BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 21:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
hehe no to zrobiliście mnie z tymi klapkami. Do wizyty i sprawdzenia czy są czy nie, nie wcisne już gazu do dechy, co najwyżej do połowy (i tak niejednego objade :rotfl: )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: E46 '04
Kod silnika: M47N
każdy trzpień z klapką ucięty tak, że wystaja na ok 2mm kikuty trzpienia nie przeszkadzające niczemu
mechanizm pozostał

przy gaszeniu nie zauważyłem różnicy ogólnie nie ma żadnych innych pozytywnych ani negatywnych oddczuć
tylko spokój że ich nie ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, 00:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: LUBLIN
witam koledzy ja sprawdziłem i te blaszki sa u mnie na śrubki wkrecone w czpien przymocowane

_________________
bawara


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, 12:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
No tak jak u wszystkich... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, 14:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: LUBLIN
kolego śrubki a nie nity!!u wiekszosci fabryczne nity.czytaj uważnie także mam spokój ktoś kiedyś wpadł na lepsze rozwiązanie.

_________________
bawara


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 14:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
U mnie też były właśnie takie śrubki (małe torxy) zaprasowane z jednej strony - i to one właśnie pękają (zmęczenie materiału).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, 21:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
Czyli w e39 530D m57 w Automacie klapki są ?

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 20:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 961
Lokalizacja: Polkowice / Oława
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57D30
Gustav200 napisał(a):
Czyli w e39 530D m57 w Automacie klapki są ?



Na 90 % są. Sprawdź to przy okazji czyszczenia AGR - warto to zrobic.

_________________
OBECNE:
E38 M57D30 Ciornyj Bumier
viewtopic.php?f=6&t=159992
BYŁE:
E46 M57D30 Orient Express by Forest
viewtopic.php?f=6&t=70227&start=0
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 30 kwietnia 2010, 23:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 839
Lokalizacja: Germany
Moje BMW: F34 335i
a jak wyglada sprawa z tymi klapkami e e90 320d ?
Poprawili ten problem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 maja 2010, 19:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
Forest.maxbimmer napisał(a):
Gustav200 napisał(a):
Czyli w e39 530D m57 w Automacie klapki są ?



Na 90 % są. Sprawdź to przy okazji czyszczenia AGR - warto to zrobic.



Potwierdzam - w E39 530d Automat 2002r są klapki zawirowań powietrza.

W miejsce klapek wstawiłem śrubki , klapki były ostro zasyfione , nie odczuwam zmiany przy gaszeniu motoru [ pewnie juz wcześniej kalpki nie pracowały tak jak trzeba].

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 maja 2010, 20:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 15
Lokalizacja: śląsk
Moje BMW: e46
Przeczytałem ,od deski ,do deski temat i faktycznie,po konsultacjach w servisie wywaliłem klapy
...jazda bez zmian,ale spokój,że żadne żelastwo nie wpadnie ,do cylindra bezcenny :D
zrobiłem ,to trochę po "swojemu"
NAGWINTOWAŁEM OTWÓR M6
Obrazek
Obrazek
Obrazek
nie nakręcałem nakrętek,po wewnętrznej stronie,uważam ,że tak jest bezpieczniej
Reszta złożona ,jak w oryginale czyli gruszka, suwaki, podciśnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 maja 2010, 14:16 
Witam
zwracam sie z prosba o wyjasnienie paru kwestii.
Ponieważ właśnie kończy mi się gwarancja na auto (mam wykupiony pakiet serwisowy 5lat 100tys)
chciał bym w aby serwis wykonał ostatni przegląd w ramach gwarancji i ewentualnie usunął
usterki.

z samochodem nie miałem do tej pory większych problemów
mam go od nowości w tej chwili jest 89tys a data produkcji to czerwiec 2005
silnik to jak sadze m47n bo taki byl wtedy chyba montowany.o

do tej pory bylo tylko pare usterek , spadł pasek napędzający klimatyzacje, poszło łożysko w kole, 2 razy urywał się zaczep wydechu, rozwaliła się maglownica, zapiekły się tłoczki w hamulcu, i pękła rura przed turbo. ogólnie prawie bezawaryjne auto :kwasny:

do puki BMW robi wszystko na gwarancji nie ma problemu ale teraz konczy sie gwarancja a po po przestudiowaniu forum wyglada na to ze klopoty moga sie dopiero pojawic.

Wracając do tematu mam pare pytań i serdecznie proszę o pomoc.

1. czy w tym roczniku problem klapek został definitywnie usunięty?
piszecie, ze w 2004 ten problem zostal poprawiony ale nie znalazłem więcej informacji
2. na czym polegała ta modyfikacja i czy można bez stresu użytkować taki motor?
3. czy usuwać ta klapki w cholerę w silniku z 2005roku z aktualnym przebiegiem 89tys

4. troche ot ale dołączę jeszcze to pytanie.
przy tym silniku pojawiają sie problemy dotyczace turbo i
oprogramowania czy w 2005 ten problem występował i moze dotyczyc mojego auta czy nie przejmować sie tym?

5. i najważniejsze czy poza tymi dwoma kluczowymi dolegliwościami powinienem jeszcze cos wiedziec na temat ewentualnych problemów z E46 320D z 2005 roku?
czy powinienem się czegoś jeszcze obawiać lub czy warto coś jeszcze sprawdzić przed upływam gwarancji?

od nowosci zauwazylem tez problemy ze skrzynia, jest bardzo oporna i czasem dosc nie precyzyjna ale do tego sie przyzwyczailem, a po kupnie subaru forester diesel stwierdziłem ze chodzi rewelacyjnie hehe


Z góry dziekuje za komentarze

pozdrawiam

nietoperz


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 10:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 88
Moje BMW: e46 318d cr
Kod silnika: m47n
Witam!
Ostatnio odkręciłem kolektor z zamiarem usunięcia ww klapek i strasznie się zdziwiłem, gdy ich nie znalazłem... Silnik m47n montowany w bmw e46 318d 2003 jest pozbawiony zarówno klapek jak i mocowań do nich, co może dodatkowo świadczyć o tym że warto je usunąć w innych modelach.

Pozdrawiam
Konrad


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 25 czerwca 2010, 00:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
To może ja się dopiszę ponieważ jestem nowym posiadaczem e46 touring 318d z 2004 roku i po przestudiowaniu tego wątku(studiowałem go już przed zakupem) już miałem rozbierać autko, żeby zobaczyć jak to wygląda z tymi klapkami i się ich pozbyć dla spokoju.
Jednak po poście mayhem sprawdziłem w katalogu części jak to wygląda i w 318d ze skrzynią manualną jest zastosowany następujący kolektor:
Intake manifold AGR without flap control(Kolektor ssącym AGR bez klapy kontroli)
Part number: 11 61 7 800 578
Old part number: 11 61 7 788 194
For vehicles with:
Automatic transmission (S205A) = No

W przypadku skrzynie automatycznej jest to:
Intake manifold AGR with flap control
Part number: 11 61 7 800 577
Old part number: 11 61 7 787 318

W przypadku 320d jest zamontowany kolektor z klapami niezależnie od rodzaju skrzyni.

Jak widać w tym samym silniku bmw stosuję obie wersję więc z pewnością usunięcie klap mu nie zaszkodzi w przypadku tych silników, które takie posiadają.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 25 czerwca 2010, 14:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 179
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
witam wszystkich. tak sobie czytam o tych blaszkach i zastanawiam czy ten problem dotyczy modelu e36, tylko nie diesel a benzyna. nie znam sie jeszcze za bardzo na tych silnikach, ale z ostroznosci zapytam zebym pozniej nie musial 5 kola wkladac w naprawe silnika. pozdrawiam.

_________________
We are born to Be... MW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 25 czerwca 2010, 17:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
Gustav200 napisał(a):
Czyli w e39 530D m57 w Automacie klapki są ?


przeważnie są - u mnie nie ma....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 25 czerwca 2010, 17:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Davvid napisał(a):
Gustav200 napisał(a):
Czyli w e39 530D m57 w Automacie klapki są ?


przeważnie są - u mnie nie ma....


Niema bo nie było fabrycznie czy WYWALIŁEŚ ?

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 czerwca 2010, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 19
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47
witam. ja dzis zakonczylem zabawe z kolektorem. duzo czytalem w tym temacie odnosnie tych klapek zawirowan i postanowilem je zlikwidowac, ale gdy rozkrecilem juz kolektor okazalo sie ze tych klapek nie mam. fabrycznie nie zostaly zamontowane. nie ma ani sladu po nich...

ja mam BMW 320D, zjechal z tasmy 20/09/98, symbol silnika "m47"

... wiec podejrzewam ze we wczesniejszych modelach (e36) i poczatki produkcji e46 ich o prostu nie montowali, przynajmniej w tych silnikach, ale moge sie mylic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 czerwca 2010, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: Wolsztyn
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Panowie a powiedzcie jak to wygląda z kołem dwumasowym bo bez tych nieszczesnych klapek chyba bardziej buja sinikiem przy gaszeniu, a to napewno w jakimś stopniu wpływa na na jego zywotność.

_________________
Oceń moje e46 320dT !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 29 czerwca 2010, 00:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
patiosz napisał(a):
Panowie a powiedzcie jak to wygląda z kołem dwumasowym bo bez tych nieszczesnych klapek chyba bardziej buja sinikiem przy gaszeniu, a to napewno w jakimś stopniu wpływa na na jego zywotność.


Witam, nic nie buja i klapki w żaden sposób nie wpływają na dwumas.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL