BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wymiana Sondy Lambda (6-cylindrowy)
PostNapisane: 23 listopada 2010, 18:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Polski Klub BMW w Irlandii
Moje BMW: [e46] 323Ci
Samochód: BMW 323Ci '00 (Wydech 2-rurowy)

A więc dziś poszła wymiana sond Lambda na garze 4-5-6, ponieważ przy starcie i czasami po kilku minutach jazdy auto zaczęło trząść całą budą i huczeć jak traktor, tracąc moc, zdecydowałem się za naprawdę usterki. Pierwsze co zrobiłem, to analiza komputerowa, która lambda na którym garze nie działa, okazało się, że uszkodzona została sonda lambda przed i za katalizatorem na garze 4-5-6 . Koszt sondy przed katalizatorem to cena około 70 euro, cena sondy za katalizatorem to cena 60 euro z ebay.co.uk :D Nie było akurat dostępnego kanału, więc użyłem podnośnik samochodowy i pod domem na płaskim podłożu zaczęliśmy robić tak samo jak w przypadku wymiany łącznika gumowego wału :)

Filmik z zaobserwowanej usterki:


Ogólnie czas to: 5h :D

Foty z wymiany(dla tych, którzy będą musieli też to wymienić kiedyś):

Pierwsze co to odkręcanie osłon pod tłumikiem na środku auta, klucz 13
Obrazek

Następnie kierując sie w przednią stronę auta, odkręcic 2 śruby mocowania tłumika zaraz za osłona silnika. klucz 15
Obrazek

Jako kolejna rzecz, odkręcenie z tyłu auta 2 śrubek mocowania tłumika od środkowej strony auta, klucz 13
Obrazek

I wyjęcie mocowania tłumika z gumy od strony ulicy, wystarczyło popchać do środka auta i podważyć zwykłym kluczem aby guma wyskoczyła
Obrazek
Obrazek

Tłumik opadnie lekko, spaść nie spadnie bo trzyma go przednia część
Obrazek

Kolejnie należy zdjąć osłonę pod silnikiem, bodajże 8 śrub, klucz 18
Obrazek

Po zdjęciu osłony silnika, będzie odsłonięty dostęp do śrub wydechu
Obrazek

Należy wykręcić wszystkie 6 śrub(po 3 śruby na każdy wydech), klucz 15
Obrazek

Dostęp do górnego wydechu jest bardzo ograniczony, efektem może być urwanie którejś ze śrub, przez co trzeba wybijać złamane śruby(nie są przyspawane, lecz nabijane), spokojnie można je podmienić - długość śrub to 4,5cm
Obrazek

A oto wygląd śrub, jeśli niechcecie wymieniać na zwykłe, to jedyna opcja kupna ich to Serwis BMW :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdjęcie sondy Lambda przed katalizatorem wraz z kodem sondy(niestety kupiłem sondę z kablem krótszym o 30 cm, ale to nic nie szkodzi, wystarczy wtyczkę od sondy przy silniku przesunąć za tył silnika, im krótszy kabel tym lepsza praca silnika):
Obrazek
Obrazek

Zdjęcie sondy Lambda za katalizatorem wraz z kodem sondy:
Obrazek
Obrazek

Poniżej zamieszczam schemat wydechu, tak abyście wiedzieli która sonda odpowiada za który gar (Klucz 22 do odkręcenia i przykręcenia sond - nowe uszczelki wraz z sondami mają iść pod nie):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sonda, która odpowiada za gary 1-2-3 znajduje się po wewnętrznej stronie auta, natomiast sonda odpowiadająca za gary 4-5-6 znajduje się po stronie zewnętrznej od strony kół. Do sondy z gara 1-2-3 jest bardzo łatwy dostęp, ale zalecam użycie zaginanej końcówki klucza, natomiast sonda na garze 4-5-6 jest dość ciężko ulokowana, więc będzieci musieli trochę pomachać rękoma aby ją odkręcić i zakręcić, mój sposób? Ustawić klucz nakładany oczkiem 22 na sondę po odłączeniu z kostki, klucz przepleść przez kabel, ustawcie sobie pionowo klucz i walcie z kopa nogą, puści odrazu (użyjcie wcześniej WD-40). Będzie jak zwykle trochę problemu z zakręceniem śru kolektora, lecz to wymagane, więc użyjcie wyginanej, skręcającej się końcówki na klucz z przedłużką:
Obrazek
Obrazek

Po wymianie, odpalamy silnik, aby pochodził z 2 minuty, jak się nie zapali żadna kontrolka to znaczy, że wszystko przebiegło wporządku, czasem może się zapalić kontrolka od ABS, wtedy wystarczy zresetować błędy na kompie. Oczywiste jest, że niektóre auta zapamiętają stare błędy zepsutych sond, więc zaznaczam, iż zalecam po wymianie podłączenie kompa i resetowanie błędów. U mnie nie było błędów po wymianie, ale u kogoś może się zdarzyć. Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana Sondy Lambda (6-cylindrowy)
PostNapisane: 24 listopada 2010, 00:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Jak na moje oko to masz dość sporą nieszczelność na skrzyni biegów.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana Sondy Lambda (6-cylindrowy)
PostNapisane: 24 listopada 2010, 01:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Polski Klub BMW w Irlandii
Moje BMW: [e46] 323Ci
to sa bardzo stare fotki te przed sondami :) uzylem kilku fot ze starego tematu.wiec juz dawno nie ma tego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana Sondy Lambda (6-cylindrowy)
PostNapisane: 27 listopada 2010, 20:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
tigwelder napisał(a):
Jak na moje oko to masz dość sporą nieszczelność na skrzyni biegów.
ja zauważyłem brudne felgi od wewnątrz :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana Sondy Lambda (6-cylindrowy)
PostNapisane: 1 lutego 2011, 16:53 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
Wszystko fajnie, ale ja w swojej e46 328i miałem trafioną sondę nr 2 za katalizatorem, myślałem że będę musiał odkręcać cały tłumik (dodam że u mnie to jeszcze gorzej wyglądało bo ta dwururka u mnie jest oryginalnie skręcona i do tej sondy nr 2 był trudny dostęp) ale udało mi się odkręcić i przykręcić (co prawda nie na full, ale tak do lekkiego oporu) bez wyciągania tłumika- po prostu tylko wykręcenie starej i wkręcenie nowej :ok:

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana Sondy Lambda (6-cylindrowy)
PostNapisane: 14 marca 2016, 09:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e46
ma ktoś zdjecia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL