BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 09:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39]Wymiana wahaczy tył touring+łącznik stabilizatora
PostNapisane: 14 listopada 2014, 16:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Medaliki
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Witam. Chcialem Wam przedstawic fotorelacje z wymiany u mnie w touringu wahaczy (prowadzacego i tzw. "banana") i lacznika stabilizatora. Operacja nie jest za trudna. Mi zajela na spokojnie 1,5godziny.
Więc co nam bedzie potrzebne:
-klucz 2x 16 do odkrecenia krotkiego wahacza,
-klucze 2x 18 i 21 do odkrecenia "banana",
-klucze 2x 21 i 13 do odkrecenia amortyzatora,
-klucz 16 i 17 do odkrecenia lacznika stabilizatora.
Ja zaczalem od wahacza prowadzacego bo jest go latwiej wyciagnac
Obrazek
Wiec na rys. owal nr 1: bierzemy 2 klucze 16 i odkrecamy srube.
UWAGA:przy nakretce jest podkladka ktorej lepiej nie zgubic.
Przy wyjmowaniu sruby z owalu nr 1 trzeba sobie troche piaste do gory podniesc zeby sruba weszla miedzy zwoje sprezyny bo inaczej przeszkadza.
Tym samym kluczem odkrecany nakretke w owalu nr 2. Ja musialem sobie przytrzymac drugim kluczem (nie pamietam rozmiaru ale bardzo maly) sworzen wahacza zeby mi sie nie obracal wkolo (obylo sie bez zadnego sciagacza).
Zakladamy nowy wahacz i przykrecamy pamietajac o podkladce!!!
Oto wspomniana sruba i podkladka
Obrazek
Obrazek
Przechodzimy do drugiego wahacza. Z nim jest o tyle trudniej ze aby go wyjac trzeba wymontowac najpierw amortyzator(przynajmniej tak jest w touringu nie wiem jak w sedanie).
Do odkrecenia dolnej sruby ptrzebujemy 2 kluczy o rozmiarze 21
Obrazek
Obrazek
Na dole amortyzator "siedzi" w takiej tulejce i trzeba go jakos wyjac. Mi wystarczylo ze spryskalem kilka razy wd poruszalem na boki i powoli zaczelo wychodzic.
Jesli chodzi o odkrecenie gornej czesci amorka to najpierw trzeba wyjac podloge z bagaznika a pozniej odkrecic tylna jej czesc. Na rysunku jest pokazane. Po obu stronach kolo tylnuch siedzen jest mocowanie siatki bagaznika (chyba tak to sie nazywa). Tam trzeba pomiedzy srebrnym uchwytem jest zaslepka ktora podwazamy malym srobokretem i mamy dostep do srub ktore odkrecamy imbusem tylko nie pamietam juz jaki rozmiar.Przy wnece na kolo zapasowe jest jeszcze jedna srubka ja mialem normalna na srubokret krzyzakowy(zapomnialem jej zaznaczyc na rysunku).
Obrazek
Ukazuje nam sie taki widok
Obrazek
Odkrecamy 3 wkrety srubokretem krzyzakowym, zdejmujemy oslone widoczna na nastepnym zdjeciu i juz mamy dostep do srub.
Obrazek
Obrazek
Od razu zaznacze prosze sie nie czepiac rdzy ;) ogarnalem ja od razu. Odkrecamy 3 nakretki kluczem 13 najlepiej nasadka z duzym przedluzeniem i wyjmujemy od dolu amortyzator.
Przechodzimy do rysunku na gorze strony do owalu nr 3. Majac juz dostep do sruby odkrecamy ja dwoma kluczami nr 18 a nastepnie kluczem nr 21 nakretke przy sworzniu posilkujac sie w razie potrzeby kluczem nr 10 przytrzymujac sworzen zeby sie nie obracal (tu znowu u mnie sie obylo bez sciagacza).
Wyjmujemy wahacz.
Jesli chce sie wymienic rowniez lacznik stabilizatora to wedlug mnie nie zakladajac wahacza jest lepszy dostep.
Bierzemy klucz 16 do odkrecenia nakretki przutrzymujac jednoczesnie kluczem 17 sworzen(w sumie nie wiem czy to tak sie nazywa). Polecam dobrze spryskac czyms nakretki bo ja mialem problemy zeby je ruszyc
oto fotka
Obrazek
Teraz pozostaje nam zalozyc nowy lacznik stabilizatora i wahacz a na samym koncu amortyzator i poskladac do kupy bagaznik. Po wykonanej pracy udac sie tez na geometrie i tyle chyba. Tu jeszcze kilka fotek jak wahacze wygladaly
Obrazek
Obrazek
Obrazek.
A tak wyglada calosc
Obrazek
Jakbym cos zle napisal albo cos przekrecil prosze poprawiac. Mam nadzieje ze komus sie to przyda.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]Wymiana wahaczy tył touring+łącznik stabilizatora
PostNapisane: 21 listopada 2014, 20:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57d25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 6&start=20
Wahacze meyle? Ja u siebie w sedanie wymieniałem wahacze prowadzące, łączniki wahaczy łączniki i tuleje pływające. Nie było dużego problemu z nimi ale bez ściągacza tulei pływających mogło być gorzej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]Wymiana wahaczy tył touring+łącznik stabilizatora
PostNapisane: 24 lipca 2018, 13:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Temat stary, ale aktualny, więc dodam coś od siebie jako że właśnie wymieniłem sobie tylne wahacze i łączniki.
- amortyzatorów nie trzeba odkręcać, wystarczy zsunąć plastikową osłonę tłoczyska i można wyjąć śrubę.
- do przytrzymania sworznia trzeba użyć nasadki kątowej i mocnej grzechotki (wahacz prosty 7mm, banan 10mm), bo płaski klucz będzie się obracał.
- trzeba zakupić dwie śruby mimośrodowe do wahaczy prostych (mi pękła z prawej strony i trzeba było czekać kilka dni na wybawcę z InPost)
- do odkręcenia dolnej śruby łącznika najlepiej użyć oczkowego klucza z grzechotką, bo będzie mordęga.
- na kilka godzin przed całą tą imprezą, potraktować wszystkie śruby jakimś prnetratorem, choć mimo to może być przeprawa przez piekło (jak w moim przypadku - tu podziwiam autora wątku, że wyrobił się "na spokojnie" w 1,5h i to z demontażem amortyzatorów, co moim zdaniem jest niemożliwe).

Pozdrawiam.

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]Wymiana wahaczy tył touring+łącznik stabilizatora
PostNapisane: 18 listopada 2022, 08:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Marazzz napisał(a):
Temat stary, ale aktualny, więc dodam coś od siebie jako że właśnie wymieniłem sobie tylne wahacze i łączniki.
- amortyzatorów nie trzeba odkręcać, wystarczy zsunąć plastikową osłonę tłoczyska i można wyjąć śrubę.
- do przytrzymania sworznia trzeba użyć nasadki kątowej i mocnej grzechotki (wahacz prosty 7mm, banan 10mm), bo płaski klucz będzie się obracał.
- trzeba zakupić dwie śruby mimośrodowe do wahaczy prostych (mi pękła z prawej strony i trzeba było czekać kilka dni na wybawcę z InPost)
- do odkręcenia dolnej śruby łącznika najlepiej użyć oczkowego klucza z grzechotką, bo będzie mordęga.
- na kilka godzin przed całą tą imprezą, potraktować wszystkie śruby jakimś prnetratorem, choć mimo to może być przeprawa przez piekło (jak w moim przypadku - tu podziwiam autora wątku, że wyrobił się "na spokojnie" w 1,5h i to z demontażem amortyzatorów, co moim zdaniem jest niemożliwe).

Pozdrawiam.


Witam. Przepraszam za odkopanie tematu, jutro będę wymieniał wahacze w swoim Touringu. Zastanawia mnie tylko wyjęcie śruby z banana. Dużo osób na FB pisało że muszę wyjac amortyzator. Pan wyżej napisał że wystarczy zdjąć plastikową osłonę z tłoczyska. Ktoś może potwierdzić? Jeżeli tak to jak to zdjąć? Na siłę na dół i później zakładając na siłę wepchnąć? Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]Wymiana wahaczy tył touring+łącznik stabilizatora
PostNapisane: 18 listopada 2022, 08:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Nie napisałem żeby zdjąć, tylko zsunąć. Normalnie, przesuń do góry tak, żeby odsłonić tłoczysko. Wtedy jest możliwość dojść do śruby i nie trzeba wyciągać amortyzatorów.

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]Wymiana wahaczy tył touring+łącznik stabilizatora
PostNapisane: 18 listopada 2022, 10:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Ok, dzięki za info.Dzieki Twojemu postowi kupiłem śruby mimośrodowe z lemfordera do tych mniejszych wahaczy. Tylko mam taki problem ze ta podkładka co idzie z drugiej strony wahacza za bardzo na tą śrubę nie chce wejść, jakby była trochę za ciasna i blokuje się na zwojach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL