Problem drgania, stukania katów jest powszechnie znany. Na temacie zjadłem zęby, szukanie sprawnych katów, zakup, rozcarowanie, przesyłki, ostatecznie zdecydowałem się na regeneracje moich.
Usterka okazała się łatwa do usunięcia, tylko trzeba wiedzieć co i jak. Problem jest raczej typowy dla M54 znajomy miał identyczna sytuację w M54B28
Generalnie katy w M54 składają się wewnątrz z dwóch wkładów. Główny to ten w części środkowej pod osłoną termiczną. Jest to rura stalowa o śr ok 10cm, i dł ok 15cm której wypełnieniem jest wkład ceramiczny. Drugi mniejszy wkład, umieszczony jest zaraz za kolankiem idącym z kolektora. Ten wkład ma inną budowę. Ma mniejszą średnicę niż rura zewnętrzna ale ma kołnierz który jest przyspawany do tej rury dokładnie w miejscu spawu widocznego z zewnątrz.
I u mnie i u kolegi obluzował się właśnie ten wkład. Widocznie spaw słabo trzymał.
Generalnie byłem przygotowany na regeneracje katów poprzez włożenie nowych wkładów, ale po rozcięciu okazało się że są jak nowe.
Dobra wiadomość jest taka, że da się to zrobić na aucie
Metoda 1 wiercimy otwór we właściwym miejscu i wkręcamy śrubę tak aby przyblokować luźny wkład
2 opcja wiercimy/ nacinamy i zalewamy spawem. Przy czym miejsca tam niema, trzeba kombinować.
Ale warto, bo demontaż katów w M54 jest kosztowny, kupa rozbierania.
Poniżej foty pociętych katów z zaznaczonym miejscem gdzie należy wiercić
https://foto.anyfiles.pl/share/1087.jpghttps://foto.anyfiles.pl/share/1088.jpghttps://foto.anyfiles.pl/share/1089.jpghttps://foto.anyfiles.pl/share/1090.jpghttps://foto.anyfiles.pl/share/1086.jpg