BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Czy czujesz ró¿nice miedzy paliwem 95 i 98 lub innym wzmocnionym?
Tak, jest duża różnica. 28%  28%  [ 15 ]
Tak, jest różnica ale mało zauważalna. 31%  31%  [ 17 ]
Nie. 41%  41%  [ 22 ]
Liczba głosów : 54
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Benzyna 95 vs 98
PostNapisane: 4 września 2007, 19:48 
Czujecie różnice tankując 95 a 98 lub inna wzmocnioną? Oczywiście z tej samej stacji.
Może znajdzie się jakiś chemik i podpowie czy to to gra warta świeczki.
Ja osobiscie na początku nie czułem różnicy. Ale ostatnio jak tankuję na bezobsługowej Neatse to mam wrażenie że przyjemniej jeździ się na 98.


Ostatnio edytowano 7 kwietnia 2009, 07:48 przez yeahman, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 00:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 798
Liczba oktanowa 95/98 oznacza minimalną ilość oktanów w danym rodzaju paliwa, tak więc np. w 95 mogłoby być 95 lub więcej. Teoretycznie mogłoby być tak, że nie będzie między nimi różnicy. Co ciekawe mimo wprowadzenia bardziej wzbogaconych mieszanek część nowo produkowanych aut jako dedykowane paliwo ma właśnie 95. Szczerze powiedziawszy nie odczułem wielkiej różnicy między nimi jeśli chodzi o moc czy przyspieszenie jedynie czasami średnie spalanie było mniejsze ale może to tylko zbieg okoliczności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Niegdys wlalem 98 kilka razy do ASTRY qzyna i roznica byla tylko w srednim spalaniu. Autko rzeczywiscie spalilo troszeczke mniej [ +/- 2l ] ale bez klimy. Co do osiagow to nie odczulem roznicy. Do swojej E36 leje 95.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 21:35 
różnice te czasami wychodzą za ileś tysięcy km.
np. verva ma jakieś tam lepsze dodatki sama w sobie, które m.in. zapobiegają zużywaniu się części silnika, płuczą ze zbędnych nagarów, takie tam.
Fajny artykuł o dodatkach do benzyn widziałem w piśmie "Nowoczesne technologie w przemyśle" :P


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Benzyna 95 vs 98
PostNapisane: 6 września 2007, 06:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
yeahman napisał(a):
Ale ostatnio jak tankuję na bezobsługowej Neatse to mam wrażenie że przyjemniej jeździ się na 98.


Nie tylko Ty Tomku. Ja od ok. 2lat tankuję na Neste i jestem jak najbardziej na tak :)


PS na 98 samochód pracuje bardziej harmonijnie i leje tylko 98 (a cena i tak jest niższa niz 95 na innych stacjach)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 08:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Ja osobiście nie odczułem różnicy na 98 więc leje 95, ale w instrukcji BMW pisze że: "W przypadku wyższej jakości benzyny rośnie moc i maleje zużycie paliwa, a w przypadku niższej jakości jest odwrotnie". Jeszcze kwestia taka czy lejąc na stacji 98-kę ma ona rzeczywiście te 98 oktan, wiadomo jak to bywa z jakością paliw w Polsce :( PS Ja tankuje głównie na Neatse, a jeśli Neatse nie ma w pobliżu to na innych stacjach koncernowych.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 14:57 
Cobi napisał(a):
W przypadku wyższej jakości benzyny rośnie moc i maleje zużycie paliwa, a w przypadku niższej jakości jest odwrotnie".


no własnie!! czasami mniej, znaczy więcej...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2007, 15:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
osobiscie tankujac 98 ultimate na BP to jest to dla mnie juz odczuwalna roznica.

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2007, 15:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 23
Lokalizacja: Enschede-Holland
Tankuje tylko V-powera na shelu,w Polsce na Orlenie verve

-troche mniejsze zuzycie paliwka
-odczuwalna roznica gdy silnik jest zimny-nic juz nie prycha,ciagnie rownomiernie
-zwiekszonej mocy nie zauwazylem, ale przyznam sie ze nie testowalem,
-moje 192 konie lubia dobre paliwko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: B-gi/W-wa
Ja tankuje tylko 98ultimate na BP, na te stacje mam rutexy firmowe to na tych stacjach leje 98 nawet jak sie rutexy skończą ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=349372#349372 oceĂą moje BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2007, 17:11 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Liczba oktanowa.

Nie ma sensu lać paliwa 98 do silników przystosowanych do spalania 95. Paliwa 98 oktanowe lać należy do wysilonych jednostek napędowych o wysokim stopniu sprężania, gdzie zalanie 95 spowodowałoby spalanie stukowe, gdyby nie odpowiedni czujnik. Przykład - np. Porsche 911 turbo (993), na paliwie 98 okt. osiąga 408 KM, na 95 - ok. 360 KM.

Pewnie mnie jacyś znawcy wyśmieją, ale w czasopismach motoryzacyjnych były już przeprowadzane takie testy - 95 oktan vs 98 oktan (np. auto moto, nr 8 sierpień 2007). Testowany był fiat panda (nie śmiać się! :P) z silnikiem 1.1 60 KM/5000 rpm, 102 Nm/2500 rpm oraz 4 paliwa: shell, orlen, statoil i BP, każde w wersji 95 i 98 oktan (vpower racing, verva, suprema, ultimate). Na hamowni najniższą moc zanotowano na BP 95 i na... Shell Vpower Racing - 62,9 KM, najwyższą - na Supremie i Vervie, 64 KM. Za to pomiary momentu obr. już były ciekawsze - na wszystkich paliwach 95 oktan, prócz shella, silnik osiągał wyższy moment, niż na 98 oktan. Przekłądając to na interesujące nas wartości:
vmax: 95 okt. - 157,4 (BP) do 159 km/h; 98 okt. - 156,9 (verva) do 160,2 km/h (suprema)
O elastyczności nie będę wspominał, bo róznica wyniosła 0,143 s. (60-100 km/h IV b.) i 0,425 s. (80-120 km/h V b.). Zużycie paliwa - 6,67 l/100 km (statoil 95) do 8,74!! (statoil 98), pozostałe wszystkie paliwa w okolicach 7,5 litra.

I na koniec przydługawego postu - w niemieckim "Auto Zeitung" też przeprowadzilii test paliw. A dokładniej 3 paliw tego samego producenta: LO 91, 95 i 98. Testowano je na 3 silnikach - 1.4 109 KM, 2.0 170 KM, 2.0 turbo 170 KM i wyczynowy 2.0 201 KM. Na paliwach 95 i 98 oktan te mocniejsze silniki osiągały niewielkie przyrosty mocy w porównaniu z paliwem 91 okt., natomiast w najsłabszym silniku - różnice praktycznie niezauważalne. Tak samo z zużyciem paliwa - prawie żadnych róznic, z wyjątkiem silnika wyczynowego, któy potrzebował wyraźnie więcej benzyny, gdy był zasilany LO 91.

Wniosek - lać dobre (w sensie jakościowym!) paliwo o zalecanej przez producenta liczbie oktanowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 06:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Olsztyn
A może czasem tak jest, że wmawiamy sobie że zatankuję te 98 i auto będzie: lepiej szło/mniej spalało/lepiej sie opróżniało z zanieczyszczen itp itd. Ja też popadałem w takie myślenie, gdy miałem zatankowac na stacji należącej do hipermarketu i wydac 10-15 groszy mniej na litrze, albo jechac i zatankowac na Statoil. Mój ojciec tankuje tylko w hipermarkecie, za to jak ja dostawałem kasę na zatankowanie, to dopłacałem te kilkanaście złotych wiecej i jechałem na Statoil`a, bo w moim przeświadczeniu, uważałem że jazda jest troszkę jednak inna na koncernowym paliwie. Niewazne że w tym markecie cysterny Orlenu dowożą paliwo. Moje prywatne odczucia nie są potwierdzone badaniami i dlatego to że czułem że Felicia ojca jest żwawsza na tej nie-marketowej, to mogą wynikac z przeczucia że przeciez "firmowe" jest (powinno byc) lepsze. Może dlatego odkąd mam swoją bimmerkę tankuję tylko na Statoil ..... Dlatego może ocenę pozostawmy technikom/mechanikom/znawcom z odpowiednią aparaturą do pomiarów, bo jednak tylko w taki sposób można się dowiedziec prawdy o różnicach 95/98. I tym optymistycznym akcentem, konczę ten za długi wywód :]

_________________
---- Bardzo MiÂłe WraÂżenia ----
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 15:25 
Panowie, nie chodzi o osiągi tylko, a także o dodatki jakie się tam stosuje, które mają wpływ na pracę i żywotność paliwa. takich testów żaden magazyn motor czy inne nie przeprowadzi. nie mniej jednak, 98 o ile mi wiadomo jest pod tym względem lepsze.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 15:57 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No masz przecież u Shella pliwo Vpower 95. Poza tym, można kupić na stacjach właśnie jakieś uszlachetniacze do paliw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 20:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 385
Lokalizacja: -.-
Potrafie odczuc roznice pomiedzy 95 a 98 po pierwszym dokreceniu do czerwonego pola, jest roznica.
Nie jest to efekt autosugestii, bo nie ja wlewalem paliwo. Potrafilem powiedziec 95 czy 98. :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 20:38 
maaaad napisał(a):
można kupić na stacjach właśnie jakieś uszlachetniacze do paliw.


uszlachetniacze są ok. ale jeśli się je używa w niewłaściwy sposób, może to nic nie dać, lub nawet skrócić żywotność silnika. zazwyczaj lepsze gatunkowo benzyny, mają je i trzeba rozważnie z tym.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2007, 14:26 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
oliver napisał(a):
Potrafie odczuc roznice pomiedzy 95 a 98 po pierwszym dokreceniu do czerwonego pola, jest roznica.
Nie jest to efekt autosugestii, bo nie ja wlewalem paliwo. Potrafilem powiedziec 95 czy 98. :hyhy:


No to masz auto skopane :P Na 95 powinno chodzić tak jak na 98 ;) Czyli po prostu teraz przepłacasz :D

Podobno jedynym paliwem na polskim rynku, które jest sprowadzane z zagranicy, jest Shell Vpower Racing.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2007, 10:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
To ja napisze troche z innej strony. Ciąłem z ojcem drzewo pilarką spalinową i mieliśmy benzyne z Orlena 95. Kiedy sie skonczyła podjechałem i wziałem 5 litrów 98. Efekt był taki ze pilarka wymagała regulacji (dostarczenia wiekszej ilosci powietrza). Jakby nie bylo - paliwo z tej samej stacji, kupowane w 2 dniowych odstepach czasowych, podobne warunki pracy (temp, wilgotnosc itp). Róznica byla zauważalna.. :)

Jednak w ankiecie zaznaczylem ze róznicy nie widze jezdząc samochodem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 23:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Kurde denerwuje mnie to wszystko.bo 98 to w sumie kilka zlociszy więcej jedna gałka mniej.A w ksiązce H.R Etzold bmw seria 3 polecaja 95okt.
Ale to znaczy ze tak lepiej.
Jesli w ksiązce polecaja lać 95 to znaczy że tak lepiej ?
nie poparli tego zadnymi informacjami ani też nie skrytykowali 98.

Ja już nie wiem mam 325i mówcie co mam tankować 95 czy 98 bo mnie zaraz coś strzeli :mur: :przestraszony:

Ps.Na początku mialem faze i lałem 98 teraz leje 95 bo taniej ale myśle czy nie wrocic do 98 w końcu silnik 2.5 Litra a niby do wiekszych warto lac coś z wieksza iloscią oktanów.

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 09:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Minimalnie 91 RM, zalecana 95 RM, "dla zwiększenia osiąganej mocy i obniżenia zużycia paliwa" 98 RM.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL