BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 maja 2024, 12:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 10 maja 2011, 05:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
pioreckim napisał(a):
lupanet napisał(a):
tylko co z tym błędem?
Trzeba go naprawić :hurra:
To chyba oczywiste :zdegustowany: tylko co dokładnie oznacza ten błąd, albo wynika z czegoś innego niż wtryski?

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 10 maja 2011, 09:04 
lupanet, mogę ci tylko powiedzieć, że odpowiedzi i podpowiedzi na temat tego błędu są na amrykańskich forach, bo oni mają te tematy bardziej rozwinięte, ja myślałem, że u mnie to czujnik stukowy do spalania jak mi pokazało błąd 1226, więc go wymieniłem, bo miał przerwany jeden kabelek, błąd wykasowałem i znowu ten błąd wrócił, poczytałem amerykanskie forum i okazało się, że trzeba jeszcze sprawdzić ICV, membrane, świece, kable, filtry powietrza i paliwa, czujnik ssania (ogólnie rzeczy powodujące dławienie auta i spadające obroty, brak ssania) po sprawdzeniu wszystkich rzeczy i czyszczeniu ICV, dolotu okazało się, że membrane miałem wyrobioną, kupiłem nową oryginalną i błąd znikną, nie wraca aż do teraz.

Proponuje założyć wątek pomocniczo - edukacyjny na temat kodów błyskowych, żeby dojśc do nie koniecznie wymruganej usterki.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 29 czerwca 2011, 11:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 40
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m50b25
panowie a może ktoś się spotkał z taką sytuacją
mam wpięty kabel w wtyczkę X20 pin 8 , kabelek idzie do żarówki wyjętej z licznika , z drugiej strony doprowadzam + z głównego bezpiecznika z aku pod maską .
Przekręcam kluczyk na 2 wciskam kilka razy gaz a żarówka jest bez reakcji , nie chce małpa mrugać :wstyd:
jak odpalę auto to kontrolka gaśnie
auto to E36 z 92 na osprzęcie boscha m50b25
jakieś pomysły gdzie popełniam błąd ??

_________________
odrobina rozkoszy --- >>> E36 coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 29 czerwca 2011, 21:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
A czy możesz się normalnie połączyć z komputerem za pomocą Interfejsu?? Bo ja też tak mam, pojechałem do ASO w Wrocławiu i się dowiedziałem że mój sterownik jest zablokowany i można go kontrolować tylko za pomocą Serwisówki Bmw... ;/- żadnym innym interfejsem się dziada nie da odkodować. Nawet mój nauczyciel Diagnostyki ze szkoły walczył z moim autkiem sprzętem Bosch'a i się nie dało zobaczyć czy coś nie tak. Dopiero połączenie równoległe ze sterownikiem pokazywało dane bieżące i na ich podstawie Pan mi powiedział że coś nie tak z sondą L bo krzywa napięć się wychyla...- tak że więc też tak możesz mieć :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 30 czerwca 2011, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 40
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m50b25
a więc zachowałem się jak gówniarz przepraszam to już więcej się nie powtórzy :wstyd:
teraz już wiem że gaz wciskamy 5 razy , ani razu mniej ani razu więcej
check działa wywala 1444 czyli wszystko ok , a ja dalej nie wiem skąd te cykanie :mad:

_________________
odrobina rozkoszy --- >>> E36 coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 4 lipca 2011, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 92
Lokalizacja: Siedlce / Siemiatycze
Moje BMW: 320i qp
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97197
Podłączyłem zgodnie z podpowiedziami i niestety nie działa mi ten check ;/ czy działa to na m52b20? czy to wina może innego sterownika? po podłączeniu stałego + i pinu 8 świeci żarówka ale przy całkowicie wyłączonej stacyjce. po Przekręceniu jej w pozycje 2 gaśnie... Wczym może być problem?? Mój przewód na pinie 8 jest czerwono biały!!!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 5 lipca 2011, 18:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
grzesiek_st, jaki masz rok auta, to chyba do 95~96 działało.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 6 lipca 2011, 15:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 92
Lokalizacja: Siedlce / Siemiatycze
Moje BMW: 320i qp
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97197
data prod. 1996-02-23 sterownik wg. realOEm to MS41.0 ale nie wiem jak to sprawdzić w praktyce. Może ktoś sprawdzał działanie w rocznikach powyżej '96 r.?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 7 lipca 2011, 17:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Działa :hurra: sprawdzone gaz wciskamy 5 razy i trzymamy 5 sekund


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 24 lipca 2011, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 93
Lokalizacja: Brzesko - [KBR]
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M43B16 :/
timi-91 napisał(a):
Kolego bula1000 nie potrzebnie ciągnąłeś +12V z zapalniczki bo ta kontrolka już ma zasilanie plusowe, wystarczyło podpiąć w wolny slocik w zegarach w wtyczce X16 pin 16 i już by trybiło. Z X20 szary kabelek pociągnąć do X16 pin 16 i już :)


Wtyczka X16 to ta duża niebieska przy zegarach ??

_________________
Obrazek
Obrazek
[you] Zobacz moje drzewko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 24 lipca 2011, 19:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Kolego:
X16 biała
X17 niebieska

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 14 sierpnia 2011, 21:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 160
Lokalizacja: ...
Moje BMW: 2 x E36
Kod silnika: M50B20, M52B28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72488&start=20
Panowie pytanie co oznacza kod 1225?!
Jakie czujniki sprawdzić?

_________________
Obrazek



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 15 sierpnia 2011, 07:15 
KrzyM15, oznacza to, że masz uwalony czujnik spalania stukowego

grzesiek_st napisał(a):
data prod. 1996-02-23 sterownik wg. realOEm to MS41.0 ale nie wiem jak to sprawdzić w praktyce. Może ktoś sprawdzał działanie w rocznikach powyżej '96 r.?
Check engine działa tylko w rocznikach do 1996 roku ze złączem OBD1 z sterownikami:
- M1.X (MCU 1),
- M1.X (MCU 2),
- M3.1,
- M3.3,
- M3.3.1.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 15 sierpnia 2011, 17:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 160
Lokalizacja: ...
Moje BMW: 2 x E36
Kod silnika: M50B20, M52B28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72488&start=20
Witam!
Sprawa jest tego rodzaju ze z tego co czytalem to u mnie nie ma takiego czujnika...
Moj silnik to M50B20 z rocznika '91 bez vanosa...
A podobno ten czujnik byl montowany od '92...
Wiec co by to moglo byc innego?!
Dzieki...

_________________
Obrazek



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 15 sierpnia 2011, 21:59 
KrzyM15 napisał(a):
Witam!
Sprawa jest tego rodzaju ze z tego co czytalem to u mnie nie ma takiego czujnika...
Moj silnik to M50B20 z rocznika '91 bez vanosa...
A podobno ten czujnik byl montowany od '92...
Wiec co by to moglo byc innego?!
Dzieki...
To może zle odczytales ten kod, bo jesli nie masz stukowego w 320i 91'


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 16 sierpnia 2011, 19:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 160
Lokalizacja: ...
Moje BMW: 2 x E36
Kod silnika: M50B20, M52B28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72488&start=20
W sumie to pewien jestem ze poczatek kodu to 122... A moze na koncu bylo 5!
A jesli byl by to kod 1225 to gdzie usterki szukac?

_________________
Obrazek



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 16 sierpnia 2011, 21:03 
KrzyM15, Nie powiem ci co dokładnie poszukać, musisz podpiąć pod normalny komputer u mechanika to będzie więcej informacji, ale tak ci tylko radzę sprawdź "zawór odpowietrzający skrzyni korbowej", bo u mnie jak wywaliło mi kod stukowego a był sprawny i okazało się, że lewe powietrze łapał, dlatego nie równo chodził


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 17 sierpnia 2011, 09:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 160
Lokalizacja: ...
Moje BMW: 2 x E36
Kod silnika: M50B20, M52B28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72488&start=20
A sorrki pomylilem sie nr kodu to 1222...

_________________
Obrazek



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 17 sierpnia 2011, 09:36 
KrzyM15 napisał(a):
A sorrki pomylilem sie nr kodu to 1222...
no właśnie, wiedziałem ty nicponie :D..

Ten kod 1222 oznacza Lambda Control #1. Komputer DME wykrywa ten kod błędu jeśli otrzymuje informacje, że mieszanka paliwowa jest za uboga albo za bogata i nie koniecznie może wskazywać na sondę lambda, przyczyn może być wiele takich jak:
- Lewe powietrze (nieszczelny dolot, dziurka w którymś wężu np. od odmy)
- Zawór odpowietrzający skrzyni korbowej (wyrobiona uszczelka przez co dostaje sie lewe powietrze)
- Kable wysokiego napięcia padają (wiem, że nie masz i masz cewki)
- Świece zapłonowe dobiegają do końca swojego życia,
- Niewłaściwe ciśnienie paliwa (pompa albo regulator),
- Uszkodzony przepływomierz powietrza,
- Zły czujnik temperatury (niebieski wkręcony w blok silnika wysyłający sygnał do DME),
- Problem ze wtryskiwaczem (zasyfiony, albo słaby już albo zniszczony od gazu),
- Problem z zaworami
- ITD, ITP...

Nie znaczy to, że wszystko masz zepsute, ale musisz znaleźć usterkę która powoduje ten kod błędu i nieprawidłową pracę sinika, kod 1222 odpowiada wiele różnym usterkom, które są odpowiedzialnie za chudą albo za bogatą mieszankę paliwa.

Tekst z amerykańskiego forum:
"That is a Lambda fault and it means that the A/F ratio is excessively rich or lean. Common causes include:

air leak
defective Air Flow Meter ( AFM)
bad engine temperature sensor
incorrect fuel pressure
problem with injector(s)
defective evaporation system
empty gas tank
issue with spark plugs
problem with valves

In this case some of those can be eliminated to start with as those parts have been replaced. At least that is the case if new parts have been used.

A smoke test of the intake will quickly tell if there is an intake leak. But a leak at the oil filer cap or dipstick o-rings might still be a possibility if the car passes the smoke test. Likewise a leak in the brake booster won't be found via a smoke test.

You also need to run the fuel pressure and delivery tests documented in the Bentley manual."

Pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] check kontrol
PostNapisane: 17 sierpnia 2011, 18:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 160
Lokalizacja: ...
Moje BMW: 2 x E36
Kod silnika: M50B20, M52B28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72488&start=20
Naprawde wielkie dzieki!!!
Bede szukal usterki...
Ale problem w tym ze ten blad wystepuje tylko czasami (przewaznie jest 1444)...i w sumie nie czuje za bardzo roznicy na aucie... Moze jedynie lekkie falowanie obrotami po tym jak wykrece tak ok 6000...

_________________
Obrazek



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL