BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 11:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] DIY- montaż CB
PostNapisane: 12 września 2010, 19:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
Witam,

Na początku kilka słów wstępu...
Mianowicie,
ze względu na to, iż robię po 2500 - 3000 km tygodniowo postanowiłem (w końcu)
zamontować sobie CB na stałe.
Jednakże pełni świadomości, iż muszę to zrobić na tyle sprytnie i dobrze, aby nikt mi go nie ukradł zbyt szybko.
Także opcja po prawej stronie "tunelu" odpadała z góry.

zostały dwa miejsca:
1. schowek z lewej strony pod kierownicą (większość tam chowa radia)
2. schowek pod podłokietnikiem.

Już tłumacze dlaczego odpadła opcja 1, a wybrałem opcje 2.

po pierwsze: w schowku pod kierownicą bardziej widać radio
po drugie: ze schowka pod podłokietnikiem w ogóle nie korzystam, a pod kierownicą i owszem - najczęściej.
po trzecie: jak przesunę cały podłokietnik na max do przodu to radia w ogóle nie widać.


a więc do dzieła.

Potrzebne nam będzie:
1. radio cb :P
2. śrubokręt gwiazdkowy mały i duży
3. śrubokręt torx (ja chyba miałem 12)
4. śrubokręt ampulowy (3)
5. śrubokręt płaski mały
6. lutownica
7. taśma izolacyjna
------
8. lampka
9. odkurzacz


Na początku może pokaże zdjęcie jak wygląda radio po zamontowaniu:
Obrazek

Obrazek

Ok.

a więc tak naprawdę, aby wyciągnąć ten schowek i klapkę trzeba rozebrać cały tunel środkowy plus podłokietnik.
Ja oczywiście wyciągałem radio, aby podłączyć przekaźnik do tego, aby wraz z wyciąganiem kluczyka wyłączało się automatycznie radio.

rozmontowanie tunelu środkowego i podłokietnika.

1. Otwieramy podłokietniki aby zobaczyć korytka węwnetrzne.
2. Bierzemy płaski śrubokręt i mniej wiecej po środku korytka próbujemy je podważyć aby wyskoczyło. (mocowania są na początku i końcu korytka)
3. znajdują się tam po 3 śruby na strone. - Odkręcamy
4. teraz możemy zdjąć cały podłokietnik - lecz nie będziemy mogli wyciągnąć telefony, bo kable na to nie pozwolą.
wówczas "przepychamy podłokietnik górą, a telefon zostaje"
5. Widzimy metalowy mechanizm przesuwania schowka. zostało nam zdjęcie pokrywy na końcu schowka nad wlotami powietrza dla tylnych pasażerów. - delikatnie śrubokrętem odchylamy i powinno wyskoczyć.
6. Zobaczymy dwie duże czarne śruby - gwiazdkowy w rękę i odkręcamy.
7. Dodatkowo odkręcamy dwie następne śruby z przodu podłokietnika który trzyma schowek, konsole środkową (nad tym schowkiem) zdjęcie poniżej:

Obrazek

8. Następnie płaskim śrubokrętem podważamy czarną osłone z wyświetlaczem od skrzyni biegów. Ja osobiście radze robić to od strony siedzeń a nie np. radia bo można to łatwo złamać.
zdjęcie:
Obrazek

9. pod tym znajdują się dwie kolejne śruby które trzymają tunel środkowy.
odkręcamy:

Obrazek

10. aby ją zdjąć musimy cały tunel przesunąć w stronę konsoli środkowej (radia, nawiewów) a później w góre ciągniemy od strony schowka.

11. czarny plastik od skrzyni biegów możemy przepchać przez dziurę w tunelu środkowym i całkowicie ją sobie zdjąć.

12. demontujemy schowek - każdy to robi już na swój sposób.

Obrazek

13. Pod spodem zobaczymy zasilanie od zapalniczki.
gruby czerwony + gruby brązowy to masa.
Wpinamy się w to na jakikolwiek sposób.
może być przez zdjęcie izolacji i wlutowanie się, lub są takie specjalne złączki.

14. ten etap pomijamy jeżeli chcemy mieć na stałe prąd w radiu, jeżeli chcemy aby się wyłączało wraz z wyciągnięciem kluczyka musimy doprowadzić coś w stylu kabla sterującego do przekaźnika.
Pobierzemy go sobie z kabla zasilającego do radia.
rozbieranie radia:

a) odchylamy dwie malutkie klapeczki i tym małym ampulem odkręcamy radio.
ciągniemy do siebie i gotowe.
b) kabel zasilający w który będziemy się "wpinać"
Obrazek

c) ciągniemy sobie w międzyczasie kabel z miejsca a do miejsca b
czyli spod radia do miejsca gdzie był schowek.
ja go poprowadziłem bardzo ciekawie
czyli od radia patrząc w lewo przez dziurę przy mechanizmie klapki zasłaniającej radio.
potem przez listewkę w konsoli gdzie jest przycisk do tempomatu,
później dołem pod kolumnę kierownicy,
a później pod "listewkę" materiałową, czyli tak jakby wykładzinę, która idzie równolegle od razu pod konsolą środkową:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ta listewka/wykładzina (taki pasek) który idzie równolegle pod tunelem środkowym jest "zapinany" na takie "ucho" wiec trzeba po prosu pociągnąć gdzieś między 1 uchem a drugim i wyskoczy spokojnie.

15.
Instalacja poprowadzona.
Mamy teraz 4 przewody.
+, masa, sterujący, antena.

Przeprowadzamy jeszcze kabel antenowy.
Ja poprowadziłem pod kanapą i później od razu w schowek/podłokietnik
całkiem dobrze wyszło.
16. No i wszystko składamy:

Obrazek

17.
Moje radio akurat ma takie wymiary, że wystarczy, że go mocniej wcisnąłem i się zakleszczyło.
nie wiem jak z innymi, ale uważam, że tak fajnie się tam zawęża dziura, że każde radio można zakleszczyć w ten sposób.
jak odkręcicie i tam spojrzycie to zrozumiecie dlaczego :).

18.
Składamy, podłączamy radio do zasilania, dodatkowo nasz przekaźnik, który sprawi, że wyłaczy się radio wraz z wyciągnieciem kluczyka i gotowe.

dzięki temu mogę zasłonić radio podłokietnikiem.
wszystko słyszę.
a na wyświetlacz patrzeć nie muszę, bo jak tak sporo jeżdżę to mam i tak non stop 19stkę i tylko nasłuchuje.
po trzecie resztę pokręteł i tak znamy w swoich radiach na czuja

Obrazek

Obrazek

to by było na tyle.

W razie niejasności można śmiało pisać, to pomogę, wyjaśnię.

Pozdrawiam i powodzenia.

Tomek

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 14 września 2010, 13:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Fajna instalacja, naprawde ladnie to wyszlo.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 14 września 2010, 19:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
dzięki.

testuje od kilku dni i jest super.
wszystko słychać i super się operuje pokrętłami opierając rękę normalnie na podłokietniku jak zawsze.

Jeszcze bardziej jestem zadowolony z tego pomysłu.

Pozdrawiam.
Tomek

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 7 października 2010, 09:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 147
hehe a ja wpadłem na lepszy pomysł :D umieściłem radyjko pod siedzeniem kierowcy porobię zdjęcia opisze i wrzucę :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 7 października 2010, 12:26 
tego CB nie da się wsunąć bardziej do środka?


edit: śmiało mógłbyś jeszcze górę zamaskować


Góra
  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 27 października 2010, 18:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 147
Witam postanowiłem podpiąć sie do radia a mam oryginalne Bmw zeby moje cb włączało sie z zapłonem nie wiem do ktorych kabli sie podpiąć w sensie gdzie umiesci czerwony plus i czarny ?? pomoze ktos ?? wszystko mam juz przeciagniete wszsytkie kable od cb do radia zostało poprostu podpiac jak mam to zrobic ??

oto zdjecią mojego radia z tyłu

Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 27 października 2010, 19:07 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
dinooo, podepnij się do gniazdka zapalniczki.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 27 października 2010, 19:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 147
jeżeli podepne do zapalniczki to przy wyłączaniu zapłonu będzie nadal prąd w radyjku a mam je pod siedzeniem i wygodniejszym rozwiązaniem będzie odcięcie wraz z wyłączeniem ori radio BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 28 października 2010, 16:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 147
odświeżam !!! POMOCY !!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 14 listopada 2010, 21:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
Przecież jest to już opisane jak to zrobić w wersji "z zapłonem"

Nawet zdjęcia kabla do którego trzeba się wpiąć.
Przeczytaj mój opis DOKŁADNIE.

Pozdrawiam

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 17 listopada 2010, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 96
Lokalizacja: Białystok / Wysokie
Moje BMW: e46 318d
Kod silnika: m47
bardzo ładny montaz kolego...pomysł z podłączeniem pod radio tez wygodny... ale ja osobiście polecam podłączenie radia CB bezpośrednio pod aku, ja miałem wcześniej podpięte tak samo jak Ty w swojej e46 i na początku było w miare dobrze..miałem antene na magnes president missuri ale jak to jest zawsze chce sie coś ulepszyć udoskonalić...(szczególnie jak Ci zdejmie antene z dachu i porysuje Ciemny lakier :mad: ) więc zainwestowałem w antene na uchwyt do klapy... i wtedy sie zaczeło... szumy i pokrętło od redukcji szumów prawie na maxa skręcone... :dobani: po tygodniu nie wytrzymałem i przerobiłem zasilanie... pod aku, podpiełem mase z lampy pod antene....zakłóceń z instalacji auta praktycznie brak...(przy silniku zgaszonym, na masie, przy zapalonym delikatnie zaczyna szumić ale to juz zakłócenia z układu wtryskowego) i jedyne pokrętło skręcone to rf gain :) i co najważniejsze zasięg z mobilem około 20 km:) to mój pierwszy post więc prosze o wyrozumiałość :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 21 listopada 2010, 02:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
no jasne.

Ja mam na magnes i na razie jest bardzo dobrze.

Nie narzekam z zasięgiem.

Mam dosyć długiego bata i dobrą podstawkę, wiec spoko.

Pozdrawiam,
Tomek

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 21 listopada 2010, 14:53 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
LU3710M, bardzo dobre radio masz :ok: .

r_e_n_i, Missouri ma mały magnes, więc można też było zmienić podstawę magnetyczną na większą :).

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 21 listopada 2010, 16:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
renoraines napisał(a):
LU3710M, bardzo dobre radio masz :ok: .
.



Nie wiem, czy to ironia czy nie.
Ale radio mimo, iż stare naprawdę daje radę.

Mam jeszcze drugie radio. Presidenta Herbert II, ale zostawiłem dla swojego zabytkowego zielonego groszka :) na specjalne okazje :).

Pozdrawiam,
Tomek

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 21 listopada 2010, 19:29 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
Poważnie mówie, Alan 18, Alan 87 mimo, że stare, są bardzo dobrymi i poszukiwanymi radiami :).

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 22 listopada 2010, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 96
Lokalizacja: Białystok / Wysokie
Moje BMW: e46 318d
Kod silnika: m47
renoraiez masz racje, tak też można było zrobić ale missuri to totalnie przereklamowana antena, teraz tez mam presidenta "alaska" i jakość sygnału i zasięg o niebo lepszy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 22 listopada 2010, 20:38 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
r_e_n_i, poszedłbym nawet o krok dalej i powiem,że większość wyrobów Presidenta (nie dotyczy to Alaski) jest przereklamowana i śmiało można wybrać tańsze anteny Sirio.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DIY czyli montaż CB w E38
PostNapisane: 22 listopada 2010, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 96
Lokalizacja: Białystok / Wysokie
Moje BMW: e46 318d
Kod silnika: m47
renoraiez zgadzam się z Toba w 100% ja narazie jestem zadowolony z tej anteny ale jak długo to czas pokaże... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL