BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 00:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Blos w silniku m30 b30 . Jak dopasować ? Pilne!
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 15:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Chciałbym poprawić osiągi auta. Obecnie posiadam raczej instalkę 2 gen .
Tzn:
*Autronic AL-700
*Parownik Lovato do 180 Koni (podobno za słaby ) ewentualnie możliwa wymiana jeśli będzie trzeba
*SILNIK KROKOWY SONCEBOZ ( sterowany komputerowo )

Na gaz przełącza mi automatycznie po przekroczeniu 2 tyś/obr .
Czy mogę w taką instalację zamontować Bols'a aby poprawić osiągi auta zarówno jak na paliwie oraz gazie ? Jak ją przerobić ? Co odpiąć ? Co wywalić ? Za jakieś sensowne informacje będę wdzięczny .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 15:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 238
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: 316i E36
Kod silnika: M43
Był niedawno poruszany temat Blosu przez kogoś i któryś z szanownych użytkowników przesłał właśnie ten link http://skowron.eu/garaz/323F/blos.html dowiesz się tutaj najważniejszych informacji na temat tej przeróbki.
Pozdrawiam ;)

_________________
Quot capita tot sententiae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 15:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Czytałem to już :
1) reduktor - parownik z zintegrowanym filtrem
2) śruba regulacyjna średnich i wysokich obrotów
3) Klapa antywybuchowa
4) Mikser o średnicy 32 mm

jego lpg nie posiada:
Autronic AL-700
SILNIK KROKOWY SONCEBOZ ( sterowany komputerowo )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 15:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Więc pod sonde lambda nie ma nic podłączone a u mnie jest i teraz nie wiem czy odłączyć czy jak ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 16:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 238
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: 316i E36
Kod silnika: M43
Też mam silniczek krokowy na gazie zamontowany i wydaje mi się że w przypadku Blosa nic z tym nie robisz, Blos ma zastąpić mixer która zwęża dolot i przez to traci się na osiągach, reszta zostaje bez zmian w moim odczuciu. :)
ps.chociaż niektórzy piszą że wywala się krokowca z gazu, ale niech się wypowie w tej sprawie ktoś kompetentny :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 17:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Krokowca można zostawić, tylko wyrzucić jego środek.Musi być swobodny przepływ gazu do blosa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 12:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 238
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: 316i E36
Kod silnika: M43
No i pamiętaj że jak już będziesz zakładać Blosa sam to i tak nie ominie Cię wizyta u gaziarza bo aby wszystko ładnie chodziło trzeba go wyregulować, bez analizatora spalin będziesz mieć ciężko ;)
A tutaj jeszcze kilka linków dotyczących Blosa
http://dev.com.pl/bmw/blos_evolution_ta720001_ml.pdf
http://s009.wyslijto.pl/index.php?file_ ... 8241220749
http://www.dev.com.pl/bmw/blos_instrukcja.pdf


Ostatnio edytowano 23 kwietnia 2009, 12:58 przez MauerFranz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 12:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Z tym ustawianiem to proponowałbym kupić tester sondy lambdy i samodzielnie ustawić odpowiednio blosa.W moim przypadku byłem u paru gazowników i żaden blosa nie potrafił dobrze wyregulować.W końcu kupiłem ww tester, mniej wiecej coś takiego http://allegro.pl/item613313420_tester_ ... ambda.html ( ten, któr y ja kupiłem nie ma już na allegro) i sam ustawiłem odpowiedni skład mieszanki.Jeżdze na blosie już od ponad roku i czasem zdarzyło mi sie, że blos lubi się trochę rozregulowac, np pod wpływem temperatury otoczenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 10:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
No ok krokowca mogę w środku wybebeszyć o ile sie da jak piszesz ale pod niego mam podpięte przewody z sondy :) Więc czy wszystko bedzie ok ??Poniewaz to urządzenie Autronic AL-700 podpięte jest pod sonde oraz ten krokowiec jak się nie myle ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 13:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
MauerFranz napisał(a):
Był niedawno poruszany temat Blosu przez kogoś i któryś z szanownych użytkowników przesłał właśnie ten link http://skowron.eu/garaz/323F/blos.html dowiesz się tutaj najważniejszych informacji na temat tej przeróbki.
Pozdrawiam ;)

Cieszę się iż moja pomoc się przydała :)
MauerFranz napisał(a):
Też mam silniczek krokowy na gazie zamontowany i wydaje mi się że w przypadku Blosa nic z tym nie robisz, Blos ma zastąpić mixer która zwęża dolot i przez to traci się na osiągach, reszta zostaje bez zmian w moim odczuciu. :)

Dokładnie tak jak mówisz...
marcinekzdw napisał(a):
Z tym ustawianiem to proponowałbym kupić tester sondy lambdy i samodzielnie ustawić odpowiednio blosa.W moim przypadku byłem u paru gazowników i żaden blosa nie potrafił dobrze wyregulować.W końcu kupiłem ww tester, mniej wiecej coś takiego http://allegro.pl/item613...ndy_lambda.html ( ten, któr y ja kupiłem nie ma już na allegro) i sam ustawiłem odpowiedni skład mieszanki.Jeżdze na blosie już od ponad roku i czasem zdarzyło mi sie, że blos lubi się trochę rozregulowac, np pod wpływem temperatury otoczenia.

Widocznie musisz zmienić mechanika, dwóch kumpli montowali blosa i regulowali u jednego mechanika, i każdy jest z niego bardzo zadowolony.
iroonhide napisał(a):
No ok krokowca mogę w środku wybebeszyć o ile sie da jak piszesz ale pod niego mam podpięte przewody z sondy :) Więc czy wszystko bedzie ok ??Poniewaz to urządzenie Autronic AL-700 podpięte jest pod sonde oraz ten krokowiec jak się nie myle ....
iroonhide napisał(a):
No ok krokowca mogę w środku wybebeszyć o ile sie da jak piszesz ale pod niego mam podpięte przewody z sondy :) Więc czy wszystko bedzie ok ??Poniewaz to urządzenie Autronic AL-700 podpięte jest pod sonde oraz ten krokowiec jak się nie myle ....

Przeczytałem, dwa razy i dalej nierozumiem dlaczego chcesz krokowca wywalac?
Możesz mi to wytłumaczyć?
Bo w blosie chodzi o to że zastępuje tylko mikser, przez którego jest Głowny spadek mocy, aleo tym pisał kolega MauerFranz,

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 13:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Można wyrzucić środek z krokowca i nic sie nie stanie, poprostu nie bedzie działał i tak ma własnie być.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 00:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 238
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: 316i E36
Kod silnika: M43
Ja bym się krokowca nie pozbywał, sprawi to że komputer stanie się bezużyteczny :przestraszony:

_________________
Quot capita tot sententiae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 08:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Własnie tak ma być.Blos sam ma regulować dawkę gazu.Musi być swobodny przepływ gazu do blosa :)

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 08:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Własnie tak ma być.Blos sam ma regulować dawkę gazu.Musi być swobodny przepływ gazu do blosa :)

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 09:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
No właśnie i teraz moje pytanie brzmi jak się pozbyć komputera . Bo on jest właśnie podpięty pod sonde lambda oraz ten silniczek krokowy . Nie mam tam śruby na nim lecz tylko przewody idą tam !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 16:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Komputer zostaw, wyciągnij tylko tłoczek z krokowca.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL