BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 11:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Problemy z silnikiem M40-nie wchodzi na obr,osłabienie
PostNapisane: 5 kwietnia 2006, 16:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W związku z licznymi problemami z silnikiem M40...
Montowane w BMW E30, E34 i E36 do połowy 1993 roku.
Przed przeczytaniem sprawdź jaki masz silnik.

Jeżeli nie wkręca Ci się Twoje ukochane M40 na obroty, zarówno na gazie jak i na benzynie to jest wątek dla Ciebie.
1) Przy obciążonym silniku odczuwasz silne zmulenie
2) Powyżej pewnych obrotów auto Ci nie chce się wkręcić (np 3500, 4000, 5000)
3) Przy zasilaniu LPG, zaraz po złapaniu zmułki strzela Ci w kolektor ssący.

Masz tego dosyć?! Wcale się nie dziwię. Czytaj dalej

Przyczyny mogą być następujące:
1) Zużyte dźwignie zaworowe
2) Zużyte popychacze hydrauliczne
3) Zużyte krzywki na wałku rozrządu
4) Pęknięta sprężyna zaworowa - rzadko się zdarza ale jest możliwe.

Skutkiem tych rzeczy jest zaniedbanie olejowe, słabe smarowanie powoduje uszkadzanie się popychaczy hydraulicznych (skutkiem czego jest zużywanie się dźwigni oraz wałka), zużywanie dźwigni zaworowych i wyszczerbianie się krzywek na wałku rozrządu.

Silnik M40 tak jak jest w instrukcji napisane wymaga oleju w pełni syntetycznego klasy 5W40.
Jeżeli samochód jeździł na oleju mineralnym lub półsyntetycznym w silniku na skutek mniejszej 'zmywalności' oleju powstaje nagar, który może zapchać wąskie kanaliki popychaczy hydraulicznych i wtedy następuje reakcja łańcuchowa...

Co zrobić żeby sprawdzić który popychacz lub dźwignia chodzi źle?
1) Włączyć samochód i rozgrzać silnik, przełączyć na zasilanie benzynowe
2) Stojąc w miejscu wcisnąć gaz do odcięcia i z 2-3 sekundy potrzymać.
3) Wyłączyć szybko silnik
4) Szybko wykręcić świece
5) Świece które będą czarne będą oznaczać że na danym cylindrze jest źle spalana mieszanka na skutek nieprawidłowych czasów otwarcia zaworów tego cylindra - > uszkodzony popychacz, dźwignia, krzywka lub te 3 rzeczy.

Ta metoda była w moim przypadku skuteczna.

Jak optycznie poznać czy jest wadliwy popychacz?
1) Rozlatuje się
2) Na popychaczu, zaraz od jego główką jest taki 'kapsel'. Jeżeli z którejś strony on minimalnie odchodzi jakby coś go 'rozsadziło' (zaniedbanie olejowe), wtedy popychacz jest do wymiany i jego działanie niszczy dźwignie i wałek.
3) Popychacz taki zazwyczaj jest nieco wyższy (1mm) niż inne popychacze.

Jak optycznie poznać czy dźwignia jest do wymiany.
1) Brzuszek w który uderza wałek rozrządu musi być wypukły
2) Łuk tego brzuszka musi być równomierny. Tworzy on 'wycięcie' okręgu. Nie może sprawiać wrażenia że jest to 'falka'.
3) Uszkodzona dźwignia jest zawsze inaczej zużyta niż inne dźwignie.

Jak optycznie poznać czy wałek rozrządu jest do wymiany.
1) Oglądamy krzywki na wałku
2) Krzywki (ten element, który uderza w dźwignię), jeżeli będą wklęsłe (jak przyłożymy do nich linijkę lub coś sztywnego, będzie przerwa), krzywka jest na takim wałku zużyta i trzeba go wymienić.

Niestety najczęściej problemy z 'wkręcaniem' się M40 pojawiają się w autkach z przebiegiem od 200 tyś. które jeździły na olejach innych niż syntetyczne.

W takiej sytuacji zazwyczaj wszystkie te rzeczy są zużyte i ich wymiana to nie mały koszt.

8 popychaczy -> około 50 PLN x 8
8 dźwigni -> około 50 PLN x 8
8 pastylek (mechanicy zalecają również ich wymianę) -> 80 PLN
1 wałek rozrządu -> około 400 PLN
1 pasek rozrządu (kupujemy, jeżeli nasz pasek ma więcej iż 5000 km przejechane) - około 80 PLN, tylko oryginalny.
Do tego można wymienić rolki w rozrządzie, ale nie znam ich kosztu.
Impreza nie mała ale jest spokój na dłuższy czas.

Przed taką wymianą, ja przepłukałem silnik auto flushem a następnie zalałem olej w pełni syntetyczny 5W40 o dobrych właściwościach zmywających. Na ten temat są zdania podzielone, gdyż auto może zacząć brać olej (w moim przypadku, paradoksalnie przestało)... Przepłukanie silnika w którym jest dużo nagaru ludzie mówią że jest 'kontrowersyjne'.

Tak wyglądają te wszystkie elementy:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25

Obrazek

1 - wałek rozrządu
2 - dźwigienka zaworowa
3 - popychacz hydrauliczny
13 - pastylka

Aby wymienić tylko popychacze lub dźwigienki nie trzeba rozkładać rozrządu i wyjmować wałka.
Da się to zrobić odpowiednio obracając wałkiem i dociskać popychacze i dźwignie przez jakiś drewniany klocek.

Dodatkowe zalecane rzeczy które warto przeczytać i zrobić:
1) Po zdjęciu pokrywy klawiatury, dokładnie ją przeczyścić. Przeczyścić również wnętrze głowicy.
2) Po zdjęciu pokrywy klawiatury, przed rozpoczęciem prac, wyłożyć sobie czymś nie zostawiającym paprochów wnętrze głowicy, aby małe elementy takie jak pastylki nie wpadły w kanaliki olejowe.
3) Dobrze przedmuchać rurkę którą jest rozprowadzany olej na wałek lub ją wymienić na nową.

Życzę miłej zabawy i aby Wasze M40 na nowo zamruczały

Wszystkie opisane wyżej rzeczy robisz na własną odpowiedzialność.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 1 stycznia 1970, 01:00 przez Kyokushin, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 19:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
dzieki za info , ale mam pytanie,
1.czy po tym zabiegu moje auto bedzie mocniejsze ?
2. czy przy wymianie wałka trzeba wkladac tez nowy simmering ?
3. jakie sa rozmiary owego zimmeringu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 14 listopada 2009, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Bytów
Moje BMW: bmw e36 320i vanos
Kod silnika: m52b20
inne przyczyny ???????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 15 listopada 2009, 02:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 97
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M40
Ludzie :PPatrze kiedy on to napisał ... chodźby na rok :wstyd:

_________________
Było 316i (M40) czas na coś wiekszego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 16 listopada 2009, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Bytów
Moje BMW: bmw e36 320i vanos
Kod silnika: m52b20
no i ico moze sie zgadzac przyczyna !!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 15
Lokalizacja: Krasik
Moje BMW: e 36
Kod silnika: M40B18
No wg mnie przyczyna zgadza się jak najbardziej. To co pisał Kyokushin jest raczej prawdą.
Ja mam tak samo niestety... Strasznie zamulona jest moja becia;(
No i co najgorsze to koszty naprawy..

_________________
BMW - Bardzo Mądry Wybór:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 9 stycznia 2010, 19:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 142
Lokalizacja: pleszew
Moje BMW: 730 e32 v8
Kod silnika: m60 b30
bardzo pszydatny opis!!! a kiedy to bylo napisane to bez znaczenia zasady dzialania silnikow sa takie same do pojazdow kosmicznych nam daleko :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 10 kwietnia 2010, 22:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
No ten opis będzie aktualny dopóki ostatnie M40 nie trafią do przetopu.
Od 4 lat się nic nie zmieniło w tej materii i gwarantuję, że się nie zmieni.
Ten silnik tak ma, a teoria sprawdzona na własnym egzemplarzu który odzyskał życie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 18:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 152
Lokalizacja: Andrychow
hm ciekawa sprawa robil ktos tego typu moda ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 22 kwietnia 2011, 18:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Melahiel napisał(a):
hm ciekawa sprawa robil ktos tego typu moda ?

Przeczytaj jeden post wyżej :szok:

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 6 sierpnia 2011, 17:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 134
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Kyokushin,

Witam. Czy masz może jakis schemat do wymiany wałka rozrządu popychaczy i dźwigienek? I wiesz może ile mechanicy biorą za takie coś? I czy sam jak się zabiorę to ogarnę temat ? nigdy tego nie robiłem a wole sam zrobić bo nie ufam mechanikom:) oczywiście bez obrazy nikogo ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 4 września 2011, 14:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Jeżeli mechanicznie nie masz pojęcia o autach to się nie bierz za to, jeżeli masz pojęcie, to jest to proste i sam to zrobisz, dodam że wymiana wałka wymaga ustawienia ponownie rozrządu i właściwego naciągu i wymiany paska. Nie wiem ile to kosztować może, na obecną chwilę myślę że z 400zł mogą krzyczeć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 25 listopada 2011, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Bytów
Moje BMW: bmw e36 320i vanos
Kod silnika: m52b20
dzieki za info bylo to juz dawno ale pomogles wymienilem walek rozrzadu i juz bylo cacy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 25 listopada 2011, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 95
Lokalizacja: okolice Myszkowa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B16
Temacik spoko :ok: sam posiadam M40 i mam taki problem. Jak tylko kupiłem to od początku słychać było stukanie. Oko zmieniłem rozrząd, popychacze hydrauliczne (przy wyjmowaniu się rozlatywały :szok: ) ale jak stukało tak stuka :/ potem sie dowiedziałem tak jak i w temacie że powinno się wymieniać razem z wałkiem i dźwigniami zaworów. Czy to może od tego stukać? aha dodam ze na jednej krzywce idzie wyczuć palcem że jest troche przydarta. Pewnie jakby się wymieniło wałek i może byłaby cisza ale póki co tak jeżdżę bo nie ma tragedii. Aha i mam pytanko odnośnie tego zdania:
Silnik M40 tak jak jest w instrukcji napisane wymaga oleju w pełni syntetycznego klasy 5W40.
jeżdżę na castrolu magnatec 10W/40 czy jest to zły olej do tego silnika?? jakbym teraz zmienił na 5w/40 to lepiej to będzie dla silnika czy gorzej?? mam przejechane tak około 20 000.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 5 grudnia 2011, 21:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
klakier_23 napisał(a):
Silnik M40 tak jak jest w instrukcji napisane wymaga oleju w pełni syntetycznego klasy 5W40.
jeżdżę na castrolu magnatec 10W/40 czy jest to zły olej do tego silnika??


Sam sobie odpowiedziałeś.
Skoro instrukcja wymaga inny a masz taki...

klakier_23 napisał(a):
jakbym teraz zmienił na 5w/40 to lepiej to będzie dla silnika czy gorzej?? mam przejechane tak około 20 000.


Ja zmieniłem z jakiegoś chyba minerała bo jakiś debil przede mną zalał na 5W40, czyli na to co powinno być i tylko pomogło.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 6 grudnia 2011, 17:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 95
Lokalizacja: okolice Myszkowa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B16
oki to zaryzykuje na wiosnę zalać go pełnym syntetykiem castrola. Słyszałem tez opowieści że jak by się wlało teraz minerała to by mi tak nie stukało pod pokrywą ale jakoś nie mam przekonania do takich wypowiedzi. Wychodziło by na to że skoro na minerale by był cichszy bo olej gęstszy to na syntetyku może być głośniej, ale mogą to być tylko takie błędne stwierdzenia. Kyokushin, a Tobie w czym pomogła taka zmiana oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 8 marca 2013, 23:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
mam pytanie - czy popychacze trzeba ustawić w jakiś konkretny sposób? chodzi mi o dziurkę którą ma ją z boku, czy ma być skierowana w którymś konkretnym kierunku?

pzdr!

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [FAQ]Problemy z silnikiem M40(nie wchodzi na obr,osłabienie)
PostNapisane: 19 maja 2013, 21:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
wladekkow, ja ustawialem jak lecialo i bylo wszystko ok z nimi.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL