BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 maja 2014, 17:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
te nie wpadały ale ciekł z nich olej w dużych ilościach

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 maja 2014, 22:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 155
Lokalizacja: Radom/Kraków
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142116&start=0
Zabieram sie za wywalenie klapek w E46 320d M47N. Czy warto bawic sie z czyszczeniem kanalow dolotowych w glowicy (jak tak to w jaki sposob to zrobic, zeby nie narobic wiecej szkod- oczywiscie bez zdejmowania glowicy), czy wystarczy wyczyscic tylko egr i kolektor?

Maly offtopic
Co wchodzi w "sciezke mocy" w E46?
-czyszczenie egr
-czyszczenie elektrozaworow turbo i egr
-sprawdzenie przewodow od podcisnienia
-odma
-czyszczenie kolektora ssacego i wywalenie klapek

Czy cos jeszcze warto sprawdzic jak rozkrece wszystko? Przebieg 200tys


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 maja 2014, 06:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 347
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N++
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140502
U mnie puszczał oring czujnika doładowania... warto przy okazji sprawdzić stan tego czujnika i wymienić oring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 czerwca 2014, 12:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
witam
Dzieki pomocy roger-nysa klapki zostały wywalone przy okazji sprawdzenie EGR (byl czysty),
Ja spie spokojnie a roznicy w silniku wyczuwalnej niema zadnej czy klapki sa czy niema.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 lipca 2014, 22:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
Witam, przeczytałem 9 stron i już nie ogarniałem.
Jak to się pojawiło to proszę mnie pokierować gdzie mniej więcej (ze wskazaniem na więcej) stronie znajdę odpowiedź:

1. Jest gdzieś jakiś schemat z którym mogę iść do tokarza i mi wytoczy takie blaszki? Nie dam rady na wzór wykręcić jednej, bo ja to dam mechanikowi żeby zrobił
2. Gdzieś po polsku jakiś opis się znajdzie jak to zrobić bym mógł wydrukować i pokazać mechanikowi żeby wiedział na 100% o czym ja mówię i czego oczekuję i żeby on mnie zrozumiał i wykręcił to co trzeba?
3. Rozumiem że w e46 320d 150KM M47DO1 też są te klapki tak? Wszędzie były opisy M47N, ale u mnie na vinie pokazuje M47DO1, więc sam nie wiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 06:22 
haxigi napisał(a):
Witam, przeczytałem 9 stron i już nie ogarniałem.
Jak to się pojawiło to proszę mnie pokierować gdzie mniej więcej (ze wskazaniem na więcej) stronie znajdę odpowiedź:

1. Jest gdzieś jakiś schemat z którym mogę iść do tokarza i mi wytoczy takie blaszki? Nie dam rady na wzór wykręcić jednej, bo ja to dam mechanikowi żeby zrobił
2. Gdzieś po polsku jakiś opis się znajdzie jak to zrobić bym mógł wydrukować i pokazać mechanikowi żeby wiedział na 100% o czym ja mówię i czego oczekuję i żeby on mnie zrozumiał i wykręcił to co trzeba?
3. Rozumiem że w e46 320d 150KM M47DO1 też są te klapki tak? Wszędzie były opisy M47N, ale u mnie na vinie pokazuje M47DO1, więc sam nie wiem.


M47DO1 i M47N to ten sam silnik. Zakup profi zestaw zaślepek na allllllegro i po sprawie. Po za tym aby diesel jezdził bezproblemowo to raz do roku zdejm kolektor i umyj go wraz z EGRem. :cwaniak:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 07:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
sirek napisał(a):
haxigi napisał(a):
Witam, przeczytałem 9 stron i już nie ogarniałem.
Jak to się pojawiło to proszę mnie pokierować gdzie mniej więcej (ze wskazaniem na więcej) stronie znajdę odpowiedź:

1. Jest gdzieś jakiś schemat z którym mogę iść do tokarza i mi wytoczy takie blaszki? Nie dam rady na wzór wykręcić jednej, bo ja to dam mechanikowi żeby zrobił
2. Gdzieś po polsku jakiś opis się znajdzie jak to zrobić bym mógł wydrukować i pokazać mechanikowi żeby wiedział na 100% o czym ja mówię i czego oczekuję i żeby on mnie zrozumiał i wykręcił to co trzeba?
3. Rozumiem że w e46 320d 150KM M47DO1 też są te klapki tak? Wszędzie były opisy M47N, ale u mnie na vinie pokazuje M47DO1, więc sam nie wiem.


M47DO1 i M47N to ten sam silnik. Zakup profi zestaw zaślepek na allllllegro i po sprawie. Po za tym aby diesel jezdził bezproblemowo to raz do roku zdejm kolektor i umyj go wraz z EGRem. :cwaniak:

Albo zaślepki http://tnij.org/cc58go4
Albo kolektor http://tnij.org/y2jzp7n i po sprawie :cwaniak:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 sierpnia 2014, 01:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 249
Lokalizacja: Łódź \ Stokke
Moje BMW: G30
Garaż: E46 -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141248
E60 -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141261
G30 -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165210
Wie ktoś może jak się sprawa z klapkami miewa w E60 2.0D N47 LCI 2008 ? :niepewny:

_________________
BMW :serce: "jest jak śliczna dziewczyna, która cieszy się życiem i nie potrzebuje co drugi dzień pieniędzy na waciki, nie stroi fochów i nie pyta co 10 minut, czy ciągle ją kocham." :super: :hurra:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 9 września 2014, 13:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 117
Moje BMW: Infi EX37
Witam
Mógłby ktoś doradzić odnośnie zaślepek do e46 320d po lifcie czy np te http://allegro.pl/zaslepki-zaslepka-kol ... 49085.html byłyby dobre ? Ewentualnie polecić jakieś inne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 września 2014, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 388
Lokalizacja: Bielsko Biała
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1&start=40
Obecnie:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 23&start=0
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155901
Mam pytanie czy w E91 325d też należałoby wyrzucić klapki ??

_________________
...::M-a-r-i-O::...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 października 2014, 19:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
naprodukowałem się i gdzieś mi post znikł...
w skrócie:
wywaliłem klapy z 1er i jest o niebo lepiej, mniej trzęsie przy gaszeniu, jest mniejszy lag i po odpaleniu turbinki ogień....
klapki można przykręcić z powrotem więc bez paniki..
ja tego na pewno nie zrobię!!!

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 października 2014, 19:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 108
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1883757
Ja kupiłem e46 m57n w sierpniu , pierwsze co zrobiłem to wziąłem sie za klapki. Był to ostatni gwizdek bo po wyjęciu kolektora dotknąłem jednej , nie wiem czy 1 czy 6 sty cylinder ale któryś z nich i klapka odpadła z mocowania :( reszta w super stanie ...przebieg 250tys km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 października 2014, 18:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 530d e61
Witam,pierwszy mój post wiec Witam Matys z tej strony.Dziś demontaż klapek wystąpił w moim e61 530d i wrażenia bardzo pozytywne,może odczucie mylne lecz mam wrażenie ze auto zrobiło się żwawsze.Tak wiec poleca,choć klapki miałem bardzo zdrowe i mocno trzymały,przelot to 250tys,skrzynia automat.Pozdrawiam.Założycielowi wątku bardzo dziękuję za pomoc :piwo: .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 31 października 2014, 10:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 380
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54B30
jak po wyjęciu klapek auto może być żwawsze, skoro ich zadaniem jest zmiana długości kolektora dolotowego? Poniżej pewnych obrotów klapki są zamknięte dzięki czemu powietrze dociera dłuższymi kanałami, dodatkowo występują tzw. zawirowania które powodują że komora lepiej się napełnia.
Przy niskich obrotach dzięki długim, wąskim kanałom dolotowym auto osiąga większy moment, natomiast na wysokich wyższą moc, dzięki krótszym i szerszym kanałom.

Nie tylko w bmw stosuję się zmienną długość kolektora

Tu jest info dla ciekawskch
http://www.autozine.org/technical_schoo ... haust.html
http://www.motofakty.pl/artykul/zamiast-turbo.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 31 października 2014, 18:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 530d e61
Kolego,ja nie twierdzę,że tak jest,ja mam porostu takie subiektywne odczucie,które może być mylne w rzeczywistości.Najważniejsze jest to ze jeżdżę spokojnie i nic się nie pogorszyło.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 listopada 2014, 10:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
kuchash,
Rozmawiamy tutaj o doładowanym dieslu, a nie o wolnossącej benzynie . To są dwa światy !

Klapki nie regulują długości dolotu , pojemność jest zawsze tak sama, zmienia się tylko przepustowość.
Mniej powietrza= mniej tlenków węgla ,siarki , azotu.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 listopada 2014, 12:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
kuchash napisał(a):
Nie tylko w bmw stosuję się zmienną długość kolektora

pyt. dlaczego stosuje je w jednym a w innym nie...?

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 listopada 2014, 18:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 380
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54B30
Roger-Nysa napisał(a):
kuchash,
Rozmawiamy tutaj o doładowanym dieslu, a nie o wolnossącej benzynie . To są dwa światy !

Klapki nie regulują długości dolotu , pojemność jest zawsze tak sama, zmienia się tylko przepustowość.
Mniej powietrza= mniej tlenków węgla ,siarki , azotu.


nie ma znaczenia czy benzyna czy diesel, w dieslach każdy cylinder ma oddzielna klapkę, w benzynie jest to jedna polimerowa klapka (DISA), które(a) służą do zmiany długości kolektora

HansiO napisał(a):
kuchash napisał(a):
Nie tylko w bmw stosuję się zmienną długość kolektora

pyt. dlaczego stosuje je w jednym a w innym nie...?


to już pytanie do konstruktorów :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 19 listopada 2014, 13:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Witam
do e46 M47DO1 z 04 roku jaka srednica zaslepek?
po aukcjach z alledrogo nic nie wynika
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 19 listopada 2014, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: BMW e92 335d
Witam koledzy chciałbym zapytać czy nie orientujecie się czy w e60 535d tez sa te klapki? i tez pasowało by się ich pozbyć? dodam ze autko ma juz 330.000km za sobą i jak na razie odpukać problemow z klapkami nie bylo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL