BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 09:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 331 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 25 września 2010, 12:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 24
Posty: 666
Lokalizacja: Poland
mam takie pytanie. czy jesli odlacze przeplywomierz to auto powinno lepiej chodzic jesli jest uszkodzony?? dodam za to 320d 136 km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 25 września 2010, 15:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 119
Lokalizacja: Lubań
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
ja mialem uszkodzony i jak odpialem to auto jezdzilo tak samo. Po wymianie od razu dostalo kopa :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 25 września 2010, 23:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 24
Posty: 666
Lokalizacja: Poland
interlekutor napisał(a):
ja mialem uszkodzony i jak odpialem to auto jezdzilo tak samo. Po wymianie od razu dostalo kopa :D

no to juz mam odpowiedz ze przeplywka do wymiany:/
dzieki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 18 października 2010, 19:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
Nie chce Cie wprowadzac w blad, ale moze tak byc, ze kupisz nowa przeplywke i nic to nie da, u mnie tak bylo iz po odlaczeniu starej zero zmian, a i po podlaczeniu nowej oryginalnej trowniez zero zmian.

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 18 października 2010, 20:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 24
Posty: 666
Lokalizacja: Poland
juz problem rozwiazany :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 18 października 2010, 21:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 119
Lokalizacja: Lubań
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
xdave napisał(a):
juz problem rozwiazany :)


no to napisz co zrobiles


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 19 października 2010, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 19
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: 318Ci E46
Kod silnika: M43
taki mam pomysl. Skoro plytka odpada po rozebraniu przeplywki to moze wypalic dziure metalowym nagrzanym elementem w plastiku nad elementem, wyczyscic a potem przykelic jakis plastik. ale to wersja dla ludzi ktorzy juz maja nowa i moga sobie pozwolic na eksperymenty lub tacy ktorzy musza kupic i nie maja nic do stracenia;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 20 października 2010, 08:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e39 525tds
a orientuje sie ktos jak to jest z oryginalnym pierburgiem w e39 525tds '98 ?
mozna go jakos rozebrac, zrobic dziurke i czy to dziala?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 21 października 2010, 11:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 3
Moje BMW: '05 E90 320d 163km
Kod silnika: M47N2
koledzy kto pomoze?
na BC błąd increased emissions. po podłaczeniu pod INPE

Obrazek

i wartości przepływki

Obrazek

Dodam tylko, że po odpięciu przepływki na włączonym silniku żadnej reakcji. Nic się nie zmienia w pracy silnika. Natomiast gdy przepływka wpięta i błąd na kompie brak jakichkolwiek oznak. Typu falowanie brak mocy itp. Proszę o pomoc przed zakupem nowej przepływki.

Pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 21 października 2010, 13:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam ,albo twoja przepływka pokazuje bzdury albo masz cały czas tryb awaryjny.

Błąd egr i to co widać z ramki wskazuje że jest on cały czas zamknięty . Pomimo poleceń ecu i próby otwarcia w celu uzyskania zadanego parametru przepływu powietrza.
Ale jeśli przepływomierz kłamie....... to koło się zamyka , komp nie wie że przepływka kłamie zakłada że pomiar jest właściwy i stara się otworzyć zawór który jest otwarty.

Albo dolot spalin fizycznie zaślepiony , albo zawór się nie otwiera , albo przepływka kłamie.

Ja odłączył bym dolot przy EGR i sprawdził czy ten działa , otwiera się i zamyka. Sprawdził bym co pokarze przepływka po wyciągnięciu jej z tunelu pomiarowego, Bo 1648 to trochę sporo jak na wolne obroty I ta temperatura powietrza zasysanego większa niż cieczy chłodzącej. Na wolnych obrotach ............ to ciekawe z tym powietrzem.

Z twojej ramki wynika że sterownik zapodał maksymalny impuls zamknięcia turbiny w celu ograniczenia przepływu powietrza przez przepływkę i do tego otworzył maksymalnym impulsem zawór egr aby wpuścić maksymalnie dużo spalin . Niestety to nie przyniosło skutku bo pomiar masy powietrza był nadal zbyt wysoki czyli w granicach 510 a powinien być w granicach 280. W e46 oprócz zapisania błędu nie skutkuje to żadnym objawem . W DDE6 czy 7 może wymuszać tryb awaryjny który będzie przekładał się na podstawienie przez kompa własnych parametrów Temperatury zasysanego powietrza i przepływu masy.
Jednak głowy nie dam....... to jednak jest do sprawdzenia inpą

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 25 października 2010, 09:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 3
Moje BMW: '05 E90 320d 163km
Kod silnika: M47N2
Krzysiek dzięki za szeroki opis.... ale nie ogarniam tego co piszesz w pełni :)
czyli od czego zacząć. dodam, że EGR czyściłem i ręcznie wszystko w nim działało - troszeczkę nalotu było ale po wyczyszczeniu błyszczy się jak nowy i z lekkim oporem ale ręcznie się otwierał.
Może faktycznie EGR jest walnięty a nie tak jak przypuszczałem przepływka? tylko czemu odłączanie jej nic nie zmienia. postaram się dzisiaj zobaczyć co będzie jak wyjmę przepływkę z tunelu.
Podpowiedz co jeszcze sprawdzić... Dolot przy EGR? Które to? ;)

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 25 października 2010, 10:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
kamyk_k1 napisał(a):
z lekkim oporem ale ręcznie się otwierał.

Powinien ręcznie się otwierać z sporym oporem. Nie wiem jak tam u Ciebie bo albo egr masz otwierany przez elektryczny siłownik, albo klasycznie pod ciśnieniowo . Gdy upewnisz się że przepływka sprawna, szukaj usterki w elemencie wykonawczym powodującym otwieranie i zamykanie zaworu EGR.

Pozdrawiam Krzysiek.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 8 listopada 2010, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 530 d
Witam, mam problem z 3.0 D. A mianowicie, po odpaleniu silnik pracuje jak najbardziej normalnie, podczas jazdy normalnej ( spokojnej ) wszystko jest ok, problem zaczyna się w momencie włączenia S i pedał w podłogę, nawet na 500 metrów ( ciągnie ok jak powinna ) ale po tym przyspieszeniu kiedy schodzi na wolne obroty silnik trzepie, jak by chodził na 5 garach, w momencie wkręcenia go na 2 tys. obrotów zaczyna pracować normalnie ( zejście z powrotem na wolne i szarpie ) po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu , to samo , ale po zgaszeniu i odczekaniu powiedzmy 15 min, odpalamy i silniczek pracuje jak powinien , do momentu następnego S i pedał w podłogę. Czy ktoś spotkał się z takimi czarami, bo namyśl poszedł mi wtryski 1 z wtrysków jak by się zawieszał, czy co ?? :mur: Węże sprawdziłem i wymieniłem.Podłączyłem komputer pokazał błąd P0100 to znacz coś z przepływka. Po wymianie przepływki na orginalną bascha błąd pozostał ten sam. I co dalej, pomysły mi się kończą. Z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 10 listopada 2010, 00:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i/E46 318i
Kod silnika: M43B19/N42B20
Witam.
Ostatnio kolega zrobił mi odczyt parametrów bieżących pracy silnika programem INPA w moim BMW E46 `00r 1.9ccm M43, 118KM. Poszczególne parametry posiadają podane przedziały wartości jakie powinny być, u mnie niestety trzy z nich były po za dedykowanymi wartościami. Niestety nie wiem co to za parametry i co może być przyczyną ich za wysokich wartości, mechanik mówi że to przepływomież, proszę o pomoc.

1. Pulse duty factor i.s controler 1 - wartość w "%" tolerancja od -10 do 10- wartość odczytu około 32.75.
2. Load mg/As/Zyl- tolerancja od 0 do 7- wartość odczytu aż 126.00
3. ignition angle degree KW - wartość odczytu 17.25 tolerancja od -10 do 10

Problem się zaczyna jak dojeżdżam np. do świateł i wciskam sprzęgło obroty falują 500-1000obr/min po dwóch, trzech „falowaniach” stabilizują się i jest ok.

Wymieniony czujnik położenia wałka rozrzadu, odma + przewody, świece.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47n
Witam.
Z tego co mi się wydaje to mam podobny problem, jeżeli ktoś mógłby zobaczyć, proszę o pomoc, bo autko nie jeździ tak jak powinno a na wykresach poniżej wychodzi na przepływke...


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e51e642839d42f05.html


a może ktoś podpowiedzieć dlaczego przy przepływce z dziurą autko wolniej sie zbiera o 0,5 sek w przedziale 40-80 na 3-ce


Ostatnio edytowano 6 lutego 2011, 23:41 przez koroner77, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 2 lutego 2011, 09:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Ja wymieniając przepływke, zrobiłem dziurke w starej (dodam że miałem już tą z koncówką 468, czyli była wymieniana bo auto 320d M47 99r) i przepływka jakby odżyła... no ale coś mnie skusiło by cały czujnik rozebrać i zaczełem czyścić elektronike (płyki pomiarowe) acetonem i uszkodzilem do końca przepływke....

Wymieniłem na orginalną, aczkolwiek używaną z bosha (znajomy rozbił auto)
Odrazu było widać że samochód bardziej dynamiczny, zero turbo dziur, auto reaguje na gaz od najniższych obrotów, i turbo załancza się przy 1800 obr/min

nieprogramowałem nic... zakładałem ze poprzedni właścicel zrobił adaptacje, i faktycznie samochód byl dynamiczniejszy, taki jak oczekiwałem, wcześniej z uszkodzonym przepływomierzem znajomy objechał mnie golfem IV 1.9 tdi 130 konnym, po wymianie ciężko miał odczytać moją rejstracje :) mimo iż golf waży 300kg mniej.

Także jeżeli ktoś wymienia na przepływke o tych samych numerach to nietrzeba nic programować, natomiast jak się zmienia na nowsza/inny model to powinno się zaprogramować...

Mam tylko takie pytanie czytam z uwagą temat i widze że do swoich E46 dajecie albo przepłwke z końcówka 468 (taką jak w e46 polift) albo z końcówka 527 (?) czy macie jakieś doświadczenia która lepsza? która bardziej wydajną? czy poprostu niema znaczenia która się kupi do silnika 136konnego M47?
Pytam ponieważ na tej wymienionej przepływce zrobiłem 20 tys i czuje spadek mocy, także robie dziurke i w niedalekiej przyszłośći trzeba wymienić na nówke...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 6 lutego 2011, 21:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1251
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=54536
Witam ! Mistrzu Rogerze moje pytanie :) Silnik M52B20 . Przy dodawaniu gazu słychać jakby gdzieś ssało powietrze i od razu auto nie reaguje na szybkie wciśnięcie pedału gazu.Tak że nie mogę sobie "pogazować" na luzie bo te gazowanie działa z opóźnieniem ( w poprzednim M43b16 gazowałem i działało od razu) Gdy mam już auto na wyższych obrotach pedał gazu działa normalnie i auto ostro przyspiesza po naciśnięciu gazu. Mechanik stwierdził ze to chyba przepływomierz. Dodam że auto nie faluje i lata 230 km/h licznikowe.
Co to może być?

_________________
BMW - RADOŚĆ Z JAZDY !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 12 lutego 2011, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e39
Kod silnika: 3.0
witam
a ja mam takie pytanie
kolega podaje fotke jak powinien wygladac prawidlowy pomiar w sprawnym aucie

Obrazek

na zalaczonym zdjeciu widac to co oczekuje ECU i cisnienie w kolektorze

jezeli u mnie na 3 biegu przy obr 3500 ecu oczekuje 1600 i mierzy 1600
co jest nie tak ??
przeplywka OK
dodam tylko ze odkad 3 lata mam autko 3.0d 193KM nie byl czyszczony dolot powietza ani kolektor...czy moze to byc przez to ?
objawy sa nastepujace...auto slabo ciagnie od dolu...pozno reaguje na gaz
martwi mnie to doladowanie w kolektorze...
czy cos z czujnikiem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 12 lutego 2011, 18:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47/TU
Witam
Zrobiłem dziś opisywaną dziurkę i mam wrażenie że jest nieco gorzej, Tzn: przed dziurką przy wcisnieciu w podłogę, gdy silnik doszedł do okolo 1800 obr/min byl odczuwalny, gwaltowny przyrost mocy. Po dziurce dochodzi odczuwalnie do tej samej mocy ale zdecydowanie łagodniej. spotkał się ktos z czym takim?
w INPA wyglada to tak:

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/c4c ... 0b665.html

Na wolnych obrotach ECU oczekuje okolo 280 przeplywka zapodaje okolo !480-490. zastanawiam sie czy to tak zostawić czy wrocić do zakorkowanej przepływki :hyhy:
prosze o opinie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 13 lutego 2011, 00:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e39
Kod silnika: 3.0
Nemesh napisał(a):
Witam
...
Na wolnych obrotach ECU oczekuje okolo 280 przeplywka zapodaje okolo !480-490. zastanawiam sie czy to tak zostawić czy wrocić do zakorkowanej przepływki :hyhy:
prosze o opinie


ja mialem tak ale bez adaptacji przeplywki...na biegu jalowym ECU oczekuje od przeplywki 290 a przy zatkanym EGR wskazuje tyle co u ciebie, dodatkowo wywala blad przeplywki 256 air mass meter


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 331 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL