BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 17:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
brak klapek=więcej powietrza i lepsze spalanie, więc jak zużycie paliwa może się zwiększyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 18:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Nie sądzę, że klapki mają coś do tego spalania. Może teraz zacząłeś zwracać na to uwagę, poza tym 8l trasa/miasto to nie jest taki zły wynik. Te auta swoją ekonomię pokazują na pełnej trasie, w mieście jest już gorzej. To co pokazuje komputer nie zawsze ma związek z rzeczywistością (u mnie np. trochę zaniża średnią). Jak chcesz sobie sprawdzić spalanie na jałowym to podłącz pod kompa i zobaczysz że będzie różnica między pomiarami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 10
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
poprzednie auto to benzyna, na postoju w vw golfie 2.0 gti 16v po skasowaniu spalania komputer pokazywał 99l/100, dopiero jak ruszyłem to wartości malały adekwatnie do przejeżdżanych km.
Więc jak by co to jakaś oszczędność jest:)

p.s.
więcej powietrza w układzie dolotowym to też więcej spalanego paliwa, to normalne, silnik ma za zadanie utrzymywać w zależności od obrotów, zadaną przez komputer "bogatość" mieszanki paliwowo powietrznej (co sprawdza na podstawie czujniku ilosci powietrza, ilości wtryskiwanego paliwa i analizy spalin (sonda lambda).
więc więcej powietrza = więcej paliwa
(w benzynie tak było i jest, w dieslu z moich analiz wynika ze jest podobnie :cwaniak: )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 20:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
U mnie na diegu jałowym przy zimnym silniku i bez klimy pokazuje mi 1,2 - 1.5 l/ h. Natomiast po rozgrzaniu 0,6 - 0,8 l/h
Pozdrawiam :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 21:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
allsiolek napisał(a):
A czy nieszczelność powodowałaby takie objawy?

Pozdrawiam
Tomek


wcześniej napisałeś, że słyszysz delikatne świszczenie turbiny (prawdopodobnie wraz z wzrostem obciążenia). daje sobie łeb uciąć, że to nie turbina tylko jakiś wąż gumowy puszcza. Sprawdź dokładnie (ale bardzo dokładnie) gumową cześć węża od egr. może być tak, że pod ciśnieniem rozpręża się i jest popękany (miał to znajomy)...cztery razy zdjął rurę z egr aż popękała. to by tłumaczyło też zapach spalin, które przez trafiają spod maski do wnętrza oraz większe spalanie i (może jeszcze nie zauważyłeś) kopcenie

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 października 2011, 22:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 197
allsiolek napisał(a):
(...)
Czy po skasowaniu spalania na komputerze na postoju, nie ruszając się z miejsca Wam spalanie też rośnie do 40l? Kiedy ruszam oczywiście spada(...)


Jeśli chodzi Ci o BC computer to nie ruszając z miejsca po skasowaniu teoretycznie powinien rosnąć do nieskończoności, przecież masz spalanie, a km ciągle 0.00. DO 40 rośnie pewnie z powodu ograniczenia max spalania do tej wartości / 100 km.

_________________
Obrazek
ZAPRASZAM do galerii mojej 330Ci ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 października 2011, 14:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Witam,
na początku chciałbym podziękować za wszystkie porady... Co do spalania, to tak chodziło mi o BC - myślałem, że spalanie pokaże mi w l/h, stąd moje zdziwienie. A swoja drogą to BC zaniża mi spalanie prawie o 1l względem tego z "dystrybutora".

Co świstu turbiny to tak słyszę taki dźwięk przy zmianie biegów (kiedy silnik schodzi z obrotów). Co do kopcenia to zakopci przy odpalaniu (puści dyma) wtedy kiedy postoi kilka dni i na zimnym silniku kiedy go trochę wkręcę na obroty. Przy rozgrzanym silniku nic takiego nie ma miejsca. Jak sprawdzić ten gumowy wąż? Wzrokowo, czy istnieje bardziej niezawodna metoda na sprawdzenie jego szczelności?

Uszczelki od kolektora założyłem wszystkie nowe i starałem się go poskładać dość dokładnie, więc nie wydaje mi się, że coś mogłem źle zrobić...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 października 2011, 15:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 21
Moje BMW: E46 320d
Dzisiaj osłupiałem gdy ściągnąłem kolektor, klapka luźno leżała w dolocie. Śrubki były całe, lecz urwał się ten pręt na wysokości początku blaszki.
Obrazek
Czuję się jakbym wygrał szóstkę w lottka ;D
Zaślepki kupiłem od forumowego kolegi, wykonane z tworzywa sztucznego.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 października 2011, 16:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
moja wygladała dokładnie tak samo :ok:

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 października 2011, 17:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 217
Lokalizacja: DW
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Gratuluje wygranej! :hurra:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 października 2011, 20:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
...a tyle ludzi pisze że "u mnie klapki wyglądały ładnie to je zostawiłem" :rotfl: :rotfl:

WYGLĄD NIE MA TUTAJ NIC DO RZECZY - awaria dzieje się nagle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 października 2011, 20:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1420
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 Karawan
Garaż: Nie ma....
Pisał ktoś właśnie ostatnio na temat auta do sprzedaży, ale nie zdążył nic nawet chyba wystawić bo klapa zrobiła sobie wycieczkę po silniku. Tak więc macie następny powód dla którego trzeba to wywalić jak najszybciej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 października 2011, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 15
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100091
Nie pomyślałbym że bmw na taki BUBEL stać. Totalna lipa!

_________________
KUPIĘ:
listwę (kratkę) do zderzaka przedniego, strona od pasażera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 października 2011, 22:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 77
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Moje BMW: 320d Touring
Kod silnika: M47D20TU
witam
lektura hmm powalająca, po pierwsze uznanie dla Roger-Nysa :padam:
po niedzieli biorę się za klapki i zapewne będą zastąpione srubką 6 i nakrętką samo kontrującą
a przy okazji pytanie czy EGR wyczyścić czy zaślepić (jak)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 25 października 2011, 13:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Reasumując , klapki mają za zADAnie obniżyc temp spalin ? Roger Nysa , a jak wieksza temp spalin wpływa na DPF ? obnizaja temp spalin tylko do 2200 obr czy pozniej tez ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 listopada 2011, 08:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 161
Lokalizacja: Kozienice
Moje BMW: e90 320i
Kod silnika: n46
Witam.
Wczoraj usunąłęm klapki. Były w stanie idealnym metoda na gwintownik 5 i śruba oraz klej do gwintów. Wyczyścilem EGR cała operacja trwała 3h. Zrobiłbym szybciej gdyby nie wypadła mi nakrętka 11 od kolektora i pewnie leży gdzieś na pokrywie ale naszczęscie takie nietypówki są przy rowerach więc sobie poradziłem :).
Zadnych zmian w mocy i gaszeniu nie zauważyłem ale bede obserwował i informował.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105373


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 listopada 2011, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Moje BMW: E46 320 CD coupe 04
Kod silnika: M47 D20TÜ
Nie rozumiem czemu zaślepiacie dziury śrubami, ja uciąłem pręcik i resztę zostawiłem tzn. podcisnienie działa lsitwa sobie chodzi, może czegoś nie przewidziałem ale już 3 misiące po usunieciu klapek. Jedynie na "luzie"wydaje mi sie że silni gasi sie troche głośniej niż na biegu ze sprzegłem, chociaż to mało prawdobodobne. blaszki były jak nowe ale i tak je wywaliłem .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 listopada 2011, 21:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Jeśli na luzie Ci gaśnie głośniej niż na sprzęgle może to być objawem początku problemów z dwumasą. Choć zdarza się że sobie wmawiamy, że coś się zmieniło i na siłę szukamy problemów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 7 listopada 2011, 20:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Jakiś czas temu wywaliłem klapy, przejechałem ładnych paręset kilometrów, i tak mogę śmiało powiedzieć że jakaś różnica jest.
Trochę mocniejszy dół, odnoszę wrażenie jak by się turbo trochę wcześniej budziło do życia, ok 1600obr/min przedtem dopiero w okolicach 2000obr/min, po za tym to bez zmian.
Silnik pracuje jak pracował, nic niepokojącego się nie dzieję. Generalnie, mechanik który na co dzień pracuje w ASO BMW,
(bardzo dobry fachowiec) odradzał mi ten zabieg, twierdził że w e60 nie ma już konieczności demontażu klap, bo kolektory zostały poprawione, że zmieni mi się tylko krzywa momentu.. ble ble ble.. ;) Zostałem przy swoim kazałem zdemontować. Mój mechanik po wyciągnięciu przyznał mi rację, że 2 klapki były już w nieciekawym stanie, lepiej było je faktycznie zdemontować, bo mogły narobić ałaa. :/
Dla tych, którzy się jeszcze zastanawiają.. Powiem wam że nie ma nad czym zastanawiać, czym prędzej usuwajcie klapy, zanim narobią wam szkód.
To tak ku przestrodze. :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 7 listopada 2011, 23:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 952
Lokalizacja: Piekary Śl.
Moje BMW: e46 2002
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106547
U mnie klapki wyglądały perfekcyjnie, prawie 230k przebiegu (oryginalnego) no ale... kazałem wymontować i śpię spokojniej ;) Przy okazji wyczyszczony egr i tak dalej... przy mocnym bucie 40% mniej dymu. (Oczywiście to wina upierdolonego EGR, a nie klapek.)

_________________
Obrazek <<--- Click


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL