BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 09:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Benzyna- W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 21:28 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
Witam,

Tak mnie naszlo po dzisiejszym pieknym dniu i 10 godzinach przy autach... maly poradnik jak "odnalezc" moc utracona przez nasze wozidla... sam ostatnio borykalem sie z tym tematem. Caly czas mialem odczucie, ze auto jest zamulone na niskich obrotach, slabo reaguje na niewielkie ruchy przepustnicy, niestabilnie pracowalo na biegu jalowym itp... na rozwiazanie problemu zlozylo sie kilka rzeczy, wiec po kolei. Jezeli macie podobne objawy czyli:
    Telepie na biegu jałowym
    Brak mocy w niskich obrotach
    Za duze spalanie
    Slaba reakcja na delikatne ruchy przepustnicy

to pierwsza rzecza, ktora nalezy zrobic jest.... wyczyszczenie przeplywomierza... przeplywomierz jest bardzo sprytnym urzadzonkiem, ktore jest bardzo precyzyjnym termicznym czujnikiem pomiarowym. W jego wnetrzu znajduje sie blaszka lub drut platynowy, przez ktory jest przepuszczany prad. Przeplyw pradu rozgrzewa ten drucik lub blaszke do ok 200C. Element grzewczy jest bardzo precyzyjny i z wielka dokladnoscia utrzymuje temperature blaszki lub drutu. Kiedy przez przeplywomierz przeplywa powietrze schladza drucik i tym samym nasz uklad zwieksza przeplyw pradu przez drucik aby utrzymac jego stala temperature.... im wiecej powietrza plynie (im szybciej jedziemy) tym wiecej pradu jest potrzebne aby utrzymac stala temperature elementu pomiarowego. I wlasnie ta roznica w napieciu potrzebna do utrzymania stalej temp el. pomiarowego jest przekazywana do DME (ECU) jako wynik pomiaru. DME na tej podstawie wie ile powietrza dostaje sie do silnika i tym samym dopasowuje dawke paliwa odpowiednia do tej ilosci powietrza tak aby silnik spalal mieszanke stechiometryczna (oczywiscie biora udzial w tym procesie sondy lambda ale ich dzialanie jest wtorne i korygujace). Jednym slowem... twoj silnik jest tak dobry jak twoj przeplywomierz... Kiedy powietrze przeplywa przez MAF (przelywke) to z biegiem czasu znajdujace sie w nim drobinki kurzu osiadaja na elemencie pomiarowym przeplywomierza, przez co izoluja go termicznie od przeplywajacego powietrza i tym samym sprawiaja, ze schladzo ono wolniej i mniej element pomiarowy, co z kolei prowadzi do mniejszego potrzebnego napiecia do utrzymania tej samej temperatury co jest raportowane do DME... ktore interpretuje to jako mniejsza ilosc powietrza a zatem podaje mniejsza ilosc paliwa... efektem jest zamulenie silnika i koniecznosc uzywania wiekszych wychylen przepustnicy do osiagniecia tej samej dynamiki jazdy, co skutkuje zwiekszonym spalaniem. Oczywiscie roznice te sa niewielkie i nasilaja sie z biegiem czasu, ale na pewno po jakims czasie zauwazalne. Jak najszybcie zauwazyc ze cos sie dzieje zlego... BMW, zarowno R6 jak i V8 reaguja natychmiast na najsubtelniejsze nawet ruchy przepustnica... jadac np 60-70 wystarczy delikatnie wcisnac gaz tak aby wskazowka na ekonomizerze przesunela sie o 2-3 kreski i juz powinnismy wyraznie czuc, ze auto przyspiesza i to samo zaobserwowac na predkosciomierzu... oczywiscie na rownym odcinku drogi nie pod gorke ani tym bardziej z gorki :)

Przeplywomierz nalezy wykrecic i porzadnie wyczyscic bezdotykowo (!!!) tym sprayem:

Liqui Moly LUFTMASSENSENSOR-REINIGER.

Spryskujemy element pomiarowy (w M62B44 i M52B25 jest on niczymi nie osloniety,nie wiem jak w silnikach pozniejszych (TUB)). Spryskujemy dosc obficie z kazdej mozliwej strony i nastepnie zostawiamy do wyschniecia. Nastepnie dla pewnosci powtarzamy operacje. Na jedno czyszczenie powinnismy zuzyc ok 1/3 - 1/4 puszki. Nastepnie czekamy do wyschniecia, instalujemy ponownie i taadaaa...

Tematow jak to zrobic jest wiele wiec poczytajcie o konkretnym do Waszego silnika... jedyna moja sugestia to nie dotykac niczym a jedynie spryskac tym sprayem... jezeli tylko macie dojscie do czujnika to gwarantuje, ze bedzie dobrze.


Dobra, dalej to juz szybko. W silnikach, ktore go posiadaja, nalezy wyczyscic silniczek krokowy. Jest osobne zrob to sam na ten temat i tam jest opisane co i jak wiec tutaj tyle na ten temat.

Kolejny punkt, zwlaszcza w M62 to sprawdzic swiece. Uszczelki dekli czesto ciekna olejem wlasnie do swiec. Jezeli jest tam olej to trzeba zmienic uszczelki dekli, porzadnie wyczyscic, zmienic fajki i wsadzic nowe swiece.

Aaaaa i zmieniajcie filtr powietrza jak zmieniacie olej i w polowie okresu do kolejnej wymiany jeszcze raz... kosztuje grosze a roznica jest ogromna... w Polsce nie myje sie drog tak jak w DE, FR czy UK... i wszedzie na drogach mamy ogromne ilosci kurzu i pylu.

Wiecej grzechow nie pamietam. Jak cos jeszcze znajde to dopisze... pozdrawiam i niech moc bedzie z Wami.

Naczelny Killer ;)

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 00:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 217
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M44B19
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=81571
Szukałem takiego tematu od dłuższego czasu ! Dziękuję bardzo !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 08:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2450
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E92
Kod silnika: 2.5
Condor, Przez padniętą przepływkę mogą wyskakiwać błędy Sondy w Inpie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 14:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
Propsy Condor, dobra robota, oby tak dalej! Keep Up the Good Work :ok: :ok: :ok:

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 17:15 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
PiotrRadom napisał(a):
Condor, Przez padniętą przepływkę mogą wyskakiwać błędy Sondy w Inpie?


Nie, raczej nie.

Przeplywka jest na poczatku calego ukladu i jezeli ona niedomaga to caly uklad bedzie niedomagal... w ekstremalnych przypadkach sondy moga raportowac zbyt uboga mieszanke ale to nie jest blad sondy... ona od tego jest. Takze jezeli masz blad sondy to sprawdz sonde ;)

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 18:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
PiotrRadom napisał(a):
Condor, Przez padniętą przepływkę mogą wyskakiwać błędy Sondy w Inpie?

Padnieta przeplywka moze co najwyzej zamieszac w dawce paliwa i przy sprawnych sondach moze wyskoczyc blad typu "fuel trim bank...". Jezeli wyskakuje blad oxygen sensor to mamy jasno czarno na bialym, ze sonda lambda jest odlaczona, zwarta do masy lub podaje wartosci spoza skali wlasciwej.

Condor napisał(a):
Aaaaa i zmieniajcie filtr powietrza jak zmieniacie olej i w polowie okresu do kolejnej wymiany jeszcze raz... kosztuje grosze a roznica jest ogromna... w Polsce nie myje sie drog tak jak w DE, FR czy UK... i wszedzie na drogach mamy ogromne ilosci kurzu i pylu.

To sa tacy co zmieniaja filtr powietrza co druga zmiane oleju? :przestraszony: :przestraszony:

Co do samego tematu nie podchodzilbym do niego zbyt optymistycznie. Niestety takie elementy jak przeplywomierz, sonda lambda itp. potrafia podawac falszywe informacje nawet bez wyrzucania bledu. Sonda lambda moze pokazywac stale jedna wartosc i jezeli wartosc bedzie sie miescila w granicach normy to bledu nie ujrzymy. To samo tyczy sie przelywomierza, moze on pokazywac rozne dane w zaleznosci od warunkow panujacych w otoczeniu (temp, wilgotnosc itp) i w zaleznosci od ilosci powietrza. Dokladniej mowiac dobre wartosci moga byc przy niskim przeplywie powietrza, a przy wysokim juz niedokladne (i odwrotnie). Niestety jest to przewaznie nie do wychwycenia. Oczywiscie czyszczenie takiego elementu moze dac spory efekt, ale nie daje gwarancji, ze przelywka bedzie dzialac w 100% prawidlowo.
Podsumowujac. Jezeli po czyszczeniu samochod zachowuje sie lepiej warto sprawdzic czy na nowej przeplywce efekty beda jeszcze lepsze niz po samym czyszczeniu.

Oczywiscie rozmawiamy tutaj o przypadku gdzie swiece, fajki, cewki, dolot, czujnik temp powietrza dolotowego mamy wymienione/sprawdzone! Bez sprawdzenia tych elementow nie ma sensu zabierania sie do czyszczenia przeplywki i sprawdzania efektow.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 2 maja 2011, 18:48 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
Smieszna sprawa. Kupilem fajki Bosch i swiece Bosch. Przez 300km auto fajnie jezdzilo a pozniej znowu mul... tak mi przyszlo do glowy zeby sprawdzic i przelozylem na powrot stare fajki Beru ktore mialem wczesniej, tylko je wyczyscilem z oleju. Przy okazji je pomierzylem i okazalo sie ze fajki Beru maja opornosc od 1.8 do 1.9 kOhma a na ich obudowie jest znaczek 1.8 kOhma natomiast na fajkach Bosch nie ma zadnego oznaczenia opornosci a w pomiarach okazalo sie, ze maja od 1.9 do 2.2 kOhma przy czym wiekszosc miala 2 kOhmy. Teraz auto jezdzi lepiej i silnik pracuje spokojniej. Jakby latwiej mu sie wkrecac na obroty. Myslicie, ze to rzeczywiscie moze miec az taki wplyw?

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 15 maja 2011, 22:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7079
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Dobry temat

Wiecue mize jak sie dostac do przeplywomierza w E53 ? Chetnie bym go wyczyscil ale nie mam pojecia jak sie do tego zabrac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 17 maja 2011, 13:02 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/49/53

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 19 maja 2011, 01:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7079
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Condor,

Dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 21 maja 2011, 19:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1650
Lokalizacja: WT / WPR
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
W M40 też mogę tak zrobić? tzn. przeczyścić przepustnice i krokowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 22 maja 2011, 20:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 777
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46 Sedan 5.0 v8
Nie moge znalesc tego spreya co napisal Condor, nie wiem ktory to dokladnie :zdegustowany: :zdegustowany: http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... iqui+Moly+


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 22 maja 2011, 20:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Na tej aukcji jest : http://allegro.pl/oczyszczacz-do-przepl ... 98196.html .
Sa tez tansze z tego co podales.
Tez bede czyscil sobie przeplywke w sobote z tym , ze jakims innym preparatem do czyszczenia gaznikow i odrazu wymienie filtr powietrza Mann`a , machne tez odrazu przepustnice z krokowcem . Swietny opis tak swoja droga ;)

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 25 maja 2011, 10:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 777
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46 Sedan 5.0 v8
Reeper, Fenks


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 25 maja 2011, 11:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Nie ma za co ;) Ja kupilem inny preparat do czyszczenia gaznikow i innyh elementow ukladu dolotowego , ktory sie zwie Holts Professional ( Preparat do czyszczenia gaznikow) . W sobote sie biore za czyszczenie calego dolotu i puszke filtra tez musze wyjac bo zasyfiona jest w srodku :D Dam znac jakie to dalo efekty ;)

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 25 maja 2011, 20:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Gdyby ktoś miał czas jeszcze na mało foto relację, to było by :ok: .
Ot tak z ciekawości, zawsze można by porównać ilość brudu w przepływce na przykład. ;)

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 26 maja 2011, 13:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
chlopaki pytanie !
czy mozna jakims programem sprawdzic prawidlowosc dzialania przeplywki w taki sposob:
widzimy wartosc oczekiwana oraz wartosc zmierzona przez przeplywke (mam na mysli live data w czasie jazdy)
jesli obie wartosci sie pokrywaja, to by oznaczalo, ze przeplywka jest OK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 26 maja 2011, 14:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 215
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
Skad chcialbys miec wartosc oczekiwana, ktora zalezy od cisnienia i temperatury...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 27 maja 2011, 17:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
pytam, poniewaz tak to robilem dawniej, gdy jeszcze mialem Fiata Stilo
niestety w diagnostyce BMW jeszcze sporo przede mna, stad tez powyzsze pytanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx][Benzyna] W poszukiwaniu utraconej mocy...
PostNapisane: 30 maja 2011, 18:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Witam. Mialem dac znac jakie po zabiegu beda efekty a wiec powiem tak , gra nie warta swieczki :kwasny: Zrobilem wszystko tak jak trzeba wyczyscilem bez dotykowo przeplywomierz wraz z cala puszka , wymienil wkladke filtra powietrza Mann i krokowca tez przeczyscilem , na przepustnice zabraklo mi preparatu. Na wolnych silnik piekne rowniutko pracuje ale ku mojemu zaskoczeniu slabiej sie wkreca na obroty i ogolnie jest slabszy jak byl wczesniej. Nie wiem moze trzeba troche pojezdzic zeby komp sie przestawil albo kij wie co jeszcze . Prosilbym o jakies sugestie czy to zmulenie z czasem zniknie .

Pozdro

Sprawdzilem wlasnie przeplywomierz i po odpieciu silnik prawie zgasl po czym zaskoczyl i normalnie pracowal.

Odpiolem aku i sie poprawilo, nie muli juz i sie wkreca juz na obroty lpiej chociaz jakbym mial sie podjac tego zabiegu jeszcze raz to bym odpuscil . Jak cos dobrze chodzi to nie warto to ruszac , dam jeszcze znac jak ze spalaniem sprawa wyglada.

Bede dodawal swoje spostrzezenia a wiec jak narazie nie zaopserwowalem wzrostu spalania ani spadku , moze ddlatego , ze malo swigam ale ekonomizer mniej sie wychyla do max . Narazie moge powiedziec , ze na wolnych obrotach jest jakby silnik mocniejszy bo bez gazu podjedzam pod taka mala goreczke na jedynce, trudno mi narazie cos powiedziec. Jeszcze jedno to , ze wtryski jakby ciszej pracowaly a to pewnie bedzie mialo skutki w mniejszym spalaniu ale o tym dam jeszcze znac. Acha i zapomnialem , ze dodatkowo laczenie z pokrywa puszki filtra i przepustnicy uszczelnilem silikonem bo ta papierowa uszczelka podejrzanie wygladala.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL