BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 09:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Kilka pytań odnośnie gazu.
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 11:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Cześć!

Mam dwa pytania.

Pierwsze dotyczy BLOS'A. Co to jest i jak tego używać?

Drugie pytanie dotyczy instalacji, jaką posiadam. Oto zdjęcie komory silnika:

http://m50b20xx.patrz.pl

Jest to I, II, III, IV, V, VI, VII,czy VIII... generacja?

I czy jeśli jest to II generacja, to zakładać BLOS?



Z góry dzięki za podpowiedź.


Ostatnio edytowano 9 marca 2009, 09:23 przez valdorane, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 11:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
nie widzę wyrażnie czy jest tam komputer gazu ale wydaje mi sie że na węzu jest silniczek krokowy do dozowania gazu na podstawie odczytu z sondy , więc raczej druga ew 3 generacja. a co do blosa to niemam pojęcia jak się sprawuje więc nic nie powiem.
Jednak , niesądzę aby było to porównywalne z sekwencją.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 11:32 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Komputer jest, ale z drugiej strony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, 11:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
no więc;
pierwsza to była do silników gażnikowych,
druga była do silników z wtryskiem , z małą centralką odcinającą wtryski paliwa,
trzecia wzbogacona od drugiej o komputer, sondę i silniczek krokowy regulacji gazu.
a czwarta to już sekwencja.
Tak to widzę , jeśli się mylę to mnie poprawcie :hyhy: .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 09:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
napewno nie jest to sekwencja - mikser przy przepustnicy. moim zdaniem 2gen ew 3

Blos jest to tzw gaznik do gazu, dziala na zasadzie podcisnienia i nie potrzebuje regulacji elektrycznej (np. silniczek krokowy). Blosa wstawiasz miedzy przeplywomierzem a przepustnica, wywalajac po drodze mikser.
Od zwyklego miksera rozni sie tym, ze gaz jest dawkowany na podstawie podcisnienia z kolektora, a nie silniczka krokowego. Nie ma zwezki w dolocie dzieki czemu na benzynie nie mamy spadku mocy.
Z praktycznych zalet:
Moc jest liniowa, czyli nie ma spadku mocy (w stosunku do instalacji mieszalnikowej) przy wysokich obrotach.

Ze swojej strony moge jaknajbardziej polecic:) odczujesz roznice :)

P.S Sprawdz swoj parownik(reduktor) bo na moje oko jest cos za maly i chyba ma niewystarczajaca moc. Przy blosie musi byc wydajny!

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2007, 14:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
A jak się zakłada takiego blosa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 21:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
wpinasz w gumowe weze dolotu... jakby tu prosciej napisac... zakldasz z jednej strony gumke, z drugiej gumke i zapinasz metalowymi obejmami:)

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 21:47 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
No, ok, ale co dalej? Jest w nim jakieś wejście, na jakiś wężyk. I trzeba ten parownik zmienić na wydajniejszy. I regulacje. O rany. Nie mam siły myśleć dzisiaj o tym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 22:00 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Blos gaznik do gazu,wpinasz pomiedzy przepustnice a przeplywomierz.Z tego co widze masz instalacje II generacji oparta na mikserze,odrazu na przepustnicy masz mixer a na przepływce klape antywybuchowa.W tym przypadku wyciagasz mixer wsadzasz blosa,ale odrazu za przepływke.Nie wiem jak jest w przypadku mixera ale na 99% powinien byc przed wezami od silniczka krokowego czyli teraz masz zle.Jak załozysz blosa odczujesz roznice

ps ale łos zakładał ta instalke :zdziwko: po co te grzybki?zeby czasem sie nie po...ech


Ostatnio edytowano 2 lipca 2007, 22:02 przez LEGO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 22:01 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
LEGO napisał(a):
w przypadku mixera ale na 99% powinien byc przed wezami od silniczka krokowego czyli teraz masz zle


Zmienić to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
od dołu na tym gumowym kolanku wchodza 2 weze tak?zostaw to juz bo szkoda czasu...zamow blosa (wtedy to zmienisz) i ciesz sie jazda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 22:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Wielkie dzięki LEGO za pomoc. Tak. są dwa węże.


Ostatnio edytowano 3 lipca 2007, 22:10 przez valdorane, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 22:10 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
jutro jak bede miał czas posle fote jak to u mnie zrobiłem.W twoim przypadku dwie rzeczy strasznie zmulaja auto mixer i klapa antywybuchowa.Wyciagnij mixer i klape,zamow blosa,musisz miec nowego weza bo krokowe wtedy tez wyciagasz.

ps wyciag mixer i klape pojezdzij na benie zobaczysz na co to auto stac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 22:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Ok, dzięki. A podpowiedz mi jeszcze, jak ściągnąć tą klapkę.


Ostatnio edytowano 2 lipca 2007, 22:13 przez valdorane, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 22:13 
Blos'a montujemy pomiędzy przepływke a przepustnice ale tylko i tylko wtedy, gdy przepływomierz jest z tzw. "gorącym drutem", gdy jest klapkowy to robią się komplikacje i Blos'a trzeba zamontować przed przepływomierzem.
Ja u siebie w Omedze mam tak:
stożek>blos>przepływomierz >przepustnica.
Tak u siebie to złozyłem bo jest przepływomierz klapkowy.

Klapke przeciwwybuchową wywaliłem-niepotrzebny "zamulacz"

Czytałem na forach i Blos tez bardzo dobrze się sprawuje w BMW. U mnie w Omedze od czasu założyłenia Blos'a, w ogóle zapomniałem o problemach z gazem. Na benzynie auto nie jest "duszone" mikserem więc fabryczne osiągi ma.

Polecam Blos;a i u ciebie tez powinien sie sprawdzić, no ale lepiej się dopytać innych posiadaczy BMW.

Jak masz Blosa to całą regulacje(montaż) możesz przeprowadzić we własnym zakresie, bez jeżdzenia do magików.

pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 22:18 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Hmm... to jak to jest? Mikser nie zamula, a klapka zamula, czy to i to zamula? Chyba muszę sobie przeprowadzić test jak się jeździ bez tych "spowalniaczy".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 22:20 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
valdorane napisał(a):
Ok, dzięki. A podpowiedz mi jeszcze, jak ściągnąć tą klapkę.


klapa antywybuchowa to ten alum co masz na przepływce.Odkręcasz 3 srubki + opaska na wezu gumowym,wyciagasz całe to aluminiowe i nakładasz gumowego węza na przepływkę.i koniec


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 22:21 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
valdorane napisał(a):
Mikser nie zamula, a klapka zamula, czy to i to zamula?

to i to zamula te 2 rzeczy zmniejszaja przepływ powietrza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 22:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Trzyma się to na bodaj 3 torxach. To już wiem. A czego potrzebuje do zdemontowania miksera?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 22:25 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
chyba jest na tym samym,albo klucz 7,8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL