BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 20:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Wymiana piast - przód
PostNapisane: 11 września 2010, 13:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Dziś sobota więc wziąłem się za piasty z przodu bo zaczęło być je słychać.
Potrzebne nam do wymiany jest:
-piasta/y
-osłona łożyska, dekielek i nakrętka - ja wszystko kupiłem nowe,ale można wykorzystać stare - kwestia gustu
- ściągacz do kół pasowych (lub inny do piast, łożysk)
- klucze i inne: 17 - do koło, 19 - do zacisków, 10 do osłony tarczy, 46 - nakrętka piasty, imbus 6 do tarczy, śrubokręt do dekielka i młotek do pomocy.

A więc schematycznie:
1. Odkręcamy koło, zacisk i tarczę.
2. Za pomocą śrubokręta i młotka ściągamy dekielek.
Obrazek

3. Odbijamy zabezpieczenie na nakrętce i odkręcamy ją.
4. Zakładamy ściągacz i ściągamy piastę
Obrazek

5.Odkręcamy osłonę tarczy, 3 x śrubka na klucz 10
6. Jeśli mamy nową osłonę łożyska, to starą też ściągamy
Obrazek

7. Szczotką drucianą czyścimy miejsce gdzie przychodzi osłona łożyska oraz czujnik od ABS-u i zakładamy nową osłonę - trzeba ją nabić młotkiem gdyż siedzi tam całkiem ciasno
Obrazek

8. Wycieramy dokładnie sworzeń i zakładamy nową piastę, trzeba ją lekko nabić na sworzeń a następnie zakładamy nakrętkę i dokręcamy i zabezpieczamy poprzez zagięcie rantu nakrętki.
Obrazek

9. Jeszcze tylko dekielek i prawie gotowe
Obrazek

10. Zostało tylko założyć tarczę, zacisk i koło i włalaaa :)

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymiana piast - przód
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 12:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Witam. Wymieniałem ostatnio piastę w e36, ale okazało się że po nabiciu nowej jest luz między łożyskiem a sworzniem
Obrazek
Piasta na początku osadzania ciężko wchodziła, później "wpadła", nie wiem jakiej wielkości jest luz, nie pomyślałem żeby pomierzyć, na oko wydawała się ok :kwasny:
Nakrętka dokręcona odpowiednim momentem, ale i tak jest luz i wycie. Teraz pytanie czy konieczna jest wymiana całej zwrotnicy, w oryginale kosztuje majątek, w zamiennikach brak, używki niepewne.
Na rynku są dostępne kleje do łożysk np. loctite 648 ew. 660, zda to egzamin?

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymiana piast - przód
PostNapisane: 13 lutego 2014, 18:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 499
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 2x E36, E39
Kod silnika: M52
zdjecie 6 i 7 nie działa, da sie coś z tym zrobic bo by się przydało :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL