BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 00:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Kolega Piotrek zgodnie z obietnicą przetłumaczył tekst pobrany z anglojęzycznego forum.
Moim zdaniem zrobił to super WIELKIE DZIĘKI (ja pozwoliłem sobie ten materiał uprościć i zrobić go bardziej zrozumiałym)
Nie jesteśmy zawodowcami więc pomimo starań mogą- nie muszą pojawić się błędy w interpretacji. Myślę że mądrzejsi wprowadzą poprawki bez zbędnej dyskusji.

Ja ze swojej strony zwracam honor tym z którymi podjąłem polemikę nie mając racji !

Nie są to klapy gaszące i nie spełniają funkcji takiej jak pisałem , nie działają jak klapa gasząca występujące w autach VAG.
Niemniej jednak mimo wszystko dalej obstaje przy swoim ! Moje auto stało się żwawsze szybsze i mocniejsze
.

Ale do rzeczy...........

Informacja o silnikach diesla BMW.

Klapki wirowe.

Klapki wirowe są zaprojektowane by wytwarzać zawirowania powietrza aby poprawić spalanie przy niskim obciążeniu, gdzie poziomy sadzy(dymienie) może być wysokie z powodu
braku powietrza.
Służą one także do poprawiania dynamiki w warunkach niskiego obciążenia silnika.

Są sterowane siłownikiem podciśnieniowym lub solenoidowym (czyli magnetycznie za pomocą wysuwającego się rdzenia)
Podczas pracy silnika na niskich obrotach, biegu jałowym ,zmianie biegów ,podczas hamowania są w pozycji zamkniętej (odcinającej dopływ powietrza )
Poprawiają warunki spalania ,ograniczają emisję szkodliwych substancji i zmniejszają zużycie paliwa.

Klapki są w pełni otwarte podczas pracy silnika pod większym obciążeniem aby zmaksymalizować wydajność objętościową (wpuścić więcej powietrza)i poprawić przyrost mocy.



Kontrola klapek wirowych DDE 4.0
Sterowalne klapki wirowe są umieszczone w kolektorze dolotowym i mogą znajdować się w stanie zamkniętym lub otwartym, w zależności od trybu pracy.
Klapki są zamknięte przy prędkościach obrotowych silnika poniżej 2000 obr./min. i objętości wtrysku poniżej 30 mm^3.

Działanie.
Podciśnienie z VACUM jest doprowadzone do zaworu sterującego przez wężyki .Zawór puszcza podciśnienie na siłownik, gdy zostanie wysterowany przez komputer. W ten sposób wymusza pracę siłownika który przestawia klapki w pozycję zamkniętą(odcinającą powietrze)
Kiedy siłownik nie pracuje( nie dostaje podciśnienia) klapki są w pozycji otwartej.

Rozwiązywanie problemów.
Błąd 1A22 "Swirl flaps" zostaje zapisany kiedy występuje uszkodzenie elektryczne zaworu sterującego podciśnieniem.
Efekty błędu.
Klapki pozostają w pozycji otwartej: pogorszenie charakterystyki gazów wydechowych w niskich zakresach obrotowych, brak innych efektów.

Klapki pozostają w pozycji zamkniętej: utrata mocy o około 10% przy wyższych prędkościach obrotowych.
(taka sytuacja może się zdarzyć gdy zawór uszkodzi się mechanicznie i pomimo zaniku sterowania z kompa dalej pozostanie otwarty-będzie puszczał podciśnienie)



Kontrola klapek wirowych DDE 5.0 / DDE 6.3 (elektryczne klapki)

Sterowalne klapki wirowe znajdują się w stycznych kanałach układu dolotowego i są otwierane i zamykane zgodnie z trybem pracy silnika.
Klapki są zamknięte przy następujących warunkach:
- przy niskich prędkościach obrotowych i niskich objętościach wtrysku (kontrolowane mapą wtrysku)
Klapki wirowe otwierają się przy:
- temperaturze płynu chłodzącego < 14 °C lub
- ilości paliwa > 24 mg
- prędkości obrotowej silnika > 2250 obr./min.
- temperaturze powietrza zasysanego < -5 °C.

Funkcja
W przypadku silników M57TU z normą spalin EURO4 i M67TU, silnik elektryczny uruchamia siłownik, aby zamknąć klapki. Klapki są uszczelnione, kiedy są zamknięte w stycznych kanałach gumową uszczelką. Siłownik znajduje się w stanie zatrzymania kiedy klapki są otwarte.

Efekty błędu.
Klapki pozostają w pozycji otwartej: pogorszenie charakterystyki gazów wydechowych w niskich zakresach obrotowych, brak innych efektów.

Klapki pozostają w pozycji zamkniętej: utrata mocy o około 10% przy wyższych prędkościach obrotowych, niebezpieczeństwo przegrzania silnika.
Przy braku próżni, klapki pozostają otwarte, więc jeśli uszkodzony zostanie układ próżniowy/solenoidowy, klapki pozostaną otwarte.

Uszkodzenie klapek wirowych.

Uszkodzenie klapek wirowych było zgłaszane przy silnikach diesla BMW, włącznie z nowszymi modelami i silnikami z przebiegiem mniejszym niż 100000 mil.

Kiedy klapki wirowe się uszkodzą, zazwyczaj pękają przy metalowym pręciku, przez który przechodzą śróbki/nity, następnie to co odpadnie wpada do układu ssącego i albo blokuje zawór w pozycji otwartej a tłok rozbija się o zawór, lub wpada do silnika, co może spowodować zniszczenie tulei tłoka a tłok może zostać uszkodzona przez części zbierające się przy nim. Zdarza się również, że części obce wylatują górą przez otwarty zawór i wpadają do innego cylindra.
BMW polepszyło jakość łączenia... stosując pręcik o grubości 4,5mm zamiast 4mm w kolektorach od kwietnia 2004.

Video uszkodzonej klapki wirowej

http://uk.youtube.com/watch?v=lu70-X5brj0

Informacje o silnikach.
M47 (136KM bez CR na pompach VP44) nie mają klapek a turbo wytrzymują dużo dłużej.
M47N (150KM, CR, modele po lifcie od Sierpnia-Września 2001 do końca) mają klapki i turbo, które zawodzą, pod koniec 2004 roku kolektor został zmieniony,

numer części 11617800577 na realoem, stary numer części 11617787318, nowy model turbo montowany od Listopada 2003 z powodu częstych usterek poprzedniego modelu z czterocylidnrowym E46.
M57 (M57D - 525d i 187KM 330d) nie mają klapek w autach z ręczną skrzynią, ale z AUTOMATYCZNĄ MAJĄ.
M57N (M57TUD - 525d i 204KM 330d) mają klapki.

Turbo.
Występują dwa typy turbosprężarek dla 320d - wersje sprzed 12/2003 z odlewanym wirnikiem turbiny i późniejszy model z wyrabianym maszynowo wirnikiem.

Późniejsze zdają się lepiej znosić przeciążenia , temperaturę i rzadziej zawodzą.
W nowszych 320d (EURO4) i późniejszych modelach zmienna geometria łopatek jest sterowana elektrycznie (silniczkiem krokowym)a wcześniejsze są sterowane podciśnieniowo
aż do końca 2003 roku, więc nie są wymienne między sobą.
W związku z innym systemem sterowania wiele innych części musiałoby być zmienionych, włącznie z oprogramowaniem.

Separator oleju (odma).
Aby przedłużyć żywotność turbiny, filtr odmy powinien być wymieniany na nowy, plastikowy model .

Stary model jest zrobiony z gąbki,(sznurka) przypomina miniaturowy wałek malarski. Zaleca się, aby co 3 lub 4 serwis nowy filtr wyczyścić lub wymienić.
Filtr znajduje się na górze głowicy (obudowy wałków), pod plastikową pokrywką trzymaną przez 4 śruby.

EGR.
Zawór EGR może mieć zamontowany ogranicznik (przewężenie), który musi być nie mniejszy niż 7mm, w przeciwnym wypadku w późniejszych modelach zapali się błąd.

To przewężenie będzie dostarczać małą ilość spalin i sprawiać, że wszystko jest czystsze i poprawi osiągi.
Minusem jest to, że EGR zmniejsza temepraturę spalania, więc jego odłączenie lub nawet ograniczenie może mieć konsekwencje w późniejszym czasie (przedwczesne uszkodzenie turbo).

Konserwacja.
(Zalecenia dla użytkowników)
Wymiana filtra i oleju co 10 tysięcy mil.
Wymiana odmy co 20 tysięcy mil.
Czyszczenie EGR co 20 tysięcy mil.
Te krótsze orkesy powinny pomóc przedłużyć żywotność waszego silnika .

Układ paliwowy.
Diesle 150KM mają układ samoodpowietrzający się, bezpiecznik pompy paliwa jest zielony i jest umieszczony za schowkiem na rękawiczki, to ten trzeci od lewej i często pada.

Pompa podnosząca poziom w zbiorniku utrzymuje identyczny poziom paliwa w obu połowach zbiornika i układ paliwowy pełny.

Pompa wspomagająca umiejscowiona jest pod podłogą pasażera i jeśli działa prawidłowo, po przekręceniu kluczyka będziecie słyszeć 30 sekund buczenia.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 15 stycznia 2010, 07:14 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 19:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
maly_jasiu napisał(a):
Cześć koledzy,
dorzucę się do tematu.
Mam e39 530d, silnik M57.

Pierwsze co powiedział mój mechanik, to że wywali mi klapki w kolektorze dolotowym, bo często się wyrywają i wpadają do środka, przez co sieją spustoszenie. Rozebrał wszystko i co się okazało, już ich tam ie było (auto przyjechało z Niemiec), jakiś Niemiec już je wyciągnął.

z tego co wczytuję się w ten temat to silniku M57D30 (e39) klapek nie było, pojawiły się w silnika M57TUD30 w modelach e60/61, przynajmniej tak to rozumiem i jak dotąd nikt mnie nie poprawił :niepewny:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 19:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Dla zainteresowanych, w miejsce otworu po klapkach wkręciłem śrubę na klucz 8, trzeba było dużej siły użyć żeby to wkręcić, to co wyszło po drugirj stronie obciąłem, dodatkowo śruba była posmarowana klejem do śrub a łeb śruby zalałem klejem dwuskładnikowym, śrubę wkręcamy oczywiście od zewnątrz kolektora,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 15:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
podol napisał(a):
z tego co wczytuję się w ten temat to silniku M57D30 (e39) klapek nie było, pojawiły się w silnika M57TUD30 w modelach e60/61, przynajmniej tak to rozumiem i jak dotąd nikt mnie nie poprawił :niepewny:


z tego co ja widze to jednak były ale przy automatycznej skrzyni biegów ... w manualu niet :D

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 20:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
hehe, czytając to ulżyło mi. Wychodzi na to, że w 330d 184PS w manualu klapek nie ma :) Sprawdzę to na dniach, gdyż szykuje mi się wymiana świeczek. Kolektor pójdzie w góre, to się informację potwierdzi, lub nie...

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 09:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Borsuk napisał(a):
w manualu niet
:serce: mój manual :serce:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 12:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 316i
ROGER-NYSA: napisałem już do Ciebie na priv, ale napisze jeszcze w tym temacie to może uda mi się skontaktować z Tobą szybciej. Moja bunia to 320d CR, wczoraj oddałem ją na wymianę świec, co się okazało solidną robotą po trzeba było zdjąć kolektor ssący. Po demontażu okazało się, że 2 blaszki działają bez zarzutu, trzecia była zamknięta w 2/3 i jeden nit już puszczał, co najmniej zabawne okazało się, że czwartej blaszki nie ma...

Najprawdopodobniej poleciała do serducha auta. Jednak silnik pracował równo i żadnych objaw zniszczenia nie było. Moje pytanie to gdzie jest ta cholerna blaszka?? Czy mogła polecieć i gdzieś się sklinować nim doleciała do silnika? W tej chwili poszukiwanie blaszki trwa, jeśli miałbyś jakieś sugestie to koniecznie pisz!!
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 13:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Jest opcja, że poprzednik zdejmował kolektor w jakimś celu i zdemontował już te blaszke. Może była już wtedy wychechłana, ale to bardzo optymistyczna wersja.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 15:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Więc są dwie opcje !!
Jedna to teoria WOWO
Inna to......... blaszka wleciała do tunelu głowicy i tam zaklinowała się przed zaworem.

Najłatwiej było by to sprawdzić mikro kamerką wprowadzoną do tunelu dolotowego.
Mniej ciekawie przedstawia się opcja ściągania głowicy i wyciągania zaworu.

Nie mam innych pomysłów .

Powiem tyle. TO SZCZĘŚCIE W NIESZCZĘŚCIU.

Nie ryzykuj i sprawdź dokładnie czy blaszka nie siedzi w głowicy bo jeśli zechce polecieć dalej, wiesz co będzie!

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: KrakĂłw-NH
Witam Kolegów.
Ja u siebie swego czasu wymieniałem świece i po wyjęciu kolektora zauważyłem ....brak jednej klapki.Nie wiem czy ona jest w silniku,czy została już zmielona czy może ktoś ją wyjął.W kazdym razie jej nie było.Zdecydowałem się wymontować pozostałe.Zazdroszczę koledze tych osiągów od samego dołu bo u mnie jest odwrotnie-auto jedzie ale od o 3000obr.Już myślę o kupnie nowego kolektora właśnie z KLAPKAMI!.Wydaje mi się że auto przed zabiegiem jechało lepiej.Ale czytając wasze wypowiedzi nie wiem gdzie szukać przyczyny tego osłabnięcia.Kiedyś było słabo,ale po wymianie przepływki,wyczyszczeniu zaworków itp. auto było nie do poznania.Szalało już od 1800obr.Teraz ten efekt zniknał.Nie wiem gdzie szukać już przyczyny.Przebieg to 120tyś.Ale cieszę się że Wasze furki śmigają.Może i moja wkrótce odjedzie....Pozdrawiam

_________________
Absolutnie wszystkie czĂŞÂści do naszych autek w najniÂższych w Polsce cenach!!!Szukasz -pisz na PW!!!RĂłwnieÂż duÂże zniÂżki w ASO BMW!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 23:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 316i
NA jutro udało mi się załatwić kamerkę, jest tylko jeden minus - ta kamerka którą będzie to sprawdzane nie ma możliwości zginania, więc pewności do końca nie mam czy ta operacja coś pomoże. W każdym bądź razie trzeba próbowac! Dzięki za wskazówki!

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 12:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
cccq, Trzymamy kciuki Lepiej zeby sie gdzies zaklinowała ;) bedziesz wiedział ze jest wyjmiesz ja i tyle ;) To wychodzi na to ze ja nie mam klapek :) Własnie auto jest zamulone na dole glosno sie gasi tak myslałem ale jescze to sprawdze :) chciałbym wymienic sam swiece ale nie wiem czy dam rade :( niby prosty zabieg .. a wtedy bym sprawdził i blaszki i wywalił swiece

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 16:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 316i
Ganerlanie rzecz biorąc miałem podwójne szczęście..

Kamera wjechała elegancko i okazało się że jest czysto, najprawdopodobniej "dojczland" musiał ją wyciągać. W końcu silnik wcześniej pracował równo i wszystko było ok, więc jak kamera nic nie znalazła to nie mam się co martwić.

Jednak okazało się, że ta druga blaszka co była zamknięta e 2/3 i się w ogóle nie ruszała była ułamana! Nity już puściły(ale trzymały się na blaszce) i blaszka nie poleciała dalej tylko i wyłącznie dlatego że się zaklinowała (pewnie przez ten cały nagar). Także gdybym się jeszcze wstrzymał trochę z wymianą świec mogło by być krucho...

Auto jest jeszcze w rozsypce, bo od razu czyszczony jest cały dolot, zawór EGR i przepływka. Jak w poniedziałek odbiorę to napiszę jak się jeździ bez "blaszek".

Nie będę namawił nikogo do demontażu tych blaszek, ale wypadałoby się zainteresować tematem i zbadać stan swoich blach.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 12:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57TU2
Witajcie!

Wczoraj mojej E46 stuknęło 120kkm przebiegu i wczoraj też pożegnaliśmy się wspólnie z płytkami w kolektorze. Po zdjęciu kolektora wszystkie płytki były w bardzo dobrym stanie, ale skoro zdecydowałem się na rozebranie tego wszystkiego to klapki wyleciały.

W miejsce blaszki trafiła śruba na kleju Loctite z zakrętką, "zabita" z drugiej strony.

Po wymianie zrobiłem jakieś 300km. Pierwsze wrażenia:

- Chyba lepiej ciągnie od "dołu" (ale mogłem to sobie wmówić). Generalne odczucie to dużo lepsza reakcja na gaz od 1800 obr./min.
- Brak zauważalnych zmian głośności gaszenia samochodu.

Ze spalaniem za wcześnie mówić - po następnym tankowaniu do pełna dam znać.

Poniżej kilka fotek:

Obrazek Obrazek Obrazek

Podobnie jak cccq, nie namawiam do usuwania tych klapek (za wcześnie na to). Ale jakoś spokojniej mi się dzisiaj spało... ;)

Pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 08:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
wczoraj usunąłem u siebie klapki ... przejechałem 60 km i w zasadzie zmian nie widze ... chociaż minimalnie tak jakby dół był lepszy ... ale to pewnie złudzenie :)

aha klapki po 260 tys km miewały sie u mnie całkiem dobrze :)
przy gaszeniu nie zauważono żadnych zmian :D

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 08:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Na dieslach sie nie znam dlatego zadam czysto teoretyczne pytanie:
Po co usuwacie klapki? Nie lepiej rozebrac, oczyscic i ew. wymienic na nowe podczas takiej operacji? Inzynierowie BMW nie zrobili przez przypadek tych klapek, tak samo jak pojemnosc dolotu jest nieprzypadkowa.
Z tego co zrozumialem to przy wymianie swiec i tak trzeba zdjac kolektor, a wiec mozna dwie roboty zrobic za jednym zamachem.

Piotr.Piskozub napisał(a):
BMW polepszyło jakość łączenia... stosując pręcik o grubości 4,5mm zamiast 4mm w kolektorach od kwietnia 2004.

to mogloby byc rozwiazaniem.

P.S przegladalem realoem ale nie moge znalezc tych klapek. Moze ktos podac nr czesci? jestem ciekawy ile ASO sobie liczy za taka czesc.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 09:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 19
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
mongooes napisał(a):
przegladalem realoem ale nie moge znalezc tych klapek. Moze ktos podac nr czesci? jestem ciekawy ile ASO sobie liczy za taka czesc.


Klapki jako odrębna część są niedostępne, wymienia się jako całość z kolektorem ;)

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 10:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
mongooes napisał(a):
Inzynierowie BMW nie zrobili przez przypadek tych klapek, tak samo jak pojemnosc dolotu jest nieprzypadkowa.


skoro tak uważasz to powiedz dlaczego w nowszych modelach tych klapek nie ma ... a kolektor jest taki sam ... albo dlaczego nie ma ich w manualu ??

skoro ludzie jeżdza bez klapek i nic sie nie dzieje to po cholere ryzykować :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 13:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Borsuk napisał(a):
skoro tak uważasz to powiedz dlaczego w nowszych modelach tych klapek nie ma ... a kolektor jest taki sam ... albo dlaczego nie ma ich w manualu ??


moze rozwiazali to w jakis inny sposob, ktory nie zostal tutaj opisany, nie wiem. Oczywiscie sie nie upieram, myslalem poprostu ze klapki da sie nabyc oddzielnie.

To jeszcze do kogos kto zrobil rozeznanie. Czy duzo osob wywala te klapki?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 14:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 247
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moje BMW: E60 3.0d
Kod silnika: M57N
Czytam juz jakiś czas na temat tych klapek i eliminowania ich z kolektora i mam takie pytanko gdzie można kupić takie fajne zaślepki aluminiowe łącznie z oringiem. Widziałem w angielskim manualu , że zamiast ząslepiać otwór wkrętem zaślepia się całość taką zaślepką.

Obrazek

I mam jeszcze jedno pytanie czy można podczas oględzien silnika stwierdzić na szybko czy klapki były wywalone czy nie ? Czy jest szansa namacać bez rozibierania to cięgno od sterowania tych klapek lub zajżeć lusterkiem czy są zaślepki?? Chodzi mi o E60 3.0 diesel

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0...218 KM....500Nm ==>jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL