BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 17:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] silniki 2.8i i 3.0i ktory lepszy trwalszy i lepiej zno
PostNapisane: 28 lutego 2009, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Witam wszystkich

zastanawiam sie nad kupnem e39 badz e46 i mysle nad powyzszymi silnikami czyli np 328i badz 330i.

ktory z tych silnikow jest lepszy, trwalszy, jak ze spalaniem i ktory lepiej znosi gaz?
slyszalem opinie ze silniki bmw r6 pb as nie do zdarcia, wiec zaczalem sie jednak zastanawiac nad pb a nie nad 3.0d.
jezdze glownie po miescie praktycznie 70% wiec jednak spalanie ma znaczenie

czy powyzszymi silnikami zejde do 15l LPG??jesli tak to byloby super, nie chce zeby mi palil w miescie 15 PB bo to nie ma sensu, roczny przebieg to jakies 15tys.

prosze o opinie


Ostatnio edytowano 9 marca 2009, 08:36 przez Saladyn, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 12:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
ale co ty chcesz oszczedzac przy takim duzym silniku? wiesz ile kosztuje oc? mało jezdzisz to wez sobie jakies vw tdi a nie 3.0lpg,

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 13:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Saladyn napisał(a):
czy powyzszymi silnikami zejde do 15l LPG?



2,8 może, przy nie butowaniu.
3,0 raczej nie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 13:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Jeśli szukasz trwałego silnika, i w miare oszczędnego zapewniającego wmiare szybką jazde to najlepiej e39 w 3.0d..

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 13:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
CobraKlb, no ale kolega napisał w 1 poscie że 3.0d są awaryjne....

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 13:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
darcyn, Niestety jeszcze nieczytałem, a może nawet i dobrze że te silniki są awaryjne, jedyne co słyszałem to o skrzyniach które siadają ale to tylko automatyczne..

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 13:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
Saladyn napisał(a):
slyszalem opinie ze silniki bmw r6 pb as nie do zdarcia, wiec zaczalem sie jednak zastanawiac nad pb a nie nad 3.0d

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: Stalowa Wola
ile kosztuje oc, zapłaci 500zł za rok ze zniżkami i tyle. Ja bym polecał 2,8 albo 3,0 PB. Bo jeśli kupisz 3,0d to przy krótkich odcinkach po mieście będzie strasznie narażona turbina.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 13:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
darcyn napisał(a):
slyszalem opinie ze silniki bmw r6 pb as nie do zdarcia, wiec zaczalem sie jednak zastanawiac nad pb a nie nad 3.0d

A widzisz tu gdzieś napisane wprost ze silniki 3.0d sa awaryjne bo ja niestety nie..
A każdy to może inaczej zinterpretować, np. Wszyscy mu mówili ze diesle sa nie do zajechania, ale on jakoś nieuważa diesla, a gdzieś usłyszał że r6 też jest ciężko zajechac więc wybrał cos co ładnie brzmi i wolałby lac pb ddo baku..

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 14:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Saladyn napisał(a):
ile kosztuje oc, zapłaci 500zł za rok ze zniżkami i tyle. Ja bym polecał 2,8 albo 3,0 PB. Bo jeśli kupisz 3,0d to przy krótkich odcinkach po mieście będzie strasznie narażona turbina.

Szczerze mówiąc, śmigam autem służbowym w dieslu (co prawda to ford) a skoro autko firmowe i nie swoje ma się paliwo to sie wstawia ile można, autko ma przejechane 200. tys a turbinka jest w bardzo dobry stanie :)
O turbine należy dbać to się takim autem długo pojeździ, :)

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 16:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
2,8 przy mieszanym cyklu ale w wiekszości na zimnym silniku raz po raz wychodzi do 14 jak jeżdze dalej ze silnik moze sie rozgrzac w ok 13 ostatnio mała trase zrobiłem wyszło nie całe 11 ale nie jechałem jak autobus.
mam gaz od 25tys i nie zauwazyłem jakiego kolwiek oznaku ze jest coś nie tak. Strata koni to o 9 miedzy BP a LPG mam gdzieś wykres z chamowni wiec nie są to żadne przypuszczenia.
Jak szukasz opini to słuchaj się osób które maja te auta a nie teoretyków. :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 16:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Elwis328 napisał(a):
2,8 przy mieszanym cyklu ale w wiekszości na zimnym silniku raz po raz wychodzi do 14 jak jeżdze dalej ze silnik moze sie rozgrzac w ok 13 ostatnio mała trase zrobiłem wyszło nie całe 11 ale nie jechałem jak autobus.
mam gaz od 25tys i nie zauwazyłem jakiego kolwiek oznaku ze jest coś nie tak. Strata koni to o 9 miedzy BP a LPG mam gdzieś wykres z chamowni wiec nie są to żadne przypuszczenia.
Jak szukasz opini to słuchaj się osób które maja te auta a nie teoretyków. :cisza:


z tego co widze masz e36 One ważą ok, 1330 (automat 1365),
a e39 1535 (automat 1565).
Niby to tylko te 200kg, ale niezdajesz sobie sprawy, jaką to robi różnice, w spalaniu jak i w zrywności autka :)

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 17:52 
Saladyn napisał(a):
Witam wszystkich

zastanawiam sie nad kupnem e39 badz e46 i mysle nad powyzszymi silnikami czyli np 328i badz 330i.

ktory z tych silnikow jest lepszy, trwalszy, jak ze spalaniem i ktory lepiej znosi gaz?
slyszalem opinie ze silniki bmw r6 pb as nie do zdarcia, wiec zaczalem sie jednak zastanawiac nad pb a nie nad 3.0d.
jezdze glownie po miescie praktycznie 70% wiec jednak spalanie ma znaczenie

czy powyzszymi silnikami zejde do 15l LPG??jesli tak to byloby super, nie chce zeby mi palil w miescie 15 PB bo to nie ma sensu, roczny przebieg to jakies 15tys.

prosze o opinie


kolego zejdziesz do 15 l LPG na miescie moze nawet mniej w 3.0i.
silnik 3.0i m54b30 jest nowszy niz 2.8 m52b28 co za tym idzie bedzie ci wszystko wypomnial bardziej niz 2.8 np zla jakos paliwa i bedziesz mial z nim wiecej problemow jesli chodzi o lpg.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 18:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
a czy ja pisałem o e39??? a waga to jest 1390kg z hazem przekracza to wage na bank, mniejsza o to :cwaniak: ja mieszcze sie tych granicach co napisałem, sa tacy co bedzie im palic 10l w mieście więc wszytko zalezy jak sie jeździ co za miasto i jaki preferuje się styl jazdy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 18:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
kyo pisał że w jego 330iA cięzko zejsc poniżej 16

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
darcyn napisał(a):
ale co ty chcesz oszczedzac przy takim duzym silniku? wiesz ile kosztuje oc? mało jezdzisz to wez sobie jakies vw tdi a nie 3.0lpg,


jesli chodzi o oc nie mam tego problemu, jako pracownik pewnej firmy zaplace za caly pakiet ubezpieczen jedyne 450zl za caly rok, nawet gdybym kupil tira:)

czyli jednak diesel?? z tym ze jak juz to oczywisice tylko i jedynie 3.0d
a skrzynia? manual czy automat? nie jezdze duzo, jakies 1000km miesiecznie 70% miasto.
co myslicie? z tym ze ciezko znalezc np e39 z 2003 z manualna skrzynia i przebiegiem jakims przyzwoitym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 19:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Saladyn napisał(a):
czyli jednak diesel?? z tym ze jak juz to oczywisice tylko i jedynie 3.0d
a skrzynia? manual czy automat? nie jezdze duzo, jakies 1000km miesiecznie 70% miasto.
co myslicie? z tym ze ciezko znalezc np e39 z 2003 z manualna skrzynia i przebiegiem jakims przyzwoitym.

Najlepiej skrzynie manualną ponieważ automaty przy tym silniku są awaryjne :/

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 19:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
w takim razie, niezaleznie od tego czy bedzie to e39 czy e46, zapewne zdecyduje sie na silnik 3.0d chociaz o wiele latwiej i taniej mozna znalezc np 320d nawet w pieknej coupe.

czy jezdzac takim silnikiem - mowa o 3.0d mam szanse zmiescic sie w wydatkach na paliwo miesiecznie w 300zl?? biorac pod uwage 1000km miesiecznie z czego 70% to miasto - Łódź??

no i pytanie, czy do miasta lepszy bedzie automat czy manualna skrzynia w silniku 3.0d? czy to prawda ze jednak sie psuja???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 02:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
darcyn
PostWysłany: Wczoraj 18:52 Temat postu:
kyo pisał że w jego 330iA cięzko zejsc poniżej 16


Bo ma automat ;)

Sprawa druga, Lesiu wiem że miałeś przygody jakie miałeś ale to nie oznacza że każdy musi je mieć. Darpiet ma m54b30 w e46 na sekwencji trzaska sporo kilometrów i nie ma z gazem żadnych problemów.Pozostaje kwestia instalacji i kompetencji gazowników.Co do spalania, osobiście nie miałem doczynienia z tym silnikiem ale jeśli chodzi o diesla, jeżeli Twoje trasy będą krótkie i silnik nie będzie osiągał optymalnej temperatury pracy to spalanie to myślę będzie spore jak na diesla.Z drugiej strony mówienie komu ile to pali uważam za bezsensowne bo każdy w większości wypadków jeździ inaczej,inne miasta,drogi itp. a opinie nie są obiektywne.User Kucharz miał m52b28 w E39 na sekwencji, podpytaj jak mu się to sprawowało.Co do wyboru biorąc pod uwagę liche przebiegi diesli od "sąsiadów" i więcej elementów które z racji chociażby niewłaściwej eksploatacji czy zużycia mogą zawieść, po prostu wybrałbym dobrą sekwencję i benzynę.

Jeśli chodzi o pytanie:

Cytuj:
mowa o 3.0d mam szanse zmiescic sie w wydatkach na paliwo miesiecznie w 300zl?? biorac pod uwage 1000km miesiecznie z czego 70% to miasto - Łódź??


Absolutnie nie dla miasta. 1000 k na jednym baku to wynik dla jakiegoś tdi czy dci ale nie dla 3.0 diesla.Chyba że latając po trasach.

Cytuj:
no i pytanie, czy do miasta lepszy bedzie automat czy manualna skrzynia w silniku 3.0d? czy to prawda ze jednak sie psuja???


Automat wg. prawideł będzie palił nieco więcej.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 02:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
CiOoS napisał(a):
iem ale jeśli chodzi o diesla, jeżeli Twoje trasy będą krótkie i silnik nie będzie osiągał optymalnej temperatury pracy to spalanie to myślę będzie spore jak na diesla

chyba cos ci sie pomylilo
spalanie na krotkich dystansach gdy silnik jest zimny drastycznie wzrasta w benzynie nie w dieslu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL