BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M62B44 Czyszczenie regulatora biegu jalowego
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 09:27 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
Witam,

Mialem problem z autem objawiajacy sie w nastepujacy sposob:

* zamulony do 3000obr... duzo gorsza reakcja na male ruchy przepustnicy (mul)... co ciekawe brak jakiejkolwiek roznicy przy pomiarze 100-200 na pelnym ogniu... auto ma wyraznie oslabiony dol...
* za wysokie spalanie - wynikajace z oslabionego dolu i koniecznosci mocniejszego przyciskania gazu... szczeglnie w ruchu miejskim.
* delikatna niestabilnosc pracy na obrotach jalowych.
* problem wystepuje zarowno na LPG jak i na Pb (V-Power Racing)
* problem zniknal na jakies 500-600km po wymianie filtra powietrza i oleju... oraz dopompowaniu opon z tylu... jak sie okazalo bylo to chwilowe... zupelnie tak jakby po nowym filtrze pow. DME sie zaadaptowal po 500-600 km i znow zamulil... filtr sprawdzony i czysciutki... jeszcze sie nie zdarzyl nawet przykurzyc...
* spalanie na koncu 2ki ok 85-90l/h i przy przyspieszaniu rosnie do tej wartosci plynnie
* auto ma wymieniana ok 20k temu odme i uszczelki pod deklami.

winowajca okazal sie zabrudzony regulator biegu jalowego (silniczek krokowy). Rozwiazaniem bylo wyczyszczenie go. Opis dotyczy silnika M62B44 (silnik M62TUB44 ma EML czyli elektroniczna przepustnice i nie posiada mechanicznego regulatora biegu jalowego). Ponizszy opis powstal dzieki informacjom znalezionym tutaj -> http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=589747

Dodatkowe objawy ktore wystepowaly, a ktorych wczesniej nie powiazalem z tym problemem to:

* zmienny "performance" samochodu (raz mocniejszy raz slabszy)
* topornosc samochodu na zimnym silniku (z reguly o poranku po calej nocy)
* koniecznosc dodawania wiecej gazu aby spokojnie przyspieszac (zamulenie w niskim zakresie obrotow)
* wrazenie, ze samochod jest czasami mocniejszy a czasami slabszy

Winowajca moze byc zabrudzony silniczek krokowy:
Obrazek

Operacja czyszczenia zajmuje ok 15-20 min. Wiec do dziela:

Najpierw zdejmujemy oslone silnika oraz wyciszenie, ktore jest pod nia (uwaga na gumowe uszczelki oslony - lubia wypadac)

Obrazek

Nastepnie luzujemy #1 i sciagamy wezyk
Odpinamy #2 (nalezy scisnac metalowy klips na wtyczce palcami i wyciagnac wtyczke - robi sie to jedna reka)
Odczepiamy #3 (gumowa obejma - ostroznie aby nie urwac zaczepow)
Wyciagamy #4

Obrazek

Do czyszczenia uzywamy preparatu do czyszczenia przepustnic, np takiego:
Obrazek
http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... 0-4L-.html

Nie uzywac preparatow mogacych uszkodzic elektronike ukladu dolotowego, np jakichs sprayow do hamulcow itp...

Silniczek lapiemy od strony wtyczki jedna reka i trzymamy go tak aby otwory znajdowaly sie na dole. Przy wtyczce jest silnik elektryczny, ktorego nie chcemy nadmiernie zalac... nastepnie obficie spryskujemy otwory z jednej i drugiej strony. Zostawiamy na 3-5 min aby preparat zaczal dzialac. Ponownie spryskujemy preparatem. Jezeli krokowiec jest czysty to obracajac go w dloni wokol wlasnej osi w te i wewte bedziemy slyszec takie charakterystyczne klik klik... ma chodzic lekko, bez wysilku i klikac za kazdym razem.

Po wyczyszczeniu podlaczamy wtyczke (nie przykrecamy go jeszcze) i zakrywamy oba otwory szmatka. Nastepnie ustawiamy kluczyk w poz 2 (nie odpalamy samochodu - swieca sie czerwone wskazniki). To sprawi, ze krokowiec ruszy i wyleci z niego jeszcze troche syfu.

Nastepnie profilaktycznie jeszcze raz przeczyszczamy sprayem wycieramy i montujemy w kolejnosci odwrotnej do demontazu.

Zaleznie od stopnia zabrudzenia/niedomagania krokowca roznica bedzie od niewielkiej do ogromnej. U mnie nie byl wcale bardzo brudny ale nie robil za kazdym razem klik klik przy obracaniu i po przeczyszczeniu roznice sa nastepujace:

* idealnie rowne obroty biegu jalowego bez jakiegokolwiek trzesienia silnika (u mnie na D na hamulcu bez klimy obroty wg komputera to 550 +- 10 obr... auto zrobilo sie jak to mowi Frank... silky smooth)
* Po porannym odpaleniu cicha pewna praca i spokojna jazda do rozgrzania silnika... roznica jest ogromna
* auto przestalo byc zamulone ponizej 3k rpm, duzo latwiej wkreca sie na obroty i wrazenie jest takie jakby odzyskalo troche mocy
* Po przegazowce obroty praktycznie od razu spadaja do poziomu obrotow biegu jalowego... zadnego powolnego opadania

Pamietajcie, ze roznice odczujemy dopiero po przejechaniu ok 2-3km bo silnik musi sie zaadaptowac... i dotyczy to roznych warunkow obciazenia wiec np jak wlaczymy klime to moze chwile potelepac... przejedziemy sie z klima i po chwili jest ok. To samo dotyczy zimnego silnika...

Takze zanim zaczniecie wycinac katy, sprawdzac przeplywki, swiece, przedmuchy w podcisnieniu - WYCZYSCCIE KROKOWCA! Jezeli to nie pomoze dopiero szukajcie dalej. Objawy zabrudzonego krokowca moga udawac symptomy nieszczelnosci podcisnienie, prztykajacych sie katow, czy padajacej przeplywki... :)

I na koniec male wyjasnienie dla sceptykow. Wydawac by sie moglo, ze regulator biegu jalowego odpowiada tylko ze bieg jalowy i jak tylko dodamy gazu to krokowiec nie ma nic do rzeczy... nic bardziej mylnego.

Prawidlowo dzialajacy krokowiec zamyka przeplyw powietrza przez niego podczas jazdy... jezeli sie blokuje bo jest brudny to moze sie nie domykac... co sprawia ze przepuszcza powietrze podczas jazdy i silnik otrzymuje wiecej powietrza niz oczekuje co zaburza rownowage paliwo-powietrze i prowadzi do nierownosci pracy silnika i zamulenia... auto pracuje na ubogiej mieszance i problemy gotowe... przy niewielkim otwarciu przepustnicy ma to wiekszy wplyw poniewaz proporcja powietrza przepuszczanego przez krokowiec do calkowitego przeplywu jest wieksza... przy pelnym lub prawie pelnym otwarciu przepustnicy ten stosunek znaczaco maleje i dlatego nie odczuwamy tego podczas jazdy na wysokich obrotach a jedynie przy delikatnej jezdzie do 3k rpm.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Czyszczenie regulatora biegu jalowego
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 19:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://www.car-connect.pl/index.php?opt ... cle&id=138
Świetna robota, niedługo sam się za to zabiore.

_________________
Obrazek>>>KLIK<<<Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Czyszczenie regulatora biegu jalowego
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 07:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
LUCZAR napisał(a):
Świetna robota, niedługo sam się za to zabiore.

To Ty masz silnik bez vanosa?Zwykle B44??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Czyszczenie regulatora biegu jalowego
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 11:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://www.car-connect.pl/index.php?opt ... cle&id=138
Kisiel24 napisał(a):
LUCZAR napisał(a):
Świetna robota, niedługo sam się za to zabiore.

To Ty masz silnik bez vanosa?Zwykle B44??


Niestety/na szczęście - tak. czerwiec 98 klepali jeszcze B44.

_________________
Obrazek>>>KLIK<<<Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Czyszczenie regulatora biegu jalowego
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 01:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Condor ale twoje auto LPG ma a na zdjęciach nie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Czyszczenie regulatora biegu jalowego
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 05:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
Nikodem napisał(a):
Condor ale twoje auto LPG ma a na zdjęciach nie :)


Właśnie też się nad tym zastanawiałem. :hyhy:

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Czyszczenie regulatora biegu jalowego
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 07:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Tym bardziej że sam go gazowałem - więc auta nie poznaje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Czyszczenie regulatora biegu jalowego
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 11:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
LUCZAR napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
LUCZAR napisał(a):
Świetna robota, niedługo sam się za to zabiore.

To Ty masz silnik bez vanosa?Zwykle B44??


Niestety/na szczęście - tak. czerwiec 98 klepali jeszcze B44.

Farciarz :zdegustowany: :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Czyszczenie regulatora biegu jalowego
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 14:12 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
Bo to nie sa zdjecia z mojego auta.. :) po co mialem te same foty jeszcze raz robic :) Macie zrodlo na poczatku... a pozniej sie dziwicie ze w gazetach dla facetow sa tylko zdjecia jak i tak nic nie czytacie :P

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Czyszczenie regulatora biegu jalowego
PostNapisane: 12 czerwca 2011, 21:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 431
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: m43b16
witam, a moge użyc srodka do czyszczenia gaźników i przepływomieza?? bo to chyba to samo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Czyszczenie regulatora biegu jalowego
PostNapisane: 15 czerwca 2011, 09:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
nie jest to samo .... lepiej do gaźnika

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Czyszczenie regulatora biegu jalowego
PostNapisane: 10 listopada 2011, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 12
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e39 540
Kod silnika: m62b44
wykonałem czyszczenie jak podano w manualu. Auto teraz czasem gasnie na wolnych obrotach gdy wyłączę klimatyzację. Po rozgrzaniu mam problem z silnikiem w zakresie obrotów 2-3 tys. Resetowałem komputer po przez ściągniecie klem z akumulatora na około godzinę zwarłem je kablami służącymi do rozruchu z innego auta. Nie wiem już co robić byłem na komputerze żadnych błędów mówią tylko ze gdy ta sytuacja ma miejsce (bo nie zawsze ma) to jest problem z 4 cylindrami z zapłonem na nich strona pasażera. Ale przed czyszczeniem nie miała to miejsca. Katalizatory wycięte, przepływomierz przeczyszczony spirytusem krokowiec czyszczony wielokrotnie. Gdzie popełniłem błąd lub czego nie zrobiłem? Liczę na pomoc w tej sprawie pozdrawiam Bartek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 Czyszczenie regulatora biegu jalowego
PostNapisane: 11 maja 2016, 18:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62BU44
Witam
Panowie a co jeżeli takie same objawy jak w tytułowym poście ma silnik z elektroniczną przepustnicą?
CO tam mam wyczyścić, bo nie mam silniczka krokowego - już w tym modelu jest tylko elektroniczna przepustnica, którą wyczyściłem.
Mam błędy dwóch sąd lambda, ale te są dobre, jest informacja, że nieszczelność na dolocie, ale też sprawdzona inie ma jej.

Samochód wyświetla błędy sond po ok 200-300 km jazdy po mieście od momentu skasowania, w trasie nawet przez 1000km nic. Z trasy jak wjeżdżam w miasto to potrafi zgasnąć na pierwszych światłach - jak wchodzi do wolnych obrotów. Delikatnie nierówno pracuje na Neutral no i na ciepłym silniku przy odpalaniu zgaśnie jak nie potrzymam na gazie.

Przepustnica wyczyszczona.

Naprawdę wcześniej przez cztery dni szukałem po forum przed napisaniem tego postu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL