BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 17:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 20:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
A czy nie mylicie czasem elektrycznego sterowania klapek z elektrycznym sterowaniem turbiny??
(eu4 miało elektryczne sterowanie turbo, w przeciwieństwie do wcześniejszego, podciśnieniowego w eu3)

Miałem E46 320d eu4, jak wywalałem klapki całe sterowanie klapkami był podciśnieniowe, nigdy nie widziałem elektrycznie sterowanych klapek kolektora...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 21:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
U mnie na 100% jest sterowanie klapek elektroniczne jak i sterowanie turbo elektronicznie.

Kolektor z klapkami sterowanymi elektronicznie wygląda tak:
(foto przykładowe, wywalone klapki i cięgno sterujące)
Obrazek

Tu jeszcze lepsze foto elementu sterującego:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 21:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
zatem w eu4 występowały dwa typy sterowania klapkami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 22:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
nissky napisał(a):
Silniki spełniające normę spalin EU4 mają klapki sterowane elektronicznie.

Były tez EU4 na podciśnieniu.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 23:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Leo, jest jakaś reguła na to jaki trzeba założyć rozmiar klapek w M47N? Czy trzeba odkręcić kolektor i zmierzyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 23:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
w m47N zawsze są małe klapki

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 07:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
piotrek200411 napisał(a):
nissky napisał(a):
Silniki spełniające normę spalin EU4 mają klapki sterowane elektronicznie.

Były tez EU4 na podciśnieniu.


a wiecie jak to jest ze mam 320d z lutego 2004 roku, turbo sterowane podciśnieniowo i klapki tez podciśnieniowo
więc mam euro 3?
Ciekawe jest to ze na katalizatorze wybite jest luty 2004 a niema sondy (termopary)
możliwe ze mam jakaś przejściówkę z euro 3 na euro 4 i sondy nie wkładali?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 08:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
A jakie masz wtryski 131 czy 216??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 10:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Podaj nr VIN, może po rozkodowaniu będzie podane jaką masz normę emisji spalin.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 11:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
kuruś napisał(a):
A jakie masz wtryski 131 czy 216??


Niestety nie wiem :(



Temat poprzedniego własciciela z rozkodowanym VIN
viewtopic.php?f=6&t=96895


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 14:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Masz możliwość zrobienia zdjęcia główce wtryskiwacza?? Wystarczy, że zdejmiesz górną pokrywę silnika i widać już wtryski.
6-cyfrowy kod IMA na wtrysku będzie świadczył o normie EU3, 7-cyfrowy o normie EU4
W teorii RealOEM podaje że auto z kodem produkcji AS71 i turbo sterowanym podciśnieniem nie spełnia normy EU4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 15:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Euro 4 weszło pod koniec 2003 roku, więc dziwna sprawa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 17:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
po niedzieli luknę jakie są wtryski :)
więc pewnie jest euro 3 tylko ciekawe dlaczego katalizator bez sondy jak nawet na nim wybity jest 2004 rok a podobno od 2003 roku już była?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 19:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
ktoś coś tam majstrował, innego wyjścia nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 23:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Vis napisał(a):
ktoś coś tam majstrował, innego wyjścia nie ma.

majstrował jak katalizator oryginalny z 2004 roku i zadnej sondy niema :szok:
szpachli nikt na wydech nie nałożył hehe ale mniejsza, teraz jest downpipe rm-motors różnice podłóg kata
na moje żadne wiec nie warto robić downpipe :)

silnik jest na pewno powyżej 2003r bo po odłączeniu egr wyświetla engine


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 16:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 381
Lokalizacja: RZE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120259
ja mam listopad 2003 i też mam euro 3 i podciśnienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 330d 04 eur4
Kod silnika: m57n
nissky napisał(a):
U mnie na 100% jest sterowanie klapek elektroniczne jak i sterowanie turbo elektronicznie.

Kolektor z klapkami sterowanymi elektronicznie wygląda tak:
(foto przykładowe, wywalone klapki i cięgno sterujące)
Obrazek

Tu jeszcze lepsze foto elementu sterującego:
Obrazek


to pierwsze zdjęcie z tablicy to właśnie mój kolektor:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 27 kwietnia 2014, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Witam
W sobotę zabrałem się do pracy i wywaliłem klapki z kolektora. Przy przebiegu 233 tyś. klapki były w idealnym stanie, zero luzu. Wszystko złożone na nowych uszczelkach, ok. 3 godz. pracy. Wrażenia po wykonanej pracy: dźwięk silnika bez zmian, jak to diesel ;) , gaszenie: może troszkę twardsze, jak w starszych klekotach, turbo dziura .... silnik ciągnie bez zmian, wcześniej ani teraz nie miałem wrażenia że auto jedzie dopiero jak się turbo załącza, co do spalanie czas pokarze, jednak spokojny sen - bezcenne, mimo wszystko nie ma tak kosztownej naprawy jak po połknięciu przez motor kawałka blaszki :kwasny:
dołączył bym fotki ale jakoś nie potrafię dodać :wstyd:

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 maja 2014, 14:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Witam, z racji tego, że poszukuję e46 w 3l dieslu zainteresowałem się powyższym tematem.
Zauważyłem, że wielu użytkowników silników o pojemności 3.0 odczuwa różnicę na minus w związku z usunięciem klapek, nie licząc spokojnej głowy. Ale myślę, że można to zrobić tak żeby ze spokojną głową jeździć normalnie. Przestudiowałem setki zdjęć z popękanymi klapkami i generalnie widać, że wszystkie pękają w tym samym miejscu, czyli przy pierwszym otworze.

I w tym miejscu moja prośba... czy ktoś kto zdemontował klapki w swoim kolektorze i jest zadowolony z jazdy bez nich mógłby wysłać chociaż jedną klapkę, na której użyłbym swoich umiejętności ślusarskich w celu wzmocnienia konstrukcji. Oczywiście wynik pracy udostępnię wraz z relacją na tym forum.

Pokrywam koszt przesyłki oraz klapki.

Pozdrawiam Adam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 maja 2014, 17:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 13
Moje BMW: 330d e92
Kod silnika: m57n2
jak sprawa z klapkami wyglada w 3.0d (m57n2 231km) prod 2008r . Mam poprawiony kolektor czy mam sie martwic.

_________________
Wypożyczalnia moocykli Śląsk w ofercie:

BMW r1200rt
BMW r1150gs
Honda gold wing 1800
Suzuki gsf1250

http://www.facebook.com/slaskawypozyczalniamotocykli


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL