BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 14:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Prawidłowy reset DME !!!!
PostNapisane: 25 marca 2006, 21:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

gotowe!

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Ostatnio edytowano 20 czerwca 2007, 21:59 przez Frank, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 07:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
Robiłem ten reset, ale moim zdaniem łączenie klem + z - nie ma sensu. Wystarczy przekręcić stacyjkę na poz 2. A po drugie jest to fizycznie nie możliwe (przynajmniej u mnie) ponieważ kable są za krótkie i nie sięgną nawet do siebie :).. Pozdrawiam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 09:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: Centrum
Moje BMW: M450i
Kod silnika: M62B46+MOD
J E L I T O napisał(a):
A po drugie jest to fizycznie nie możliwe (przynajmniej u mnie) ponieważ kable są za krótkie i nie sięgną nawet do siebie


Ale można je czymś połączyć :mrgreen:

_________________
WWW.KLINIKA-BMW.PL
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 19:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
dokładnie- tak jak pisze Radek :D

a samo przekrecenie stacyjki nie daje 100% rezultatu - nie uda sie opróznic wszystkich kondensatorów

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2006, 10:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Poznan, Wawa
a jak to zrobic w e36? 1.6i coupe 96rok

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2006, 20:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
sądze, że nalezy postepowac analogicznie

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2006, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 78
Lokalizacja: italy/rome
Radek540V8 napisał(a):
J E L I T O napisał(a):
A po drugie jest to fizycznie nie możliwe (przynajmniej u mnie) ponieważ kable są za krótkie i nie sięgną nawet do siebie


Ale można je czymś połączyć :mrgreen:



A nie wystarczy dolaczyc + gdzies do masy ? np. do jakiegos metalowego mocowania ...

_________________
kiwam gÂłowÂą w rytm bitu i nie dam sie dogonic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2006, 23:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
Frank bez urazy,ja z czystej ciekawości.Skąd Ty to wytrzasnąłeś :?: :?: :?: :shock: :shock: :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2006, 04:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Miras - bez urazy jak najbardziej -
to opracowany/sprawdzony reset przez moich kumpli z BIMMERBOARD oraz 7er.com

mysle ,ze podstaw do podsmiechiwania sie z tego nie ma :D

a w razie wątpliwosci zapraszam na w/w fora w celu wyjasnienia :D

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2006, 13:54 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2006, 12:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
Frank mnie to naprawde zainteresowało :roll: :shock: Ja nie twierdze ,ze to jest zle a wrecz przeciwnie :wink:
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2006, 10:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Lublin - okolice
chodzi mi o to ruszanie z najniższego biegu mam automat i rozumie tak:
naciskam sport, zrzucam drive i rura ile fabryka dała później puszczam gaz aż zwolni do minimum, włączam P i czekam 5 min.

czy tak??

_________________
moje ulubione cyfry: 7, 3, 5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2006, 15:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Tak, Ale wazniejsze od włączenia S jest zblokowanie skrzyni w pozycje 1 . Mozesz to robic tez na E, nie trzeba krecic do odcinki .

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2006, 16:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
Hmm, a czy to jest ten sam reset ktory wykonuja kompem?? Czy resetuje sie cos innego?

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2006, 11:33 
Zrobiłem ten reset i to naprawde działa :mrgreen:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2006, 23:07 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Ucze się całe życie :D , a czemu ma to służyć , bo nie bardzo wiem o czym mówicie :oops:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2006, 23:28 
No resetujesz kompa(chyba :roll: ), ale jak zrobiłem ten reset, to mi przestała działać klima, szyby, lusterka itp. A po jakims czasie znowu wszystko sie zakodowało :D
I wszystko jest wporzo 8)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2006, 23:32 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
to tak samo jak pod komputer podłączyć i wszystkie błędy wykasować?? czy tak??

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2006, 23:36 
No tak, bo błedy sie wykasowały, a autko jest szybsze niz TAJFUN 8)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2006, 23:39 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
hahahah z 520i i tak tajfuna nie zrobie :mrgreen:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2006, 08:13 
Ale przynajmniej jakiś mini Tajfunik bedzie :mrgreen:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL