BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 29 listopada 2014, 07:03


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] [e38] [e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 22:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 2882
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
"Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.
O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju."
Cytat z http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html

Jako że nadszedł czas na wymianę odmy w moim m52b20, nie mogąc odnaleźć poradnika wymiany powyższego postanowiłem wykonać tę czynność samodzielnie podpierając się tym wątkiem: http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=263731

Więc potrzebujemy:
Przewód gumowy 11 15 1 740 393
Rurkę wentylacyjną nr. części BMW: 11 15 1 703 775
Tulejkę 13 41 1 733 217
Zawór "odmę" 11 15 1 703 484

Obrazek

Za cały zestaw zapłaciłem 328 złotych.

Z narzędzi potrzebne nam będą:
Klucze nr. 10, grzechotka z przedłużką nr. 13, Płaski śrubokręt, kluczyk nr 6.

Czas jaki był mi potrzebny na spokojne wykonanie prac to 1,5 godziny.

Na dobry początek musimy:
1. Odłączyć dolot powietrza do puszki filtra powietrza (czerwone koło),
2. Odłączyć wtyczkę czujnika masy powietrza, zdjęcie go z z zaczepów (zielone kółka),
3. Odkręcić opaskę mocującą gumę dolotu do przepustnicy, wyciągnąć wąż oznaczony wykrzyknikiem, wchodzi w gumę od spodu. Wyjąć przepływomierz wraz z przewodem,
4. Odkręcić puszkę filtra powietrza 2 x klucz numer 10 i wyciągnąć (zielone kółka)
5. Zdemontować przewód chłodzenia alternatora, górna część jest wciskana, natomiast dolna, bliżej alternatora jest skręcona za pomocą opaski, odkręcamy i zdejmujemy (fioletowe kółko).

Obrazek

6. Po wyciągnięciu elementów chłodzenia i dolotu należy zaślepić otwór chłodzenia alternatora i wężyk idący z gumy przepływomierza za pomocą szmat. Nie chcemy aby nam coś tam wpadło :)

Obrazek

7. Możemy zdjąć przewód idący z pokrywy zaworów do "odmy". Zasada jego zdjęcia nie jest skomplikowana, należy ścisnąć zatrzask na końcu przewodu i zsunąć go:

Obrazek

8. Teraz możemy zająć się elementem podpierającym kolektor dolotowy, śruby oznaczone niebieskimi kółkami, jedna na bloku (klucz nr. 13 - utrudniony dostęp), druga od spodu na kolektorze (klucz nr. 10). Po odkręceniu możemy wyjąć wtyczkę sterowania Vanosa która ułatwi nam odrobinę dostęp (turkusowe koło).

Obrazek

9. Możemy przystąpić do odkręcenia samej odmy, która zamocowana jest za pomocą trzech śrub nr 10. ukrytych za przewodami wychodzącymi z przepustnicy (czerwone koło).

Obrazek

Dokładniej trzy zaznaczone na zielono:

Obrazek

10. Po odkręceniu wysuwamy "odmę" z kolektora i usuwamy przewód idący w dół do bagnetu.

Obrazek

Otrzymamy coś takiego:

Obrazek

11. Teraz pora założyć nowy gumowy wężyk idący do bagnetu oraz tulejkę gumową na "odmę", którą zakładamy, dokładnie dociskając do kolektora, następnie możemy nasunąć wężyk na miejsce przy bagnecie.
12. Jedyne co pozostaje to przykręcić odmę trzema śrubkami, założyć podpórkę kolektora, podłączyć wtyczkę, założyć rurkę wentylacyjną od odmy do pokrywy zaworów, założyć chłodzenie alternatora, złożyć dolot i zobaczyć czy zmieni nam się zużycie oleju :hurra:

Powodzenia.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 9 kwietnia 2010, 09:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 680
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46 & E39
Kod silnika: M52TUB25,M54B22
Jesteś wielki :hurra: Tego właśnie szukałem do konkretnie identycznego silnika, ba! Nawet auto tego samego koloru ;) Powiedz jeszcze, jak wygląda kwestia zużycia oleju przed i po (chętnie jeszcze na jakim oleju?)?
:piwo:

_________________
Obrazek

e///M-tuzjasta :)

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 9 kwietnia 2010, 16:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 2882
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Po dzisiejszych oględzinach starej odmy:

Tulejka zrobiła się bardziej plastikowa niż gumowa:

Obrazek

Odma zalepiona, ale drożna:

Obrazek

Membrana także utraciła wiele ze swojej elastyczności:

Obrazek

Wężyk górny przy próbie wygięcia pękł, w środku osad suchy, obszczypujący:

Obrazek

W wężu gumowym przy bagnecie znajdowało się masełko, na zdjęciu nie widoczne. W niej delikatnie, bardzo delikatnie wilgotno.

Obrazek

Marky napisał(a):
Powiedz jeszcze, jak wygląda kwestia zużycia oleju przed i po (chętnie jeszcze na jakim oleju?)?


Nie przejechałem za dużo jak do tej pory, bo wczoraj dokonałem tej operacji :)
Do tej pory auto spalało około 0,4 litra oleju na 1000 kilometrów, motul 6100 10w40.
Napisze jaki był efekt jak zrobię ~1000 klocków.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 21 maja 2010, 08:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 680
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46 & E39
Kod silnika: M52TUB25,M54B22
I jak kolego efekty? Dała coś wymiana? :hyhy:

_________________
Obrazek

e///M-tuzjasta :)

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 24 maja 2010, 16:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 13
Moje BMW: e46 316 1.9
Czy odma może powodować zapalanie się żółtej kontrolki( pogorszenia jakości spalin) w silniku benzynowym?

_________________
Kupię fejs do diagnozy bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 28 maja 2010, 19:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 35
Posty: 93
Lokalizacja: Rawicz
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Przydał by sie taki schamacik jak wymienić odmę w e46, mam też odmę do wymiany spedziłęm juz kilkanście godzin na przesledzeniu tematów i nigdzie nie mogę znaleźć instukcji a niechcę nieczego spaprać. W moim M52 jest troszkę inna odma i naprawdę ciężko mi ją zlokalizować a tymbardziej odkręcić. Dzwoniłem do znajomego co już to ponoć robił i na wyjętyjm sielniku zejęło mu to ok 4 godzin. Więc jestem przerażony.

_________________
jeszcze nie całe 3-mce...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 31 maja 2010, 06:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 581
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e46 trumenvagon
Kod silnika: spacerówka
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=130181&p=1661879#p1661879
a wie ktoś gdzie jest odma w e46 1.9 benz?? m43 mogłby mi pokazać na real oem albo jakoś wytłumaczyć? bo chciałbym sobie to jakoś wyczyścić ale nie wiem gdzie to jest :wstyd: pomoże ktos? :zawstydzony:

_________________
BYŁA E46 JEST E34...a za rok E30 będzie wozić moje litery cztery...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 13 lipca 2010, 21:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 126
Lokalizacja: lubelskie, Biłgoraj
Moje BMW: 523iA
Kod silnika: M52B25
i co cyknąłeś już te 1000 klocków??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 14 lipca 2010, 18:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 2882
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
PrzemoBe napisał(a):
i co cyknąłeś już te 1000 klocków??

Nawet dużo więcej ;) niestety wynik tej operacji nie jest pozytywny, spalanie oleju znacząco nie spadło, do wymiany mam uszczelniacze zaworowe.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 7 września 2010, 15:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 26
Posty: 51
Lokalizacja: WrocÂław
Moje BMW: e36
co ile wymienić odme ? czy po zakupie auta należy wymienić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 7 września 2010, 16:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 2882
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
W m52 wymiana przypada co ~100.000 kilometrów, ekonom, masz jakieś niepokojące objawy?

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 8 września 2010, 10:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 26
Posty: 51
Lokalizacja: WrocÂław
Moje BMW: e36
Jedynym niepokojącym objawem dla mnie jest poprzedni właściciel. Wycieków żadnych nie stwierdziłem. Przebieg na szafie to około 180 tyś. Czy przy zakupie auta powinno się obowiązkowo odmę wymienić ? Szukałem procedury co wymienić zaraz po zakupie i nic konkrentego nie znalazłem. Póki co wymieniłem filtry wszystkie + olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 24 września 2010, 23:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 2365
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E36 czystafefnascie
Kod silnika: m52b28 &m62tub44
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=74629 &
viewtopic.php?f=6&t=97253
Ja polecam naprawde wymienic to talatajstwo. U mnie ten plastikowy wezyk (7) byl doslownie zaczopowany. Olej sobie pokapywal a Buni po dodaniu gazu zostawiala radosne chmury dymu.

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek
Forum fotograficzne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 6 października 2010, 14:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Lokalizacja: HajnĂłwka
Też się przybieram do zmiany odmy (tzn. czekam na kasę). Tylko mam jeszcze takie kontrolne pytanie, ponieważ kolega jurexxx ma silnik taki sam jak mój. Żadnych aż tak bardzo niepokojących objawów moja bunia nie ma. Ale od czasu zakupu auta (ok. 2 lat tamu) nurtują mnie wciąż dwie rzeczy. Jedna to np. to, że przy raptownym dodaniu gazu na obrotach jałowych silnik na chwilkę (dosłownie na chwilkę) tak jakby się przytyka, a potem dopiero się wkręca, a druga sprawa to, że gdy odkręcę korek od oleju silnikiem zaczyna telepać, a czasem nawet gaśnie. Tak samo jest jak wyciągnę bagnet, słychać wtedy taki bulgot. Stawiam, że wymiana odmy coś da...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 6 października 2010, 15:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 60
Lokalizacja: KrakĂłw
w m52b28 telepanie po rozszczelnieniu silnika poprzez korek lub bagnet to normalny prawidłowy objaw i swiadczy o prawidłowym działaniu odmy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 6 października 2010, 15:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Lokalizacja: HajnĂłwka
U mnie troszkę mniejszy jest motorek M52b20 :kwasny: . Kolego ww296 masz taki sam silnik? Jak to u Ciebie wygląda? Jak jest z obrotami, czy taki chwilowe przytykanie się przy raptownym dodawaniu gazu to też zdrowy objaw w m52?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 6 października 2010, 19:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 60
Lokalizacja: KrakĂłw
MAM M52b28 w e36 zresztą do sprzedania. obroty spadły po zamontowania kolektroa z M50 do około 700 -z 750. Efekt przytykania wystepuje tylko wtedy kiedy podczas ruszania zadławię silnik do obrotów mniejszych niz wolne czyli ponizej 700. ten efekt nie wystepował na seryjnym kolektorze. Oleju nie bierze, nie dymi seryjne katalizatory w pełni sprawne (na analizatorze) ciekawostka -minimalne spalnie na trasie ponad 100 km - 6,2 l !! jeśli silnik ma ponad 700 obrotów nagłe wcisniecie gazu powoduje natychmiastowe przyspioeszenie bez zawachania - duże lepza reakcja na gaz niz przy seryjnym kolektorze i o niebo lepsza niz w M54b30 gdzie jest elektroniczny gaz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 6 października 2010, 20:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Lokalizacja: HajnĂłwka
Fajna sprawa taki 2.8 silniczek! ;) Może wymyślam tylko, że mi chodziło o coś takiego jak samochód stoi na luzie, silnik pracuje i jak wciskam gaz to przed wkręceniem się na obroty jest takie śmieszne przytkanie. O coś takiego jak to http://www.youtube.com/watch?v=iYh3VZ2ysgQ, a dokładnie 1:30.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 15 listopada 2010, 22:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 13
Moje BMW: -e46
Kod silnika: -m54b25
Ponawiam pytanie

bmwmajster napisał(a):
Czy odma może powodować zapalanie się żółtej kontrolki( pogorszenia jakości spalin) w silniku benzynowym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36][e38][e39] Wymiana odmy w silnikach m52
PostNapisane: 4 lutego 2011, 12:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 22
Posty: 69
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57
mam pytanie
kupilem swoja 330d turas w maju od tego czasu do dzis zrobilem jakos 23tys.km wymienialem 2razy olej+filtry choc nigdy odmy moze to być przyczyna tego ze na wolnych obrotach jak stoje na biegu jałowym(automat)obroty delikatnie skacza? słychac nawet dosc glosno poza tym jak wylacze klimatronik sam nawiew obroty spadaja jak wlacze to ida ciut wyzej? tak ma byc czy łapie jakies lewe powietrze
pozdro i dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL