po dogłębnych oględzinach sprawdzeniu numeru kolektora 7789288 stwierdziłem że albo ktoś wymienił kolektor albo taki wyszedł z fabryki. Klapek nie mam i zbędne rozkręcanie.
Posiadam taki kolektor jak na tej aukcji.
http://allegro.pl/bmw-x5-e53-3-0d-218km ... 01631.html
dziwna sprawa że w realoem nie znajduje takiego numeru kolektora:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lipca 2011, 11:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 379
Moje BMW: 318d
Kod silnika: m47
marcin_no napisał(a):
Po dogłębnych oględzinach sprawdzeniu numeru kolektora 7789288 stwierdziłem że albo ktoś wymienił kolektor albo taki wyszedł z fabryki. Klapek nie mam i zbędne rozkręcanie.
Posiadam taki kolektor jak na tej aukcji.
http://allegro.pl/bmw-x5-e53-3-0d-218km ... 01631.html
dziwna sprawa że w realoem nie znajduje takiego numeru kolektora:)

z tego co widze masz taki numer 11617800585

_________________
Nie Kazdy Rozumie Ze Jest, Nie Kazdy Rozumie Ze Mysli, Wielu Mysli Ze Rozumie
Obrazek
Zajrzyj, ocen - kazda opinia mile widziana :] :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lipca 2011, 11:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: BiaÂłystok
Moje BMW: e53 3.0d, e38,e39
Kod silnika: M57,M52TU,
Możliwe że taki był. Ale mam taki jak w aukcji. Bez ciegna i klapek. Możliwe że kotś wymieniał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 sierpnia 2011, 01:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 13
Lokalizacja: Gardeja
Moje BMW: 320D
Kod silnika: M57N
smetny napisał(a):
Witam wszystkich.

Długo mnie nie było, ale sprzedałem poprzednie BMW E36 318TDS a teraz od 2 dni jestem posiadaczem E46 320D 2004r 150PS

I właśnie mogę wnieść kilka uwag do tematu... Ostatnio czyli wczoraj zdjąłem kolektor dolotowy w celu usunięcia nalotu z EGR i przy okazji obejrzałem w/w klapki... u mnie były po prostu z nagarem .... po wyczyszczeniu wyglądają jak nowe... więc ich nie zdejmuje... myślę, że jak ktoś ma przebieg poniżej 300.000km nie musi sie nimi martwić u mnie jestem pewny przebiegu i faktycznie jak ktoś wcześniej napisał nie ma konieczności zdejmowania... Ale zgadzam sie z kolegą i w razie zauważenia oznak
korozji (głównie nity) - proponuje wymiane według instrukcji...





Cytuje samego siebie :) - Jednak prześledziłem kilka stron zagranicznych FORUM i problem faktycznie jest dość powszechny.... ZGADZAM SIE!!! Kolega Krzysiek ma 100% Racji.... ( zazdrościć wiedzy... ;) ) Wywalam soje chociaż są OK. ZA DUŻE RYZYKO!!!
Ps. Mało tego jestem w stanie usunąć klapki osobą z mojej okolicy ( KWIDZYN - POMORSKIE )

Ma jeszcze ktoś oryginalne zaślepki dla pełnego profesjonalizmu?? ;)

_________________
!!!KWIDZYN!!!! DIAGNOSTYKA INPA, ELEKTRYKA, ELEKTRONIKA, DROBNE NAPRAWY - USUWANIE KLAPEK !!!

Tel. 507676788

JAZDA BMW TO FRAJDA!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 sierpnia 2011, 05:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
smetny napisał(a):
Witam wszystkich.

Długo mnie nie było, ale sprzedałem poprzednie BMW E36 318TDS a teraz od 2 dni jestem posiadaczem E46 320D 2004r 150PS

I właśnie mogę wnieść kilka uwag do tematu... Ostatnio czyli wczoraj zdjąłem kolektor dolotowy w celu usunięcia nalotu z EGR i przy okazji obejrzałem w/w klapki... u mnie były po prostu z nagarem .... po wyczyszczeniu wyglądają jak nowe... więc ich nie zdejmuje... myślę, że jak ktoś ma przebieg poniżej 300.000km nie musi sie nimi martwić u mnie jestem pewny przebiegu i faktycznie jak ktoś wcześniej napisał nie ma konieczności zdejmowania... Ale zgadzam sie z kolegą i w razie zauważenia oznak korozji (głównie nity) - proponuje wymiane według instrukcji...

Nie ma znaczenia przebieg. Ja swoją usterka zaobserwowałem jak miałem na liczniku 210 tyś km a żadna klapka ani jej podzespoły nie był zardzewiale. I też tak naprawdę nie wiem kiedy to się stało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 sierpnia 2011, 06:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 75
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 M-Pakiet
Kod silnika: M47/TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96895
Witam

Przeczytałem temat od dechy do dechy i piszę w zasadzie żeby się upewnić. Czy w E46 320d z silnikiem M47-TU z produkcji 2004-02-16 również jest konieczność usunięcia klapek, czy może zostały już wzmocnione? Przebieg auta to 215kkm. Pewnie tak ale chciałbym to potwierdzić.

Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 sierpnia 2011, 07:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: 320D
Kod silnika: M47N
Nie zdarzyło się jeszcze, aby ktokolwiek na forum z silnikiem m47n miał wzmacniane czy też większej średnicy klapki, które i tak potrafią się niestety urywać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 sierpnia 2011, 07:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 75
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 M-Pakiet
Kod silnika: M47/TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96895
Wygląda na to, że trzeba z tym czym prędzej wyjechać. Usunięcie klapek...2 godz. roboty, spokojny sen...bezcenne:)

Ktoś posiada w miarę przyzwoitej cenie te zaślepki?

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 sierpnia 2011, 09:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Te tzw. "wzmocnione" klapki występowały chyba tylko w 6 cylindrach...były one jakoś oblane gumą - trwałość bez zmian.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 sierpnia 2011, 09:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 75
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 M-Pakiet
Kod silnika: M47/TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96895
Dziś wybywam na krótki urlop ale po powrocie zabieram się do roboty. Nie ma co ryzykować i wpędzać się w niepotrzebne koszta.

Dzięki za odopowedź.

Jeszcze jedno pytanie. Czy jest możliwość usunięcia samych klapek i pozostawienia reszty? Czy to ma sens? Takie rozwiązanie miałoby być tymczasowe do chwili powrotu z urlopu. Poźniej zajmę się tym tak jak trzeba

Raz jeszcze dzięki za wszelkie opinie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 13 sierpnia 2011, 08:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 670
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Moje BMW: E46, E32
Kod silnika: M57D30, M60B40
Garaż: 330d e46
740i E32:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2114150
kolega zakupil compacta z 2003 r z silnikiem 1.8d 116KM ze skrzynia manualna... U NIEGO TEZ WYSTEPUJA KLAPKI JAK W 2.0D ?

_________________
740i > http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL