BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 13:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 29 września 2010, 12:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
marnon napisał(a):
a czy ktoś z was zamawiał z UK te zaślepki? jeśli tak ile wyniósł koszt z przesyłką?

Jakoś 150zł

W zasadzie każdy kumaty tokarz może to wykonać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 października 2010, 16:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
ROGER-NYSA napisał(a):
Witam
becek napisał(a):
cubus1 napisał(a):
Dodam ze jest ciut głośniejszy motor. Trzeba się przyzwyczaić
dokladnie ,dwa dni temu klapki out i pierwsza mysl"qrwa byl gosny ale teraz jest mega glosny :szok: "


Może stał się mega głośny nie od tego że usunąłeś klapki tylko dla tego że źle wszystko poskładałeś?

Postaw dwie 330d 184ps obok siebie jedną w manualu drugą w automacie . Niech pracują sobie na wolnych obrotach... która będzie głośniejsza ?


Pozdrawiam Krzysiek


1. Ciężko jest coś źle poskładać, no chyba, że ma się dwie lewe ręce do pracy.
2. Po kilku setkach kilometrów (ok. 1200 km), które dotychczas przejechałem, mogę stwierdzić, że albo mi się wydawało że motor pracuje głośniej, albo się przyzwyczaiłem.
3. Moje autko to 530dA, więc sama skrzynia już trochę hałasuje ale przecież siedziała w aucie zanim wyjąłem klapki ;)
Wnioski:
- Auto nie ma więcej mocy. lecz przy potrzebie natychmiastowego przyśpieszenia (kiedy w ruch idzie kick-down) auto agresywniej wyrywa do przodu. Zwyczajnie lepiej reaguje na polecenia wydawane pedałem gazu ;)
- Spalanie...hmm zależy od stacji i mojego humoru :)
- Śpię o wieeeele spokojniej!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 8 października 2010, 16:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Witam wszystkich.Jestem świeżo po wywaleniu klapek, były w idealnym stanie przy przebiegu 16880.Moje odczucia na szybko to zdecydowanie lepszy dół i troszkę głośniejsza praca silnika.W miejsce klapek wsadziłem zaślepki wykonane u znajomego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 8 października 2010, 18:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 149
Lokalizacja: Poznań/Szczecinek
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
ja też jakieś 4tyś km temu wywaliłem klapki, troche inaczej niż wszyscy..
nie są to nity a śrubki, "zaklepane" od drugiej strony,
zeszlifowałem na równo "zaklepania" by łatwiej było wykręcić srubki,z bolców ściagnałem blaszki, natomiast całe urządzenie trafiło z powrotem na miejsce:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 9 października 2010, 08:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
a czy w BMW e90 320d też są te klapki i problem z przepływomierzem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 października 2010, 12:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 38
Lokalizacja: Lubuskie - Cybinka
W dieslu nie funkcjonuje pojęcie AFR tj. Stosunek powietrza do paliwa - tylko pojęcie nadmiaru powietrza . W benzyniaku jest sterowanie mocy za pomocą ilości mieszanki o prawie stałym składzie proporcjonalnym a w dieslu sterowanie mocy odbywa się na zasadzie zmiany jakościowej .
Odnośnie klapek to są one tylko do gaszenia silnika.

_________________
E30 320iA 85r
E21 320 M20B20/4A1 79r
E21 320 M10B20 77r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 października 2010, 13:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Artur C. napisał(a):
Odnośnie klapek to są one tylko do gaszenia silnika.

Artur Ty chyba zerwałeś się z księżyca .
To jest silnik 16 zaworowy a klapki są w jednym z dwóch dolotów. Więc gdy silnik pracuje a klapki są zamknięte, nadal jest zasilany w powietrze drugim dolotem.

Obrazek

To nie jest 8 zaworowy VW w którym za gaszenie silnika odpowiada jedna wielka klapa.

Zresztą teoria powalona rok temu, gdy zakładałem ten temat myślałem tak jak Ty.

Ponadto co do skandu i proporcji mieszanki paliwo -powietrze w dieslu. Jak najbardziej AFR ma tu zastosowanie.
Od proporcji zależy moment obrotowy ,moc, ilość tlenków w spalinach ,ilość cząstek stałych w spalinach ale przede wszystkim temperatura spalania mieszanki. Od której zależy sprawność energetyczna silnika ale i jego wytrzymałość. Przegięcie z powietrzem może spowodować pojawienie się pięknego aluminiowego deszczu z wydechu.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 października 2010, 08:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 38
Lokalizacja: Lubuskie - Cybinka
Z AFR zię nie zgodzę - nigdy nie miał i nie będzie miał nic wspólnego z dieslem.
Diesel śsie powietrze bez żadnych ograniczeń a szkodliwe jest dla niego madmiar paliwa i zły kąt początku wtrysku.

_________________
E30 320iA 85r
E21 320 M20B20/4A1 79r
E21 320 M10B20 77r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 29 października 2010, 08:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 53
Posty: 87
Lokalizacja: Chrzanów
Witam wszystkich

na forum bmw-diesel.pl kolega wojtek_blekitny zamieścił skany
schematów wykrywania usterek- silniki z Common Rail.
(http://bmw-diesel.pl/viewtopic.php?f=37&t=5509)

Zarówno w przypadku zbyt małej mocy silnika jak i nadmiernego zadymienia
spalin zalecane jest min. sprawdzenie sterowania przepustnicami zawirowania.

Jak wiec ma się to do panującej tutaj opinii, że usunięcie klapek nie ma
żadnego wpływu na prace silnika, jego moc, itp ?

Czy ktoś wie z jakiej publikacji pochodzą te skany ??


Pozdrawiam
nelson

_________________
--
pozdrawiam
nelson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 29 października 2010, 13:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Artur C. napisał(a):
Z AFR zię nie zgodzę - nigdy nie miał i nie będzie miał nic wspólnego z dieslem.


Ok. Tak sądzisz bo AFR kojarzy się z benzyną .
Ale mowa jest zawsze o mieszance paliwowo powietrznej i o proporcjach jednego i drugiego.

Zmiany w tych proporcjach powodują zmiany w spalaniu a spalanie ma wpływ na sprawność silnika.
Ale nie tylko ,bo ma również wpływ na jego trwałość jak również na skład spalin.

Odpowiedz mi na pytania:

Po co jest w nowoczesnym dieslu przepływomierz ?
Po co jest w nowoczesnym dieslu sonda lambda?
Po co jest w nowoczesnym dieslu czujnik spalania stukowego ?
Po co wprowadzono recyrkulację spalin ?
W jaki sposób uzyskuje się przepalanie cząstek stałych w DPF.

Dlaczego mapa paliwa w nowoczesnym dieslu jest powiązana z ciśnieniem wytwarzanym przez turbinę , temperaturą powietrza i zmierzoną jego masą ?

ON jest w stanie się spalać w zakresie AFR od 3:1 do 42:1.

Jeśli chodzi o uzyskanie stochiometrycznej miesznki jest to podobno 14,95.

nelson napisał(a):
Zarówno w przypadku zbyt małej mocy silnika jak i nadmiernego zadymienia
spalin zalecane jest min. sprawdzenie sterowania przepustnicami zawirowania.

Jak wiec ma się to do panującej tutaj opinii, że usunięcie klapek nie ma
żadnego wpływu na prace silnika, jego moc, itp ?

Czy ktoś wie z jakiej publikacji pochodzą te skany ??


Widzisz nie sprawne klapki ......(bo cała usterkowość polega na ich nie otwarciu się)
mają to do siebie że wpływają na AFR w dieslu.
Cały ten opis z procedurą szukania usterek w przypadku klapek odnosił się do pozycji ich nie otwarcia.

Nie chciał bym wyprzedzać z klapkami zamkniętymi i pomijam tu fakt że robił bym to z utratą 10% mocy ........ mógłbym nie zakończyć manewru.


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 31 października 2010, 15:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 38
Lokalizacja: Lubuskie - Cybinka
Odpowiedź na prawie wszystkie pytania z serii "poco" - Aby nie podać zawiele paliwa.
Pojecie mieszanki stechiometrycznej nie ma zastosowania w Dieslach z racji regulacji mocy za pomocą jakości mieszanki jak wspomniałeś prawie w zakresie od 40/1 na wolnych obrotach do 5/1 dla max mocy.
Recyrkulacja spalin ułatwia nagrzewanie silnika jest załączona w zakresie niskich obrotow i pod małym obciążeniem z racji występowania wtedy durzego współczynnika nadmiaru powietrza -pozatym zbędny ekologiczny bzdet.

_________________
E30 320iA 85r
E21 320 M20B20/4A1 79r
E21 320 M10B20 77r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 listopada 2010, 15:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 320d
Witam, może czegoś nie doczytałem na forum, ale mam pytanie, czy klapki mają jakiś związek z pracą układów kontroli trakcji oraz niwelowania poślizgu przy ruszaniu, gdzieś widziałem informacje że służą także do dławienia silnika kiedy np auto wpadnie w poślizg itp. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 listopada 2010, 17:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Gdyby tak było, to bym cały czas driftem jeździł... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 listopada 2010, 18:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 320d
Jednak jak ruszymy za ostro na śliskiej nawierzchni to silnik schodzi z obrotów mimo wciśniętego pedału gazu, i mruga kontrolka trakcji, widocznie odpowiada za to tylko układ paliwowy. Pytam, bo szkoda by było po usunięciu klapek wpaść kiedyś na jakieś drzewo po mocniejszym depnięciu ;-)))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 listopada 2010, 22:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1868
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Garaż: www.sjnet.pl
nie sądzę żeby klapki miały jakiś wpływ na kontrole trakcji przecież w niektórych bemkach nie ma tych klapek
poza tym kontrola trakcji jest sterowana komputerowo po przez odcięcie paliwa
tak mi się przynajmniej wydaję :)

_________________
Oceń :)
Obrazek
www.sjnet.pl usługi informatyczne dla sektora prywatnego i dla firm
www.sjbud.pl Remonty domów mieszkań od A do Z
www.ania.sjnet.pl Biżuteria na każdą okazję
Mapy 2017, Softy do nawi , programy,
hasło: bmw
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 listopada 2010, 23:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Mam pytanie do tych którzy usuneli te klapki. Jak jest ze spalaniem? Słyszałem od mechanika który to już komuś usuwał że auto automatycznie zaczeło więcej palić ( i to nie mało, około 2litrów)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 listopada 2010, 13:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
deejeys napisał(a):
Jak jest ze spalaniem? Słyszałem od mechanika który to już komuś usuwał że auto automatycznie zaczeło więcej palić ( i to nie mało, około 2litrów)

Straszna bzdura...
Zastanawiam się skąd się biorą tacy mechanicy?


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 7 listopada 2010, 05:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 320d
Witam, czy ktoś usuwał blaszki w aucie z automatyczną skrzynią biegów? Właśnie wykonałem pierwszą jazdę po następujących zabiegach: czyszczenie filtrów zaworów egr i turbo, czyszczenie kolektora i egr, usunięcie blaszek. Pierwsze wrażenia są takie że auto po szybkim wciśnięciu gazu przy ruszaniu z miejsca, z biegu jałowego trochę jak by się dławiło przez około 1 sekundę w porównaniu do tego co było z klapkami, jednak za chwile czuć rzeczywiście różnicę w mocy i przyśpieszeniu auta, wcześniej było zamulone. Kolejna rzecz to trochę tak jak by automat nie ogarniał co się dzieje, z blaszkami zmieniał biegi bardziej przewidywanie, ale może spowodowane jest to wzrostem mocy. Jednak polecał bym każdemu co się zastanawia wyrzucenie blaszek albo kupienie nowego kolektora, jeśli przebieg jest powyżej 100 tyś. Lepsze trochę bardziej kapryśne auto niż remont silnika. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 listopada 2010, 01:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 144
Moje BMW: E46 320d
dla tych którzy ciągle się wahają czy je wywalić przesyłam moje zdjęcia - jedna klapka wisiała na włosku, w dodatku jak ją wyciągałem to się złamała, jedno mnie tylko martwi - nie mogę znaleźć tego odczepionego nita :(

wielkie dzięki dla ROGER-NYSA za fotoporadę!!

Obrazek


Obrazek


Obrazek

_________________
Obrazek
marnon e46 -->> viewtopic.php?f=6&t=95824&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 listopada 2010, 11:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
marnon napisał(a):
Wielkie dzięki dla ROGER-NYSA za fotoporadę!!


Cieszę się że jesteś kolejną osobą która uratowała swój silnik i portfel.
Czy masz świadomość tego że,jesteś szczęściarzem ? Podjąłeś decyzję w ostatniej chwili , możesz z czystym sumieniem powiedzieć że zaoszczędziłeś minimum 5000zł kupę czasu nerwów.
Gratuluję!!!!

Przyjeżdża do mnie sporo osób z forum i nie tylko,w celu usunięcia tych klapek.............. to co zobaczyłeś mnie już nie dziwi .
Często spotyka się idealne sprawne i nawet nie specjalnie osyfione klapki , spotyka się również wiszące na "włosku" lub oberwane i zaklinowane w poprzek dolotu. Przebieg auta nie ma tu znaczenia..........

Sprawdził bym na twoim miejscu turbinę , nit może się wklepać w tłok lub głowicę wtedy nic się nie stanie.
Jednak gdy uda mu się przelecieć przez cylinder ,wpada do kolektora wydechowego a następnie wali gorące łopatki turbiny i ją niszczy.

Obrazek

Obrazek

Jeśli ktoś ma obawy, nie czuje się na siłach,ma pytania............ mój telefon 600218347

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL