BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 331 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 14:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
masmisza napisał(a):
wiem wiem że robiłeś w ASO W Krakowie rozmawialiśmy kiedyś o tym w innym wątku, no niestety ASO w Bielsku - Białej na moje nieszczęście ma chyba inny cennik ...na razie muszę sprawdzić wersję oprogramowania, a potem jeżeli będzie to konieczne znaleźć kogoś kto zrobi mi adaptację albo spróbować zrobić ją samemu - mam nadzieję jednak że będzie się dało to zrobić w warunkach domowych:)


ok sprawdzę sobie w W ETK i TIS, poczytam jeżeli znajdę jakiś problem to mam nadzieję że będę mógł Cie troszkę pomęczyć na PW??? z góry dzięki pozdrawiam


Witam wiesz co ja robilem przeplywomierz w ASO i zaplacilem 650 zł za niego plus usluga serwisowa jak to nazwali 366 zł ( w tym wymiana poduszek silnika i tlumika drgan-robocizna sama) Nic nie wspominal o tym czy robili adaptacje i czy trzeba ja wykonac wiec chyba to w tej cenie 366 sie zlapalo , wiec od Ciebie troche duzo wolaja chyba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 14:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
a ja mam pytanko, czy da się jakoś wyczuć/zauwarzyć i przeciw działać temu, że przepływka powoli pada ?

Bo rozumiem, że nie dzieje się to w chwile tylko z biegiem czasu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Brzeg
Witam
ROGER-NYSA JESTEŚ WIELKI!!

To jak z tym programowaniem przepływomierza za pomocą INPAy lub DISa??

_________________
Pozdrawiam Kamil
BMW 320d M47


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 31 grudnia 2009, 01:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 664
Witam, u mnie chyba właśnie jest zabrudzony przepływomierz , bo jak go odłączyłem to auto odżyło wyraźnie w każdej partii obrotów . Czy śmiało mogę wywiercić dziurkę i będzie jeździć prawidłowo ?

_________________
BEST ET: 1/4 mili 11.5s (zawody 11.8s)
1/8 mili 7.4s (zawody 7.48s)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 31 grudnia 2009, 02:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Łepek napisał(a):
Witam, u mnie chyba właśnie jest zabrudzony przepływomierz , bo jak go odłączyłem to auto odżyło wyraźnie w każdej partii obrotów . Czy śmiało mogę wywiercić dziurkę i będzie jeździć prawidłowo ?


NIE

Ustal na podstawie pomiaru dynamicznego co mierzy przepywka. Jeśli słaba wiadomo brudna. Ale może być martwa od strony elektronicznej .....
Tylko komp !

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 31 grudnia 2009, 02:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
MaTiMa napisał(a):
a ja mam pytanko, czy da się jakoś wyczuć/zauwarzyć i przeciw działać temu, że przepływka powoli pada ?

Bo rozumiem, że nie dzieje się to w chwile tylko z biegiem czasu


Naturalnie z czasem się kończy jak wszystko :rozpacz:
Dbanie o czystość filtra powietrza terminowe wymiany a nawet częstsze. Przedłużają żywotność przepławki.

Filtry stożkowe nasączane i inne wynalazki działają destrukcyjnie na przepławkę dlaczego ? wiadomo..
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 19 stycznia 2010, 08:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 407
Lokalizacja: Gorzów, Skwierzyna
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: M57N
Zrobiłem dziurke jak w temacie i czuje poprawe w całym zakresie obrotów. I nie jest to odczucie subiektywne tylko faktyczne :) Dzieki za ten temat :)

_________________
330D Touring moja EX
Wieloryb E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 2 lutego 2010, 01:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Świetny temat, dzięki Roger-Nysa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 5 lutego 2010, 11:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Kolego a ja mam pytanie, jak odkrecic te srubki, ktore sa tak skoszone krzywo...zeby sie dostac do samego "serca" przeplywki...sa d otego jakies specjalne klucze?
Ja mam przeplywke Bosch ale silnik benzyna V8 3 litry...hmmm gdzie ja mam ta dziurke zrobic? :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 19 marca 2010, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: warszawa
Hej,

moje pytanie: a czym robice ta dziurke w przeplywce? Na goraco?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 22:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Długo się zastanawiałem nad tą " dziurką ".
Dzisiaj postanowiłem sam ją zrobić na próbę.
E39 530D TOURING po lifcie.
Czyli 193PS i 410 niutków i 243tys przebiegu.
Przepływka wygląda na oryginalną z 2001r
Do rozebrania trzeba odkręcić osłonę części przedniej silnika - trzy śruby na imbus 6.
Sam układ pomiarowy wkręcony jest na dwie śruby TORX 20. Ale kluczyk musi być z dziurką w środku. W śrubie jest bolec i zwykły torx nie wejdzie !!!
Dziurkę zrobiłem w miejscu jak na fotkach autora.
Dziurkę wykręciłem śrubokrętem zegarmistrzowskim o średnicy około 4mm.
Ścianka jest dość gruba i trzeba uważać żeby nie wbić się w układ pomiarowy.

Po zmontowaniu i uruchomieniu silnika wydaje mi się że silnik chodzi bardziej miękko.
Zrobiłem 50km w " trasie "
W trakcie jazdy ma się wrażenie że auto schudło z 200kg :hyhy:
Takie wrażenie przyspieszania auta lżejszego niż było.
Może dlatego że jest ciszej , silnik szybciej i dokładniej reaguje na każdą zmianę pozycji pedału gazu.
Na 5tce silnik zbiera się momentalnie od samego dołu.
Nie czuć turbodziury - ba - nawet że jest takie coś jak turbina.
Ciągnie od początku do czerwonego pola bez zająknięć.

Spróbowałem na stałym " testowym "odcinku wykręcić ile pójdzie. Wcześniejsze próby na tym dość krótkim odcinku to około 195km/h.
Teraz z łatwością 210km/h !!!!
I ciągnął dalej.
Na 3ce wciskając gaz do dechy od 1000 obrotów też zbiera się momentalnie a dochodząc do 1800 obrotów wciska w fotel.

Mam tylko dziwne wrażenia na 4ce. Może dlatego że jest głośniej przy danej prędkości niż na 5tce i tak dynamicznie wyprzedza na 5tce że nie potrzebuje redukować.

Pojeżdżę dłużej i opiszę dalsze wrażenia.
Za jakiś czas planuje auto zhamować - zobaczymy co wyjdzie.
Dzięki ROGER :padam:

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 10 kwietnia 2010, 10:58 
witam...
a ja mam pytanie co do adaptacji przepływki... najpierw zrobiłem dziurkę... troszkę się polepszyło... wymieniłem przepływomierz o nr boscha: 0928400314 na nową boscha: 0928400527. Różnica w osiągach auta ogromna jednakże w pewnym momencie przy przyśpieszeniu czuć tzw. "dziurę" w granicach 3200-3500rpm. może to moje urojenie :P Znajomy co ma warsztat podłączał mnie pod kompa mówi ze jest ok i moja beem e46 320d m47 100kW 08.2000 sterownik DDE3.0 nie wymaga adaptacji przepływki - przynajmniej nie wyświetla mu takiej opcji przy tym sterowniku. Więc sam do końca już nie wiem.
i jeszcze jedno pytanie: jakim interfejsem i programem ogólnodostępnym w sprzedaży czy na aukcjach można dokonać takiej adaptacji?? czy tylko w ASOBMW?? i czy np. przy chip tuningu za pomocą kwp 2000plus przy wgraniu jakieś nowej mapy do ECU przepływomierz będzie już zaadoptowany??

jak by ktoś mógł przesłać jakiś link z interfejsem który by diagnozował moją bmw i zaadoptował przepływomierz i umożliwił wgranie nowych map do ECU był bym bardzo wdzięczny.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 10 kwietnia 2010, 13:34 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
ROGER-NYSA znów muszę to napisać.. JESTEŚ WIELKI.. :padam: :padam:
Chodzi o to że zrobiłem dziś tą dziurkę jak w temacie no i poprawa według mnie jest wielka... :hurra:
Auto żwawiej ciągnie od dołu, pedał gazu szybciej reaguje no i nie ma tej przeklętej dziury między 1800 a 2100 obr/min.. :D Na razie jestem bardzo zadowolony, zobaczymy jak to będzie śmigać na dłuższą mete..
Zrobię trochę kilometrów to zdam relację jak to śmiga na dłuższą metę i czy to tylko nie była chwilowa radość.. ;)
No i dziś niestety stało się faktem że mam przepływke z nieszczęsną końcówką 314.. :wsciekly: :wstyd:

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: WLKP
Zrobilem dzisiaj test inpa i przy obciazeniu wyskoczyly mi takie wartości gdzie masa powietrza i cisnienie jest duzo mniejsze niż oczekiwane przez sterownik. Bedzie temu winna przepływka a może coś innego.?



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 07:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

_RAZOR_ napisał(a):
Bedzie temu winna przepływka a może coś innego.?


Przepływka słabo zmierzyła ale ciśnienie w kolektorze również małe. Jeśli turbo nie nadmucha przepływka nie zmierzy.
Pierwszą i podstawową rzeczą jest w twoim przypadku sprawdzenie czy poprawnie działa układ sterujący turbiną.

Ja w takich przypadkach gdy szukam usterki pomijam (n75) a podciśnienie podaje bezpośrednio do " gruszki turbiny"
Mówiąc wprost zmuszam ja do dmuchania na ful. Naturalnie gdy ciśnienie przekroczy oczekiwana wartość przez ecu i będzie to trwało więcej niż 10sekund auto wpadnie w tryb awaryjny. (efekt uboczny jednak nie szkodliwy)

Celem opisywanego działania naturalnie nie jest tryb awaryjny tylko wymuszenie dużego przepływu powietrza przez przepływomierz.

W takich okolicznościach przy tych 3500obr na 3 biegu- podczas jazdy, turbina nie wyhamowywana przez kompa nadmucha spokojnie 2,5 bara (z atmosferycznym ) , w tym czasie gdy odnotujesz takie ciśnienie sprawny przepływomierz musi przekroczyć 1300 jednostek.
Jeśli dalej będzie pokazywał to co widzimy na zdjęciu, lub się podniesie ale nie przekroczy nawet 1000 jednostek. JESDT ZMĘCZONY.

Jeśli jednak przepływka w takich okolicznościach zmierzy poprawnie czyli od 1300 w górę. Winny będzie układ sterujący turbo i zaczął bym od wymiany zaworka.

Na zdjęciu masz widoczny zaworek o którym mowa (n75 nazwa VAG) i dorysowałem które rurki powinieneś połączyć do testu.

Nie wolno jeździć cały czas z tak spiętym sterowaniem turbiny. Powoduje to przeładowanie i stanowi zagrożenie dla silnika ,osprzętu i samej turbiny.

Jednak na test można to zrobić i zapewniam że nic się nie stanie.


Obrazek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: WLKP
Dzieki za fachowe podejscie do tematu napewno to sprawdze. Narazie wymienilem filtr powietrza ktory byl niezle brudny i mogl hamowac doplyw powietrza. Ale cos mnie pokusilo i przy wymianie tego filtra przy okazji chcialem zobaczyc jak wyglada odma po wyciagnieciu jej w srodku bylo czysto filtr nie zmeczony ale byl obluzowany plastikowy zaczep wystarczylo go dotknac i sie ukruszyl :orany: .

Edit

Zabrałem się za ten elektrozaworek i okazało się, że przewod wyjsciowy doprowadzający podciśnienie do gruszki od turbo był przepalony i rozszczelniony wiec na 99% jak go wymienie powinno wszystko wrocic do normy z tym cisnieniem i przepływem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: WLKP
Jestem właśnie po wymianie filtra powietrza, odmy, wszystkich przewodow podcisnieniowych oraz wyczyszczeniu elektrozaworkow. Wrażenia jakbym zmienił z 2L diesla na 3L. Wczesniej miał przyspieszenie i nawet fabrycznie do setki ale teraz dynamiką powala od najniższych obrotów jak to disel.

Oto wyniki z przyspieszania na w miare małych obrotach. dużo wieksza masa powietrza i cisnienie w kolektorze niz zakladane przez sterownik

Obrazek

Pozniej jakby się przeładował ale ciąg jest nadal

Obrazek

a następnie przestaje być słychać turbo samochód idzie ladnie ale mniej efektywnie co wczesniej

Obrazek



Dodatkowo pobiera pewnie więcej paliwa więc ciśnienie wtępnej pompki spadlo wczesniej min 3,6 teraz 3,5

Obrazek



Jak narazie chyba odpuszczę sobie robienie tego otworu w przeplywomierzu bo choc na wysokich obrotach wartosci pewnie bylyby lepsze to na nizszych moze zaczac sie problem gdyz na standardowym juz sa i tak wysokie.

Co do cisnienia wstepnej pompki orientuje sie ktos jakie wartosci cisnienia uznawane sa za minimalne?.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 20:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
_RAZOR_ napisał(a):

Pozniej jakby się przeładował ale ciąg jest nadal

Obrazek

Jak narazie chyba odpuszczę sobie robienie tego otworu w przeplywomierzu bo choc na wysokich obrotach wartosci pewnie bylyby lepsze to na nizszych moze zaczac sie problem gdyz na standardowym juz sa i tak wysokie.

Co do cisnienia wstepnej pompki orientuje sie ktos jakie wartosci cisnienia uznawane sa za minimalne?.


Bardzo poprawny pomiar i zrzut zrobiony w dobrym momencie.
Widzimy chwilowe kontrolowane przeładowanie tak zwany "overboost"

Pisałem wiele razy o tym "pięknym zjawisku" tym razem przeklejka z UNITRONIKA
cytat.
"Co to jest overboost?

Overboost, jest to funkcja programu sterującego ECU powodująca chwilowy wzrost ciśnienia, doładowania ponad ograniczenia ustawione w programie.
Overboost powoduje chwilowy przyrost momentu obrotowego, odczuwany przez kierowcę, jako tak zwane „kopnięcie” po gwałtownym wciśnięciu pedału „gazu”. Po czasie ustalonym w programie regulacja ciśnienia przywraca stały parametr regulacyjny.
W praktyce wygląda to następująco:
Maksymalne ciśnienie doładowania w silniku VW TDI 130 ps to 1350 mb. Podczas gwałtownego przyspieszania ciśnienie jest zwiększane przez chwilę nawet do 1600 mb. W tym czasie podnosi się również dawka paliwa, w wyniku zmierzonego przez ECU większego przepływu powietrza. Efektem działania overboostu, jest więc chwilowy wzrost mocy jednostki napędowej."

napisali 1600milibarów ale bez atmosferycznego ciśnienia z atmosferycznym około 2,6 bara.

Z moich obserwacji przy diagnostyce ,w chwili tego zrzutu przy zmierzonym ciśnieniu w kolektorze 2,45 bara przepływka powinna zmierzyć ponad 1200 spokojnie !!

Twoja mierzyła mniej niż oczekiwał komp na podstawie programu, więc i mniej da paliwa.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: WLKP
Jutro zrobie testy z odpietym EGR podobno po odlaczeniu podnosi sie cisnienie w kolektorze sprawdze jak to wplywa na dynamike i wartosci w inpie.

Moze dobije przeplyw powyzej 1000 jednostek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 21:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
_RAZOR_ napisał(a):
Jutro zrobie testy z odpietym EGR podobno po odlaczeniu podnosi sie cisnienie w kolektorze sprawdze jak to wplywa na dynamike i wartosci w inpie.


Wartości mierzone na niskich i wolnych obrotach będą troszkę większe niż oczekiwane przez ECU na wyższych obrotach bez zmian.
Zatkanie EGR nie powoduje wzrostu ciśnienia w kolektorze i nie ma kompletnie znaczenia czy jest zatkany czy nie bo już przy 2000 obr jest dawno zamknięty.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 331 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL