BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 13 stycznia 2016, 08:59 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
pavloo napisał(a):
kubawojcik napisał(a):
rzadki3 napisał(a):
Moje spostrzeżenia.
Po demontażu klapek i założeniu zaślepek dół jest wyraźnie słabszy, silnik chodzi głośniej, bardziej drży. Sam dźwięk silnika z wymontowanymi klapkami jest beznadziejny. Dałem się nabrać na wywalenie tych klapek choć jak się później okazało (organoleptycznie) luzów w klapkach zbytnio nie stwierdziłem. Nity świetnie trzymały a ośka delikatny luz ma także w nowym kolektorze. Wiem bo kupiłem NOWY kolektor i silnik wrócił do normalności - znów jest RADOŚĆ Z JAZDY.
Łącznie na tym starym kolektorze JA zrobiłem 150.000 km - bałem się co tam się dzieje a trzeba było tematu w ogóle nie ruszać.
Bez klapek spalanie też było troszkę wyższe i silnik miał coś w rodzaju bezwładności - minimalnie dłużej spadały obroty do wartości biegu jałowego.

WYWALANIE KLAPEK - NIE POLECAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Jesteś chyba jedynym, któremu mechanik coś źle poskładał :)

Proponuje sobie samemu rozkrecic i popatrzec chwila roboty. To musi dzialac ;)

viewtopic.php?f=6&t=139889&start=60 2godz i jest git jak dla mnie nawet lepiej idzie :ok:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 15 stycznia 2016, 14:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
Moje BMW: e46
Pany, mam pytanko. Do e60 530d 2004 rok jaki rozmiar ma być klapek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 lipca 2016, 09:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: X3 E83 3.0D
Kod silnika: M57N2
Lustek napisał(a):
Panowie,

W jaki sposób mogę wykodować silniczek który steruje klapkami? U mnie X3 3.0d 2007 rok jest właśnie sterowanie silniczkiem elektrycznym (klapki zamyka/otwiera za pomocą cięgna). Czasem go słychać jak "chrobocze" w trakcie pracy


No właśnie! Poradzi ktoś komuś kto ma sterowanie elektryczne? Jak to zrobić bo jestem pechowcem, który ma właśnie sterowanie alektryczne i nie wiem co z tym fantem ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 lipca 2016, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: X3 E83 3.0D
Kod silnika: M57N2
Odpowiem sam sobie. Dzisiaj wywaliłem te nieszczęsne klapki z mojej E83 ze sterowaniem elektrycznym. Silnik sterujący zostawiłem podłączony. Dziury na śruby M5 z nakrętkami i klejem do gwintów. Cięgno wywalone. Samochód działa jak potrzeba. Ciut głośniejszy jest, ale mam wrażenie, że trochę mocy przybyło. Z obserwacji to jeszcze może kręci z pół sekundy dłużej przy rozruchu ... A spokój ducha jest choć przy przebiegu 250k to moi zdaniem klapki były w idealnym stanie. Nawet EGR nie wymagał czyszczenia, bo był pawie jak nowy z lekkim zakopceniem tylko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lipca 2016, 09:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Ja wyrzucałem jakiś tydzień temu w X3 e83 silnik M57TU. Zdecydowałem się na zaślepki z alledrogo (od razu kupiłem z uszczelkami kolektora) śmiga już tydzień i jest ok:) Moim zdaniem lepiej nawet ciągnie z dołu. U mnie sterowanie było podciśnieniowe i całość zostawiłem tylko założyłem zaślepki zamiast klapek. Auto 270tys i klapki wyglądały nawet nie najgorzej.

_________________
"Wyciągnij do ćpuna rękę z sercem na dłoni to je zap******* i sprzeda,a jeśli będziesz miał biżuterie to i rękę weźmie"
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 września 2016, 00:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 519
Lokalizacja: suwałki
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TUD30
W każdej e46 były te klapki? W byłej e46 330d przed lift nie miałem. Jak będzie z takim pacjentem ktoś wie?

Prod.date: 2005-04-08 e46 330d manual.

A i przy okazji, jak jest w e60 po 2004 roku przed lift? 525/530/535d

_________________
Obrazek
savater -->> e60 530d manual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 stycznia 2017, 17:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: x3
Kod silnika: M54B30
Chyba raczej kazde e46 miał takie klapki właśnie, u mnie były :) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 18 lutego 2017, 15:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 38
Posty: 2
Lokalizacja: Brzeg Dolny Hanower Hamburg
Moje BMW: 535 GT
Kod silnika: N57S
Garaż: e46 compact M47N
Moje byłe ( z żalem sprzedane) e46 compact 320d 2003 po chipie na 185 psi później wywalone klapki przejechało 5 lat ok 150 tyś km nie miało najmniejszych problemów (o wzroście mocy i momentu chyba nikogo nie muszę uświadamiać) . Spalanie ile zalałem tyle spaliło :) (Na pewno spadło nie jakoś znacząco, ale o te pół litra przy eco jeździe, przy dynamicznej wzrosło takie odniosłem wrażenie). Ze swojego doświadczenia polecam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 maja 2017, 21:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Jak to do konca z klapkami w n57?
Latwo je usunac i czy trzeba cos w dde programowac?
Mam dpf, weiec chyba nie bedzie problemow po wywaleniu, bo i tak tlenki jak cos wylatuja.

Z automatem tez nie bedzie problemu, bo tam jest gtb i mam program na ponad 300km i sporo niuta, wiec nie powinno byc problemu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 czerwca 2017, 17:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Lokalizacja: szczecin,Police,Nowe Warpno
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: M47DO1
witam mam pytanko czy mozna sprawdzic nie rozbierajac silnika czy posiadam jeszcze klapki czy tez moze poprzednik juz usunął e46 320 td M47DO1 nie chce niepotrzebnie rozbierac silnika

_________________
Chcesz mieć dobrze zrobione zrób to sam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 15 czerwca 2017, 19:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 525d
Witam
Dzisiaj pozbylam sie klapek w moim BMW 525d 2005 rok.
Klapki byly bardzo brudne oblepione. Teraz silnik lepiej pracuje. Kupilam taki komplet - link do strony.
https://x8r.co.uk/bmw-diesel-swirl-flap ... ld-gaskets
Jest tez tam wideo jak i co rozkrecic i jak wszystko wyglada opis rowniez ze zdjeciami. Moze komus sie przyda. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 lipca 2017, 06:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
a dlaczego tak to jest

_____________________________________________________________
skup mieszkań warszawa za gotówkę,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 lipca 2017, 15:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Witam . pomzcie koledzy , przy jednej klapce zawirowan nie mam nitu . co robic ? auto nie pali na jeden cylinder .

_________________
drugstoredir2014.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 grudnia 2017, 09:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E61
Kod silnika: M54B30
Witam,
z racji posiadania doświadczenia z regeneracją kolektorów z klapkami do grupy VAG, po namowach mechanika specjalizujacego się w BMW , z powodzeniem regeneruję kolektory z klapkami 6 i 4 cylindrowe (M57D30 i M47D20).
Nie traktujcie tego jako reklamę ale jako informację, że jest alternatywa do zaślepiania kolektora oraz do kupna nowego w ASO.
https://images82.fotosik.pl/949/5dc037ab60de9a8a.jpg

Po regeneracji kolektor posiada:
-Dźwignie wykonane z brązu
-Nowe uszczelniacze typu Simmering
-Zabezpieczenia uszczelniaczy
-Stalowe wałki o większej średnicy
-Klapki aluminiowe po anodowaniu
-Zwiększone średnice łożyskowań
-Komplet nowych uszczelek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 29 grudnia 2017, 08:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 31
Posty: 1
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: B9
Kod silnika: M40B18
Ciekawa sprawa. Super to wygląda.

_________________
http://www.automis.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 29 grudnia 2017, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: E 83
Kod silnika: M47
No wygląda ciekawie a jaki koszt tej usługi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 30 stycznia 2018, 17:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E61
Kod silnika: M54B30
Proszę, poniżej więcej zdjęć pokazujących, że wszystkie ruchome części zostają wymienione na nowe oraz uszczelniacz:
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lutego 2018, 10:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Witam,

niedawno stałem się posiadaczem E61 525d i teraz mam pytanie - jeżeli realoem po nr VIN pokazuje "Intake manifold- without flap control - 11617799625" to czy jest to jednoznaczne, że mam kolektor bez klapek?

Auto jest w trakcie ogarniania pakietu startowego i zastanawiam się, czy jest sens zrzucać kolektor i sprawdzać, czy odpuścić temat (a może, mimo wszystko, go zrzucić, wyczyścić i założyć na nowych uszczelkach)?

Dzięki za ewentualne rady, może już ktoś to przerabiał u siebie?

PS. Wrzucenie frazy "Intake manifold- without flap control" w wyszukiwarkę zwraca jeden post z tego tematu, ale z samego początku tematu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lutego 2018, 10:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
mixer_mr, wg mnie zrzuć kolektor, wyczyść, złóż na nowych uszczelkach, sprawdź przy okazji świece - na pewno nie zaszkodzi, a będziesz miał 100% pewność :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lutego 2018, 10:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
rorafalki napisał(a):
mixer_mr, wg mnie zrzuć kolektor, wyczyść, złóż na nowych uszczelkach, sprawdź przy okazji świece - na pewno nie zaszkodzi, a będziesz miał 100% pewność :ok:


Dzięki, chyba tak zrobię. Z twojego postu wynika, że dostęp do świec wymaga zrzucenia kolektora, tak? To chyba sprawa rozwiązana, bo świece planowałem profilaktycznie wymienić ;)

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL