BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 8 listopada 2011, 16:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 106
Lokalizacja: dolny śląsk
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57
Wywaliłem klapki dzięki zaślepką od kolegi z naszego forum, szczerze mówiąc były w stanie igła,nawet się zastanawiałem czy ktoś kolektora nie wymieniał bo aż dziwne że mogły się uchować w takim stanie, nie mniej jednak nie chcąc narażać się na kłopoty usunąłem je. Osobiście żadnych zmian związanych z tą operacją nie czuje. Na początku miałem wrażenie jakby motor miał troszkę inny dźwięk, ale dynamika absolutnie się nie zmieniła, jaki muł był taki jest :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 9 listopada 2011, 08:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: M3
Kod silnika: M40B18
Właśnie te klapki są chyba tylko dla ozdoby


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 9 listopada 2011, 14:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
a ja mialem kolekor bez klapek orginalny :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 listopada 2011, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 77
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Moje BMW: 320d Touring
Kod silnika: M47D20TU
witam
kilka godzin walki i się udało bez problemów
klapki gaszące pomimo idealnego wręcz stanu nie licząc sadzy- usunięte
wkręciłem śruby 5 od wewnątrz a od zewnątrz podkładka sprężynująca i dwie nakrętki samocentrujące
mam nadzieję że tak już będzie git
wrażenie hmmm bez osłon fakt trochę głośniej gaśnie ale po skręceniu do kupy wszystko w normie no i faktycznie z niższych obrotów wstaje turbo (może że EGR wyczyszczony)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 listopada 2011, 19:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
aadasiek napisał(a):
klapki gaszące pomimo idealnego wręcz stanu

tylko że nie są to klapki gaszące. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 listopada 2011, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 77
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Moje BMW: 320d Touring
Kod silnika: M47D20TU
Vis napisał(a):
aadasiek napisał(a):
klapki gaszące pomimo idealnego wręcz stanu

tylko że nie są to klapki gaszące. :)


jakie by nie były to i tak już ich niema :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 listopada 2011, 19:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 53&start=0,
bylo e92 330d N57
Witam

Chciałem zapytać ludzi posiadających w tym temacie pewną wiedzę.
W których Silnikach M57 montowanych w BMW E46 (3.0d) są klapki w kolektorze ssącym..proszę uwzględnić wersję z automatem i manualem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 listopada 2011, 19:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
HEkR_r, Klapki są w e45 w wszystkich opcjach silnika 3l 204 ps automat i manual.
Klapek nie ma w errsji 3l 184 ps manual , natomiast są w automatach.
e46 320d 150 ps są w automatach i manualach.
W e46 318 silniki CR automat ma klapy ,manual nie ma.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 listopada 2011, 20:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 53&start=0,
bylo e92 330d N57
Bo właśnie rozważam kupno E46 330d. Od początku byłem przekonany do wersji 204 konnej , wkońcu więcej kucyków wersja po lifcie czyli powiny zostać usunięte wszelkie niedociągnięcia.Z drugiej strony sporo się naczytałem odnośnie tych klapek i mam wątpliwości co to 204 konnej wersji.

Może wiesz coś więcej na temat tej jednostki i powiesz mi jakie są wady i zalety obu jednostek.

Z góry dziękuję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 listopada 2011, 20:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Kup wersję 204KM i wywal klapki, i po kłopocie :)

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 listopada 2011, 21:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 53&start=0,
bylo e92 330d N57
Też tak myślałem :) proszę o opinie innych użytkowników.
A jest jakaś różnica dźwięku pomiedzy 184/204 ? może uznacie że zadaje głupie pytanie ale dźwięk tej 3.0d dla ucha to poprostu symfonia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 listopada 2011, 18:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46 320d 150ps
Kod silnika: M47TU
Witam :)
Chcialem przekazać kilka moich odczuć po wycięciu łopatek z mojej Buni 2002r 150km szczególnie dla tych którzy ciągle się wachają...

Zakupiłem swoją betę w sierpniu tego roku, w dniu kiedy ją kupiłem pierwsze co usłyszałem od swoich znajomych mechaników (zresztą mechaników z serwisu bmw) to WYWALAJĄ ŁOPATKI ODRAZU . Postanowiłem , zasięgnąć informacji jeszcze z internetu trafiając na owe forum i temat założony przez Rogera. Długo się wachałem (gdyż jestem jednym z tych którzy nie lubią poprawiać czegoś co fabryka założyła) , niejednokrotnie analizowałem wypowiedzi wielu osób w tym temacie oraz podpytując znjomych, którzy posiadają identyczny model jak mój i tak do dnia wczorajszego. Moje obawy poszły w niepamięć!!!Nie mówiąc o tym , że mogę spać spokojnie to to co osiągłem przerosło moje oczekiwania!!!

-Zamiast mieć mniej mocy przy dolnych obrotach u mnie jest kompletnie na odwrót, samochód się wkręca płynnie bez żadnej dziury!
-Przestał mocno kopcić przy rozgrzanym silniku
-Nie wyczuwam jakiegoś dłuższego gaszenia silnika czy też większych drgań a uwierzcie mi jestem strasznym pedantem który zawsze wsłuchuje się w różnego rodzaju stuki

Jedynym minusem ale nie wiem czy można to nazwać jakimkolwiek minusem biorąc pod uwagę co zyskałem to to , że na zimnym silniku silnik rzeczywiście zaczął głośniej pracować, ale jak już jest rozgrzany wszystko wraca do normy.
Do tego wszystkiego nawet Ci którzy nadalą nie chcą wywalić tego gówna z kolektora, polecam chociaż ich sprawdzenie gdyż jedna u mnie miala sporawe luzy (przebieg 217tys oryg) i podejrzewam dużo czasu już nie potrzebowała do urwania...
Kolejną rzeczą , która mnie zastała po wyciagnięciu kolektora i EGR to MEGA OSAD! Widać , że auto wczesniej było konkretnie zmulane i bez żadnej koloryzacji osad na krawędziach wszystkich dolotów do siklnika miały na sciankach ok 0,4cm a w EGR w jednym punkcie 1,2cm! Polecam to przeczyścic! Dołączam link EGR z osadem

Obrazek

Podsumowując, wielkie dzięki dla Rogera zakładającego ten temat i mała wskazówka dla tych ciągle myślących...WYWALAJCIE TE ŁOPATKI!!! To jest zamontowane tylko dla EKOLOGÓW!!! :super:

_________________
_____________________________________Obrazek___________________________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 listopada 2011, 12:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 318i e46
Kod silnika: M43TU
Witam. Wiem że temat dotyczy aut z dislem pod maską, ale mam pytanie. Mam 318i z silnikiem 1.9. Od czasu do czasu słuchac z okolic kolektora trekotanie. Jeden z mechaników powiedział mi że moga to być klapki takie jak sa w dislach i ze też sie mogą urwać i wpaść do silnika. Zaproponował wymiane kolektora od starszej wersji, która podobno nie ma owych klapek. I tu pytanie do was koledzy, czy ów mechanik mówi prawde czy próbóje naciągnąc mnie na niepotrzebną wymiane.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 listopada 2011, 17:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
M43 nie ma żadnych klapek.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 listopada 2011, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e46 compact+
Kod silnika: M47TU
witam..
na poczatek słowa uznania dla Roger Nysa za temat oraz za prezentowana wiedzę..
posiadam e46 compact 320td 150KM z 2003r
przymierzam się do problemu tych klapek i mam pytanie:
czy usunięcie samych blaszek poprzez ucięcie w miejscu ich mocowania i zostawienie całego mechanizmu bez zmian nie jest lepszym rozwiązaniem niż wkręcanie śrób???
jesli wywalenie samych klapek to zły pomysł to ile potrzebuje zaslepek i czy ktoś z forum ma takowe na sprzedaż...
(cenę prosze na pw)
z góry wieklię dzieki za pomoc..
pozdrawiam Konrad..

_________________
B ryka
M arzeń
W ielu




diesel engine is not a crime!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 listopada 2011, 11:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 161
Lokalizacja: Kozienice
Moje BMW: e90 320i
Kod silnika: n46
Też myslalem, zeby zaslepić profesjonalnie ale poprostu szkoda kasy moim zdaniem. Z tego co się orientowałem na zaślepki trzeba żygnąć koło 200zl. Zaślepienie klapek śrubami w zupełności wystarczy tym bardziej, że jest tam podciśnienie. Zrobisz jak uważasz

pozdro

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105373


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 listopada 2011, 11:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 77
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Moje BMW: 320d Touring
Kod silnika: M47D20TU
witam kolegów
dowiadywałem się i kolega krzysiek80r
ma na zbycie zaslepki.
cztery zaślepki z o-ringiem 88zł
koszt przesyłki poczta 6zł
także jak chcesz to pisz do niego na pv
ja osobiście zrobiłem to chyba jak większość czyli gwintownik, śrubka i jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 listopada 2011, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 39
Moje BMW: e46 320dA
Kod silnika: M47N
Witam. Jest to mój pierwszy post po przywitaniu się :) Kilka dni temu wywaliłem klapki w swoim aucie w ich miejsce poszły aluminiowe zaślepki zrobione na wymiar i oring ze starych klapek. Przy okazji wyczyściłem EGR, było juz tam sporo syfu, ale tylko sucha, zbita sadza. Na samych klapkach było nie wiele nalotu, jak bede mial chwile to wrzuce foto, niemniej jednak jedna z klapek miala juz delikatny luz. Temat o klapkach przeczytalem juz 2 miesiace wczesniej i od tego czasu bałem się jeździć... :kwasny: Usunąlem tylko pręt sterujacy klapkami, który jest podpięty do "gruszki". Przy okazji wymieniłem świece, wszystkie były spalone... :kwasny:

Odczucia po wywaleniu klap i czyszczeniu EGR ; auto szybciej reakuje na nawet delikatne wciśnięcie gazu, nawet najmniejszego dymka z tyłu przy gwałtownym przyspieszenu z użyciem "Kick Down". Wczesniej przy wduszeniu w podłoge i redukcji o 2 biegi zostawała czarna chmura... :zdegustowany:
Jednak pojawiły sie też pewne problemy ; przy małej prędkości na wysokim biegu (skrzynia steptronic 5 przełożeń) czuć delikatne wibracje na kierownicy.
Pojawił się też błąd w INPA, który wkleje w odpowiednim dziale żeby nie robić OT. Mam nadzieje że pomożecie ;)

Natomiast jeśli chodzi o dynamike to nie odczuwam różnicy, ciągnie jak wcześniej przy manualnej zmianie biegów przałącza 3 przy 5tys obr/min. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 listopada 2011, 23:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Moje BMW: 3
Kod silnika: 3
witam

posiadam 330d z 2004 r.
nosze się z zamiarem wywalenia klapek.
pytanie czy do mojej bawarki będą pasowały zaślepki 22m czy 32 mm ??
sa podobno dwa rodzaje kolektorów. jak mniemam ma to związek przed/po lifcie..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 13:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
moja wygrana w totolotka :)
Przebieg 150 tyś , oryginalny.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL