BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 09:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) 320d M47n
PostNapisane: 16 kwietnia 2011, 22:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Zacząć trzeba od tego że tłumik drgań to taki sprytny wynalazek ,który jest elementem eksploatacyjnym i wymienia się go co jakiś czas. Słyszałem coś o konkretnym przebiegu po którym przychodzi czas na to koło. Jaki to przebieg ? Nie mam pojęcia .
Utarło się że czas wymiany przychodzi gdy słychać już pierwsze stuki.

Auto w którym wymieniałem koło maiło oryginalny przebieg (książka serwisowa) 175tyś.
Wcześniej przypominało o sobie odczuwalnymi wibracjami przy gaszeniu i uruchamianiu silnika. Któregoś dnia w trasie zaliczyło totalny zgon i zaczęło walić. (jak młotem )

Klient przyjechał do mnie niemal zesrany ..... :rotfl: :rotfl: Panie Krzyśku ratuj. :hyhy:
Nie wiedział co wali...... Więc myślał że silnik. :rozpacz:

Jedno zerknięcie............. i było wszystko jasne. Koło pasowe. :cwaniak:

Zamówiłem nowe koło u „Stonesa”, firmy Corteco koszt z wysyłką za pobraniem 520zł.

Obrazek


Przedstawię wam dziś jak je wymienić w 30 minut. :hurra: :super: :ok:

Niezbędne narzędzia :

Solidna nasadka 22 + grzechotka (żadna China nie wytrzyma)
Przejściówka aby można było zrobić spore ramie.
Klucz 16
Sznurek .
Coś na ramie ja używam stalowego „ profila” ...widać na zdjęciu.

Mniej więcej to co widać na zdjęciu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Lecimy....

Zdejmujemy osłonę silnika ,następnie dolot powietrza (nad chłodnicą)
Potem zamykamy żaluzje na chłodnicy (domyślnie gdy silnik nie pracuje są otwarte i zabierają sporo miejsca) Utrudniają swobodne manewrowanie.
Ja robię to sznurkiem ,opasam nim ramie siłownika... patrz foto A ,zaciągam do góry ,żaluzje się zamykają ,sznurek owijam w okuł korka od zbiorniczka wyrównawczego.

Obrazek

Obrazek

Gdy mamy już swobodne dojście do pasków ,uwalniamy pasek „ zasilający „ sprężarkę klimatyzacji. Bardzo prosta czynność do której potrzebujemy klucz 16.
Nakładamy klucz na napinacz i ciśniemy do dołu. Patrz zdjęcie B .
Pasek się luzuje wtedy ściągamy go najpierw z koła sprężarki klimy.

Obrazek

Pasek klimy mamy zdjęty , zabieramy się za koło pasowe . Główny pasek zostawiamy sobie na koniec. Potrzebne są nam jak największe opory ,a on siedząc na miejscu nie przeszkadza. :niepewny:

Do dzieła klucz 22 i 1,5 metra ramie. Zapinamy bieg 5 lub 6. ( silnik naturalnie wyłączony) :zabawa:
Śrubę odkręca się normalnie ,czyli wbrew ruchowi wskazówek zegara. ;)

Obrazek

Obrazek

Im większe ramie tym łatwiej ,gdy śruba „puści „ przesiadamy się na grzechotkę. :ok:
Po chwili machania mamy w ręku wielkie srubsko. :szok:

Obrazek

Obrazek

Teraz robimy sobie rysunek jak idzie pasek. (ja nigdy nie pamiętam) :wstyd:

Nakładamy klucz 22 na napinacz paska i naciągamy wbrew ruchowi wskazówek zegara.
Uwalniamy pasek.....

Obrazek

Na opisie widać zamienioną rolkę z napinaczem ...błąd .

Obrazek

Pasek zdjęty , lekkie puknięcie w koło i mamy je w rękach.

W tym przypadku ,koło wyglądało wyśmienicie , guma niemal całkowicie rozerwana.
Oceńcie sami. :kwasny:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dalej już z górki . Czyścimy gniazdo osadzenia koła.
Gdy rolka lub napinacz ,mają bicie ,luzy ,furczą ,należy je wymienić.
W tym przypadku wszystko było OK
Wkładamy koło, przykręcamy .... Nie stosowałem nigdy i nie stosuję żadnych past do śrub. :oczami:
Przykręcam tym samym „ramieniem” ,nie mam klucza dynamometrycznego o takim uciągu...

Gdy koło już siedzi ,instalujemy pasek tu warto zerknąć na rysunek.
Pasek zakładamy tak aby ostatni ruch wypadał na naciągnięcie paska ,na koło pompy wodnej. Naturalnie naciągany napinacz tak jak przy ściąganiu.

Obrazek

Następnie 30 sekund ,na pasek klim. :D

Uwalniamy żaluzje ,sprzątamy i odpalamy autko....
Na koniec zdjęcie kół i pasków w ruchu .
Osłony ...i w drogę. :hurra: :hurra: :hurra: :hurra:

Obrazek



Obrazek



Mam już parę takich zabiegów za sobą , autka śmigają bez problemowo , nikt nie zgubił koła.
Myślę że osoba bez doświadczenia może robić to dłużej niż 30 minut. Zresztą pośpiech nie jest wskazany.

Jeśli zdecydujesz się sam, na własną rękę, wykonywać opisane czynności....
Pamiętaj że nie ponoszę za ewentualne straty (czego nikomu nie życzę ) odpowiedzialności .


Pozdrawiam Krzysiek

Ps . W następnym odcinku , będziemy wymieniać w 30 minut „płyn wspomagania”

Zapraszam do komentowania ,ewentualnej dyskusji, naturalnie uwagi i sugestie mile widziane. Nikt nie jest doskonały ,człowiek uczy się przez całe życie!

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 17 kwietnia 2011, 21:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Świetna robota :ok:
Ja czuję,że moje koło pasowe też już się kończy.
Buja silnikiem przy gaszeniu i jest terkotanie,szczególnie na zimnym silniku.
Gdy się rozgrzeje,hałas nieco ustaje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 17 kwietnia 2011, 22:24 
a jakie jeszcze mogą być objawy kończącego się koła? czy to głównie przy gaszeniu można rozpoznać?

instrukcja wiadomo :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 18 kwietnia 2011, 08:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
smietnik, z innych objawów można jeszcze wspomnieć o drżeniu kierownicy na jałowym,jeśli dodasz odrobinę gazu to kierownica nie ma żadnych drgań.Dosłownie,tak jakby silnik był zgaszony.

Napinacz szybko dostaje po dupie i również poduchy pod silnikiem więc lepiej zrobić to szybciej i ponieść mniejsze koszta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 18 kwietnia 2011, 18:25 
a czy w przypadku kończących się poduch pod silnikiem objawy nie mogły być takie same?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 18 kwietnia 2011, 19:59 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
smietnik napisał(a):
a czy w przypadku kończących się poduch pod silnikiem objawy nie mogły być takie same?

Na pewno w przypadku zużytych poduch nie będzie dodatkowego dźwięku spod maski.
Poza tym poduchy łatwo można sprawdzić.
Bujanie silnika przy gaszeniu występuje nawet jak są nowe poduchy,bo ja wymieniałem i jest szarpnięcie takie jakie było przed wymianą.
Jedyne co się poprawiło po wymianie poduch to zdecydowane mniejsze drgania na kierownicy,pedałach,fotelach na biegu jałowym. Miałem jedną poduchę zerwaną i wibracje były już uciążliwe teraz jest ok :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 18:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Wielkie dzięki za to DIY - bardzo klarownie wszystko opisałeś...wiele mi to opracowanie rozjaśniło w głowie... :ok:

Czytałem już o różnych dziwnych sposobach zdejmowania tego koła np. kręcenie rozrusznikiem na założonym kluczu...jedni pisali że śruba ma gwint prawy inni że lewy... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 2 maja 2011, 14:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: LUBLIN
:(

_________________
bawara


Ostatnio edytowano 2 maja 2011, 22:23 przez tomekbawara, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 2 maja 2011, 15:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Jak wyglądało koło od wewnątrz? jeszcze gorzej? :) no i jakie wrażenia na nowym kole?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 2 maja 2011, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: LUBLIN
:(

_________________
bawara


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 5 maja 2011, 18:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
ja byłem swoją bunią w kwietniu na przeglądzie jak co roku,tyle że tym razem kazałem jeszcze profilaktycznie zmienić paski klinowe.i po zdjęciu pasków po uderzeniu ręką przez mojego mechanika w koło pasowe był słyszalny metaliczny stukot. - koło do wymiany...stwierdził.

wymiana przebiegała dokładnie tak jak Roger opisał,tyle że mechanicy napocili się trochę z paskiem klinowym tym krótszym,zakłądany jest tak jak w maluchu - bez napinacza ot tak.

koło było do wymiany przy przebiegu 145tys. żadnych zmian w jeździe po wymianie nie zauważyłem, może dlatego że nie było jeszcze na tyle padnięte :|

to koło które zamówiłeś ponoć w ori jest zakładane do bmw. mechanik przestrzegał przed zakupem tanich podróbek - ponoć silnik drga bo kiepskie zamienniki są źle wyważone.tak stwierdził, ale czy to prawda to nie wiem..............

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 5 maja 2011, 18:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
BARNABA napisał(a):
wymiana przebiegała dokładnie tak jak Roger opisał,tyle że mechanicy napocili się trochę z paskiem klinowym tym krótszym,zakłądany jest tak jak w maluchu - bez napinacza ot tak.

..........to koło które zamówiłeś ponoć w ori jest zakładane do bmw. mechanik przestrzegał przed zakupem tanich podróbek - ponoć silnik drga bo kiepskie zamienniki są źle wyważone.tak stwierdził, ale czy to prawda to nie wiem..............


BARNABA, Zgadzam się z Tobą ,koło pasowe w podróbie można kupić za około 200zł .Nigdy nie próbowałem takiego komukolwiek zakładać. Miałem jednak okazję takie ściągać i wymieniać po 25 tyś ...Tamto rozpadło się całkiem ,klient wcześniej gdzieś wymieniał - chciał oszczędzić :mur: . Teoria z złym wyważeniem jest jak najbardziej logiczna ponadto sądzę że guma wypełniająca ma charakterystyczną miękkość-twardość i wytrzymałość.

Powracając do paska zasilającego klimę-"małego" tp faktycznie tak jak piszesz nie jest to takie proste jak w e46 W nowszych modelach np. w e90 m47tu2 164ps jest tak jak u Ciebie, jeden do jednego ..... bez napinacza. Naciągnięcie paska nie jest proste :rozpacz: Ponadto koło na sprężarce klimy jest bardzo delikatne z odlewu duralu....

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 5 maja 2011, 18:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 392
Lokalizacja: Płońsk
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
kolego ja zakupiłem oryginał corteko i niestety po założeniu okazało się że żuca nim jak ruska k.... :wstyd: zdiołem i oddałem dzięki bogu uznali gwarancję okazało się że było upuszczone w trakcie transportu nowe w aso koszt około 1000zł niepamiętam ale 950zł chyba mi powiedzieli więc zamuwiłem zamiennik koszt 280zł śmiga do dziś a przejechałem na nim około 80 tyś :hurra:






Witamy Kolegę !

Pierwszy Twój post ... Bez witam i żegnam :kwasny: . Ponadto ,zdania zaczynamy "wielką literą" używamy znaków interpunkcyjnych i staramy się pisać bez "byków" :szok:
żuca-rzuca ,zdiołem -zdjąłem , niepamiętam - nie pamiętam , zamuwiłem - zamówiłem.

Gratuluję tak wytrzymałego koła "no name" :ok:

Pozdrawiam Roger-Nysa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 5 maja 2011, 19:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
ja zapłaciłem za koło coś około 1400zł. :(

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 5 maja 2011, 19:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 392
Lokalizacja: Płońsk
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
uuuu ładnie też zapewne oryginał

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 5 maja 2011, 19:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
Roger-Nysa napisał(a):
Jedno zerknięcie............. i było wszystko jasne. Koło pasowe.


możesz rozwinąć myśl

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 5 maja 2011, 19:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 392
Lokalizacja: Płońsk
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Wptam kolegę Roger-Nysa sorki za pisownie ale niestety mam dysortografię :wstyd: i nie zabardzo kojażę swoje błędy a ze słownikiem zejdzie się nim cosik namaże :( . Pościk pierwszy bo zawsze czytałem i dużo mi pomagało teraz może ja komuś pomoge w końcu przez 2 latka sporo wymieniłem :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 5 maja 2011, 19:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 392
Lokalizacja: Płońsk
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
napisz co dokładnie Cię interesuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 5 maja 2011, 19:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam


darcyn napisał(a):
Roger-Nysa napisał(a):
Jedno zerknięcie............. i było wszystko jasne. Koło pasowe.


możesz rozwinąć myśl

darcyn, latało na boki jak głupie ,takie uwalenie widać gołym okiem w ciemną noc :niepewny:


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana koła pasowego (tłumik drgań) E46 320d M47n
PostNapisane: 5 maja 2011, 19:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
i ponoć wystarczy poświecić latarką od spodu- jak widać opiłki od uderzającego koła między korpusem silnika a kołem zamachowym to koło padnięte.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL