BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 2 lipca 2010, 08:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
250 - 400zł
Ja wszystko sobie robię przy aucie sam.
Ale te tuleje sobie odpuściłem.
W tej chwili auto stoi u mechanika - 300zł za wymianę.
Taniej bo ma specjalnie do tego dorobiony ściągacz.
UWAGA - te tuleje są olejowe !

To co znalazłem w sieci...
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... st15674171
I jeszcze takie coś.
http://www.thetoolacademy.com/product_d ... oductId=51

i takie
http://www.thetoolacademy.com/list_prod ... e&keyword=

Gdyby znać wymiary...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 19 lipca 2010, 10:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
muda44, a ktory mechanik ci to wymienia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 21 lipca 2010, 19:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
look4S
Odp. poszła na pW

Tak wyglądają w środku.

Obrazek

Obrazek

1 - to są wstawki plastikowe ograniczające przesuwanie sie ramy względem budy przy przyspieszaniu lub hamowaniu.

2 - aluminiowe przewężenie

3 - pierścień plastikowy

4 - poduszka gumowa

Jak widać tuleja ma pracować głównie góra - dół i tłumic niewielkie nierówności w tym zakresie.
Wstawki plastikowe ograniczają przesuwanie się tulei na boki.
Poduszka gumowa i ta część od strony talerzyka to elementy prowadzące góra/dół pracy poduszki.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 29 sierpnia 2010, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54
Wymieniałem u siebie nie tak dawno 4szt. sam. Różnica spora w prowadzeniu i komforcie.
Jest igła teraz, krążków nie zakładam na pewno...

_________________
Always in pressure...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 1 września 2010, 09:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Wiec tak, chce sprobowac z tymi krazkami. Tylko hmmm gdzie mozna kupic taka gume?W Castoramie moze byc??I czy guma moze byc ewentualnie ciensza?Np.2 lub 3 mm?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 1 września 2010, 10:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Mogą być cieńsze ale nie za cienkie bo się wycisną. Jak mają być 2mm to z twardej gumy. Poszukaj ze starych cienkich taśmociągów...
A swoją drogą ponownie nie polecam tych krążków jeżeli kupiłeś 5er dla jej klasy komfortu ...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 12 września 2010, 14:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: BMW e39
Kod silnika: M57 2002r
Mam znajomego mechanika pod Lublinem ktory wymienia cztery tuleje belki za 200zl.Jak ktos bedzie zainteresowany to mogę podac kontakt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 23 lipca 2011, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Odgrzebie kotleta...
Właśnie jestem po zabiegu z krążkami. Zrobiłem to tylko i wyłącznie dla sprawdzenia czy tuleje są do wymiany. Wsadziłem co prawda z przodu tyle samo krążków co do tyłu, i trochę się przekrzywiły co prawda ale po próbnej jeździe siedzą dobrze. Auto jest o niebo sztywniejsze i na swojej "trasie testowej" zauważyłem zanik pewnych dolegliwości auta sprzed zabiegu. Co prawda na dużych nierównościach klapa trochę się odzywa ale to już chyba kwestia ustawienia zamka lub dociągu.

Teraz spokojnie umawiam się na wymianę tulei do serwisu bmw (nie aso) i wiem, że mi nikt choroby mi nie wmówi, że mam do wymiany jeszcze inne części...a niestety nie jeden już próbował...lecz bez skutku.

ps. na nowo polubiłem swoje auto;)

ps2. nie polecam jazdy z "drutami" na dłuższą metę a jedynie dla sprawdzenia przyczyny tłuczenia.

ps3. mam wersję auta z zawiechą sp-sport i teraz jest dopiero sztywno ;)

ps4. przebieg auta to 315.000 km i tuleje oczywiście fabryczne ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 23 lipca 2011, 21:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Kup tuleje w serwisie.
Ostatnio jak pytałem to cena była jakoś 1200zł za 4 sztuki i można coś było stargować.
Dlaczego to już mi się nie chce kolejny raz wałkować.
Mam z pewnego źródła Lemfordery ze startymi nr BMW ale to nie jest to co w serwisie.
Przekonałem się o tym osobiście :kwasny:

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 25 lipca 2011, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
czyli lemfolder z inter cars to będzie shit? mam tam zniżki jakieś i zawsze kupowałem części zawiechy lema po dobrych cenach...
Przypomnij jak było u Ciebie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 26 lipca 2011, 15:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Z tymi co spotkałem się na rynku miały starte nr BMW.
W serwisie twierdzili że to są z jakiegoś powodu partie odrzucone przez BMW które trafiły na rynek.
Oczywiście partia nie oznacza że wszystkie będą miały inne parametry niż dopuszcza BMW.
Stwierdziłem że "co innego może powiedzieć serwis " i kupiłem Lemfordery z tymi startymi napisami.
Założyłem i przy okazji sprawdzania zawiechy stwierdzono że tuleje są za miękkie.
Obok stała podniesiona taka sama E39 w której nie tak dawno wymieniali w tym serwisie tuleje.
I przy rozpędzaniu się na obu podniesionych autach w moim widać było na oko że rama bardziej chodzi góra-dół.
Miałem w ręku tuleję tą z serwisu i swoją.
Moje nawet w rękach czuć było że są miękkie.
W mojej przez to że tuleje są miękkie czuć głuche puknięcie przy szybkiej zmianie biegów jak puszczam sprzęgło.
Myślałem ze po zimie trochę guma się zestarzeje i będą twardsze - nic z tego.

W serwisie nie dysponują przyrządem żeby mogli mi dać na piśmie że te tuleje są za miękkie.
Mam tylko wpis ze są nieoryginalne.
A sprzedawca nie uzna gwarancji bo tuleje są całe a nie udowodnię jak w przypadku powiedzmy amorów że nie spełnia swoich zadań do końca.
To tak w skrócie.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 1 października 2011, 19:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
muda44, lemforder nie moze sprzedawać cześci które produkujeogólnie na pierwszy montaż dla bmw i puszczacz takie same tzn z numerem w sklepach jako czesc zamienna za cene polowy tego. jak coś to kupuj normlanie w IC napewno bedą tańsze po jakich kolwiek zniżkach niz te z serwisu - a tam myślisz ze jakie kupisz ?? to samo tylko ze z numerem.
Wiem co mówie pracuje w ic i sam mam bmw i wiem co jest w pudełkach i co mozna dostac z serwisu. A jak ktoś woli przepłacić i mieć odczucie ze droższa rzecz z serwisu w tym przypadku wytrzyma dłużej to niech ma na zdrowie bo jak by nie było taka żecz nawet załozona w serwisie "ori" powiedzmy po jakimś czasie urzytkowania dajmy na to 6 miesiecy będzie odrzucona z powodu urzykowania i tyle i tak samo bedzie w kazdej hurtowni motoryzacyjnej.

cubus1, kup sobie jaka kolwiek czesc zawieszenie a bmw i jedz do ic i obejrzyj ze tam gdzie jest slad po szlifowaniu poprostu był nr bmw i tyle w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 1 października 2011, 21:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Nie zgodzę się z Tobą a zwłaszcza w tym konkretnym przypadku.

Po pierwsze jak na oko stwierdzisz że to to samo ?
Ja miałem obydwie w rękach i widziałem jak zachowują się ORI tuleje i te Lemfordery.
Druga sprawa jak udowodnisz w IC że tuleje nie zachowują się tak jak ORI ?
Jak to udowodnisz ?
Przecież będą całe.

Po drugie - ile tańsze są te z IC ?
W serwisie ORI ze zniżką to z 1000-1100zł
A w IC ? 700-800zł ?
Znam się trochę na mechanice i sam nawet nie podchodziłem do wymiany tych tulei , tylko byłem u mechanika który ma specjalny ściągacz tylko do tego.
Zapłaciłem 300zł
Więc wychodzi minimum 1000zł.

Po trzecie - załóżmy że zerwie się tuleja , albo nie będzie działać prawidłowo i co ?
W serwisie jedziesz z reklamacją , siedzisz na kanapie , pijesz kawkę i nic nie płacisz.
To samo dotyczy tarcz które są zmorą tego modelu.
Miałem ATE - 2 tygodnie
Zimmermany - 2 miesiące
ORI - z miesiąc . Założyłem sam.
Po miesiacy ponownie drgania .
Serwis pomierzył i wymienił gratis na kolejny kpl.
Z gwarancją i spokojem.
A udowodnij - zareklamuj innym sposobem tarcze.
Powodzenia.

Co innego drążki , wahacze - coś co można samemu i tanio wymienić.
Tu można ryzykować.



Do chwili obecnej moje tuleje nie stwardniały i czuć że chodzą miękko.

Ps.
A ja pracuje przy produkcji silników VW i jak przyjdzie partia w której jakieś części są wadliwe - zostają odsyłane do producenta.
A on co ?
Wyrzuca je ?

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 09:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 140
Moje BMW: E39 530
Kod silnika: M57D
Może ktoś robił to sam ??
Czasem fajnie podłubać przy swojej buni :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 10:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
slawek26 napisał(a):
Może ktoś robił to sam ??
Czasem fajnie podłubać przy swojej buni :D


Tak - robili.
Wiertarki , grzanie palnikiem i takie tam.
Co ODRADZAM
Obok jest zbiornik z paliwem a cała konstrukcja jest z aluminium.
Tylko ściągacz.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 13:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 140
Moje BMW: E39 530
Kod silnika: M57D
Oglądałem ściągacz na allegro i mam zamiar sobie dorobić taki .
Miałeś jakieś problemy poza wyciągnięciem starych tulejek ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 14:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Wyżej napisałem ze akurat te tuleje to wymieniał mi mechanik który miał ściągacz i wprawę .
A nie problem zerwać taką tuleję przy nieodpowiednim wciskaniu.
W tym przypadku te ( chyba ) 300zł warto dać .

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 14:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 140
Moje BMW: E39 530
Kod silnika: M57D
pod warunkiem że masz dobrego magika . Ja niestety tego nie mogę powiedzieć :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 5 stycznia 2013, 15:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Jeżeli jest tak jak muda44 napisał, że tuleje są olejowe, to fakt różnicy twardości będzie wynikał z mniejszej ilości oleju w środku tulei. Sprawdzić by to można było mając jeszcze raz takie tuleje i je zważyć. Z pudełka lemfordera była by lżejsza i dlatego kontrola jakości ją odrzuciła jako część ori BMW. I tu może być racją, że lepiej kupić w serwisie ori zapakowaną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] touring naprawa tylniej belki - tuleje
PostNapisane: 5 stycznia 2013, 16:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: lubuskie
Myśle, ze ilosc oleju w tulei ma z pewnosca duzo do gadania ale chyba najwieecej do gadania ma tu miekkosc gumy. Twardsza bedzie dluzej wytrzymywać ale na wiekszych dziurach bedzie mogla tłuc budą a miekka bedzie szybciej sie zużywała. Ja sie przekonałem, że nie ma co oszczędzać i najlepiej jest brać czesci z serwisu albo ze sklepu gdzie prowadza ORI. Tuleje Lemfordera tylnej belki mimo ze tej samej firmy sa pchane podczas 1 montazu nigdy nie beda tymi samymi ( mowa o niebieskim pudelku LEMFORDERA kontra oryginalne pudelko BMW part no... ) To samo mozna wnioskowac z innymi czesciami chociazby tarcze. Wiadomo ze ATE robi heble wiec po co sie irytować sprzedawanym na allegro badziewiem ATE jak mozna kupic a nawet trzeba oryginalne BMW dyski i cieszyc sie nie bijacymi tarczami jak co najwazniejsze jakościa.

_________________
summer meet :D http://youtube.com/watch?v=EO9NE68O-Go


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL