BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 23:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 sierpnia 2012, 22:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Jestem już po wywaleniu klapek i założeniu zaślepek czyszczeniu egr i kolektora, wszystkie klapki plastikowe w idealnym stanie. A teraz moje odczucia po jeździe. Duża różnica na minus, nie ma tej elastyczności może jak przycisnę w podłoge to jedzie tak samo ale jak operuje pedałem w mniejszym zakresie to zrobiło się jak bym się przesiadł do innego samochodu. Wcześniej mogłem jechać 60km/h na 5 biegu i samochód naprawdę dynamicznie przyśpieszał a teraz zrobiła się dziura. Więc czas zamówić nowy kolektor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 sierpnia 2012, 08:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
maciek06 napisał(a):
Wcześniej mogłem jechać 60km/h na 5 biegu


W sumie dobrze że teraz nie możesz - dwumasa odetchnie :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 sierpnia 2012, 09:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Mówię dla porównania bo nie zdarzało mi się tak robić, to było w celu sprawdzenia. I głośność na biegu jałowym też się zmieniła, wcześniej był cichszy. Dobrze widzę że tu można zamówić same klapki http://www.i6automotive.co.uk/33mm-swirl-flaps/ ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 76
Lokalizacja: Breda (Holandia) Bogatynia
Moje BMW: 320d e90
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100019
witam wszystkich

Wkoncu przyszedl czas na usuniecie klapek z kolektora. Operacja bardzo pracochlona ze wzgledu na uszczelke gumowa ktora wpadla na podloge pod silnikiem, i wpadla w takie miejsce ze poszukiwania jej trwaly ponad dwie godziny, musialem rozkrecic wszystko pod silnikiem :mur: a wpadla za termo oslone od dpf i byla w takim miejscu ze nie potrafie zrozumiec jak ona tam wpadla, poza tym stosunkowo prosta robota, wszystkie wtyczki pasuja tam gdzie maja pasowac tylko trzeba pamietac rzeby dwa razy sprawdzic czy sie wszystko podlaczylo.

Obrazek

Obrazek

wyczyscilem egr ktory jak na 255kkm byl stosunkowo czysty (moze dlatego za auto prawie wogole nie jezdilo po Polsce na polskim paliwie), poza tym wszystko tak jak bylo, powiedzialbym ze jest odczuwalne lepsze odejscie od 1500obr/min, prawie jak w poprzednim tdi-ku, brakowalo mi tego w bmw, a teraz jest super :)
Co do gaszenie nie ma chyba jakichkolwiek zmian.
Spalanie - nie wieksze albo nawet minimalnie mniejsze.
Stan klapek - prawie idealne, trzymaly bardzo mocno i byly z jednej srony bez nalotu, jak nowe.

Wrazenie po wymianie jak najbardziej na plus.
pozdrawiam

_________________
zobacz moje BMW viewtopic.php?f=6&t=100019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 87
Lokalizacja: West Germany
Moje BMW: 530da///M
Kod silnika: M57
Ja też jestem po wywaleniu klapek ( i umyciu kolektora) w moim 530d i powiem tak od 100 km/h do 200 idzie swobodniej tak jakby nic mu nie przeszkadzało, a i rozpędzenie auta do 230 km/h to teraz żaden problem. natomiast od 0 do 100 kmh idzie tak jak wczesniej a rano gdy było zimniej nawet gorzej niż z klapkami. Ogólnie turbo boost zrobił się bardziej wyraźny niż z klapkami które miałem w dobrej kondycji jedynie były pokryte średniej grubości nagarem

Kilka fotek z prac

kolektor rozebrany na czesci pierwsze
Obrazek

tak wyglądały kanały i same klapki przed myciem
Obrazek

a tak po myciu i ze wspomnianymi wkretami jako zaślepki po klapkach
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 10:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 318
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36
Kod silnika: M54b30
maciek06 napisał(a):
Jestem już po wywaleniu klapek i założeniu zaślepek czyszczeniu egr i kolektora, wszystkie klapki plastikowe w idealnym stanie. A teraz moje odczucia po jeździe. Duża różnica na minus, nie ma tej elastyczności może jak przycisnę w podłoge to jedzie tak samo ale jak operuje pedałem w mniejszym zakresie to zrobiło się jak bym się przesiadł do innego samochodu. Wcześniej mogłem jechać 60km/h na 5 biegu i samochód naprawdę dynamicznie przyśpieszał a teraz zrobiła się dziura. Więc czas zamówić nowy kolektor


Mam to samo kolego , rowniez auto 2005 rok M57N i po wywaleniu czuje ze tez mam ta dziure w przyspieszeniu.
Czy u ciebie tez byly te klapki juz zabudowane i wieksze ?? Czytalem cos ze w e46 2005 rok 330d wlasnie juz kolektor od e60 byl.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 11:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Tak były większe i zabudowane oczywiście plastikowe. 2390zł nowy kolektor i chyba nie będzie innego wyjścia. Ale jeszcze muszę naprawić intercooler bo dziurawy i zobaczymy czy się coś poprawi, do tego złącze elastyczne. W ogóle coś ostatnio zaczął mi kopcić, wydech cały osmolony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 25 września 2012, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk/Pszczółki
Moje BMW: E46 320d 150PS
Witam

To mój pierwszy post na forum ale przejdźmy do rzeczy.

Jestem szczęśliwym posiadaczem bmw e46 2.0d CR od niespełna tygodnia.
Zdąrzyłem juz wyciągać kolektor ssący z powodu wymiany króćca do którego przychodzi wąż płynu chłodniczego i zauważyłem, że klapki nie zostały usunięte przez poprzedniego właściciela. postanowiłem działać od razu a więc zamówiłem zaślepki z allegro 20zł/szt ale dowiedzialem się, że posiadają one jakieś kiczowate uszczelki. Chciałbym dokupić uszczelki osobno ale nie bardzo wiem skąd, przelecialem cały temat od dechy do dechy. chodzi mi o uszczelki z kauczuku fluorowego Gatograde.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 25 września 2012, 21:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
a nie prościej przełożyć uszczelki z klapek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 25 września 2012, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk/Pszczółki
Moje BMW: E46 320d 150PS
Witam, o tym nie pomyślałem ale szczerze mowiąc wolałbym nowe uszczelki co bym potem wyrzutów sumienia nie miał :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 16 października 2012, 15:35 
kkuba83 napisał(a):
witam wszystkich

Wkoncu przyszedl czas na usuniecie klapek z kolektora. Operacja bardzo pracochlona ze wzgledu na uszczelke gumowa ktora wpadla na podloge pod silnikiem, i wpadla w takie miejsce ze poszukiwania jej trwaly ponad dwie godziny, musialem rozkrecic wszystko pod silnikiem :mur: a wpadla za termo oslone od dpf i byla w takim miejscu ze nie potrafie zrozumiec jak ona tam wpadla


W e46 nie ma DPFa . :cwaniak:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 października 2012, 11:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
sirek napisał(a):
W e46 nie ma DPFa . :cwaniak:


W E46 DPF był jako wyposażenie dodatkowe :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 października 2012, 19:24 
guzior napisał(a):
sirek napisał(a):
W e46 nie ma DPFa . :cwaniak:


W E46 DPF był jako wyposażenie dodatkowe :P


Rozwiń myśl i udowodnij :/ ..............


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 października 2012, 19:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Był, był jako opcja w autach z normą EU4.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 października 2012, 21:04 
To ciekawostka VIs , montowali jako wyposażenie opcjonalne - to nie podgrzewane siedzenia że może tak może siak . :zdziwko: .......


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 października 2012, 21:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
W DE "czystsze" auta = niższe stawki podatkowe, opłaty itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 października 2012, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 217
Lokalizacja: DW
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Oczywiście, Vis ma racje, potwierdzam. Sam mam DPF....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 października 2012, 15:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 320td
Kod silnika: M47
Witam czy można zamiast zaślepiać prętu śrubką po prostu tylko odciać blaszkę a resztę zostawic tak jak jest? przeciez to co się odrywa jest spowodowane puszczajacymi nitami więc jeżeli usunę blaszki to reszta moze zostać. Po co usuwać wszystko i dawać śrubki? Prosze powiedzieć czy ktos juz tak u siebie zrobił??? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 października 2012, 16:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
55PLA058, wysunie Ci się pręt i będziesz mieć przedmuchy. Pozatym ,te ośki pękają, więc - może pęknąć i wpaść - narobić problemów. Czy to taki problem kupić zaślepki za 100zł albo parę śrubek i dobrego kleju/silikonu za 20zł? :zdziwko:




trupek007, daj zdjęcia, chciałbym to zobaczyć :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 24 października 2012, 17:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 76
Lokalizacja: Breda (Holandia) Bogatynia
Moje BMW: 320d e90
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100019
mały dowód na to, że mam DPF dołozony w styczniu 2010r (wydruk z serwisu)
Obrazek

_________________
zobacz moje BMW viewtopic.php?f=6&t=100019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL