BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wymiana podpory wału
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 22:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 100
Lokalizacja: Łódz/Sieradz
Moje BMW: e36 316i sedan
Kod silnika: M40
Witam
Kilka dni temu wymieniłem podporę wału w moim e36 silnik 1,6 ale to bez znaczenia

opis:

Koniecznie oznaczyć wał markerem lub korektorem.Jak tego nie zrobisz a rozkręcisz,rozpołowisz go i złożysz to będzie bić .. wał jest idealnie wyważony więc to jest ważne

1. kanał,podnośnik lub kobyłki ważne by mieś swobodne ruchy pod autem (ja akurat musiałem leżeć na plecach więc nie polecam ale jeśli nie ma się warunków to trzeba sobie radzić)
2.Poluzować wydech lub zdemontować (zależy jakie tłumiki siedzą pod spodem)
3.zdemontować osłonę termiczną
4.odkręcić 3 sruby (z 6 widocznych) przy połączeniu skrzyni z wałem.. takie jakby koło oblane gumą z 6 śrubami .. śruby z nakrętkami widocznymi od strony tylnych kół
5.poluzować nakrętki na podporze (2szt)
6.Odkręcić 4 śruby łączące wał z mostem (postarać się chociaż 3szt wybić , siedzą one na frezie i w palcach nie wyjdą ze swoich miejsc)
7.odkręcić całkowicie nakrętki trzymające podporę (drugą ręką asekurować wał by nie spadł na głowę)
8.uważając na czaszkę wysunąć wał do tyłu i gotowe
9.odkręcić śrubę łączącą (taka duża nakrętka przed podporą duża bo na klucz 43-44 jeśli się nie mylę
10.po odkręceniu rozdzielić obie części wału
11.Zdjąć zabezpieczenie przy łożysku (pierścień segera jeśli się nie mylę)
12.Zbić podporę (uderzać w łożysko tak by siła rozkładała się równomiernie czyli raz z jednej strony a raz z drugiej czyli po przeciwnej)
13.założyć nową podporę nabijając ją delikatnie.. użyj oleju by zmniejszyć tarcie
14.założyć zabezpieczenie ,założyć nakrętkę i ten plastyk na frez
15.skręcić obie części i zamontować
16.skręcić wszystko jak było
17. Przejechać się by poczuć różnicę
18.Jeśli jest ok :ok: to ODBLOKOWAĆ ZIMNY BROWAR

Pozdrawiam .. piszcie jak wam poszło lub poprawcie mnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 wymiana podpory wału
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 21:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
czy w E46 jest podobnie? Jakie miałeś symptomy zużytej podpory?

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 wymiana podpory wału
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 15:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 100
Lokalizacja: Łódz/Sieradz
Moje BMW: e36 316i sedan
Kod silnika: M40
Nie chcę w błąd wprowadzać ale myślę ,że raczej podobnie..

Podporę sprawdź tak:

Odpal auto oraz zaciągnij ręczny ,wrzuć jedynkę i próbuj ruszyć tak kilka razy .
Ruszaj tak aby szarpać autem .. można wrzucić wsteczny jak coś i też tak szarpać.
Jak będzie strzelać coś pod autem to Podpora do wymiany ewentualnie przegub może strzelać ale podporę masz po środku auta więc raczej będziesz wiedzieć z czego ten hałas.

Ja tak sprawdziłem ..

Symptomy to pukanie przy ruszaniu ,zwalnianiu wtedy gdy największe przeciążenia idą na wał.
Podpora hałasowała podobnie jakby był uszkodzony przegub..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 wymiana podpory wału
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 16:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
emcio, a czy stuki były te z np jak przyspieszałeś na 1 i wciskałeś sprzęgło i potem zapinałeś 2 to też stuk przy puszczeniu? a w środku słychać że to gdzieś na środku czy bardziej z tyłu?

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 wymiana podpory wału
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 16:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Uszkodzona podpora wału może mieć związek z wyczuwalnym szarpaniem przy zmianie biegu?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 wymiana podpory wału
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 21:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 100
Lokalizacja: Łódz/Sieradz
Moje BMW: e36 316i sedan
Kod silnika: M40
nie czułem szarpania przy ruszaniu tylko hałas ,stukanie,strzelanie,pukanie,metaliczny dzwięk lub jak kto woli napier......

1,2 stukało ale przy ostrym sprincie lecz podczas zmiany,wciśnięte sprzęgło to nie hałasowało.. dopiero jak było naprężenie wału to ostro potrafiło dokuczać ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 wymiana podpory wału
PostNapisane: 14 czerwca 2010, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 58
Lokalizacja: Horsens/Dania-Żywiec/Polska
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
w mojej e46 wał ma dwie podpory :kwasny: ... przednia (nr 7) i tylnia (nr 14) przy dyferencjale. nie moge sobie poradzic z rozbiciem walu przy tylniej podporze, macie moze jakas rade jak to ugrysc? odkrecilem srube nr 19 i zrobilem znaki na wale. przednia podpora tak samo jak w e36 poszla latwo wg instrukcji :padam: dodam jeszcze ze w mojej buni sa stuki przy dynamicznym ruszaniu z 1 biegu i wycie podczas jazdy. gumowy lacznik byl dobry ale i tak go wymienie jak juz tutaj jestem a lozysko tylniej podpory odkleilo sie od gumy i to wlasnie chyba jest przyczyna stukow i buczenia.
Obrazek

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 wymiana podpory wału
PostNapisane: 15 czerwca 2010, 07:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 100
Lokalizacja: Łódz/Sieradz
Moje BMW: e36 316i sedan
Kod silnika: M40
emcio napisał(a):
a lozysko tylniej podpory odkleilo sie od gumy i to wlasnie chyba jest przyczyna stukow i buczenia


zapewne tak.. moja podpora była jak nowa tylko brudna ale jak się łożyskiem zakręciło to czuło się takie jakby chrobotanie ale ledwo wyczuwalne lecz podczas jazdy gdy poszło w ruch i dostawało naprężenia to strzelało identycznie jak mocno uszkodzony przegub. Ciesze się ,że moja instrukcja komuś się przydała.Co do tej drugiej części to nie wiem kolego jak ci pomóc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 wymiana podpory wału
PostNapisane: 2 lipca 2010, 01:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 78
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: e39 540i
a w e39 to jak z ta podporą? tak samo czy inaczej ? jak sie nigdy tego nie robiło to lepiej udac się do mechanika czy walczyć samemu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 wymiana podpory wału
PostNapisane: 2 lipca 2010, 21:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
U mnie też coś stuka dość mocno przy próbie gwałtownego ruszenia na ręcznym i podczas zmian biegów (od jakiegoś czasu zaczyna się to nasilać). Auto potrafi też wpadać w lekkie wibracje podczas jazdy na niskich obrotach tj. 1200-1800.
Zna ktoś jakieś dobre patenty żeby sprawdzić i definitywnie wyeliminować dyfer i przeguby jako przyczynę wyżej wymienionych dolegliwości? :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana podpory wału
PostNapisane: 14 lipca 2010, 16:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Ja tez bede wymienial podpory,wymienie odrazu obie orginalne .Jak jade na 1 to stuka a na wyzszych biegach szumi ,diagnoza podpora.Moje pytanie czy jest to pracochlonne i trudne ile mi to zajmie czasu z czym moge miec klopot?

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana podpory wału
PostNapisane: 14 lipca 2010, 16:46 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
emcio napisał(a):
Witam
Kilka dni temu wymieniłem podporę wału w moim e36 silnik 1,6 ale to bez znaczenia

opis:

Koniecznie oznaczyć wał markerem lub korektorem.Jak tego nie zrobisz a rozkręcisz,rozpołowisz go i złożysz to będzie bić .. wał jest idealnie wyważony więc to jest ważne

1. kanał,podnośnik lub kobyłki ważne by mieś swobodne ruchy pod autem (ja akurat musiałem leżeć na plecach więc nie polecam ale jeśli nie ma się warunków to trzeba sobie radzić)
2.Poluzować wydech lub zdemontować (zależy jakie tłumiki siedzą pod spodem)
3.zdemontować osłonę termiczną
4.odkręcić 3 sruby (z 6 widocznych) przy połączeniu skrzyni z wałem.. takie jakby koło oblane gumą z 6 śrubami .. śruby z nakrętkami widocznymi od strony tylnych kół
5.poluzować nakrętki na podporze (2szt)
6.Odkręcić 4 śruby łączące wał z mostem (postarać się chociaż 3szt wybić , siedzą one na frezie i w palcach nie wyjdą ze swoich miejsc)
7.odkręcić całkowicie nakrętki trzymające podporę (drugą ręką asekurować wał by nie spadł na głowę)
8.uważając na czaszkę wysunąć wał do tyłu i gotowe
9.odkręcić śrubę łączącą (taka duża nakrętka przed podporą duża bo na klucz 43-44 jeśli się nie mylę
10.po odkręceniu rozdzielić obie części wału
11.Zdjąć zabezpieczenie przy łożysku (pierścień segera jeśli się nie mylę)
12.Zbić podporę (uderzać w łożysko tak by siła rozkładała się równomiernie czyli raz z jednej strony a raz z drugiej czyli po przeciwnej)
13.założyć nową podporę nabijając ją delikatnie.. użyj oleju by zmniejszyć tarcie
14.założyć zabezpieczenie ,założyć nakrętkę i ten plastyk na frez
15.skręcić obie części i zamontować
16.skręcić wszystko jak było
17. Przejechać się by poczuć różnicę
18.Jeśli jest ok :ok: to ODBLOKOWAĆ ZIMNY BROWAR

Pozdrawiam .. piszcie jak wam poszło lub poprawcie mnie

Wszystko fajnie, ale pomyliłeś kolejność, pkt. 18 powinien być jako pierwszy tj. ODBLOKOWAĆ ZIMNY BROWAR i od razu robota lepiej pójdzie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana podpory wału
PostNapisane: 16 września 2010, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 53
Moje BMW: 320ci
emcio napisał(a):
Witam
Kilka dni temu wymieniłem podporę wału w moim e36 silnik 1,6 ale to bez znaczenia

opis:

Koniecznie oznaczyć wał markerem lub korektorem.Jak tego nie zrobisz a rozkręcisz,rozpołowisz go i złożysz to będzie bić .. wał jest idealnie wyważony więc to jest ważne

1. kanał,podnośnik lub kobyłki ważne by mieś swobodne ruchy pod autem (ja akurat musiałem leżeć na plecach więc nie polecam ale jeśli nie ma się warunków to trzeba sobie radzić)
2.Poluzować wydech lub zdemontować (zależy jakie tłumiki siedzą pod spodem)
3.zdemontować osłonę termiczną
4.odkręcić 3 sruby (z 6 widocznych) przy połączeniu skrzyni z wałem.. takie jakby koło oblane gumą z 6 śrubami .. śruby z nakrętkami widocznymi od strony tylnych kół
5.poluzować nakrętki na podporze (2szt)
6.Odkręcić 4 śruby łączące wał z mostem (postarać się chociaż 3szt wybić , siedzą one na frezie i w palcach nie wyjdą ze swoich miejsc)
7.odkręcić całkowicie nakrętki trzymające podporę (drugą ręką asekurować wał by nie spadł na głowę)
8.uważając na czaszkę wysunąć wał do tyłu i gotowe
9.odkręcić śrubę łączącą (taka duża nakrętka przed podporą duża bo na klucz 43-44 jeśli się nie mylę
10.po odkręceniu rozdzielić obie części wału
11.Zdjąć zabezpieczenie przy łożysku (pierścień segera jeśli się nie mylę)
12.Zbić podporę (uderzać w łożysko tak by siła rozkładała się równomiernie czyli raz z jednej strony a raz z drugiej czyli po przeciwnej)
13.założyć nową podporę nabijając ją delikatnie.. użyj oleju by zmniejszyć tarcie
14.założyć zabezpieczenie ,założyć nakrętkę i ten plastyk na frez
15.skręcić obie części i zamontować
16.skręcić wszystko jak było
17. Przejechać się by poczuć różnicę
18.Jeśli jest ok :ok: to ODBLOKOWAĆ ZIMNY BROWAR

Pozdrawiam .. piszcie jak wam poszło lub poprawcie mnie



Witam, wracając do starego tematu, wał oznaczyć po ściągnięciu przed rozpołowieniem??
Przy skręcaniu używałeś klucza dynamometrycznego ??
Trzeba użyć nowych śrubek, nakrętek itp. czy stare się nadadzą??
Zapraszam do tematu: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=78644&p=900465#p900465

_________________
Obrazek
////////////////////////////// PURE POWER /////////// ////////////////////////////// M POWER///////////////////


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana podpory wału
PostNapisane: 25 marca 2012, 12:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2969
Lokalizacja: Warszawa/RAJ
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=320
Przy ostrym starcie, gdy kończy się jedynka, wpinam dwójkę to coś strasznie głośno stuka pod podłokietnikiem (przy ręcznym). Czyżby to podpora wału? Dzieje się to gdy koła "boksują".

_________________
Jadę nisko o progi trę miską !!
https://www.facebook.com/JadeNiskoOProgiTreMiska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana podpory wału
PostNapisane: 26 marca 2012, 20:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
artim32 napisał(a):
Przy ostrym starcie, gdy kończy się jedynka, wpinam dwójkę to coś strasznie głośno stuka pod podłokietnikiem (przy ręcznym). Czyżby to podpora wału? Dzieje się to gdy koła "boksują".

Moze to byc podpora albo luz na krzyzaku walu.

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana podpory wału
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 16:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 362
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Garaż: Na działce :)
Panowie tam na łączniku elastycznym jak jest śruba, nakrętka i takie koło czy to jest razem z nakrętka czy to jakieś zabezpieczenie? bo próbowałem odkręcić ale nie dałem rady a nie chciałem ukręcić

_________________
Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu, bokiem nieliczni…



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana podpory wału
PostNapisane: 4 września 2012, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
Przy łączniku elastycznym powinieneś mieć kolego śruby z nakrętkami i nic więcej. Nakrętki są zakończone metalowym walcem o milimetrowej szerokość, jest to miejsce zaprasowania nakrętek zabezpieczające je przed samo odkręcaniem.

Panowie przy okazji wyjmowania skrzyni mam spuszczony wał i okazuje się że na podporze mam luz tzn. podpora rusza się na boki, i to nie są ruchy na elemencie gumowym tylko tak jakby na łożysku, czy tak powinno być, bo coś mi się wydaje że raczej nie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana podpory wału
PostNapisane: 2 sierpnia 2017, 09:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57T2
Witam!
Mam taki dziwny objaw i zastanawiam się czy przypadkiem nie mam uszkodzonej podpory albo łącznika elastycznego...a mianowicie przy zmianie biegów samochód tak jakby drzal(W momencie kiedy wcisne sprzeglo)...takie same efekty są przy jeździe na wrzuconym biegu jalowym..na wyższym biegu ale na niższych obrotach i w momencie pedału w podloge sluchac takie dudnienie...poduszki pod silnikiem wymienione..sprzeglo i dwumas tez...doradzcie czego szukać..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL