BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Czujnik wału oraz wałka rozrzadu
PostNapisane: 12 września 2009, 13:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Mialem niemaly problem w moim M52B28.
Samochod nagle stracil moc, kiepsko wkrecal sie na obroty - ledwo co jezdzil.

Podpialem sie do komputera, niestety tylko CARSOFTEM, ktory odrazu wykazal blad czujnika walka rozrzadu (83 nockenwellen sensor).
Zaleznosc jaka zauwazylem: Blad wyskakuje po rozgrzaniu samochodu do temp roboczej, nastepnie zgaszeniu go i przy ponownym odpaleniu wyskakuje. Po skasowaniu samochod ozywa.
Wymienilem czujnik walka rozrzadu, niestety blad ten sam. Rozebralem kolektor aby dostac sie do gniazda/wtyczki owego czujnika. Kable cale wszystko ok.
Dopiero po podlaczeniu INPY dowiedzialem sie ze blad dotyczy czujnika walu korbowego. (niepamietam bledu ale cos z Camshaft Position Sensor.
Po wymianie drugiego czujnika problem zostal rozwiazany.

Na koncu pokaze kto (a raczej co) byl winowajca owych bledow:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Izolacja kabli poprostu popekala, wtyczki sa umieszczone obok siebie pod kolektorem ssacym. Z biegiem wieku, wysokiej temp zrobily sie twarde i odizolowaly. W podobnych przypadkach wystarczy samo zaizolowanie przewodow i problem powinien zniknac. Mi sie juz nie chcialo zamieniac czujnikow i izolowac, dlatego nowe czujniki zostaly.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 13:23 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
kolego a gdzie dokładnie jest ten czujnik? i jeszcze jedno jakie objawy? czy to był słabnięcie do jakichś obrotów??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 20:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Nr 9 - czujnik walu
Nr 17 - czujnik walka

Objawy: ogromny spadek mocy, problemy z odpalaniem, bardzo powolne wkrecanie sie na obroty. Na wolnych obrotach pracuje rowno na wszystkich cylindrach.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 21:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
nie żebym nie wiedział ale nie wiedziałem hehe
dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
norma miałem dokładnie to samo

_________________
Oceń moją qp
viewtopic.php?f=6&t=62595
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czujnik wału oraz wałka rozrzadu
PostNapisane: 25 kwietnia 2012, 16:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
czujnik wałka rozrządu Błąd nr 65 :

OBJAWY:
auto czasem odpala od pierwszego "strzału", czasem jednak wymaga dłuższego kręcenia rozrusznikiem koła zamachowego - nawet powyżej 10s, co jest naprawdę uciążliwe i sprawia, że myślimy, że coś się popsuło
-słaba reakcja na wciskanie pedału gazu
-kiepska dynamika w dolnym zakresie obrotów
-lub wręcz przeciwnie kiepska dynamika na górze - ogólnie można powiedzieć, że silnik nie pracuje na swoje 170KM
-twarda praca wtryskiwaczy na biegu jałowym, słychać ich mocne cykanie
-twarda praca samego silnika na biegu jałowym, czuć drgania silnika przenoszone na nadwozie
-podwyższone spalanie, nawet o 2l/100km
-diagnoza ECU w INPA lub DIS daje błąd nr 65 camshafts - Sensor pojawiający się już przy rozruchu:




Czujnik wału korbowego - Błąd nr 83

Objawy:

Auto nie chce odpalić, gdyż przy uszkodzonym czujniku wału korb, nie dostaje iskry.


Pomieszałeś trochę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL