Witam
Artur C. napisał(a):
Z AFR zię nie zgodzę - nigdy nie miał i nie będzie miał nic wspólnego z dieslem.
Ok. Tak sądzisz bo AFR kojarzy się z benzyną .
Ale mowa jest zawsze o mieszance paliwowo powietrznej i o proporcjach jednego i drugiego.
Zmiany w tych proporcjach powodują zmiany w spalaniu a spalanie ma wpływ na sprawność silnika.
Ale nie tylko ,bo ma również wpływ na jego trwałość jak również na skład spalin.
Odpowiedz mi na pytania:
Po co jest w nowoczesnym dieslu przepływomierz ?
Po co jest w nowoczesnym dieslu sonda lambda?
Po co jest w nowoczesnym dieslu czujnik spalania stukowego ?
Po co wprowadzono recyrkulację spalin ?
W jaki sposób uzyskuje się przepalanie cząstek stałych w DPF.
Dlaczego mapa paliwa w nowoczesnym dieslu jest powiązana z ciśnieniem wytwarzanym przez turbinę , temperaturą powietrza i zmierzoną jego masą ?
ON jest w stanie się spalać w zakresie AFR od 3:1 do 42:1.
Jeśli chodzi o uzyskanie stochiometrycznej miesznki jest to podobno 14,95.
nelson napisał(a):
Zarówno w przypadku zbyt małej mocy silnika jak i nadmiernego zadymienia
spalin zalecane jest min. sprawdzenie sterowania przepustnicami zawirowania.
Jak wiec ma się to do panującej tutaj opinii, że usunięcie klapek nie ma
żadnego wpływu na prace silnika, jego moc, itp ?
Czy ktoś wie z jakiej publikacji pochodzą te skany ??
Widzisz nie sprawne klapki ......(bo cała usterkowość polega na ich nie otwarciu się)
mają to do siebie że wpływają na AFR w dieslu.
Cały ten opis z procedurą szukania usterek w przypadku klapek odnosił się do pozycji ich nie otwarcia.
Nie chciał bym wyprzedzać z klapkami zamkniętymi i pomijam tu fakt że robił bym to z utratą 10% mocy ........ mógłbym nie zakończyć manewru.
Pozdrawiam Krzysiek