BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 11:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Ile są w stanie nakręcić silniki
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp.
Mam pytanie, poniewaz planuje zakup najprawdopodobniej e39 530d, ale biore pod uwage rowniez jakas wersje beznzynowa pomiedzy 2.5 a 3.0. Chodzi mi o to ze te auta z reguly maja dosc sluszne przebiegi. Ja szukam auta beemy ok 2002 r i wiem ze tez bedzie miala ona calkiem spory przebieg. Stad moje pytanie odnosnie mozliwych przebiegow silnikow. Interesuje mnie ile moga (są w stanie) nakrecic km silniki bez remontu. Chodzi mi tu bardziej o pogladowe informacje, przyjmujac ze auto bylo eksloatowane w normalnych warunkach oraz ze bylo serwisowane w przypadajacych do tego terminach (wymiay plynow itp).
Chodzi mi np ile wytrzymuje sam silnik w dieslu, ile turbina, wtryski itp,


Wiem ze moze to byc dziwne pytanie, ale nie wiem czy auto o przebiegu np 300000 jest jeszcze warte uwagi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 23:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: POLSKA:)
Jak najbardziej warte. Ja mogę wypowiedzieć się na temat silników benzynowych. Do około 400tys km żaden remont nie powinien Cie spotkać jeżeli byl użytkowany normalnie. nieraz widziałem przebiegi rzędu 500-600tys a motor dalej swoje bez jakichkolwiek oznakow wypalenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: Stalowa Wola
a ktoś ostatnio na forum napisał że sprowadził 330d i okazało się że ma 800kkm i dalej jeździ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 15:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp.
A jak sie maja skrzynie automatyczne? Slyszalem opinie od mechanika ze czesto padaja po ok 200tys km a remont jest ponoc bardzo kosztowny. Bardzo bym chcial wlasnie kupic 530d w automacie ale troszke zaczynam sie bac......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 16:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Też słyszałem takie opinie ale w większości brzmiały "znajomy mówił że jego znajomy ma wujka któremu padł automat w BMW". Ja śmigam właśnie 530dA przelotu mam 270k i ani do silnika ani do skrzyni zastrzerzeń mieć nie moge. Generalnie wszystko zależy jak auto było traktowane.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 20:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp.
@bialy
A ile juz uzytkujesz swoje auto ? Jest bardzo duzo ludzi ktorzy w sumie chyba nigdy nie mieli BMW a odradzaja mi zakup wlasnie e39 530 d w automacie. Chcialbym poznac jak najwiecej opini o tymze aucie - za i przeciw oczywiscie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 20:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Zacytuję opinię z racingforum.pl (jako ciekawostka, nie bralbym tej wypowiedzi na powaznie):

Cytuj:
ja bym e39 omijał szerokim łukiem - jest to bardzo awaryjny model.

Dwa przypadki z różnych źródeł - pewne auta nie bite - jedno 3.0 pB druga 3.0 CR - w obydwu wysypało się już chyba wszystko co mogło. Masa małych irytujących pierdół. Wariująca elektronika, odłączające się systemy, tryby serwisoe, usterki pomp paliwa, ustarki turbulum, awarie skrzyń ( obydwa autgomaty ) itd.

Bardzo nieudany model - ja bym brał e38 4.0 CR - bardzo ciche, wygodne, komfortowe i żwawe auto. Spalanie jak to w V8 jak się nauczysz nią jeździć będzie palić mniej niż 3.0. Szukaj z ostatnich modeli przed E65.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp.
No własnie...niby mam nie brac na powaznie ale jednak gdzies tam sie w glowie kotluje i nie wiem co mam juz sadzic o tym modelu. Brac , czy nie brac :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 20:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 318
Lokalizacja: m-w
to prawda ze w e39 jest duzo denerwujących pierduł (przewaznie elektronika to sie to spali to tamto nie styka) ogólnie tylko denerwuje a naprawiasz niewielkimi kosztami :)

ale biorąc pod uwage wygode i ogólnie całosc to np ja jestem w stanie to zniesc ;)

jak myslisz o tym modelu to kupuj smiało, będziesz wiecznie zadowolonym nerwusem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 09:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
530d manualna skrzynia - posmigasz sporo - drobiazgi sie nie licza - spalanie jak na te auto rewelacyjne no i ta jazda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 21:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
polecam 530d sam smigam i jestem zadowolony ocziwiscie ma swoje kaprysy starsze piatki byly lepiej zrobione :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 09:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
kolmar, ja śmigam dopiero niespełna pół roku. Też dużo ludzi mi odradzało diesla w automacie, ale stwierdziłem że jak coś ma sie dziać to będzie sie działo i w benzynie z manualem. Może faktycznie za dużo w tych autach elektroniki, ale mój jedyny problem z nią polegał na nieznajomości j. niemieckiego. Generalnie to od kiedy ją mam to wydatki sprowadzały sie do nowego akumulatora a reszta to paliwo :hyhy:

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 21:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 411
Lokalizacja: Gliwice
Witam
Jeśli chodzi o automatyczną skrzynie to nie ma sie czego bać.Musisz najierw sprawdzić jak przełącza biegi i czy jest wszystko ok,przed zakupem wypadalo by równiez podpiąc auto w miarę możliwości pod komputer i sprawdzić czy nie wyświetla się błąd skrzyni.Jeśli już nabedziesz automa radziłbym zmienić olej razem z filtrem, zdaję sobie sprawe,że BMW twierdzi ze oleju się nie wymienia ale jednak warto to zrobić wtedy skrzynia napewno posłuży dłużej.Bmw z automatem urzytkuje już od 3 lat,wcześniej e39 którą miałem2,5roku(sprzedałem koledze i nie ma z nią problemów),a obecnie e38 i wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 13:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: GÂłogĂłw dolnyÂślÂąsk
napewno więcej niż przewidział producet a jak silnik już nie domaga to Polak złota rączka doda do oleju dwie puchy moto-doktora i pojeżdzi jeszcze z 50tys

_________________
byÂła 518 jest 525 troszke dopieszcze i bedzie ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 16:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp.
Czytajac niektore wypowiedzi na forum odnonie silnikow diesla w BMW to mam bardzo mieszane uczucia. Te powarzajace sie problemy z odma, brakiem mocy, wtryskiwaczami i innymi rzeczami. Odnosze wrazenie ze bardzo duzo poswiecenia uwagi wymaga ten silnik od uzytkownika. A co do skrzyni automatyczne to faktycznie slyszalem ze nalezy wymieniac olej choc producent tego nie przewiduje :) Zreszta wrazie problemow to koszt naprawy jest ponoc ok 3000-4000 zl - tak slyszalem ale nie wiem na ile jest to prawdziwa informacja. Martwie sie w sumie najbardziej silnikiem i osprzetem, bo tu koszt naprawy jest duuuzo wyzszy. Bardzo chce auto w automacie i nie wiem tylko czy diesel czy benzyna.... :(
PS Czy da sie jezdzic "normalnie" bez szalenstw autem z silnikiem benzynowym 2.2 170kM? Czytajac wypowiedzi niektorych osob to wychodzi na to ze ma za malo mocy....i ze sie nie da :) Prawda to czy mit ? Wydaje mi sie ze 170kM to wcale nie taka mala moc....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 08:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: GÂłogĂłw dolnyÂślÂąsk
kolmar napisał(a):
PS Czy da sie jezdzic "normalnie" bez szalenstw autem z silnikiem benzynowym 2.2 170kM? Czytajac wypowiedzi niektorych osob to wychodzi na to ze ma za malo mocy....i ze sie nie da :) Prawda to czy mit ? Wydaje mi sie ze 170kM to wcale nie taka mala moc....




powiem ci że ja w swojej mam 192km i rewelacji nie ma jak dla mnie to jest za mało silnik ładnie przyspiesza ale powyżej 3,5tyś jeżdziłem przedtem laguną 1,9dci 120km zawirusowaną do 135km i lepiej się zbierała niż moja bunia

_________________
byÂła 518 jest 525 troszke dopieszcze i bedzie ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 08:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Roland napisał(a):
kolmar napisał(a):
PS Czy da sie jezdzic "normalnie" bez szalenstw autem z silnikiem benzynowym 2.2 170kM? Czytajac wypowiedzi niektorych osob to wychodzi na to ze ma za malo mocy....i ze sie nie da :) Prawda to czy mit ? Wydaje mi sie ze 170kM to wcale nie taka mala moc....

powiem ci że ja w swojej mam 192km i rewelacji nie ma jak dla mnie to jest za mało silnik ładnie przyspiesza ale powyżej 3,5tyś jeżdziłem przedtem laguną 1,9dci 120km zawirusowaną do 135km i lepiej się zbierała niż moja bunia


Obiektywnie patrząc raczej mało prawdopodobne. Laguna 1.9dci ważąca 1400-1500kg vs E34 525, 1500-1600 z tym że E34 o blisko 60KM mocniejsze.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 10:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: Stalowa Wola
to jest tylko subiektywne odczucie, bo diesel ma większy moment ale przez dużo węższy przedział obrotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL