BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 24 października 2010, 18:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Pisałem już do autora tego świetnego poradnika ale nie dostałem jeszcze odp. a tak się zastanawiam. Skoro głównie chodzi tu o montaż dodatkowych silniczków, to czy nie będzie tańsze wymienienie nagrzewnicy na taką od klimatronika? Na allegro można kupić taką za 200zł u zywaną z wszystkimi silniczkami. Mógłby ktoś mi powiedzieć czy dobrze kombinuję, czy tak się nie da? Pzdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 25 października 2010, 06:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 205
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
Witaj,

Sorki ale dzisiaj sprawdziłem i jakimś cudem wiadomość od Ciebie poszła do spamu :padam:
Co do pytania to zakładam że nie powinno byc problemu. Jeśli sam miałbym to robic na u zywanej nagrzewnicy, to samej nagrzewnicy bym nie wymieniał, tyllko zdemontował bym z niej siłowniki, stelaż i okablowanie. Wynika to z mojej obawy przed rozszczelnienim układu i napełnieniu go ponownym. Pozatym sam bałbym się to robić. Woda mnie nie lubi... kiedys załałem sobie mieszkanie bo źle sie zabrałem za demontaż kaloryfera :]

Pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 25 października 2010, 08:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Ok dzięki za odpowiedź :) Właśnie zapytałem o różnicę p-dzy demontażem nagrzewnicy a przekładką bebechów z tej używanej mailowo ale sam już to tu wyjaśniłeś więc nie odpowiadaj :) Też chyba będzie szedł w kierunku przełożenia wszystkiego z używki a nie podmianki. Na allegro znalazłem kilka nagrzewnic za 150-200pln,dzwoniłem do sprzedających i są kompletne czyli z silniczkami i okablowaniem tak więc zostaje mi tylko panel prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 25 października 2010, 08:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Aha właśnie możesz nakreślić czym jest stelaż o którym piszesz?

EDIT: przechodzę z Jasons`em na priv bo mnie wciągnął temat :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 7 listopada 2010, 22:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 536
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: Brak ;/
Jasonos napisał(a):
Jedyny mankament jaki pozostał mi, to skrzypi mi gdzieś w kolumnie kierownicy przy skrecaniu kiery


Sprawdź czy nie trze Ci kiera o plastik na kolumnie :)

Często się tak zdarza ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 00:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E46 FL 2001r.
Kod silnika: N42B20
Uwaga! Ważne! Od kilku dni walczę w tym temacie - przerabiam klimę manualną na climatronic i oto moje uwagi:

- dzisiaj przełożyłem cały zespół climatronica (nagrzewnice z osprzętem) - problem leży z czujnikiem brzydkich zapachów (w skrócie AUC) i czujnikiem słonecznym. Okazuje się że jeśli chcemy mieć te obie rzeczy to trzeba zmodyfikować oryginalną wiązkę! Ja chciałem mieć czujnik AUC który automatycznie zamykałby mi obieg powietrza na wewnętrzny ale niestety samej wiązki do tego czujnika nie dokupimy w BMW, pozostaje tylko wypruwać np z rozbitka ale i handlarze niebardzo chcą to robić (nieopłacalne, przeważnie pocięte przewody itp.). Poza tym ta wiązka nie występuje osobno - niestety wchodzi w skład całej wiązki po prawej stronie komory! Do tego czujnik słońca wpinany jest do kostki od modułu sterowania - ja niestety nie miałem gniazda (widocznie nie występuje w wiązce podobnie jak kabel od AUC)- musiałem przerabiać kostkę od modułu (miałem uciętą z rozbitka i dołożyłem piny).

Czyli w skrócie: jeśłi chcesz mieć klimatronik full automat to musisz dokładać wiązki kabli i przerabiać wtyczkę a kable cięzko dostać. Masz inną opcję (ja tą wybrałem) - rezygnujesz z czujnika AUC i montujesz panel klimy bez automatu (tylko ręczne sterowanie obiegiem zamkniętym).

Jutro będę uruchamiał wszystko (jak mi sie uda) i ciekawy jestem czy będzie wszystko ok.

Pozdrawiam autora artykułu - szacun wielki bo bez tego w ogóle bym się nie zdecydował na przeróbkę.

Acha - koszty: nagrzewnica climatronic kompletna - uzywka - 200 zl, panel - 100 zł, czujnik słońca dostałem gratis, śrubki, spinki i tp. zgubione lub połamane po demontażu deski - BMW Wroc - 20 zł.
więc koszty nie takie duże.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 3 lutego 2011, 09:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
No i jak tam szymonoo ? Czyli zrobiłeś tak jak ja mówiłem, kupując używany komplet. Zmieniałeś po prostu nagrzewnicę, czy przekładałeś te silniczki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 3 lutego 2011, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E46 FL 2001r.
Kod silnika: N42B20
a więc tak: od dobrych kilku dni cieszę się z climatronika :)

Ogólnie nie było problemów (raz dałem dupy bo nie podłączyłem kurtyny i kontrolka się zapaliła ale to nie związane z klimą)

Tak jak pisałem, przełozyłem cały zespół nagrzewnic - nie opłacało mi się dokładać silniczków sterujcych klapami, zwłaszcza, że miałem do wymiany jeż od dmuchawy i zawór rozprężny. Cały zespół z jeżem i z zaworem kupiłem używany za 200 zł. Do tego panel bez automatu (AUC) - 100 zł i czujnik nasłonecznienia. Czujnik dostałem gratis do nagrzewnicy.

Naprawdę, dziękuję za opis Jasonosa bo mi pomół bardzo dużo, i bez tego chyba bym się nie zdecydował na prucie deski, chociaż okazuje się to nawet dosyć proste. BMW najwidoczniej nie chciało utrudniać życia mechanikom.

Jednak trzeba pamiętać, że kilka szczegułów zostało pominiętych w tym opisie (przede wszystkim podłączenia instalacji):

- czujnik nasłonecznienia podpina się do białej kostki (tej szerokiej) od panelu klimatronika - NIESTETY - nie ma w tej kostce wyjścia na ten czujnik (przynajmniej ja nie miałem - E46 FL 2001r.) - trzeba go wpiąć bezpośrednio do kostki - ja dostałem kostkę od zyczliwego sprzedawcy nagrzewnicy z Kątów Wr. - przełożyłem piny i już mogłem wpiąć czujnik słońca.

- czujnik AUC wicać u jasoniosa na zdjęciu z wiązką ale zastanawiałem się gdzie ją podłaczyć???? - przypuszcaam po oględzinach kostki z rozbitka, że wiązkę podłącza się też do tej samej kostki białej od panelu klimy - z tym że ja wiązki nie zdobyłem więc zrezygnowałem z czujnika AUC.

Jeśli ktoś wyrazi taką potrzebę - udzielę wszystkich informacji dot. przeróbki na które znam odpowiedź. Skoro działa to myślę że nie jest źle ;)

Jeśli ktoś ma jakieś pytania proszę pisać: gg: 5171258 lub szymonoo@gmail.com

pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 3 lutego 2011, 18:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
No to super, ja w takim razie będę następny, chyba, że ktoś mnie ubiegnie :) Zaczynam jak temperatura wzrośnie powyżej 15st. C :)

Reasumując kupiłeś:
Nagrzewnicę z wiązką
Czujnik nasłonecznienia
Czujnik smrodu
Panel

i to wszystko, tak? Jak wymiana nagrzewnicy? Nic się nie rozszczelniło itd? Ja kupiłem całą nagrzewnicę od klimatronika z wiązką i panel, ale chciałem z niej przełożyć silniczki do tej manualnej bo tak też się da ale chyba cała nagrzewnica łatwiejsza będzie - tylko powiedz jak ją wymontowywałeś, co odpinałeś itd. Dzięki z góry :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 4 lutego 2011, 12:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E46 FL 2001r.
Kod silnika: N42B20
Depson: tak jak pisałem - mam bez czujnika smordu bo nie mogłem dostać wiązki do tego czujnika - ona jest wpleciona w cała wiązkę po prawej stronie komory czyli razem ze światłami itp. - jak będę się nudził i dostanę wiązkę to dołożę czujnik smrodu - to tylko kwestia przeciągnięcia samej wiązki od czujnika wprost do kostki od climatronika i podłaczenie się do niej. Oczywiście wymiana panela na taki z automatem.

Co do rozszczelnienia to musiałem rozłączyć układ ogrzewania i klimę więc trzeba spuścić płyn chłodzący oraz gaz - gaz może ci gość odessać jeśli masz kogoś od klimy.

Odpinasz wszystkie kostki od panela klimy -jedna wiązka zostaje przy zespole więc jak kupisz nowy z climatronikiem to powinna być już na nim zamontowana. Podpinasz zgodnie ze sztuką - czy klima manualna czy climatronic -podłączasz tak samo jak odłączyłeś. Oczywiście dojdzie solar sensor z deski i ew. czujnik AUC

Ogólnie męczyłem się z duperelami - np. ze zdjęciem węży z nagrzewnicy od strony komory albo z odłączeniem przewodów klimy od zaworu rozpręznego przy zespole - takie tam ale trochę powalczysz i dasz radę.

Z wyjęciem całego zespołu trzeba się trochę posiłować - trzeba nadusić z góry od strony kierownicy a z drugiej od dołu ciągnąć do góry - tak jakbyś chciał ją przękręcić trochę - układ klinuje się na szpilkach więc od komory zauważysz jak trzeba nadusić aby szpilki nie klinowały na gwincie o blachę i zespół wyszedł. Z włożeniem jest już łatwiej.

Przy montażu uszczelniłem masą gumową plastikowe podszybie bo mam wrażenie że jak woda wcieka pod nie to kapie do komory powietrznej od nawiewu i mogą szyby parować.

To tyle. Jeśli coś mi przyjdzie do głowy to dodam ew. możesz śmiało pytać. ;)
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 7 lutego 2011, 08:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Dzięki, jak tylko zrobi się cieplej będę miał na pewno pytania. Teraz tylko sie zastanawiam, czy lepiej przełożyć nagrzewnicę czy tylko silniczki przełożyć z używki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 15 maja 2011, 08:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 2007r
Kod silnika: 320D 163PS
mam pytanie do autora tematu
czy do wymiany zaworu rozprężnego klimy potrzebny jest demontaż całego kokpitu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 23 maja 2011, 08:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 50
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M54B20
koledzy orientujecie sie jak wygląda ta sprawa w E39 ?? mam navi 16:9 i manualną klime strasznie mnie to razi...... mialbym pacjenta chętnego na przekładke (taty tds-a 1998 :hyhy: ) tylko moje auto jest z 2002 roku i w benzynie. Czy można coś zakombinować ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 1 czerwca 2011, 12:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
vincit1 napisał(a):
mam pytanie do autora tematu
czy do wymiany zaworu rozprężnego klimy potrzebny jest demontaż całego kokpitu??


Wydaje mi się, że tak.

BTW Skończyłem operację wg. instrukcji Jasonosa i wszystko śmiga, mam klimatronik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 5 czerwca 2011, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 50
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M54B20
decard86 napisał(a):
koledzy orientujecie sie jak wygląda ta sprawa w E39 ?? mam navi 16:9 i manualną klime strasznie mnie to razi...... mialbym pacjenta chętnego na przekładke (taty tds-a 1998 :hyhy: ) tylko moje auto jest z 2002 roku i w benzynie. Czy można coś zakombinować ??


pomoze ktos ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 8 czerwca 2011, 07:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Wiesz co jeżeli masz całego dawcę to myślę, że po zdjęciu deski po prostu przekładasz nagrzewnicę i po bólu... Ten opis dotyczy tak naprawdę rzeźby- ja też tak robiłem - czyli dołożenia do nagrzewnicy dodatkowych elementów. Jeżeli masz komplet klimatronika w drugim e39 to nie powinno być stresu ze swapem. Musiałbyś najpierw pojechać i spuścić czynnik, potem wodę i zabrać się za rozbieranie. Sprawdź na realoem czy główne podzespoły nie różnią się numerami i do boju ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 19:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
...ciekawa aukcja:
http://allegro.pl/nowy-zestaw-do-montaz ... 23369.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 23 sierpnia 2011, 09:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 205
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
No powiem że cena jak za pół darmo...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 12 października 2011, 23:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Moje BMW: e46
o matko... w tym moomencie wybiles mi klimatronika z glowy :) nie zdawalem sobie sprawy z tego ile tu jest roboty przy tym ;o jestem naprawde w szoku... czyli bede musial dalej jezdzic z chujowymi pokretlami :( a myslalem ze tokwestia wymiany panelu i ewentualnie jakies drobnej przerobce :(


stary , daj namiar i napisz ile bys chcial za zrobienie tego ;p

wielki szacun!! pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 29 października 2011, 16:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Witam.

W ostatnim tygodniu zakupiłem kompletną nagrzewnicę w cenie około 70zł z przesyłką, naprawdę dobra cena wraz z kompletną wiązką przewodów jak i sprawnym lecz starego typu jeżem. Mój po regeneracji falował więc podmieniłem i kłopotu z falującymi obrotami nie ma. Rozebrałem ją na części by wydostać całą wiązkę przewodów, głownie zależało mi na poprawnym sterowaniu nawiewami. Następnie poszedłem do samochodu rozeznać się czy jest możliwość wymontowania/zamontowania mechanizmu od klimatronika. Spędziłem parę godzin w aucie jednak udało się wymontować mechanizm sterowania manualny a następnie zamontować w jego miejsce mechanizm nowo zakupiony. Następnie z wcześniej wymontowanej wiązki potrzebujemy jedynie przewód 3 żyłowy który odpowiada za sterowanie silniczkami. Ja nie bawiłem się i traciłem czasu by przełożyć jedną kostkę do silniczka od strony kierownicy odciekłem na wysokości jeża wiązkę i i polutowałem zgodnie z kolejnością. po złożeniu wszystkiego, upewnieniu się iż wszystko jest na swoim miejscu podpiąłem akumulator odczekałem chwile (czas na pepsi) po czym czas na test. Odpalam i testuje po czym stwierdzam iż wszystko działa poprawnie. Brakuje jedynie czujnika AUC, jak i solar sensor ale to jedynie kwestia czasu.

hm ja zmieściłem się w kosztach 120 zł łącznie z panelem klimatronika. Nie licząc poświęconego czasu ale jak dla mnie to była jedynie dobra zabawa.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL