BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 02:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Problemy z instalacją LPG
PostNapisane: 31 maja 2009, 15:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: E L
Moje BMW: e39 525TDS
Witam! Wiecie czy grubość przewodu gazowego z butli do elektrozaworu i moc parownika ma znaczenie przy sprawnym działaniu instalacji? Mam normalne LPG w mojej 730i i czuję że silnik na gazie nie ma takiej mocy jak na bezynie, przy mocniejszym dociśnięciu gazu dusi się. Obawiam się że przy nadmiernym przyspieszeniu może strzelić przepływomierz (co już mi się zdarzyło). Obecnie przewód butla-elektrozawór mam grubości 6mm,natomiast parownik Landi Renzo nie ma żadnego oznaczenia mocy(podejrzewam do 100,lub 140kW). Czy powieniem wymienić te dwie rzeczy,czy może zainwestować w "nowy" przepływomierz i orygilany filtr z obudową,ryzykując to że może kolejny raz wybuchnąć? Pozdrawiam i z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 20:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Osobiście nie widziałem idealnie działającej instalacji LPG II generacji przy silniku M30 (podejrzewam że o taki chodzi). Miedź może być w przekroju fi 6. Reduktor jest ważny, ale Landi Renzo ma je dosyć mocne. Problemem jest odpowiedni Mikser (mieszalnik) jego montaż i przede wszystkim szczelność dolotu.
Jeżeli masz popękaną, nieszczelną obudowę filtra powietrza (pociąć plastikowe butelki, dopasować brakujące fragmenty obudowy, sklejić jakimś klejem, silikonem, Glue Gun-em), to nie wyregulujesz prawidłowo dawki gazu. Auto zawsze będzie mułowate.
Na początek proponuje w jakikolwiek sposób posklejać obudowę filtra powietrza, uszczelnić dolot, wyregulować instalację, najlepiej z wykorzystaniem analizatora spalin (przy około 3000 RPM współczynnik Lambda powinien być jak najbliżej wartości 1, może być z tendencją do bogatej mieszanki, czyli 0.98), a dopiero potem zastanawiać się nad wymianą czegokolwiek.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: E L
Moje BMW: e39 525TDS
Dzięki. A czy rura dolotowa z obudowy filtra wchodząca między chłodnicę a kratkę ma jakieś znaczenie w działaniu instalacji LPG? W łódzkim nagazie wyrzucają te rury bo podobno przez nie gromadzi się przy przepływomierzu zbty duzo powietrza, przez co może strzelać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 08:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
W sumie przy II generacji ma. Ale niezły tekst wymyślili żeby klient nie protestował, jak mu auto demontują :rotfl:
Po to wywalają ten odcinek, ponieważ po wyrzuceniu na luz z dużej prędkości tyle powietrza pcha w tą rurę, że auto gaśnie. To cały powód demontażu.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 13:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: E L
Moje BMW: e39 525TDS
Automat też bedzie gasł? I w takim razie co zamiast tej rury? :zdziwko: Montować inną gdzies przed światłami czy wywalić ogryginalny filtr i wepchnąć stożkowy na koncu obudowy filtra? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 08:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Automat też może gasnąć.
Filtr stożkowy i instalacja II generacji to kiepska kombinacja.
Gaz w takiej instalacji jest zasysany przez silnik, a nie pompowany do niego jak w przypadku III czy IV generacji. Stożek spowoduje że auto będzie miało łatwiej zasysać powietrze niż gaz. Spowoduje to efekt odwrotny do zamierzonego. Więcej powietrza, mniej gazu = zubożenie mieszanki = spadek mocy.
Nie mówię że nie jest możliwy montaż stożka przy II generacji, ale nie kończy się to tylko na zamontowaniu filtra.
Większość przypadków, problem z dolotem jest rozwiązywany poprzez odwrócenie kierunku wlotu powietrza. Czyli nie przewężając zbytnio dolotu musimy zastosować jakąś rurę której jeden koniec wchodzi do obudowy filtra, a drugi jest zwrócony odwrotnie do kierunku jazdy, czyli do tyłu auta.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL