BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 23:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 1 października 2012, 11:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Zakładam indywidualny temat o moim problemie bo już sam tracę cierpliwość do tego auta. Miałem kiedyś niezagazowane M43 i zawsze w każdych warunkach pracowało idealnie i mało paliło. Teraz mam M42 z sekwencją i są to ciągłe problemy...

tak było w sierpniu:

woytek13 napisał(a):
Po wielu wizytach u różnych gazownikach piszę temat tutaj, bo już sam nie wiem co dolega mojemu autu.

Opiszę cały problem:

Wsiadam rano do auta, odpalam jadę i jest wszystko OK. Obroty równo, auto przyspiesza gładko i ogólnie sympatycznie. Przełącza się na gaz, jedzie nadal ładnie wszystko ok. Ale po chwili dojeżdżam do skrzyżowania (lub innego miejsca, a nawet w czasie jazdy to bez znaczenia) obroty zaczynają falować. Falować MOCNO czyli 100-1000obr. A gdy jedziemy to auto nie daje rady jechać z równą prędkością czyli zwalnia/przyspiesza, szarpie. Gdy chcemy przyspieszyć i damy gaz w podłogę to trzeba chwili żeby tak jakby turbo napompowało ciśnienie (tak dla zobrazowania piszę ;) ) i potem jedzie już gładko do końca obrotów. Czasem gdy np na 2 biegu chcemy zjechać ze skrzyżowania jest to przerażające bo gaz w podłodze a auto nie jedzie aż po chwili namysłu zaczyna przyspieszać. Ostatnio zauważyłem, że przegazowanie auta tak do odcięcia (postój) lub jazda przez dwa biegi z gazem w podłodze (na trasie) wyleczy falowanie/zamulanie i jest OK. Do zgaszenia auta będzie wszystko super, auto jedzie miło nie ma żadnych problemów. Po zgaszeniu lubi się to pojawić ponownie ale nie ma reguły. Czasem przez dwa dni wcale nie ma tego problemu. Ogólnie uzdrowieniem dla auta jest mocne wduszanie gazu. Testowałem gaz z różnych stacji, nie ma to znaczenia.

Co było sprawdzane:
- przepływka
- krokowiec
- czujnik położenia przepustnicy
- szczelność dolotu
- odpinałem lambdę (bez zmian)
- świece nówki NGK dedykowane do tego silnika
- filtry wymienione na nowe

Był pomysł jednego zakładu, że to reduktor ze starości popuszcza gaz podciśnieniem i po zapaleniu przez to nierówno silnik pracuje. Ale na ciepło też to się dzieje więc teoria chyba błędna. Pomysł tego warsztatu to: "600zł i wymienimy Panu reduktor, potem będzie już ok". Nic innego nie chciało im się chyba robić.

Może to wtryski są do czyszczenia? Też taki pomysł padł, ale wtryski drogie żeby kupić nowe..

Auto spala od 10 do 13 litrów gazu (duże koła 17", jazda raczej spokojna, miasto/trasa w stosunku 1:1).

Pełna specyfikacja w profilu, dodam też że auto na tym gazie przejechało już 100tys od założenia (8 lat wg dokumentacji).



Samodzielna regulacja nic nie dawała, rozjechały się mapy na benzynie więc oddałem do gazowników z BRC:

woytek13 napisał(a):
Ostatnio auto chodziło jak gówno (szarpanie, falowanie, odcinka się ustawiała na 4tys nawet). Nawet na benzynie tak było a czasu na zabawę samemu brak więc oddałem do gazowników. Mieli logo BRC na zakładzie, są wymienieni na stronie brc w sieci ich serwisów. Zaryzykowałem i powiedziałem że ma jadzić ładnie. O 8 oddałem auto, po 16 po pracy odebrałem (pracuję obok) no i pierwsza gadka: "tu już instalacja stara i na nic gwarancji dać nie możemy bo w każdej chwili może się rozsypać. Zapłaciłem stosowną kwotę, za benzynę też bo musieli mapy na benzynie zeresetować i pojeździć trochę moim bmw po okolicy... Ojtam, muszę zobaczyć efekt. No i niby jedzie równo (już był uśmiech), przyspiesza równo ale jakoś tak niby wolniej, ale to może złudzenie bo nie szarpie :P No nic, tankowanie do pełna i jeździmy. Dziś skończył się gaz i po przejechaniu 330km przełącznik mi piszczy że gazu nie ma (naprawili to, wcześniej przełączał się na benzynę bez ostrzeżenia). Szybka kalkulacja:
- 41,5litra gaz
- 330km przejechane
50% miasto (albo korki bo to głównie dojazd do i z pracy) 50% trasa (albo wiejskie drogi, bo jadę do domu objazdami zwykle).

Wynik 12,5 Litra na setkę, czyli tak jak było.

Aha no i faluje mi teraz na benzynie :wstyd: Chyba kolejnego krokowca na podmianę mi trzeba



Po tym próbowałem dalej więc kupiłem nowe świece i jeździłem, jeździłem. Wczoraj po 120km miasta i 160km trasy gaz sie skończył. wynik 14litrów na setkę....

Co jest nie tak?! To już zaczyna być okropnie dużo, bo jeżdżę możliwie najwolniej... Czyszczenie wtrysków może pomóc na duże spalanie? Padnięta lambda może wpływać na spalanie gazu (w sofcie lambda zaznaczona jako odłączona). Wcześniej miałem gówniany dt gas i meganka paliła mi 7 litrów, bez żadnych problemów. A tu słynne BRC i same problemy :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 1 października 2012, 19:39 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Poczytaj co ja robiłem jak mi dużo paliło i dziwnie gaz chodził ;) ogólnie to na odpalonym silniku odpinałem elektronike od wtryskiwaczy i sprawdzałem co sie dzieje , na kazdym wtrysku po odpięciu paczasz jak sie zachowuje silnik, jak zaczyna coraz dziwniej chodzic to znaczy ze teoretycznie wtryskiwacz działa. Jak odepniesz jakis i nie bedzie zadnej roznicy to znaczy ze padł. U mnie palił 36 litrów gazu na 220 km, obecnie za 30 zł robie luzno 100 km w mieście ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 1 października 2012, 20:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
NANOCSmilosz napisał(a):
Nie ma problemu przy ruszaniu że trzeba dać mu najpierw gazu , a później jechać. Nie przerywa w trakcie przyspieszania. .


No właśnie z tym mam problemy. W sumie może to być coś podobnego ponieważ u mnie na dwa wtryskiwacze mają popsute zatrzaski na wtyczkach i kiedyś często spadały w trakcie jazdy i była jazda subaru (nie wszystkie cylindry). Teraz złapałem je razem trytytką i siedzą ale może faktycznie coś się popsuło we wtryskiwaczach? Odpinanie może nie pomagać, ponieważ on z reguły działa poprawnie tylko czasem ma moment że faluje i ciężko mi np rano jadąc do pracy stawać gdzieś na przystanku i odpinać wtryski bo silnik nagle zacznie nierówno pracować ...


Jakby te wtryski były chociaż trochę tańsze to bym kupił w ciemno, ale do BRC one są po 200zł/szt :mur:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 2 października 2012, 18:30 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Nie wiem jakie masz wtryskiwacze , ale ja swoje regenerowałem , jest gdzieś opis na forum mój jak to robiłem , ale to musisz znaleźć. Co do takiego zatrzymywania sie i odpinania gazu to śmiesznie podchodzisz do tematu.
Mi chodziło o to żebyś odpalił sobie auto , i gdy już Ci się przełączy na gaz to otwierasz maske i odpinasz po kolei złącza od wtryskiwaczy. Jeśli odpiąłeś i silnik zaczął falować to wpinasz i JUŻ WIESZ ŻE TEN WTRYSKIWACZ JEST SPRAWNY.

Jeśli odpinasz wtyczkę i nie dzieje się nic to znaczy że ten wtryskiwacz nadaje się do naprawy o ile się da bo nie każdy można zregenerować. Kupujesz na allegro zestaw do regeneracji i naprawiasz sam.

Każdy wtryskiwacz trzeba kalibrować (każdy np valtek , są też takie których się nie kalibruje w ogole) nie wiem jak z tymi BRC które Ty masz. Ja robiłem to na oko. Po regeneracji musiałem jeszcze śrubą imbusową regulować. Po złożeniu tego na nowo dalej mi nie działał wtryskiwacz. Wziąłem imbus i delikatnie kręciłem aż do momentu aż usyłszałem syczenie gazu. Wtedy lekko dokręciłem , sprawdziłem czy nie ulatnia się i od tego momentu działa bardzo dobrze ;)
Wiem że taka kalibracja to nie jest profesjonalna , ale jak się nie ma kasy to można samemu coś kombinować. Chyba że chcesz to oddaj listwe do regeneracji i kalibracji. Ja za taką usługę za 1 wtryskiwacz zapłaciłem 150 zł. Koszt zrobienia samemu 11 zł....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 2 października 2012, 20:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Moje wtryski się nie rozbierają, nie mają żadnych śrubek, żadnej możliwości regeneracji. Koszt jednego to 200zł. Ewentualnie czyszczenie, to 200zł za komplet ale może to nic nie pomóc. Chociaż czuje że zaryzykuje to szorowanie wtryskiwaczy, przy obecnym spalaniu 200zł na gaz to ja wydam w bardzo krótkim czasie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 2 października 2012, 21:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 246
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży :) & UK
Moje BMW: E61
Kod silnika: N52B25
woytek13 napisał(a):
Moje wtryski się nie rozbierają, nie mają żadnych śrubek, żadnej możliwości regeneracji. Koszt jednego to 200zł. Ewentualnie czyszczenie, to 200zł za komplet ale może to nic nie pomóc. Chociaż czuje że zaryzykuje to szorowanie wtryskiwaczy, przy obecnym spalaniu 200zł na gaz to ja wydam w bardzo krótkim czasie.

Rzeczywiście wtrysków membranowych (a takie są u Ciebie zastosowane) nie da rady rozebrać. Po prostu membrany są już twarde i nie spełniają one swojej funkcji tak jak powinne. Czyszczenie? Pewnie "przeczyszczą" je benzyną + sprężone powietrze :) . Gwarancji żadnej na to nie dostaniesz a efektu pewnie nie będzie. Czyszczenie raczej nic nie da bo wiem jaki "syf" potrafi być we wtryskach i jak ciężko go wogóle usunąć. Ja bym sobie czyszczenie odpuścił.
Wtrysków nie trzeba odpinać można po prostu zacisnąć wężyk gumowy pomiędzy wtryskiem a kolektorem ssącym i wtedy sprawdzać jak się auto zachowuje [o ile wtryskiwacz nie jest wkręcony bezpośrednio w kolektor, wtedy tylko programem (można wyłączyć-włączyć każdy wtryskiwacz z osobna)]. Jeżeli zacznie kuleć to ok. Jak nie będzie zmian to wtrysk padł. Ale masz już zrobione na inst. 100k km więc myślę że czas wtrysków nadszedł a i instalacja gazowa zarobiła już na następną (nową) ;) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 2 października 2012, 22:42 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
ot problem podmień listwe od kogoś i zobacz jak działa na innej listwie, lepsza opcja kupić komuś pół litra za podmiankę listwy niż miliard złotych za listwę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 3 października 2012, 05:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Czyszczenie to nie czyszczenie takie jak może zrobić każdy z nas w garażu :P Jakieś ultradźwięki, jakieś tam maszyny pod które podpina się wtryski i pracują one w różnych warunkach. Coś takiego ALE nawet osoba która to robi, powiedziała mi że dużych szans nie ma bo to starocie już... Chyba wykombinuje podmiankę i wtedy będę cokolwiek wiedział.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 25 października 2012, 08:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Niewiele osób ma taki zwyczaj, ale ja napiszę dla potomnych co było problemem falowania. Tzn jeszcze pewności nie mam ale od tygodnia jeżdżę testowo z odpiętą sondą i .... jak ręką odjął ;) Falowania i zamulania BRAK! Zamówioną mam już nówkę boscha (nie mam zamiaru bawić się z zamiennikami, uniwersalnymi itp) i zobaczę. Mam nadzieję, że z nową sondą będzie tylko lepiej a i spalanie spadnie trochę :) Teraz na samo odpalanie poszło mi duuuuużo benzyny :lol:

Pozostaje mi drugi problem czyli:

Problem polega na tym, że gdy przełączy mi się rano z benzyny na gaz (temp przełączania ustawiona na 30stopni) to obroty po dodaniu gazu zamiast rosnąc spadają na moment, a jak jednocześnie puszczę sprzęgło chcąc jechać to auto zgaśnie. I tu pojawia się problem bo nie mogę go odpalić. Tzn jakby było zalane, dopiero po chwili kręcenia z gazem w podłodze zapala ale znów jakby dopala paliwo/gaz. Co to puszcza gaz? Wtryski czy reduktor? Reduktor podciśnieniem raczej nie daje gazu, sprawdzane kilka razy. Chyba że w jakiś inny sposób.

To zamulanie tzn opadanie obrotów po dodaniu gazu to też wina reduktora/wtrysków? Jak się zagrzeje to jest OK. Może temp przełączania za niska? W serwisie na regulacji ustawili mi aż 45stopni ale to już chyba przesada bo całą drogę do pracy jechałbym na benzynie...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 25 października 2012, 12:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Mam podobny problem z tym gaśnięciem zaraz po przełączeniu na LPG. Mam nową instalację, więc wtryski i reduktor OK, dziś doczytałem coś o mapsensorze, muszę sprawdzić czy mam go dobrze podpiętego, i jeszcze czytałem o ustawieniach mapy wtrysku względem temperatury.
Ja mam temp. przełączania ustawioną na 30*C. i jest w miarę OK. optymalnie dla tego problemu z przygasaniem.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 25 października 2012, 13:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Mam BRC u mnie mapsensor nie jest podpięty, używany jest tylko do regulacji. Btw, paczka z mapsensorem leży już w domu i czeka aż tam wrócę.

Z kolei doczytałem też, że trzeba zimną strategię ogarnąć i może mi go zalewa na zimno. Sprawdzę po pracy, ewentualnie zmienię coś i będę testował jutro rano. Chciałbym żeby to właśnie był problem z regulacją a nie koniecznością kolejnej inwestycji...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 26 października 2012, 07:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Zimna strategia ustawiona na -10% pomiędyz 30 a 50stopni. Dziś rano zero poprawy...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 26 października 2012, 16:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23109
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
woytek13 może nie głupim pomysłem było by zarejestrowanie się na lpg.forum i poszukanie kogoś kto w Twojej okolicy lub lekko dalej ogarnia ten temat :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 29 października 2012, 09:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Szczurek1986 napisał(a):
woytek13 może nie głupim pomysłem było by zarejestrowanie się na lpg.forum i poszukanie kogoś kto w Twojej okolicy lub lekko dalej ogarnia ten temat :]


Tam też szukam pomocy ;) Ale w okolicy nie mam nikogo z forum kto by ogarniał BRC :(

Wkleję efekty moich "badań" z soboty i może ktoś tu zna się na rzeczy i pomoże:

Nie zauważyłem pomocy więc mam kolejne pytania co do tego zamulania przy ruszaniu na zimno. Od razu przyznam się do własnego błędu bo mój reduktor to genius 1500, więc jego wydajność jest ok. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Z samego rana zrobiłem szereg testów i każde zmiany rejestrowałem za pomocą zrzutów z ekranu. Zaraz postaram się wszystko dokładnie opisać żeby było jasne i żeby możliwie szybko dostać od forum jakąś pomoc :)

Stan na zimno zanim odpiłem silnik:
Obrazek

Odpalamy na zimno, silnik chodzi na PB rozgrzewa się:
Obrazek

Temp przełączania osiągnięta, silnik pracuje na gazie:
Obrazek

I TU pojawia się problem, ponieważ gdy dodajemy gazu na jałowych to silnik zamiast iść od razu na obroty to się przydusza. MEGA delikatne smryanie pedału gazu umożliwia wejście na obroty bez ich wcześniejszego obniżenia, ale to bardzo trudne i w normalnej jeździe po mieście praktycznie niemożliwe. Mam nadzieje, że osoby bardziej zorientowane widzą to wszystko na wykresach:
Obrazek

Czasy wtrysku benzyny podczas tego przegazowywania i dławienia:
Obrazek

To samo tylko porównanie wtryskó PB i LPG
Obrazek


Nastepnie silnik się zagrzał więc pojechałem (z podpiętym już MAP'em, kupiony oryginał BRC a nie żaden zamiennik, czy dorabiany z Opla) na testy w trasie. Tutaj wykres jazdy na 2 biegu do odcinki:
Obrazek

No i porównanie jazdy pod dużym obciążeniem (3 bieg pod górkę). Nie wiem czy to dobry test ale widać na gazie jak dziwnie wyglądają czasy w okolicach 2tys RPM. Nie wiem czy tak ma być, ale na benzynie jest równa linia.
PB:
Obrazek

LPG:
Obrazek

Myślałem że suwakiem muszę trochę podlać gazu (dodałem +10 pod obciążeniem) i wyszło wtedy coś takiego:
Obrazek


Na koniec spróbowałem zrobić automape i po skończeniu wyszło coś takiego:
Obrazek


Ostatni mój problem, który wyszedł po tej mojej "regulacji" to że po przestawieniu na mapsensor odłączony mam cały czas MAP równy 100. Coś jest nie tak. Zobaczyłem to dopiero na wykresach bo zaczął mi falować:
Obrazek

Może jest jakaś procedura jak należy odpinać mapsensor? Próbowałem go wyłączyć w programie, a potem odpiąć. Próbowałem odwrotnej kolejności i nic. Teraz mam go zamontowany na stałe bo inaczej cały czas mi falował i nie chciał jechać.

Mam nadzieję, że te zrzuty zobrazowały dobrze mój problem i otrzymam chociaż trochę rad co zmienić lub poprawić. Silnik gdy jest ciepły pracuje wyśmienicie :) więc tylko zimne poranki mnie interesują.


pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Wojtek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 5 listopada 2012, 09:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Nie znam się aż tak, ale na moje oko, po przełączeniu się na LPG, masz za krótkie czasy wtrysku gazu w stosunku do PB, powinny być około 0,5ms dłuższe niż PB, ja tak mam i jest OK. Druga sprawa to taka, że ja wyłączyłem całkiem korektę po temperaturze gazu, i jest OK, nie dławi się. Na mój rozum, to komp PB tak steruje czasem wtrysku PB na ssaniu, żeby było więcej paliwa, więc i czasy LPG są większe z racji dłuższego czasu wtrysku PB na ssaniu, nie widzę powodu dla którego trzeba by dodatkowo wydłużać czasy LPG.
Kolejna sprawa, to taka, że po przełączeniu na LPG, czasy wtrysków PB spadają znacznie. o ile pamiętam, to może oznaczać zbyt bogatą mieszankę.

Spróbuj wyłączyć korektę czasu wtrysku LPG po temperaturze i obniżyć czasy wtrysków.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 5 listopada 2012, 10:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Powinienem tu wpisać spory update ponieważ zregenerowałem reduktor, wymieniłem membrane i uszczelki oraz dokładnie umyłem w środku był śmietnik. Potem było dużo problemów ze złożeniem bo jeden element mi się zgubił, wpadł pod maskę i tak zmarnowałem ok dobę na 5-krotne wyciąganie i ponowne montowanie reduktora. Ale ostatecznie złożyłem i chodził. Potem wyregulowałem ciśnienie na około 1.2bar i zrobiłem automapę. Czas wtrysku benzyny na LPG i PB identyczny, do tego czas wtryskiwacza gazowego o ok 1ms dłuższy niż benzynowego. Oczywiście regulowane przy temp roboczej silnika. Wszystko wyszło książkowo ale rano dalej to samo...

Do tego doszedł mi drugi problem bo rano pierwsze przełączenie na gaz kończy się zgaszeniem silnika, wtryski mi kleja ewidentnie. Jak zrobię to w czasie jazdy to chwilę auto nie ma zapłonu staje ale potem jakoś się przepcha i dalej wtryski chodzą super. Jak się zagrzeją to jest ok i paliwo przełącza się dosłownie bezszelestnie. Chyba muszę kupić nowe wtryski, bo nie wiem czy jest sens próbować te czyścić (nierozbieralne gówna).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 5 listopada 2012, 10:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
woytek13, na lpg forum ktos oferowal usluge czyszczenia. Zapytaj ich czy przy Twoim przebiegu warto czyscic. Zaklejenie wtryskow to moze byc tez kiepski luz zadko wymieniany filtr albo montaz wtryskow na lezaco (powinny byc pionowo).

DanyU napisał(a):
Druga sprawa to taka, że ja wyłączyłem całkiem korektę po temperaturze gazu, i jest OK, nie dławi się. Na mój rozum, to komp PB tak steruje czasem wtrysku PB na ssaniu, żeby było więcej paliwa, więc i czasy LPG są większe z racji dłuższego czasu wtrysku PB na ssaniu, nie widzę powodu dla którego trzeba by dodatkowo wydłużać czasy LPG.

Zgadzaloby sie, gdyby nie fakt, ze gdy gaz ma nizsza temp to mieszanka robi sie bardziej bogata. Jak wystroisz sobie na goracym silniku, to korekta po temp mozesz tak zrobic, zeby ustawic najnizsza mozliwa temp przelaczenia, np 15 stopni zamiast 30. U mnie stary stag 200 nie oferuje zadnych korekt (ma wbudowane) i zeby nie szarpalo musze ustawic temp przelaczenia 35. Stag 300 isa2, ktory ma korekty na tym samym setapie mozna ustawic na 15 i nie szarpie. Gaz jest po prostu bardziej zmienny wzgladem temp niz benzyna i stad koniecznosc dodatokwych korekt. Zerknij sobie na mapki na lpg-forum, zwykle mozna sobie znalezc "gotowca" do korekt po temp i tylko zmodyfikowac obserwujac adaptacje paliwowe na zimnym. Zejscie o kilka stopni z progiem przelaczenia procentuje oszczednoscia na PB, co w zime jest odczuwalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 5 listopada 2012, 10:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
ded napisał(a):
woytek13, na lpg forum ktos oferowal usluge czyszczenia. Zapytaj ich czy przy Twoim przebiegu warto czyscic. Zaklejenie wtryskow to moze byc tez kiepski luz zadko wymieniany filtr albo montaz wtryskow na lezaco (powinny byc pionowo).


Jeszcze nie widziałem wtrysków BRC które by były pionowo ;) O czyszczeniu mówił mi też mój gazownik. Koszt to 200zł, ale gwarancji na to nie ma. Nowy wtrysk to nowy wtrysk.

Myślę też o wtryskiwaczach WGs, jednak to nowość i możliwe że słaba jakość. Nikt tego w zimie nie testował jeszcze więc to kot w worku :oczami:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 5 listopada 2012, 14:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
za 200 to chyba bym wolał valteki, niż czyścić stare. W sedanie po 90 000km wymieniłem 2 sztuki, 2 były OK, teraz też mam valteki i przy tym silniku nie ma problemu raczej. Kalibrację robiłem po 15 000km od zamontowania i nie odbiegały od normy, teraz po kolejnych 15k km sprawdzałem programem wtryski i jeden był przestawiony o 2% drugi o -3% a pozostałe dwa około 1%. Więc chyba nie jest źle, a za tą kasę po 3 latach kupujesz nową listwę i masz z bani.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie
PostNapisane: 5 listopada 2012, 15:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
woytek13 napisał(a):
O czyszczeniu mówił mi też mój gazownik. Koszt to 200zł, ale gwarancji na to nie ma. Nowy wtrysk to nowy wtrysk.

Wtryski BRC to bardzo dobre wtryski.
Na lpg forum znajdz użytkownika "bdb" on świadczy usługi czyszczenia tych wtryskiwaczy.
Gdybyś chciał kupić te wtryski nowe to jeden kosztuje ok 350 zł dlatego pierw oddaj swoje do czyszczenia
i zainwestuj w dobry filtr fazy lotnej

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL