BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 22:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Czyszczenie Turbosprężarki ze zmienną geometrią łopate
PostNapisane: 5 września 2009, 22:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Witam, jako że sam jestem zainteresowany taką czynnością postanowiłem podzielić się z Wami informacjami znalezionymi w sieci :)

1) Bardzo fajnie opisane ogólne wiadomości na temat turbawki ze zmienną geometrią łopatek:
http://nubira.autokacik.pl/lektury/turb ... rbina.html

2) Czyszczenie turbo KROK PO KROKU:
http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... 6&Itemid=9

pozdrawiam!
Jeśli pomogłem dodaj plusik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 63
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Jestem świeżo po czyszczeniu turbiny.Auto zachowuje się jakby otrzymało drugą młodość,wcześniej miało dziure w mocy.Po wymianie bądż czyszczeniu wszystkiego co było możliwe, przerwa w mocy(2300-2600 obr.)wciąż była.Czyszczenie turbiny było strzałem w 10.Czyszczenie z pomocą kumpla i kanału zajeło mi 7godz.w tym demontaż i montaż.POLECAM.

_________________
Jazda BMW jest najlepszą przyjemnością życia.


Ostatnio edytowano 19 września 2009, 20:17 przez Kuba3.5, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 10:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Robert, a wykonywałeś czyszczenie z pomocą w/w tutorial'a?? pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 10:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
yoshimura01, czemu chcesz wyciągać i czyścić dmuchawkę?

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 19:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
theDAMIstrzu napisał(a):
yoshimura01, czemu chcesz wyciągać i czyścić dmuchawkę?

Damian, chcę wyczyścić zapieczone "kierownice" turbiny. Moje auto ma przebieg 200tyś więc warto się tym zająć teraz, niż "za chwilę" kupować nową turbawkę. Po drugie lubię majsterkować ;P pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 10:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Ale kierownice czyści się jeśli są jakieś objawy ich zapieczenia, przed całą operacją sprawdź czy sztanga przy turbinie się rusza , jeśli tak to nie majsterkuj bez sensu:)

Obrazek

U mnie w golfie;) rozbierałem turbo jakiś miesiąc temu, niestety daremnie- wszystko było ok (przebieg 260 000 km).

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 13:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
theDAMIstrzu napisał(a):
Ale kierownice czyści się jeśli są jakieś objawy ich zapieczenia, przed całą operacją sprawdź czy sztanga przy turbinie się rusza , jeśli tak to nie majsterkuj bez sensu:)
U mnie w golfie;) rozbierałem turbo jakiś miesiąc temu, niestety daremnie- wszystko było ok (przebieg 260 000 km).


okej ;) wezmę to pod uwagę! thx & pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 63
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Tak .Skorzystałem z w/w instrukcji,gdyż jest ona pomocna przy rozkładaniu i składaniu turbiny.Najwiękrzym problemem było rozpołowienie części zimnej od gorącej,podgrzanie palnikiem załatwiło sprawę.Po złożeniu praktycznie nie słychać świstu .POZDRO.

_________________
Jazda BMW jest najlepszą przyjemnością życia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 12:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Kuba3.5 napisał(a):
Tak .Skorzystałem z w/w instrukcji,gdyż jest ona pomocna przy rozkładaniu i składaniu turbiny.Najwiękrzym problemem było rozpołowienie części zimnej od gorącej,podgrzanie palnikiem załatwiło sprawę.Po złożeniu praktycznie nie słychać świstu .POZDRO.

No to super, że Ci to pomogło :)... ja niebawem biorę się za czyszczenie turbawki. A powiedz, da się ją wyciągnąć górą?? czy tylko kanał wchodzi w grę? pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 63
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Tylko dołem.Zdemontuj najpierw układ wydechowy i będziesz ją miał na patelni.Powodzenia.

_________________
Jazda BMW jest najlepszą przyjemnością życia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: tk
Kuba3.5 napisal bys krok po kroku jak wyjales turbine bo chyba mnie to czeka. z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 63
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Zdemontować osłone silnika od spodu i cały układ wydechowy(wyciągnąć go do tyłu.Z góry:wszystkie osłony silnika w tym filtr nawiewu(przeciwpyłkowy) osłone komory filtra.Zbiornik podciśnienia ,pościągać wężyki,zawór sterowania turbiny i jego mocowanie .Rure wlotu powietrza do turbiny.Wyjmujemy filtr powietrza , pod nim są trzy zaślepki (zdemontować ,podwarzając je),z boku wysunąć blaszke i many dostęp do trzech śrub .Odkręcamy je (klucz nasadowy 12 gęsto ścienna).Między turbiną a kolektorem wydechowym jest uszczelka,którą wyjmiemy wraz z turbiną na końcu.Od turbiny do silnika dochodzi wąż olejowy,odkrecamy go przy silniku(olej nie wycieknie bo nie ma ciśnienia) , uważając na podkładki miedziane.Teraz turbina trzyma się tylko na wsporniku od dołu (dwie śruby do silnika).Wyciągamy ją ,przekręcając w prawo ,lewo i w dół.Gotowe.Powodzenia.

_________________
Jazda BMW jest najlepszą przyjemnością życia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 10:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Elegancki opis Robert :) właśnie się dowiadywałem ile taka usługa "czyszczenia" kosztuje w zakładzie turbin... UWAGA!!! 850zł!!!!!!!! :zdziwko:

Również elektrozawory EGR, a dokładniej ich membrankę filtrującą także należy przeczyścić np acetonem/rozpuszczalnikiem nitrowym/benzyną ekstrakcyjną.
Benzyna odparowuje nie pozostawiając po sobie nic. WD40 składa się z rozpuszczalnika i czegoś w rodzaju smaru polimerowego. Ów smar się zapieka/zwęgla przy wyższej temperaturze - to, co początkowo będzie pracować dobrze, po czasie wręcz zadziała odwrotnie na turbinie, która - bądź co bądź - ale do zimnych elementów silnika nie należy.
Przeczyścić czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.


Ostatnio edytowano 19 stycznia 2010, 12:05 przez yoshimura01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 13:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: tk
dzieki za opis. dam znac o wyniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 19:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Kuba3.5 napisał(a):
Po wymianie bądż czyszczeniu wszystkiego co było możliwe, przerwa w mocy(2300-2600 obr.)wciąż była.

Robert, a robiłeś "numer" z odłączeniem i zablokowaniem zaworu EGR?? po tym to dopiero auto odchodzi! ;) pozdr


Ostatnio edytowano 27 lutego 2010, 14:58 przez yoshimura01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 63
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Robiłem.Lepiej się zbierała od dołu, ale było za głośno.

_________________
Jazda BMW jest najlepszą przyjemnością życia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenie Turbosprężarki ze zmienną geometrią łopate
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 525
witam wszystkich mam problem z beemka 525tds mam takie objawy raz jedzie bardzo dobrze raz wcale tak jak by sie turbina nie zalanczala jak zalaczy toladniejezdzi a czasem jak by jej nie bylo nie ma mocy czy jest ktos kto mial taki sam problem nie wiem czy to turbina siada czy cos innego pomozcie wymienilem filtr paliwa i to samo raz dobrze raz zle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenie Turbosprężarki ze zmienną geometrią łopate
PostNapisane: 1 lipca 2011, 13:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 320d
Podepnę się pod temat.
Sprawa wygląda tak że po odpaleniu samochodu cięgno w gruszce w ogóle się nie chowa i podczas przy gazówki żadnej reakcji cięgna. Czy to może być przyczyną braku odpowiedniej mocy samochodu? Czy to objaw "padniętej" gruszki czy zapieczonych łopatek ? pod komputerem wyskoczył mi błąd : "charge air-pressure control 65" co to może oznaczać?
Proszę o pomoc, gdyż czyściłem już EGR i i dwa elektrozawory, jeden od turbiny, drugi od ERG i dalej brak mocy. Jak można sprawdzić czy elektrozawory działają poprawnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenie Turbosprężarki ze zmienną geometrią łopate
PostNapisane: 30 sierpnia 2013, 18:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 320d e46 Touring
Kod silnika: M47N
Witam,

Podepnę się pod temat. Od środy mozolnie rozbierałem samochód, aby wczoraj wyciągnąć turbinę i ją wyczyścić, tzn wyczyścić zmienną geometrię.

Turbo przed wyglądało tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety nie mam zdjęć po :(. Ale naprawdę wszystko lśniło i gładziutko pracowało po złożeniu. Ale do meritum ...

A więc dzisiaj po złożeniu całości odpalam samochód, przejechałem się i brak mocy :(. Co ciekawe po odpięciu od turbiny wężyka podciśnienia auto idzie jak burza, a z podpiętym tragedia. Co jest źle podłączone, czy mogłem coś na odwrót złożyć w turbinie ?? Proszę o pomoc, jutro dalej leżę pod autem :(.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenie Turbosprężarki ze zmienną geometrią łopate
PostNapisane: 31 sierpnia 2013, 05:25 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Wężyki na elektrozaworze ściągałeś? Może tam zostały zamienione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL