BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 października 2011, 14:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Miejmy nadzieję że klapki dotrwają :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 października 2011, 14:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 217
Lokalizacja: DW
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Vis napisał(a):
Miejmy nadzieję że klapki dotrwają :rotfl:



Vis, nie strasz chłopaka. Przecież dotrwają.... :luka:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 października 2011, 10:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 48
Posty: 3
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47TU
robert_wat napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie,

Wczoraj oddałem moje autko na wymianę świec żarowych, ale że kolektor i tak był zdjęty podrzuciłem mojemu mechanikowi temat blaszek. Dostał opis i zdjęcia i obiecał, że coś wykombinuje. I faktycznie miło mnie zaskoczył wyciągnął blaszki z całym mechanizmem, a w ich miejsce rękoma znajomego tokarza dorobił zaślepki z teflonu. Identyczne jak na zdjęciach z tego anglojęzycznego tekstu ...about swirl flaps.... Wszystko pasowało idealnie.
Nie zdążyłem jeszcze dokładnie przetestować autka, ale na pewno nie czuję żadnego spadku mocy. Zobaczymy jak będzie wyglądało spalanie?? Gaszenie silnika też się nie różni od tego co było dotychczas. Generalnie jestem zadowolony, bo mam świadomość, że nic mi do silnika nie wpadnie:)
Opiszę jak zachowuje się autko po przejechaniu kilkuset km.

Podziękowanie dla ROGER-NYSA za rozpoczęcie wątku i dokładne zdiagnozowanie tematu.

Pozdrawiam


Tak chylę czoła przed kolegą Roger-Nysa, za Jego ogromną wiedzę. Jutro biorę się za te nieszczęsne KLAPY wyjada z mojego kolektora.
A tak swoją drogą zastanawia mnie fakt, jak taka renomowana marka, jak BMW dopuściła do takiego BUBLA???
Fiat swego czasu w Stilo stosował silniki 1,6 Holdena GM, w nim też stosowano podobny patęt z klapami skracającymi i wdłurzającymi kolektor ssący, z tym że tam nic nie odpadało i nie niszczyło silnika. Czasem się zacinało od nagaru. ZASTANAWIA MNIE TO OGROMNIE :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 października 2011, 11:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
domagala75 napisał(a):
robert_wat napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie,

Wczoraj oddałem moje autko na wymianę świec żarowych, ale że kolektor i tak był zdjęty podrzuciłem mojemu mechanikowi temat blaszek. Dostał opis i zdjęcia i obiecał, że coś wykombinuje. I faktycznie miło mnie zaskoczył wyciągnął blaszki z całym mechanizmem, a w ich miejsce rękoma znajomego tokarza dorobił zaślepki z teflonu. Identyczne jak na zdjęciach z tego anglojęzycznego tekstu ...about swirl flaps.... Wszystko pasowało idealnie.
Nie zdążyłem jeszcze dokładnie przetestować autka, ale na pewno nie czuję żadnego spadku mocy. Zobaczymy jak będzie wyglądało spalanie?? Gaszenie silnika też się nie różni od tego co było dotychczas. Generalnie jestem zadowolony, bo mam świadomość, że nic mi do silnika nie wpadnie:)
Opiszę jak zachowuje się autko po przejechaniu kilkuset km.

Podziękowanie dla ROGER-NYSA za rozpoczęcie wątku i dokładne zdiagnozowanie tematu.

Pozdrawiam


Tak chylę czoła przed kolegą Roger-Nysa, za Jego ogromną wiedzę. Jutro biorę się za te nieszczęsne KLAPY wyjada z mojego kolektora.
A tak swoją drogą zastanawia mnie fakt, jak taka renomowana marka, jak BMW dopuściła do takiego BUBLA???
Fiat swego czasu w Stilo stosował silniki 1,6 Holdena GM, w nim też stosowano podobny patęt z klapami skracającymi i wdłurzającymi kolektor ssący, z tym że tam nic nie odpadało i nie niszczyło silnika. Czasem się zacinało od nagaru. ZASTANAWIA MNIE TO OGROMNIE :/



Nie przyznanie się i nie wezwanie tysięcy aut na usunięcie klapek przez koncern BMW chyba wszystko wyjaśnia, podobna sytuacja z longlifem w automatycznych skrzyniach, a jak coś padnie? zapraszamy do serwisu BMW z grubym portfelem!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 października 2011, 14:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
Nie jestem tego 100% pewien ale wydaję mi się, że Niemcy w serwisach wymieniają kolektor co 3 lata bo mam papiery po serwisie Tuvoskim od swojego auta - efekt urywania klapek jest wyłącznie skutkiem polskiego podejścia do pewnych spraw....

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 października 2011, 15:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Cytuj:
wydaję mi się, że Niemcy w serwisach wymieniają kolektor co 3 lata

kompletna bzdura.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 12 października 2011, 12:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 48
Posty: 3
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47TU
Roger-Nysa napisał(a):
Witam
Kolega Piotrek zgodnie z obietnicą przetłumaczył tekst pobrany z anglojęzycznego forum.
Moim zdaniem zrobił to super WIELKIE DZIĘKI (ja pozwoliłem sobie ten materiał uprościć i zrobić go bardziej zrozumiałym)
Nie jesteśmy zawodowcami więc pomimo starań mogą- nie muszą pojawić się błędy w interpretacji. Myślę że mądrzejsi wprowadzą poprawki bez zbędnej dyskusji.

Ja ze swojej strony zwracam honor tym z którymi podjąłem polemikę nie mając racji !

Nie są to klapy gaszące i nie spełniają funkcji takiej jak pisałem , nie działają jak klapa gasząca występujące w autach VAG.
Niemniej jednak mimo wszystko dalej obstaje przy swoim ! Moje auto stało się żwawsze szybsze i mocniejsze
.

Ale do rzeczy...........

Informacja o silnikach diesla BMW.

Klapki wirowe.

Klapki wirowe są zaprojektowane by wytwarzać zawirowania powietrza aby poprawić spalanie przy niskim obciążeniu, gdzie poziomy sadzy(dymienie) może być wysokie z powodu
braku powietrza.
Służą one także do poprawiania dynamiki w warunkach niskiego obciążenia silnika.

Są sterowane siłownikiem podciśnieniowym lub solenoidowym (czyli magnetycznie za pomocą wysuwającego się rdzenia)
Podczas pracy silnika na niskich obrotach, biegu jałowym ,zmianie biegów ,podczas hamowania są w pozycji zamkniętej (odcinającej dopływ powietrza )
Poprawiają warunki spalania ,ograniczają emisję szkodliwych substancji i zmniejszają zużycie paliwa.

Klapki są w pełni otwarte podczas pracy silnika pod większym obciążeniem aby zmaksymalizować wydajność objętościową (wpuścić więcej powietrza)i poprawić przyrost mocy.



Kontrola klapek wirowych DDE 4.0
Sterowalne klapki wirowe są umieszczone w kolektorze dolotowym i mogą znajdować się w stanie zamkniętym lub otwartym, w zależności od trybu pracy.
Klapki są zamknięte przy prędkościach obrotowych silnika poniżej 2000 obr./min. i objętości wtrysku poniżej 30 mm^3.

Działanie.
Podciśnienie z VACUM jest doprowadzone do zaworu sterującego przez wężyki .Zawór puszcza podciśnienie na siłownik, gdy zostanie wysterowany przez komputer. W ten sposób wymusza pracę siłownika który przestawia klapki w pozycję zamkniętą(odcinającą powietrze)
Kiedy siłownik nie pracuje( nie dostaje podciśnienia) klapki są w pozycji otwartej.

Rozwiązywanie problemów.
Błąd 1A22 "Swirl flaps" zostaje zapisany kiedy występuje uszkodzenie elektryczne zaworu sterującego podciśnieniem.
Efekty błędu.
Klapki pozostają w pozycji otwartej: pogorszenie charakterystyki gazów wydechowych w niskich zakresach obrotowych, brak innych efektów.

Klapki pozostają w pozycji zamkniętej: utrata mocy o około 10% przy wyższych prędkościach obrotowych.
(taka sytuacja może się zdarzyć gdy zawór uszkodzi się mechanicznie i pomimo zaniku sterowania z kompa dalej pozostanie otwarty-będzie puszczał podciśnienie)



Kontrola klapek wirowych DDE 5.0 / DDE 6.3 (elektryczne klapki)

Sterowalne klapki wirowe znajdują się w stycznych kanałach układu dolotowego i są otwierane i zamykane zgodnie z trybem pracy silnika.
Klapki są zamknięte przy następujących warunkach:
- przy niskich prędkościach obrotowych i niskich objętościach wtrysku (kontrolowane mapą wtrysku)
Klapki wirowe otwierają się przy:
- temperaturze płynu chłodzącego < 14 °C lub
- ilości paliwa > 24 mg
- prędkości obrotowej silnika > 2250 obr./min.
- temperaturze powietrza zasysanego < -5 °C.

Funkcja
W przypadku silników M57TU z normą spalin EURO4 i M67TU, silnik elektryczny uruchamia siłownik, aby zamknąć klapki. Klapki są uszczelnione, kiedy są zamknięte w stycznych kanałach gumową uszczelką. Siłownik znajduje się w stanie zatrzymania kiedy klapki są otwarte.

Efekty błędu.
Klapki pozostają w pozycji otwartej: pogorszenie charakterystyki gazów wydechowych w niskich zakresach obrotowych, brak innych efektów.

Klapki pozostają w pozycji zamkniętej: utrata mocy o około 10% przy wyższych prędkościach obrotowych, niebezpieczeństwo przegrzania silnika.
Przy braku próżni, klapki pozostają otwarte, więc jeśli uszkodzony zostanie układ próżniowy/solenoidowy, klapki pozostaną otwarte.

Uszkodzenie klapek wirowych.

Uszkodzenie klapek wirowych było zgłaszane przy silnikach diesla BMW, włącznie z nowszymi modelami i silnikami z przebiegiem mniejszym niż 100000 mil.

Kiedy klapki wirowe się uszkodzą, zazwyczaj pękają przy metalowym pręciku, przez który przechodzą śróbki/nity, następnie to co odpadnie wpada do układu ssącego i albo blokuje zawór w pozycji otwartej a tłok rozbija się o zawór, lub wpada do silnika, co może spowodować zniszczenie tulei tłoka a tłok może zostać uszkodzona przez części zbierające się przy nim. Zdarza się również, że części obce wylatują górą przez otwarty zawór i wpadają do innego cylindra.
BMW polepszyło jakość łączenia... stosując pręcik o grubości 4,5mm zamiast 4mm w kolektorach od kwietnia 2004.

Video uszkodzonej klapki wirowej

http://uk.youtube.com/watch?v=lu70-X5brj0

Informacje o silnikach.
M47 (136KM bez CR na pompach VP44) nie mają klapek a turbo wytrzymują dużo dłużej.
M47N (150KM, CR, modele po lifcie od Sierpnia-Września 2001 do końca) mają klapki i turbo, które zawodzą, pod koniec 2004 roku kolektor został zmieniony,

numer części 11617800577 na realoem, stary numer części 11617787318, nowy model turbo montowany od Listopada 2003 z powodu częstych usterek poprzedniego modelu z czterocylidnrowym E46.
M57 (M57D - 525d i 187KM 330d) nie mają klapek w autach z ręczną skrzynią, ale z AUTOMATYCZNĄ MAJĄ.
M57N (M57TUD - 525d i 204KM 330d) mają klapki.

Turbo.
Występują dwa typy turbosprężarek dla 320d - wersje sprzed 12/2003 z odlewanym wirnikiem turbiny i późniejszy model z wyrabianym maszynowo wirnikiem.

Późniejsze zdają się lepiej znosić przeciążenia , temperaturę i rzadziej zawodzą.
W nowszych 320d (EURO4) i późniejszych modelach zmienna geometria łopatek jest sterowana elektrycznie (silniczkiem krokowym)a wcześniejsze są sterowane podciśnieniowo
aż do końca 2003 roku, więc nie są wymienne między sobą.
W związku z innym systemem sterowania wiele innych części musiałoby być zmienionych, włącznie z oprogramowaniem.

Separator oleju (odma).
Aby przedłużyć żywotność turbiny, filtr odmy powinien być wymieniany na nowy, plastikowy model .

Stary model jest zrobiony z gąbki,(sznurka) przypomina miniaturowy wałek malarski. Zaleca się, aby co 3 lub 4 serwis nowy filtr wyczyścić lub wymienić.
Filtr znajduje się na górze głowicy (obudowy wałków), pod plastikową pokrywką trzymaną przez 4 śruby.

EGR.
Zawór EGR może mieć zamontowany ogranicznik (przewężenie), który musi być nie mniejszy niż 7mm, w przeciwnym wypadku w późniejszych modelach zapali się błąd.

To przewężenie będzie dostarczać małą ilość spalin i sprawiać, że wszystko jest czystsze i poprawi osiągi.
Minusem jest to, że EGR zmniejsza temepraturę spalania, więc jego odłączenie lub nawet ograniczenie może mieć konsekwencje w późniejszym czasie (przedwczesne uszkodzenie turbo).

Konserwacja.
(Zalecenia dla użytkowników)
Wymiana filtra i oleju co 10 tysięcy mil.
Wymiana odmy co 20 tysięcy mil.
Czyszczenie EGR co 20 tysięcy mil.
Te krótsze orkesy powinny pomóc przedłużyć żywotność waszego silnika .

Układ paliwowy.
Diesle 150KM mają układ samoodpowietrzający się, bezpiecznik pompy paliwa jest zielony i jest umieszczony za schowkiem na rękawiczki, to ten trzeci od lewej i często pada.

Pompa podnosząca poziom w zbiorniku utrzymuje identyczny poziom paliwa w obu połowach zbiornika i układ paliwowy pełny.

Pompa wspomagająca umiejscowiona jest pod podłogą pasażera i jeśli działa prawidłowo, po przekręceniu kluczyka będziecie słyszeć 30 sekund buczenia.


Wykręciłem dziś kolektor z auta. Mam takie spostrzeżenie, jeśli te klapki mają jakiś wpływ na gaszenie silnika, w co wąntpie, no chyba że ma zwienkszyć hałas bo cały ten mechanizm, ze swoją konstrukcją, po prostu dzwoni. :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 października 2011, 17:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
zoltar23 napisał(a):
Jestem w trakcie usuwania klapek.....
Stan klapek jest idealny (więc może je zostawie jeszcze).
Ale mam inny problem....
mianowicie kolektor jest cały zasyfiony czarnym miałem olejowym.
Wszystko ulepione, co z tym robić?? tam gdzie mogę się dostać próbuję coś doczyścić.
Nie wiem co to za element dołączony do kolektora (w środku jakby jakiś tłoczek), odkręciłem to od kolektora i próbuję czyścić - masakra!!
Czy ten syf to normalne?? Dodam że furka chodzi bez problemu, spalanie w normie.
Nie wiem, doradzcie coś.

Podobno ilość osadu zależy od jakości oleju silnikowego jak i wlewanego paliwa.
Ja jak zdejmowałem kolektor i EGR to jak na przebieg 210 tyś. był lekko usmarowany.
Moj szwagier w Omedze 2.5 td kolektor i EGR jak i sam wlot do silnika po zdjęciu kolektora miał strasznie opklejony . Warstwa mazi wynosiła ok 3 mm.Przy wlocie do silnika wybieraliśmy ją delikatnie dużą łyżką a następnie poprawialiśmy papierem toaletowym. Kolektor to płukanie w benzynie plus szczotka do zębów na przedłużsce i szorowanie.
Może w moim przypadku ktoś wymienił kolektor lub go wyczyścił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 października 2011, 18:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Pytanie do Roger - Nysa .......
Służą one także do poprawiania dynamiki w warunkach niskiego obciążenia silnika.

Są sterowane siłownikiem podciśnieniowym lub solenoidowym (czyli magnetycznie za pomocą wysuwającego się rdzenia)
Podczas pracy silnika na niskich obrotach, biegu jałowym ,zmianie biegów ,podczas hamowania są w pozycji zamkniętej (odcinającej dopływ powietrza )
............czy po wyjęciu klapek możliwe jest, że na 1,2,3,4 biegu pomiędzy 1200 a 1800 obr/min jadąc praktycznie stałą prędkością ( np. W korku ) ,wyczuwalne jest delikatne ( trzeba wyłączyć radio ,nawiew i dobrze się skupić) falowanie obrotów.
Założyłem z tym problemem temat i jedyna odpowiedz to to, że pada mi automat.
Byłem na kompie i żadnych błędów jedynie dolewka oleju ok 400ml do skrzyni. Jedynie zainteresowała mnie jedna wartość tj prędkoś obrotowa turbiny 675 obr przy 736 obrotach silnika ( pomiar był prowadzony przy włączonym silniku z ustawioną skrzynią w pozycji " D " )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 13 października 2011, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 10
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
Witam,

Jestem świeżusieńki na forum więc przedstawiam się wszystkim, mam na imię Grzegorz.

Po lekturze tego tematu na forum, od a do z, postanowiłem wywalić klapki a przy okazji wymienić świece żarowa, wiem ze jedna była padnięta.
Posiadam moje e46 od 28 września, więc niedługo.
Dziś wymieniłem świece, przeczyściłem egr (strasznie zasyfiony tak od 1/5 przekroju była zawalona) i wywaliłem klapki.
Odpalam i wszystko pięknie działa (tak mysle bo silnik ładnie pracuje ale jeszcze nie jeździłem)

Mam niestety problem, z uwagi ze cała operację robiłem sam, nie miał mi kto podtrzymywać kabla zasilającego lecącego nad silnikiem i jak ściągałem kolektor to doszedłem do tego ze go odłączę. Jak pomyślałem tak też uczyniłem.
Problem polega na tym, ze po złożeniu do kupy, sprawdzeniu czy wszystko ok, zamykam auto i tu klops.

Zawsze świeciły mi kierunki gdy zamykałem (tak jak by alarm się uzbrajał), teraz tylko się auto zamyka, nie ma zadnego sygnału świetlnego, nie ukrywam chciał bym mieć tak jak przedtem, zeby choociaż wiedzieć ze zamknełem auto...

Czy ktoś mi doradzi o co chodzi? czy alarm wogule nie działa czy tylko zresetowała sie opcja sygnalizowania świetlnego zamykania auta?
Jak to można naprawić,jestem z Krakowa, moze ktoś pomoże?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 13 października 2011, 23:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
igor002 napisał(a):
Posiadam moje e46 od 28 września
igor002 napisał(a):
Odpalam i wszystko pięknie działa (tak mysle bo silnik ładnie pracuje ale jeszcze nie jeździłem)


:zdziwko: coś z nią nie tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 00:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 15
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100091
igor002 napisał(a):
Witam,

Jestem świeżusieńki na forum więc przedstawiam się wszystkim, mam na imię Grzegorz.

Po lekturze tego tematu na forum, od a do z, postanowiłem wywalić klapki a przy okazji wymienić świece żarowa, wiem ze jedna była padnięta.
W jaki sposób zaślepiłeś dziury po klapkach?

_________________
KUPIĘ:
listwę (kratkę) do zderzaka przedniego, strona od pasażera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 07:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 10
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
śrubka, M5 chyba, uszczelniacz do gwintów, i nakrętki na śrubki, na każdej śrubce 3 nakrętki kontrujące się razem poprzyklejane między sobą i gwintem a obudowa poksipolem.
co do alarmu problem rozwiązany, chyba krańcówka maski coś nie stykała.

Natomiast mam inny problem, dziś rano jechałem i niestety lipa, ładnie pali itp, ale tak jak by się turbina nie włączała, nie wiem co jest grane, jedzie tak jak by bez turbo, wcześniej było wszystko ok...

Czy to możliwe że jakiś wężyk podciśnieniowy albo coś w tym stylu źle podłączyłem?
Jak sterowane jest turbo w tym silniku, za pomocą czego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 09:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
igor002 napisał(a):
Jak sterowane jest turbo w tym silniku, za pomocą czego?

zależy jaki rocznik, jak norma euro4 to sterowanie elektryczne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 10
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
hej, rocznik 2002.
wlasnie wszystko spowrotem rozebrałem, duzo szybciej za drugim razem:)
wydaje mi się ze wężyk podciśnieniowy jeden był zagięty, tzn taki stary ze jakby sie załamał przegiął i jk go wyprostowałem to usłyszałem aż taki syk uciekającego powietrza.
kupiłem nowe wężyki i jestem na etapie zmiany tych pod kolektorem i przy okazji czyszcze elektrozawór sterujący (filterek)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 13:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 10
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
Witam,
Właśnie wszystko s powrotem złożyłem, z tego co sprawdziłem to był sparciały lekko wężyk (kruchy) pod tą szmacianą "izolacją", wymieniłem kilka wężyków, zostawiłem ten główny do turbo, jego nie ruszałem był w porządku, (słychać teraz delikatne świszczenie turbinki czego wcześniej nie było), nie moge sie doczekać jazdy testowej.
Teraz wszystko śmiga jak trzeba, przy okazji podłączyłem wężyk nowy do chłodnicy (żaluzji) bo nie było w ogóle :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 15:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
igor002 napisał(a):
Zawsze świeciły mi kierunki gdy zamykałem (tak jak by alarm się uzbrajał), teraz tylko się auto zamyka, nie ma zadnego sygnału świetlnego, nie ukrywam chciał bym mieć tak jak przedtem, zeby choociaż wiedzieć ze zamknełem auto...
Musisz dokodować mruganie kierunkami przy zamykaniu auta w NCS Expert.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 16:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Witam,
czy ktoś z Was koledzy zauważył wzmożony apetyt na paliwo po usunięciu klapek? Wydaje mi się, że moja e46 pali troszkę za dużo (8l/100km 50% trasa/50% miasto). Czy po skasowaniu spalania na komputerze na postoju, nie ruszając się z miejsca Wam spalanie też rośnie do 40l? Kiedy ruszam oczywiście spada, ale dziwi mnie fakt, że tyle pokazuje. Myślałem, że diesle na postoju palą bardzo mało...

Jeszcze jedna rzecz, nie wiem czy ma to związek z klapkami, ale po tej operacji czuć delikatnie spaliny w środku... Czym to może być spowodowane?



Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 17:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
allsiolek napisał(a):
Witam,
czy ktoś z Was koledzy zauważył wzmożony apetyt na paliwo po usunięciu klapek? Wydaje mi się, że moja e46 pali troszkę za dużo (8l/100km 50% trasa/50% miasto). Czy po skasowaniu spalania na komputerze na postoju, nie ruszając się z miejsca Wam spalanie też rośnie do 40l? Kiedy ruszam oczywiście spada, ale dziwi mnie fakt, że tyle pokazuje. Myślałem, że diesle na postoju palą bardzo mało...
Jeszcze jedna rzecz, nie wiem czy ma to związek z klapkami, ale po tej operacji czuć delikatnie spaliny w środku... Czym to może być spowodowane?
Pozdrawiam
Tomek


rozebrałbym dolot i jeszcze raz to złożył. może coś przytrzasnąłeś i krzywo skręciłeś dolot.

G.

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 17:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
A czy nieszczelność powodowałaby takie objawy?

Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL