BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 10:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 31 stycznia 2014, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 5
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57N
witam panowie. mam bmw e46 330d 204km 2004r kombi . zdemontowalem klapki zawirowan skrecilem wszystko do kupy , przejechalem jakies 20km i zaswiecila mi sie kontrolka zoltego koloru przedawiajaca silnik . dodam ze zdjalem tylko klapki cala reszte zostawilem po staremu. czemu wywalilo blad? prosze o szybka odp. Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 31 stycznia 2014, 22:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Jesteś pewny że dobrze wszystko poskładałeś? Może są jakieś nieszczelności, niepodłączone wężyki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 lutego 2014, 00:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E39
Siemka ;)

Mam pytanie. Posiadam BMW E39 520d 2000r. z silnikiem m47 i skrzynią manualną. Wiecie moż czy mam przyjemność posiadać te nieszczęsne zapadki?
Miał już ktoś do czynienia z tym silnikiem?

Pozdrawiam, Mateusz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 lutego 2014, 11:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
mateuszslimak94 napisał(a):
Siemka ;)

Mam pytanie. Posiadam BMW E39 520d 2000r. z silnikiem m47 i skrzynią manualną. Wiecie moż czy mam przyjemność posiadać te nieszczęsne zapadki?
Miał już ktoś do czynienia z tym silnikiem?

Pozdrawiam, Mateusz.

nie masz klapek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 lutego 2014, 15:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E39
Dziękuje bardzo za odpowiedź ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 marca 2014, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 330d 04 eur4
Kod silnika: m57n
Witam, jestem świeżo po usunięciu klapek silnik w mojej e46 to m57n euro4 ze sterowaniem klapami elektronicznym. Pierwsze wrażenie po usunięciu było pozytywne, auto wydawało się żwawsze, może dlatego że nie testowałem pod obciążeniem, od usunięcia klapek minęły 2 dni i około 400km, moje spostrzeżenia: auto dużo słabsze na dole, głośniejsza praca silnika (delikatnie ale jednak) czasem przy wdepnięciu gazu w podłogę, przy 1,5tys obr. kompletnie brakuje mocy, na każdym biegu to samo, jakby coś trzymało auto, po osiągnięciu ok 2,2-2,3 tys i ponownym puszczeniu i wdepnieciu gazu w podłoge silnik jakby odzyskuje całą moc i wkręca sie normalnie jak wczesniej... kolektor wyczyszczony, egr też, nowe przewody podciśnienia, nowe uszczelki kolektora, wszystko dobrze poskładane i szczelne, przed zabiegiem basia jechała jak wściekła już od 1,3-1,5 tys. a po usunięciu kata to już wogóle poezja... zamówiony nowy kolektor- mam zamiar jeszcze pare lat pojezdzić... Ma ktoś podobne spostrzeżenia co do usuwania klapek w m57n euro4 i elektornicznym sterowaniem klap zawirowań???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 13 marca 2014, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 330d 04 eur4
Kod silnika: m57n
nowy kolektor założony i wszystko wróciło do normy, nie polecam usuwać klapek w 330d euro4 z elektronicznym sterowaniem klapek...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 marca 2014, 11:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
patryk1w, Ja usuwałem klapki w EU4 również w E90 i E60 i nigdy nie było problemu,
widocznie zrobiłeś to źle, był ostatnio identyczny problem jak twój i został rozwiązany.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 marca 2014, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 330d 04 eur4
Kod silnika: m57n
co mogłem zrobić źle? założyłem zaślepki z allegro, nowe uszczelki victor reinz, wszystko dobrze wyczyszczone, kolektor wymyty płynem do silników+ karcher na gorąco, czysty jak nowy, nowe przewody podciśnienia, dokręcony 10Nm, w inpie wszystko w normie- ciśnienie doładowania i masy powietrza też, jak był taki problem i go rozwiązałeś to może napiszesz jak???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 marca 2014, 20:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 347
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N++
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140502
Ja 3 dni po zakupie auta usunąłem te klapki :hurra:
Zero problemów po tej operacji :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 marca 2014, 01:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Ja ze swojej strony powiem tak: jak chcecie spać spokojnie to klapki out, inaczej to proszenie się o guza... Aktualnie na stole mam pacjenta który przyjechał na wyrzucenie klapek... ale nie zdążył bo klapka wpadła jakiś dzien max 2 przed przyjazdem... guzik klapka stała na zaworze ale ośka się przecisnęła i co zwykle mnie zadziwia urwała się na 2 cylindrze a uszkodziła tłok na 1 i 4 ;) turbo oczywiście też nie ocalało :

żeby nie być gołosłownym

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 marca 2014, 07:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Leo teraz to nawet niedowiarki uwierzą :ok:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 marca 2014, 11:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Wszyscy wiedzą ,że klapki trzeba wywalić ale często zbyt długo zwlekają i przyjeżdżają jak jest za późno,
według mojej statystyki ponad połowa uszkodzonym m47n jest po klapkach. :]

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 marca 2014, 14:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Te klapki to największe zło w tych silnikach ;/
Usuwajcie je jak najwcześniej..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 31 marca 2014, 11:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47DO1
piotrek200411 napisał(a):
patryk1w, Ja usuwałem klapki w EU4 również w E90 i E60 i nigdy nie było problemu,
widocznie zrobiłeś to źle, był ostatnio identyczny problem jak twój i został rozwiązany.


Też chętnie się dowiem, bo sam mam problem po wywaleniu tych klapek. Jest znacznie gorzej niż było wcześniej.

Z tego co znalazłem to nie pracują one w systemie 0-1 a są sterowane przez ECU i ich uchylenie jest zależnie od parametrów pracy silnika
Kod:
Swirl flap position is adjusted by an electrical or vacuum-activated servo mechanism which is under the control of the engine management system. In a typical implementation the flaps will be closed at idle speed, creating additional turbulence in the intake. As engine speed increases, the flaps are gradually opened until, at around 2,000 rpm, they are parallel to the airflow and present virtually no resistance. Their purpose is to ensure that the air entering the cylinder is sufficiently turbulent for good fuel-air mixing even at low engine speeds. This aids in reducing certain toxic emissions and may also improve low-end power and torque.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 31 marca 2014, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 330d 04 eur4
Kod silnika: m57n
też właśnie to wyczytałem dlatego zdecydowałem sie na zakup kolektora...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 31 marca 2014, 22:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Temat odnośnie klapek w 330cd 204km EU4 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=137988,
kolega też miał problemy, dzwonił do mnie i usterkę usunął, co dokładnie u niego było trudno mi powiedzieć bo poprawiał kilka rzeczy po usunięciu klapek przez mechanika.
Użytkownikowi Yahooo usuwałem klapki z EU4 i nie było żadnych problemów, znajomym również.

Przed usunięciem klapek można sprawdzić jak samochód będzie się zachowywał, wystarczy odłączyć podciśnienie z zaworka sterującego.
Nie wiem jak w przypadku 320d ale w 330d kolektor aktualnie sprzedawany jest poprawiony, klapki wyglądają solidniej.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 14:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 330d 04 eur4
Kod silnika: m57n
klapki są sterowane elektronicznie a nie podciśnieniowo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 16:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Oczywiscie panie profesorze....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 17:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Wywaliłem klapki w czerwcu 2013r. i do tej pory wszystko śmiga. Po 10 miesiącach od zabiegu auto nadal przyspiesza idealnie, nie ma laga. :ok:
Silnik M57N, klapki 33mm, sterowane elektronicznie (EU4). Wyrzuciłem klapki oraz metalowe cięgno sterujące.

patryk1w napisał(a):
klapki są sterowane elektronicznie a nie podciśnieniowo


Silniki spełniające normę spalin EU4 mają klapki sterowane elektronicznie. Za to silniki spełniające normę EU3 mają klapki sterowane podciśnieniowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL